На Главную E-mail
       
 
Нескучный сад 5-6 (88)
 
 
Архив по номерам   Редакция   Контактная информация
   

По благословению Святейшего Патриарха Московского и всея Руси Алексия II

Нескучный сад - Журнал о православной жизни
+7 (495) 912-91-19
 
 
 
Разделы сайта
 
Дополнительно:
 Фраза полностью
 Любое из слов
 Во всех полях
 Только в заголовках
 
  Жизнь в Церкви №0'0000

Богослужебные тексты для общего народного пения: суббота и воскресенье (27 и 28 апреля 2013 г.)


Версия для печати
26.04.13, 16:21

Во многих храмах Москвы прихожане стараются подпевать, в некоторых храмах даже практикуется «народное пение». Участвовать в богослужении можно и молча. Но в любом случае богослужебные тексты хорошо бы понимать, удобно следить глазами за текстом ключевых богослужебных песнопений. Размещаем текст для общего народного пения к субботней всенощной и воскресной литургии.

Вход Господень в Иерусалим. Икона XVI в.


ОСНОВНЫЕ ТЕКСТЫ СЛУЖБЫ И ПЕСНОПЕНИЯ ДЛЯ ОБЩЕНАРОДНОГО ПЕНИЯ Неделя 6-я ваий (цветоносная, Вербное воскресенье) Вход Господень в Иерусалим Апп. от 70-ти Аристарха, Пуда и Трофима (ок. 67). Сщмч. Александра пресвитера (1930). Мцц. Василиссы и Анастасии (ок. 68). Мчч. Месукевийских - Сухия и дружины его. Мч. Саввы Готфского.


БЛАЖЕН МУЖ
Блажен муж, иже не иде на совет нечестивых. Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа.
Яко весть Господь путь праведных и путь нечестивых погибнет. Аллилуиа (трижды).
Работайте Господеви со страхом и радуйтеся Ему с трепетом. Аллилуиа (трижды).
Блажени вси надеющиеся нань. Аллилуиа (трижды).
Воскресни, Господи, спаси мя, Боже мой. Аллилуиа (трижды).
Господне есть спасение и на людех Твоих благословение Твое. Аллилуиа (трижды).
Слава, И ныне: Аллилуиа (трижды)
Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа. Слава Тебе, Боже (трижды)

СТИХИРЫ на Господи воззвах
Господи, воззвах к Тебе, услыши мя. / Услыши мя, Господи.
Господи, воззвах к Тебе, услыши мя: / вонми гласу моления моего, / внегда воззвати ми к Тебе. / Услыши мя, Господи.
Да исправится молитва моя, / яко кадило пред Тобою, / воздеяние руку моею / – жертва вечерняя. / Услыши мя, Господи.
Изведи из темницы душу мою, исповедатися имени Твоему.

[Постной триоди: ВХОДА ГОСПОДНЯ В ИЕРУСАЛИМ]:
Днесь благодать Святаго Духа нас собра, / и вси вземше крест Твой глаголем, / благословен Грядый во имя Господне, / осанна в вышних.
Мене ждут праведницы, дондеже воздаси мне.
Днесь благодать Святаго Духа нас собра, / и вси вземше крест Твой глаголем, / благословен Грядый во имя Господне, / осанна в вышних.
Из глубины воззвах к Тебе Господи, Господи, услыши глас мой.
Имеяй престол небо, и подножие землю, / Бога Отца Слово и Сын соприсносущный, / на жребяти безсловеснем смирися днесь, в Вифанию пришед. / Темже дети еврейския, / ветви руками держаще, хваляху гласом: / осанна в вышних, / благословен грядый Царь Израилев.
Да будут уши Твои, внемлюще гласу моления моего.
Имеяй престол небо, и подножие землю, / Бога Отца Слово и Сын соприсносущный, / на жребяти безсловеснем смирися днесь, в Вифанию пришед. / Темже дети еврейския, / ветви руками держаще, хваляху гласом: / осанна в вышних, / благословен грядый Царь Израилев.
Аще беззакония назриши, Господи, Господи, кто постоит; / яко у Тебе очищение есть.
Приидите и мы днесь весь новый Израиль, / яже от язык Церковь, / со пророком Захариею возопиим: / радуйся зело дщи Сионова, / проповедуй дщи Иерусалимова: / яко се Царь твой грядет тебе кроток и спасаяй, / и вседый на жребя осле, сына подъяремнича: / празднуй яже детей, ветви руками держащи похвали: / осанна в вышних, / благословен грядый Царь Израилев.
Имене ради Твоего потерпех Тя, Господи, потерпе душа моя в слово Твое, / упова душа моя на Господа.
Приидите и мы днесь весь новый Израиль, / яже от язык Церковь, / со пророком Захариею возопиим: / радуйся зело дщи Сионова, / проповедуй дщи Иерусалимова: / яко се Царь твой грядет тебе кроток и спасаяй, / и вседый на жребя осле, сына подъяремнича: / празднуй яже детей, ветви руками держащи похвали: / осанна в вышних, / благословен грядый Царь Израилев.
От стражи утренния до нощи, от стражи утренния, да уповает Израиль на Господа.
Честное воскресение Твое прообразуя нам, / воздвигл еси умершаго повелением Твоим, / бездыханнаго Лазаря друга Блаже, / из гроба четверодневна смердяща. / Темже и на жребя возшед образно, / якоже на колеснице носимь, / языки укротевая Спасе. / Сего ради и хваление приносит возлюбленный Израиль / из уст ссущих, и младенец незлобивых, / зрящих Тя Христе, входяща во святый град, / прежде шести дней Пасхи.
Яко у Господа милость, и многое у Него избавление, и Той избавит Израиля от всех беззаконий eго.
Честное воскресение Твое прообразуя нам, / воздвигл еси умершаго повелением Твоим, / бездыханнаго Лазаря друга Блаже, / из гроба четверодневна смердяща. / Темже и на жребя возшед образно, / якоже на колеснице носимь, / языки укротевая Спасе. / Сего ради и хваление приносит возлюбленный Израиль / из уст ссущих, и младенец незлобивых, / зрящих Тя Христе, входяща во святый град, / прежде шести дней Пасхи.
Хвалите Господа вси языцы, похвалите Его вси людие.
Прежде шести дней Пасхи прииде Иисус во Вифанию, / и приступиша к нему ученицы Его, глаголюще Ему: / Господи, где хощеши, уготоваем Ти ясти Пасху. / Он же посла их: / идите в преднюю весь, / и обрящете человека, скудель воды носяща: / последуйте ему, и дому владыце рцыте: / Учитель глаголет, / у тебе сотворю Пасху со ученики Моими.
Яко утвердися милость Его на нас, и истина Господня пребывает во век.
Прежде шести дней Пасхи прииде Иисус во Вифанию, / и приступиша к нему ученицы Его, глаголюще Ему: / Господи, где хощеши, уготоваем Ти ясти Пасху. / Он же посла их: / идите в преднюю весь, / и обрящете человека, скудель воды носяща: / последуйте ему, и дому владыце рцыте: / Учитель глаголет, / у тебе сотворю Пасху со ученики Моими.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
[Креста]:
Днесь благодать Святаго Духа нас собра, / и вси вземше крест Твой глаголем, / благословен Грядый во имя Господне, / осанна в вышних.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
[Благовещения]:
Днесь благодать Святаго Духа нас собра, / и вси вземше крест Твой глаголем, / благословен Грядый во имя Господне, / осанна в вышних!

СВЕТЕ ТИХИЙ (Вечерняя песнь Сыну Божию)
Свете тихий святыя славы, / Безсмертнаго, Отца Небеснаго, / Святаго Блаженнаго, Иисусе Христе. / Пришедше на запад солнца, / видевше свет вечерний, / поем Отца, Сына и Святаго Духа, Бога. / Достоин еси во вся времена / пет быти гласы преподобными, / Сыне Божий, живот даяй, / темже мир Тя славит.

Прокимен, глас 6
Господь воцарися, / в лепоту облечеся.
Стихи: Облечеся Господь в силу и препоясася. / Ибо утверди вселенную, яже не подвижется /
Дому Твоему подобает святыня Господи, в долготу дний.

ПАРЕМИИ Праздника
Бытия чтение (гл. 49:1–2, 8–12) (перевод на русский язык)
Призвал Иаков сыновей своих и сказал им: "Соберитесь, чтобы я возвестил вам, что случится с вами в поcледние дни. Соберитесь и послушайте меня, сыны Иакова, послушайте Израиля, (послушайте) отца вашего. Иуда! Тебя восхвалят братья твои. Руки твои на хребте врагов твоих; поклонятся тебе сыны отца твоего. Детеныш льва Иуда, от ростка, сын мой, ты взошел. Возлег, уснул он, как лев и как львенок: кто пробудит его? Не прекратится князь от Иуды и предводитель от чресл его, доколе не придет Тот, Кому назначено, и Он – ожидание народов. Привязывая к винограду осленка своего и к лозе – сына ослицы своей, Он вымоет в вине одежду свою и в крови грозда одеяние своё. Радостны очи его от вина, и зубы его белее молока!

Пророчества Софонии чтение (гл.3:14-19)
Так говорит Господь: Радуйся безмерно, дочь Сиона! Провозглашай, дочь Иерусалима! Веселись и наслаждайся от всего сердца своего, дочь Иерусалима! Устранил Господь преступления твои, искупил тебя из руки врагов твоих! Господь, Царь Израилев – посреди тебя: (и) больше ты не увидишь зла. В то время скажет Господь Иерусалиму: "Дерзай, Сион, да не ослабеют руки твои: Господь Бог твой среди тебя, Сильный спасет тебя; привлечет на тебя радость, обновит тебя в любви Своей, и возрадуется о тебе с наслаждением, как в день праздника. И соберу Я сокрушенных твоих. Увы! Кто принял на нее поношение? Вот, Я действую в тебе ради тебя в то время – говорит Господь; и спасу угнетенную, и отвергнутую приму, и сделаю их похвалою и знаменитыми на всей земле.

Пророчества Захарии чтение (гл.9:9-15)
Так говорит Господь: Радуйся безмерно, дочь Сиона! Провозглашай, дочь Иерусалима! Вот, Царь твой грядет к тебе, праведный и спасающий; Он кроток и восседает на подъяремной и осленке молодом. И истребит колесницы у Ефрема и коня из Иерусалима, и истреблен будет лук военный, и многолюдство и мир у народов; и будет Он начальствовать от вод до моря, и от рек до теснин земли. И ты, ради крови завета твоего, отпустил узников твоих изо рва, где нет воды. (И) вы пребудете в твердынях, узники сонмища, и за один день пленения твоего вдвойне воздам тебе. Ибо Я натянул Себе тебя, Иуда, как лук, преисполнил Ефрема; и воздвигну детей твоих, Сион, на детей Эллинов, и держать буду тебя, как меч бойца. И Господь будет над ними, и выйдет, как молния, стрела Его. И Господь Бог Вседержитель в трубу вострубит, и пройдет в волнении угрозы Своей: Господь Вседержитель защитит их.

СПОДОБИ ГОСПОДИ
Сподоби, Господи, в вечер сей без греха сохранитися нам. Благословен еси, Господи, Боже отец наших, и хвально и прославлено имя Твое во веки. Аминь.
Буди, Господи, милость Твоя на нас, якоже уповахом на Тя. Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим. Благословен еси, Владыко, вразуми мя оправданием Твоим. Благословен еси, Святый, просвети мя оправдании Твоими.
Господи, милость Твоя во век, дел руку Твоею не презри. Тебе подобает хвала, Тебе подобает пение, Тебе слава подобает, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Стихиры на ЛИТИИ:
[Входа Господня в Иерусалим]:
Всесвятый Дух, / апостолы научивый глаголати иными странными языки, / Той детем еврейским неискусозлобным повелевает звати: / осанна в вышних, / благословен грядый Царь Израилев.
Собезначальный и соприсносущный, / Сын и Слово Отчее, / на жребяти безсловесном седя, / прииде днесь во град Иерусалим, / Егоже херувими со страхом зрети не могут, / дети восхвалиша, с ваием и ветвьми, / хвалу таинственно воспевающе: / осанна в вышних, осанна Сыну Давидову, / пришедшему спасти от прелести весь род наш.
Прежде шести дней Пасхи, / глас Твой услышася Господи, во глубинах адовых: / темже и Лазаря четверодневна воздвигл еси. / Дети же еврейския взываху: / осанна Боже наш, слава Тебе.

Глас 2: Входящу Ти Господи / во святый град, на жребяти седя, / потщался еси приити на страсть, / да совершиши закон и пророки. / Дети же еврейския воскресения победу предвозвещающе, / сретаху Тя с ветвьми и ваием, глаголюще: / благословен еси Спасе, помилуй нас.
Слава Тебе Христе, / в вышних седящему на престоле, / и ныне чаемому с честным Твоим Крестом. / Темже веселится дщи Сионова, / радуются языцы земнии, / ветви держат дети, ризы же ученицы, / и вся вселенная научися вопити Тебе: / благословен еси Спасе, помилуй нас.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Прежде шести дней бытия Пасхи, / прииде Иисус во Вифанию, / воззвати умерша четверодневна Лазаря, / и проповедати воскресение. / Сретоша же его и жены, / Марфа и Мария сестры Лазаревы, вопиюще к Нему: / Господи, аще бы еси был зде, не бы умерл брат наш. / Тогда глагола к ним: / не предрекох ли вам: веруяй в Мя, аще и умрет, жив будет: / покажите ми, где положисте его? / И вопияше к нему Зиждитель всех: / Лазаре, гряди вон.

СТИХИРЫ на стиховне воскресные:
Радуйся и веселися граде Сионе, / красуйся и радуйся Церкве Божия: / се бо Царь твой прииде в правде, / на жребяти седя, от детей воспеваемый: / осанна в вышних, благословен еси, / Имеяй множество щедрот, помилуй нас.
Из уст младенец и ссущих совершил еси хвалу.
Прииде Спас днесь во град Иерусалим, / исполнити Писание, / и вси прияша в руки ваиа: / ризы же подстилаху Ему, / ведуще, яко Той есть Бог наш, / Емуже херувими вопиют непрестанно: / осанна в вышних, благословен еси, / Имеяй множество щедрот помилуй нас.
Господи Господь наш, яко чудно имя Твое по всей земли.
На херувимех носимый, и певаемый от серафим, / возсел еси на жребя Давидски Блаже: / и дети Тя воспеваху Боголепно, / иудее же хуляху беззаконно: / стропотное языков, седалище жребца прообразоваше, / из неверия в веру претворяемое. / Слава Тебе Христе, / едине Милостиве и Человеколюбче.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Днесь благодать Святаго Духа нас собра, / и вси вземше крест Твой глаголем, / благословен Грядый во имя Господне, / осанна в вышних.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Днесь благодать Святаго Духа нас собра, / и вси вземше крест Твой глаголем, / благословен Грядый во имя Господне, / осанна в вышних.

Ныне отпущаеши
Ныне отпущаеши раба Твоего, Владыко, по глаголу Твоему, с миром; яко видеста очи мои спасение Твое, еже еси уготовал пред лицем всех людей, свет во откровение языков, и славу людей Твоих Израиля.

Тропарь Праздника, глас 1 (дважды):
Общее воскресение / прежде Твоея Страсти уверяя, / из мертвых воздвигл еси Лазаря, Христе Боже. / Темже и мы, яко отроцы победы знамения носяще, / Тебе победителю смерти вопием: / осанна в вышних, / благословен Грядый во имя Господне.

Ин тропарь, глас 4
Спогребшеся Тебе крещением, Христе Боже наш, / безсмертныя жизни сподобихомся Воскресением Твоим, / и воспевающе зовем: / осанна в вышних, / благословен Грядый во имя Господне.

Благословлю Господа (Псалом 33)
Благословлю Господа на всякое время, выну хвала Его во устех моих.
О Господе похвалится душа моя, да услышат кротцыи, и возвеселятся.
Возвеличите Господа со мною, и вознесем имя Его вкупе.
Взысках Господа, и услыша мя, и от всех скорбей моих избави мя.
Приступите к Нему и просветитеся, и лица ваша не постыдятся.
Сей нищий воззва, и Господь услыша и, и от всех скорбей его спасе и.
Ополчится ангел Господень окрест боящихся Его, и избавит их.
Вкусите и видите, яко благ Господь: блажен муж, иже уповает Нань.
Бойтеся Господа, вси святи Его, яко несть лишения боящимся Его.
Богатии обнищаша и взалкаша: взыскающии же Господа не лишатся всякого блага.


КОНЕЦ ВЕЧЕРНИ. НАЧАЛО УТРЕНИ(выключается свет, читается шестопсалмие: 3, 37, 62, 87, 102, 142 псалмы)


Бог Господь, и явися нам, благословен грядый во имя Господне.
(4 раза)

Тропарь Праздника, гл.1:
Общее воскресение / прежде Твоея Страсти уверяя, / из мертвых воздвигл еси Лазаря, Христе Боже. / Темже и мы, яко отроцы победы знамения носяще, / Тебе победителю смерти вопием: / осанна в вышних, / благословен Грядый во имя Господне.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Спогребшеся Тебе крещением, Христе Боже наш, / безсмертныя жизни сподобихомся Воскресением Твоим, / и воспевающе зовем: / осанна в вышних, / благословен Грядый во имя Господне.


Далее читаются кафизмы
(по уставу положено читать 3 кафизмы, но в разных храмах в зависимости от традиции, чтение псалтири может быть сокращено до 3-х псалмов или вовсе пропущено)


Велича́ем Тя, Живода́вче Христе́, оса́нна в вы́шних, и мы Тебе́ вопие́м: благослове́н Гряды́й во И́мя Госпо́дне.

Псалом избранный:
Господи, Господь наш, яко чудно имя Твое по всей земли. / Яко взятся великолепие Твое превыше небес. / Из уст младенец и ссущих совершил еси хвалу. / Врагов Твоих ради, разрушиши врага и местника. / Запретил eси языком, и погибе нечестивый. / Камень, егоже небрегоша зиждущии, сей бысть во главу угла. / От Господа бысть сей, и есть дивен во очесех наших. / Господь в Сионе велик, и высок есть над всеми людьми. / Тамо сокруши крепости луков. / Слыша и возвеселися Сион, и возрадовашася дщери Иудейския. / Возвестити в Сионе имя Господне, и хвалу Его во Иерусалиме. / Яко Бог спасет Сиона, и созиждутся гради Иудейстии. / Тебе подобает песнь, Боже, в Сионе, и Тебе воздастся молитва во Иерусалиме. / Благословен грядый во имя Господне, Бог Господь, и явися нам. / Составите праздник во учащающих до рог олтаревых. / Во дворех дому Господня, посреде тебе, Иерусалиме. / Воцарится Господь во век, Бог твой, Сионе, в род и род. / Хвала Его пребывает в век века.

Седален Триоди, глас 8
На престоле херувимсте, / и на жребяти возсед нас ради, / и к страсти вольней достиг, днесь слышит детей возглашающих, / осанна, народов вопиющих: / Сыне Давидов, ускори спасти, / ихже создал еси, благословенне Иисусе: / на сие бо пришел еси, / да разумеем славу Твою

ПРОКИМЕН, глас 4:
Из уст младенец и ссущих / совершил еси хвалу.
Стих: Господи Господь наш, яко чудно имя Твое по всей земли.

Всякое дыхание / да хвалит Господа.
Стих: Хвалите Бога во святых Его, хвалите Его в утвержении силы Его.

Евангельское Чтение
от Матфея, гл. 21:1–11; 15–17 (перевод на русский язык)
В то время, когда приближался Иисус к Иерусалиму и пришли в Виффагию на горе Масличной, тогда Иисус послал двух учеников и сказал им: идите в селение, которое напротив вас; и тотчас найдете ослицу привязанную и осленка с ней; отвяжите и приведите Мне. И если кто скажет вам что-нибудь, вы ответите, что они нужны Господу, и тотчас пошлет их. А произошло это, чтобы исполнилось сказанное чрез пророка: Скажите дочери Сиона: вот, Царь твой грядет к тебе, кроткий и воссевший на ослицу и на осленка, сына подъяремной.
Ученики, отправившись и сделав, как повелел им Иисус, привели ослицу и осленка и положили на них одежды, и Он сел поверх их. И очень многие в толпе разостлали свои одежды по дороге, другие же резали ветви с деревьев и расстилали по дороге; а народ, шедший впереди Его и следовавший за Ним, восклицал: Осанна Сыну Давидову! Благословен Грядущий во имя Господне! Осанна в вышних! И когда вошел Он в Иерусалим, весь город пришел в движение, и говорили: кто это? Народ же говорил: это пророк Иисус из Назарета Галилейского.
А первосвященники и книжники, увидев дивные дела, которые Он совершил, и детей, восклицающих в храме: Осанна Сыну Давидову! - вознегодовали и сказали Ему: слышишь Ты, что они говорят? Иисус же ответил им: да! Разве вы никогда не читали: "Из уст младенцев и грудных детей Ты устроил Себе хвалу"? И оставив их, вышел из города в Вифанию и провел там ночь.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Днесь Христос входит / во град Вифанию, на жребяти седяй, / безсловесие разрешая язык злейшее, / древле свирепеющее.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Днесь Христос входит / во град Вифанию, на жребяти седяй, / безсловесие разрешая язык злейшее, / древле свирепеющее.

Стихира праздника, глас 6-й:
Днесь благодать Святаго Духа нас собра, / и вси вземше крест Твой глаголем, / благословен Грядый во имя Господне, / осанна в вышних.


Далее читается канон
(В восьми песнях канона, читаемого во время полиелея, раскрывается суть празднуемых сегодня Церковью событий)


На 9-й песне канона:
Свят Господь Бог наш (трижды)
Яко свят Господь Бог наш. / Над всеми людьми Бог наш.

СТИХИРЫ на хвалитех:
Всякое дыхание да хвалит Господа.
Хвалите Господа с небес, / хвалите Его в вышних. / Тебе подобает песнь Богу.
Хвалите Его, вси Ангели Его, / хвалите Его, вся Силы Его. / Тебе подобает песнь Богу.
Сотворити в них суд написан, слава сия будет всем преподобным Его.
Множество народа Господи, / постилаху по пути ризы своя: / друзии же резаху ветви от древес, и ношаху. / Предыдущии же и последующии, зовяху глаголюще: / осанна Сыну Давидову, / благословен еси пришедый, / и паки грядый во имя Господне.
Хвалите Бога во святых Его, хвалите Его во утвержении силы Его.
Множество народа Господи, / постилаху по пути ризы своя: / друзии же резаху ветви от древес, и ношаху. / Предыдущии же и последующии, зовяху глаголюще: / осанна Сыну Давидову, / благословен еси пришедый, / и паки грядый во имя Господне.
Хвалите Его на силах Его, хвалите Его по множеству величествия Его.
Хотящу Тебе внити во святый град Господи, / ветви садов людие ношаху, / Тебе поюще всех Владыку: / и зряще Тя на жребяти седяща, / якоже на херувимех зряху. / Сего ради сице вопияху: / осанна в вышних, / благословен еси пришедый, / и паки грядый во имя Господне.
Хвалите Его во гласе трубнем, хвалите Его во псалтири и гуслех.
Хотящу Тебе внити во святый град Господи, / ветви садов людие ношаху, / Тебе поюще всех Владыку: / и зряще Тя на жребяти седяща, / якоже на херувимех зряху. / Сего ради сице вопияху: / осанна в вышних, / благословен еси пришедый, / и паки грядый во имя Господне.
Хвалите Его в тимпане и лице, / хвалите Его во струнах и органе.
Изыдите языцы, изыдите и людие, / и видите днесь Царя Небеснаго, / яко на престоле высоце, / на жребяти худе во Иерусалим входяща. / Роде иудейский неверный и прелюбодейный, прииди и виждь, / Егоже виде Исаиа во плоти нас ради приити имуща, / како уневещает Себе, яко целомудренный новый Сион, / и отлагает осужденную сонмицу: / яко в нетленном же браце и нескверном, / несквернии стекошася благохваляще, неискусозлобнии дети. / С нимиже и мы поюще возопием песнь ангельскую: / осанна в вышних, / Имущему велию милость.
Хвалите Его в кимвалех доброгласных, хвалите Его в кимвалех восклицания: / всякое дыхание да хвалит Господа.
Общее воскресение, / прежде вольныя страсти Твоея, / во уверение всех предпоказавый Христе Боже, / Лазаря убо в Вифании, державною силою Твоею, / четверодневна мертва воскресил еси: / слепцем же еже видети яко Светодавец даровал еси Спасе, / и во святый град со ученики Твоими вшел еси, / седя на жребяти осли, / пророческая исполняяй проповедания, / якоже на херувимех носимый, / и дети еврейстии с ветвьми и ваиами предсретаху Тя. / Темже и мы ветви масличныя носяще и ваиа, / благодарственно Тебе вопием: / осанна в вышних, / благословен грядый во Имя Господне.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Прежде шести дней Пасхи, прииде Иисус в Вифанию, / и приступиша к Нему ученицы Его, глаголюще Ему: / Господи, где хощеши уготоваем Ти ясти Пасху? / Он же посла их, / идите в преднюю весь, / и обрящете человека скудель воды носяща, / следуйте ему, и дому владыце рцыте: / Учитель глаголет, / у тебе сотворю Пасху со ученики Моими.



ОСНОВНЫЕ ТЕКСТЫ И ПЕСНОПЕНИЯ Литургия свт. Иоанна Златоуста Вход Господень в Иерусалим


1-й антифон, глас 2 (Псалом 114):
Возлюбих, яко услышит Господь / глас моления моего.
Молитвами Богородицы Спасе спаси нас.
Яко приклони ухо Свое мне, / и во дни моя призову.
Молитвами Богородицы Спасе спаси нас.
Объяша мя болезни смертныя, / беды адовы обретоша мя.
Молитвами Богородицы Спасе спаси нас.
Скорбь и болезнь обретох, / и имя Господне призвах.
Молитвами Богородицы Спасе спаси нас.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Молитвами Богородицы Спасе спаси нас.

2-й антифон, глас 2 (Псалом 115):
Веровах, темже возглаголах, / аз же смирихся зело.
Спаси ны, Сыне Божий, / во Иордане крестивыйся, поющия Ти: / аллилуия.
Что воздам Господеви о всех, / яже воздаде ми?
Спаси ны, Сыне Божий, / во Иордане крестивыйся, поющия Ти: / аллилуия.
Чашу спасения прииму, / и имя Господне призову.
Спаси ны, Сыне Божий, / во Иордане крестивыйся, поющия Ти: / аллилуия.
Молитвы моя Господеви воздам, / пред всеми людьми Его.
Спаси ны, Сыне Божий, / во Иордане крестивыйся, поющия Ти: / аллилуия.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Единородный Сыне, и Слове Божий, безсмертен Сый, и изволивый спасения нашего ради воплотиться от святыя Богородицы и Приснодевы Марии, непреложно вочеловечивыйся, распныйся же Христе Боже, смертию смерть поправый, Един сый Святыя Троицы, спрославляемый Отцу и Святому Духу, спаси нас.

3-й антифон, глас 1 (Псалом 117):
Исповедайтеся Господеви, яко Благ, / яко в век милость Его.
(Тропарь Праздника):
Общее воскресение / прежде Твоея Страсти уверяя, / из мертвых воздвигл еси Лазаря, Христе Боже. / Темже и мы, яко отроцы победы знамения носяще, / Тебе победителю смерти вопием: / осанна в вышних, / благословен Грядый во имя Господне.
Да речет убо дом Израилев: / яко Благ, яко в век милость Его.
Общее воскресение / прежде Твоея Страсти уверяя…
Да речет убо дом Ааронь: / яко Благ, яко в век милость Его.
Общее воскресение / прежде Твоея Страсти уверяя…
Да рекут убо вси, боящиися Господа: / яко Благ, яко в век милость Его.
Общее воскресение / прежде Твоея Страсти уверяя…

Во время входа с Евангелием:
Благословен Грядый во имя Господне, благословихом вы из дому Господня, Бог Господь, и явися нам.

Тропарь праздника, глас 1:
Общее воскресение / прежде Твоея Страсти уверяя, / из мертвых воздвигл еси Лазаря, Христе Боже. / Темже и мы, яко отроцы победы знамения носяще, / Тебе победителю смерти вопием: / осанна в вышних, / благословен Грядый во имя Господне.

СЛАВА:
Другой тропарь праздника, глас 4:
Спогребшеся Тебе крещением, Христе Боже наш, / безсмертныя жизни сподобихомся Воскресением Твоим, / и воспевающе зовем: / осанна в вышних, / благословен Грядый во имя Господне.

И НЫНЕ:
Кондак праздника, глас 4:
На престоле на Небеси, / на жребяти на земли носимый, Христе Боже, / Ангелов хваление / и детей воспевание приял еси, зовущих Ти: / благословен еси, Грядый Адама воззвати.

Прокимен, глас 4:
Благословен грядый во Имя Господне, / Бог Господь, и явися нам.
Стих:
Исповедайтеся Господеви яко благ, яко в век милость Его.

АПОСТОЛЬСКИЕ И ЕВАНГЕЛЬСКИЕ ЧТЕНИЯ
Послание к Филиппийцам святого апостола Павла, гл.4:4-9
Братья, радуйтесь в Господе всегда; и снова скажу: радуйтесь. Кротость ваша да будет известна всем людям; Господь близко. Ни о чем не заботьтесь, но во всем, в молитве и прошении, с благодарением открывайте просьбы ваши пред Богом. И мир Божий, превосходящий всякий ум, соблюдет сердца ваши и мысли ваши во Христе Иисусе. Итак, братья, все, что истинно, что честно, что справедливо, что чисто, что любезно, что похвально, – если есть какая добродетель и если есть какая похвала, – об этом помышляйте. Чему вы научились, и что приняли, и услышали и увидели во мне, – то делайте, и Бог мира будет с вами.

Евангелие от Иоанна, гл.12: 1-18
За шесть дней до Пасхи пришел Иисус в Вифанию, где был Лазарь, которого Иисус воздвиг из мертвых. Сделали Ему там вечерю, и Марфа служила. Лазарь же был одним из возлежащих с Ним. Тогда Мария, взяв фунт мира из нарда чистого, многоценного, помазала ноги Иисуса и отерла волосами своими ноги Его, и дом наполнился благоуханием мира. И говорит Иуда Искариот, один из учеников Его, которому предстояло предать Его: почему не продали это миро за триста динариев и не дали нищим? Сказал же он это не потому, чтобы заботился о нищих, но потому, что был вор и, имея денежный ящик, брал то, что туда опускали. Сказал тогда Иисус: оставь ее; нужно было, чтобы сберегла она миро на день погребения Моего. Ибо нищих вы всегда имеете с собою, Меня же не всегда имеете.
Узнало тогда много народа из Иудеев, что Он там, и пришли не ради Иисуса только, но чтобы и Лазаря увидеть, которого Он воздвиг из мертвых. Первосвященники же решили убить и Лазаря, потому что многие из Иудеев ради него приходили и веровали в Иисуса.
На другой день много народа, пришедшего на Праздник, услышав, что Иисус идет в Иерусалим, взяли пальмовые ветви и вышли навстречу Ему и восклицали: Осанна! Благословен Грядущий во имя Господне и Царь Израилев! Иисус же, найдя осленка, сел на него, как написано: Не бойся, дочь Сиона: вот, Царь твой грядет, сидя на молодом осле. Этого ученики Его не поняли сперва, но когда был прославлен Иисус, тогда они вспомнили, что это было о Нем написано, и это сделали Ему. Свидетельствовал же народ, который был с Ним, когда Он воззвал Лазаря из гробницы и воздвиг его из мертвых. Потому и вышел народ к Нему навстречу, что услышали, что Он сотворил это знамение.

Версия для печати

Тэги: Вербное воскресенье 







Код для размещения ссылки на данный материал:


Как будет выглядеть ссылка:
Богослужебные тексты для общего народного пения: суббота и воскресенье (27 и 28 апреля 2013 г.)

Во многих храмах Москвы прихожане стараются подпевать, в некоторых храмах даже практикуется «народное пение». Участвовать в богослужении можно и молча. Но в любом случае богослужебные тексты хорошо бы понимать, удобно следить глазами за текстом ключевых богослужебных песнопений. Размещаем текст для общего народного пения к субботней всенощной и воскресной литургии.

Журнал Нескучный сад
 
Реклама
Изготовление куполов, крестов Сталь с покрытием нитрид титана под золото, медь, синий. От 2000 руб. за м2 www.t2000.ru
Знаете ли вы Москву? Какая улица в столице самая длинная, где растут самые старые деревья, кто изображен на памятнике сырку «Дружба», откуда взялось название Девичье поле и в какой стране находится село Москва? Ученье — свет Приближается 1 сентября, день, дети снова пойдут в школу. Знаем ли мы, как и чему учились наши предки, какие у них были школы, какие учителя? Крещение Руси День Крещения Руси пока что не объявлен государственным праздником. Однако этот поворотный момент в истории России изменил русскую государственность, культуру, искусство, ментальность и многое другое. Счастливые годы последней императорской семьи Мы больше знаем о мученическом подвиге и последних днях жизни этой семьи, чем о том, что предшествовало этому подвигу. Как и чем жила августейшая семья тогда, когда над ней не тяготела тень ипатьевского дома, когда еще живы были традиции и порядки аристократической императорской России? Русские святые Кто стал прототипом героя «Братьев Карамазовых»? В честь кого из русских святых назвали улицу на острове Корфу? Кто из наших преподобных не кормил медведя? Проверьте, знаете ли вы мир русской святости, ответив на вопросы нашей викторины Апостолы Петр и Павел: рыбак и фарисей Почему их память празднуется в один день, где был раскопан дом Петра, какие слова из послания к Солунянам стали советским лозунгом и кто был Павел по профессии. 400-летие дома Романовых: памятные места Ко дню России предлагаем викторину о царской династии Романовых. Династия Романовых и благотворительность В год 400-летия воцарения в России династии Романовых вспоминаем служение царей и цариц делам милосердия. Пасха Зачем идет крестный ход — знаете? А откуда пошел обычай красить яйца? А когда отменяются земные поклоны? Кто написал канон «Воскресения день»? Великий пост Проверьте себя, хорошо ли вы знаете постное богослужение. Сретение Рождественская викторина
Читайте также:




Новости милосердия.ru
 
       
     
 
  Яндекс цитирования



 
Перепечатка материалов сайта в интернете возможна только при наличии активной гиперссылки на сайт журнала «Нескучный сад».
Перепубликация в печатных изданиях возможна только с письменного разрешения редакции.