На Главную E-mail
       
 
Нескучный сад 5-6 (88)
 
 
Архив по номерам   Редакция   Контактная информация
   

По благословению Святейшего Патриарха Московского и всея Руси Алексия II

Нескучный сад - Журнал о православной жизни
+7 (495) 912-91-19
 
 
 
Разделы сайта
 
Дополнительно:
 Фраза полностью
 Любое из слов
 Во всех полях
 Только в заголовках
 
  Жизнь в Церкви №0'0000

Богослужебные тексты для общего народного пения: суббота и воскресенье (20 и 21 апреля 2013 г.)


Версия для печати
20.04.13, 11:33

Во многих храмах Москвы прихожане стараются подпевать, в некоторых храмах даже практикуется «народное пение». Участвовать в богослужении можно и молча. Но в любом случае богослужебные тексты хорошо бы понимать, удобно следить глазами за текстом ключевых богослужебных песнопений. Размещаем текст для общего народного пения к субботней всенощной и воскресной литургии.

Преподобная Мария Египетская со сценами жития

ОСНОВНЫЕ ТЕКСТЫ СЛУЖБЫ И ПЕСНОПЕНИЯ ДЛЯ ОБЩЕНАРОДНОГО ПЕНИЯ
ВОСКРЕСНОЕ ВСЕНОЩНОЕ БДЕНИЕ (глас 5)
Неделя 5-я Великого Поста. Прп. Марии Египетской.
Апп. Иродио́на, Ага́ва, Асинкри́та, Ру́фа, Фле́гонта, Е́рма и иже с ними. Свт. Ни́фонта. Прп. Ру́фа.

БЛАЖЕН МУЖ
Блажен муж, иже не иде на совет нечестивых. Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа.
Яко весть Господь путь праведных и путь нечестивых погибнет. Аллилуиа (трижды).
Работайте Господеви со страхом и радуйтеся Ему с трепетом. Аллилуиа (трижды).
Блажени вси надеющиеся нань. Аллилуиа (трижды).
Воскресни, Господи, спаси мя, Боже мой. Аллилуиа (трижды).
Господне есть спасение и на людех Твоих благословение Твое. Аллилуиа (трижды).
Слава, И ныне: Аллилуиа (трижды)
Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа. Слава Тебе, Боже (трижды)

СТИХИРЫ на Господи воззвах
Господи, воззвах к Тебе, услыши мя. / Услыши мя, Господи. Господи, воззвах к Тебе, услыши мя: / вонми гласу моления моего, / внегда воззвати ми к Тебе. / Услыши мя, Господи. Да исправится молитва моя, / яко кадило пред Тобою, / воздеяние руку моею / – жертва вечерняя. / Услыши мя, Господи. Изведи из темницы душу мою, исповедатися имени Твоему.

[ВОСКРЕСНЫЕ]:
Честным Твоим Крестом, Христе, / диавола посрамил еси, / и Воскресением Твоим жало греховное притупил еси, / и спасл еси ны от врат смертных: / славим Тя, Единородне.
Мене ждут праведницы, дондеже воздаси мне.
Воскресение даяй роду человеческому, / яко овча на заколение ведеся, / устрашишася сего князи адстии, / и взяшася врата плачевная. / Вниде бо Царь славы Христос, / глаголя сущим во узах, изыдите: / и сущим во тьме, открыйтеся.
Из глубины воззвах к Тебе Господи, Господи, услыши глас мой.
Велие чудо, / невидимых Содетель, за человеколюбие плотию пострадав, / воскресе Безсмертный. / Приидите отечествия язык, Тому поклонимся: / благоутробием бо Его от прелести избавльшеся, / в Триех Ипостасех Единаго Бога пети навыкохом.
Да будут уши Твои, внемлюще гласу моления моего.
Вечернее поклонение / приносим Тебе, Невечернему Свету, / на конец веков, яко в зерцале плотию возсиявшему мiрови, / и даже до ада низшедшему, / и тамо сущую тьму разрушившему, и свет Воскресения языком показавшему: / Светодавче Господи, слава Тебе.
Аще беззакония назриши, Господи, Господи, кто постоит; / яко у Тебе очищение есть.
Начальника спасения нашего, / Христа славословим: / Тому бо из мертвых воскресшу, / мiр от прелести спасен бысть. / Радуется лик Ангельский, / бегает демонов прелесть, / Адам падый воста, / диавол упразднися.
Имене ради Твоего потерпех Тя, Господи, потерпе душа моя в слово Твое, / упова душа моя на Господа.
Иже от кустодии научени бываху от беззаконник, / покрыйте Христово Востание, / и приимите сребреники, и рцыте / яко нам спящим, из гроба украден бысть Мертвый. / Кто виде, кто слыша, мертвеца украдена когда, / паче же помазана и нага, / оставльша и во гробе погребальная Своя? / Не прельщайтеся иудее, / навыкните речением пророческим, и уразумейте, / яко Той есть воистинну Избавитель мiра, и Всесильный.

[Прп. Марии Египетской]:
От стражи утренния до нощи, от стражи утренния, да уповает Израиль на Господа.
Тебе убо возбраняше честных взирания, / скверн прежде привлеченное сквернение: / твое же чувство, и твоя богомудрая содеянных совесть, / к лучшим тебе обращение содеяша. / На икону бо воззревши благословенныя Богоотроковицы, / всех покаявшися прегрешений своих всехвальная прежних, / в дерзновении честному Древу поклонилася еси.
Яко у Господа милость, и многое у Него избавление, и Той избавит Израиля от всех беззаконий eго.
Тебе убо возбраняше честных взирания, / скверн прежде привлеченное сквернение: / твое же чувство, и твоя богомудрая содеянных совесть, / к лучшим тебе обращение содеяша. / На икону бо воззревши благословенныя Богоотроковицы, / всех покаявшися прегрешений своих всехвальная прежних, / в дерзновении честному Древу поклонилася еси.
Хвалите Господа вси языцы, похвалите Его вси людие.
Местом поклонившися радостно святым, / добродетели напутное спасительнейшее, / оттуду прияла еси, и зело потекла еси доброе шествие: / и струю прешедши Иорданскую, / в жилище Предтечево усердно вселилася еси, / и страстей свирепство жительством омрачила еси, / истончавающи в дерзновении, приснопамятная мати, / плотская свойства.
Яко утвердися милость Его на нас, и истина Господня пребывает во век.
В пустыню вселившися твоих страстей / образы от души отъяла еси, / боговиднейшее изображение в души написавши, / добродетелей виды: / и толико просияла еси, / яко и водами легко преходити блаженная, / и от земли взиматися в твоих к Богу молениих: / и ныне в дерзновении всеславная Марие / Христу предстоящи, / молися о душах наших.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Очудотвори Христе Креста Твоего сила, / яко и яже прежде блудница, / постническим подвигом подвизася: / отнюдуже и немощное отвергши, / доблественно сопротивоста на диавола. / Темже и почесть победы носящи, / молится о душах наших.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
В Чермнем мори, / Неискусобрачныя Невесты образ написася иногда: / тамо Моисей, разделитель воды: / зде же Гавриил, служитель чудесе. / Тогда глубину шествова немокренно Израиль; / ныне же Христа роди безсеменно Дева. / Море по прошествии Израилеве пребысть непроходно; / Непорочная по Рождестве Эммануилеве пребысть Нетленна. / Сый, и прежде Сый, / явлейся, яко Человек, / Боже помилуй нас.

СВЕТЕ ТИХИЙ (Вечерняя песнь Сыну Божию)
Свете тихий святыя славы, / Безсмертнаго, Отца Небеснаго, / Святаго Блаженнаго, Иисусе Христе. / Пришедше на запад солнца, / видевше свет вечерний, / поем Отца, Сына и Святаго Духа, Бога. / Достоин еси во вся времена / пет быти гласы преподобными, / Сыне Божий, живот даяй, / темже мир Тя славит.

Прокимен, глас 6
Господь воцарися, / в лепоту облечеся. Облечеся Господь в силу и препоясася. / Ибо утверди вселенную, яже не подвижется. / Дому Твоему подобает святыня Господи, в долготу дний.

СПОДОБИ ГОСПОДИ
Сподоби, Господи, в вечер сей без греха сохранитися нам. Благословен еси, Господи, Боже отец наших, и хвально и прославлено имя Твое во веки. Аминь. Буди, Господи, милость Твоя на нас, якоже уповахом на Тя. Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим. Благословен еси, Владыко, вразуми мя оправданием Твоим. Благословен еси, Святый, просвети мя оправдании Твоими. Господи, милость Твоя во век, дел руку Твоею не презри. Тебе подобает хвала, Тебе подобает пение, Тебе слава подобает, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

СТИХИРЫ на стиховне воскресные:
Тебе, Воплощеннаго Спаса Христа, / и Небес неразлучившася, / во гласех пений величаем, / яко Крест и смерть приял еси за род наш, / яко Человеколюбец Господь, / испровергий адова врата, / тридневно воскресл еси, / спасая души наша.
Господь воцарися, / в лепоту облечеся.
Прободеным Твоим ребром, Жизнодавче, / токи оставления всем источил еси, / жизни и спасения: / плотию же смерть восприял еси, / безсмертие нам даруя. / Вселив же ся во гроб нас свободил еси, / совоскресив с Собою славно, яко Бог. / Сего ради вопием: / Человеколюбче Господи, слава Тебе.
Ибо утверди вселенную, / яже не подвижется.
Странно Твое распятие, / и еже во ад сошествие, Человеколюбче, есть: / пленив бо его, и древния юзники / совоскресив с Собою славно, яко Бог, / рай отверз, восприяти сего сподобил еси. / Темже и нам, славящим Твое тридневное Востание, / даруй очищение грехов: / рая жители сподобляя, / яко Един Благоутробен.
Дому Твоему подобает святыня, / Господи, в долготу дний.
Нас ради плотию страсть приимый, / и тридневен из мертвых воскресый, / плотския наша страсти исцели, / и возстави от прегрешений лютых, / Человеколюбче, и спаси нас.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
[Прп. Марии Египетской]:
Душевная ловления, / и страсти плотския мечем воздержания посекла еси: / помысла прегрешения молчанием обучения подавила еси, и струями слез твоих пустыню всю напоила еси, / и прозябла еси нам покаяния плоды. / Темже твою память / преподобная празднуем.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
[Богородичен ВОСКРЕСНЫЙ]:
О чудесе новаго всех древних чудес! / Кто бо позна матерь без мужа рождшую, / и на руку носящую, / всю тварь Содержащаго? / Божие есть изволение, Рождшееся. / Егоже яко Младенца, Пречистая, / Твоима рукама носившая, / и Матерне дерзновение к Нему имущая, / не престай молящи о чтущих Тя, / ущедрити и спасти души наша.

Ныне отпущаеши
Ныне отпущаеши раба Твоего, Владыко, по глаголу Твоему, с миром; яко видеста очи мои спасение Твое, еже еси уготовал пред лицем всех людей, свет во откровение языков, и славу людей Твоих Израиля.

Богородице Дево (трижды)
Богородице Дево, радуйся, Благодатная Марие, Господь с Тобою; благословенна Ты в женах и благословен Плод чрева Твоего, яко Спаса родила еси душ наших.

Благословлю Господа (Псалом 33)
Благословлю Господа на всякое время, выну хвала Его во устех моих.
О Господе похвалится душа моя, да услышат кротцыи, и возвеселятся.
Возвеличите Господа со мною, и вознесем имя Его вкупе.
Взысках Господа, и услыша мя, и от всех скорбей моих избави мя.
Приступите к Нему и просветитеся, и лица ваша не постыдятся.
Сей нищий воззва, и Господь услыша и, и от всех скорбей его спасе и.
Ополчится ангел Господень окрест боящихся Его, и избавит их.
Вкусите и видите, яко благ Господь: блажен муж, иже уповает Нань.
Бойтеся Господа, вси святи Его, яко несть лишения боящимся Его.
Богатии обнищаша и взалкаша: взыскающии же Господа не лишатся всякого блага.
КОНЕЦ ВЕЧЕРНИ. НАЧАЛО УТРЕНИ
(выключается свет, читается шестопсалмие: 3, 37, 62, 87, 102, 142 псалмы)
Бог Господь, и явися нам, благословен грядый во имя Господне.

Тропарь воскресный, глас 5 (дважды):
Собезначальное Слово Отцу и Духови, / от Девы рождшееся на Спасение наше, / воспоим, вернии, и поклонимся; / яко благоволи Плотию взыти на Крест, / и смерть претерпети, / и воскресити умершия / славным воскресением Своим. Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Тропарь Триоди (Прп. Марии Египетской), глас 8
Втебе мати известно спасеся еже по образу: / приимши бо крест, последовала еси Христу / и деющи учила еси: презирати убо плоть, преходит бо, / прилежати же о души вещи безсмертней. / Темже и со ангелы срадуется, преподобная Марие, дух твой. И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Богородичен воскресный, глас 8
Иже нас ради рождейся от Девы, / и распятие претерпев, Благий, / испровергий смертию смерть и воскресение явлей яко Бог, / не презри, яже создал еси рукою Твоею. / Яви человеколюбие Твое, Милостиве, / приими рождшую Тя Богородицу, молящуюся за ны, / и спаси, Спасе наш, люди отчаянныя.
Далее читаются кафизмы
(по уставу положено читать 3 кафизмы Псалтири, но в разных храмах в зависимости от традиции, чтение псалтири может быть сокращено до 3-х псалмов или вовсе пропущено)
Тропари "по непорочных", глас 5
Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим.
Ангельский собор удивися, / зря Тебе в мертвых вменившася, / смертную же, Спасе, крепость разоривша, / и с Собою Адама воздвигша, / и от ада вся свобождша.
Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим.
Почто мvра с милостивными слезами, / о ученицы, растворяете? / Блистаяйся во гробе Ангел мvроносицам вещаше: / видите вы гроб и уразумейте, / Спас бо воскресе от гроба.
Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим.
Зело рано мvроносицы течаху / ко гробу Твоему рыдающия, / но предста к ним Ангел и рече: / рыдания время преста, не плачите, / воскресение же апостолом рцыте.
Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим.
Мvроносицы жены с мvры пришедшия / ко гробу Твоему, Спасе, рыдаху, / Ангел же к ним рече, глаголя: / что с мертвыми живаго помышляете? / Яко Бог бо, воскресе от гроба.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Поклонимся Отцу / и Его Сынови, и Святому Духу, / Святей Троице во едином существе, / с Серафимы зовуще: / Свят, Свят, Свят еси, Господи.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Жизнодавца рождши, / греха, Дево, Адама избавила еси, / радость же Еве / в печали место подала еси, / падшия же от жизни / к сей направи / из Тебе воплотивыйся Бог и Человек.

ПРОКИМЕН воскресный, глас 5
Воскресни, Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя, / яко Ты царствуеши во веки.
Стих: Исповемся Тебе, Господи, всем сердцем моим, повем вся чудеса Твоя.

Прокимен иной
Всякое дыхание / да хвалит Господа.
Стих: Хвалите Бога во святых Его, хвалите Его в утвержении силы Его.

Евангельское Чтение
от Марка, гл.16:1-8 (перевод на русский язык)
В те дни, по прошествии субботы Мария Магдалина и Мария Иаковлева и Саломия купили ароматы, чтобы идти помазать Иисуса. И весьма рано, в первый день недели, приходят ко гробу, при восходе солнца, и говорят между собою: кто отвалит нам камень от двери гроба? И, взглянув, видят, что камень отвален; а он был весьма велик. И, войдя во гроб, увидели юношу, сидящего на правой стороне, облеченного в белую одежду; и ужаснулись. Он же говорит им: не ужасайтесь. Иисуса ищете Назарянина, распятого; Он воскрес, Его нет здесь. Вот место, где Он был положен. Но идите, скажите ученикам Его и Петру, что Он предваряет вас в Галилее; там Его увидите, как Он сказал вам. И, выйдя, побежали от гроба; их объял трепет и ужас, и никому ничего не сказали, потому что боялись.

Воскресение Христово видевше:
Воскресе́ние Христо́во ви́девше, поклони́мся Святому Господу Иисусу, единому безгрешному. Кресту Твоему покланяемся, Христе, и святое Воскресение Твое пое́м и сла́вим. Ты бо еси Бог наш, ра́зве Тебе ино́го не зна́ем, Имя Твое имену́ем. Приидите, вси ве́рнии, поклони́мся святому Христову Воскресению; се бо прии́де Кресто́м радость всему миру; всегда́ благословя́ще Господа, пое́м Воскресение Его, распятие бо претерпе́в, смертию смерть разруши́. Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Покаяния отверзи ми двери Жизнодавче, утренюет бо дух мой ко храму святому Твоему, храм носяй телесный весь осквернен: но яко щедр, очисти благоутробною Твоею милостию.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
На спасения стези настави мя Богородице, студными бо окалях душу грехми, и в лености все житие мое иждих: но Твоими молитвами избави мя от всякия нечистоты.
Помилуй мя Боже, по велицей милости Твоей, и по множеству щедрот Твоих, очисти беззаконие мое. Множества содеянных мною лютых, помышляя окаянный, трепещу страшнаго дне суднаго: но надеяся на милость благоутробия Твоего, яко Давид вопию Ти: помилуй мя Боже по велицей Твоей милости.
Далее читается канон
(В восьми песнях канона, читаемого во время полиелея, раскрывается суть празднуемых сегодня Церковью событий)

На 9-ой песне канона:
Песнь Пресвятой Богородицы

Величит душа Моя Господа / и возрадовася дух Мой о Бозе Спасе Моем.
Честнейшую Херувим / и славнейшую без сравнения Серафим, /
без истления Бога Слова рождшую, / сущую Богородицу, Тя величаем.
Яко призре на смирение рабы Своея, / се бо, от ныне ублажат Мя вси роди.
Честнейшую Херувим / и славнейшую без сравнения Серафим, /
без истления Бога Слова рождшую, / сущую Богородицу, Тя величаем.
Яко сотвори Мне величие Сильный, / и свято имя Его, / и милость Его в роды родов боящимся Его.
Честнейшую Херувим / и славнейшую без сравнения Серафим, /
без истления Бога Слова рождшую, / сущую Богородицу, Тя величаем.
Сотвори державу мышцею Своею, / расточи гордыя мыслию сердца их.
Честнейшую Херувим / и славнейшую без сравнения Серафим, /
без истления Бога Слова рождшую, / сущую Богородицу, Тя величаем.
Низложи сильныя со престол, / и вознесе смиренныя, алчущия исполни благ, / и богатящияся отпусти тщи.
Честнейшую Херувим / и славнейшую без сравнения Серафим, /
без истления Бога Слова рождшую, / сущую Богородицу, Тя величаем.
Восприят Израиля отрока Своего, / помянути милости, / якоже глагола ко отцем нашим, / Аврааму и семени его даже до века.

Свят Господь Бог наш (трижды) Яко свят Господь Бог наш. / Над всеми людьми Бог наш.

СТИХИРЫ на хвалитех:
Всякое дыхание да хвалит Господа. Хвалите Господа с небес, / хвалите Его в вышних. / Тебе подобает песнь Богу. Хвалите Его, вси Ангели Его, / хвалите Его, вся Силы Его. / Тебе подобает песнь Богу. Сотворити в них суд написан, слава сия будет всем преподобным Его.
Господи, запечатану гробу от беззаконников, / прошел еси из гроба, / якоже родился еси от Богородицы: не уразумеша, како воплотился еси, безплотнии Твои ангели: / не чувствоваша, когда воскресл еси, стрегущии Тя воини. / Обоя бо запечатлестася испытующим, / явишася же чудеса кланяющимся верою таинству: / еже воспевающим, / воздаждь нам радость и велию милость.
Хвалите Бога во святых Его, хвалите Его во утвержении силы Его.
Господи, вереи вечныя сокрушив, / и узы растерзав, от гроба воскресл еси, / оставль Твоя погребальная, / во свидетельство истиннаго тридневнаго Твоего погребения: / и предварил еси в Галилеи, в пещере стрегомый. / Велия Твоя милость, Непостижиме Спасе, / помилуй и спаси нас.
Хвалите Его на силах Его, хвалите Его по множеству величествия Его.
Господи, жены текоша на гроб, / видети Тя, Христа, нас ради пострадавшаго, / и пришедша, обретоша ангела на камени седяща, / страхом отвальшемся, / и к ним возопи, глаголя: / воскресе Господь, рцыте учеником, / яко воскресе от мертвых, / спасаяй души наша.
Хвалите Его во гласе трубнем, хвалите Его во псалтири и гуслех.
Господи, якоже изшел еси от запечатаннаго гроба, / тако вшел еси и дверем заключеным ко учеником Твоим, / показуя им телесная страдания, / яже подъял еси, Спасе Долготерпеливый: / яко от семене Давидова язвы претерпел еси, / яко Сын же Божий, мiр свободил еси. / Велия Твоя милость, Непостижиме Спасе, / помилуй и спаси нас.
Хвалите Его в тимпане и лице, / хвалите Его во струнах и органе.
Господи, Царю веков и Творче всех, / нас ради распятие и погребение плотию приимый, / да нас от ада свободиши всех: / Ты еси Бог наш, / разве Тебе иного не вемы.
Хвалите Его в кимвалех доброгласных, хвалите Его в кимвалех восклицания: / всякое дыхание да хвалит Господа.
Господи, пресияющая Твоя чудеса кто исповесть; / или кто возвестит страшная Твоя таинства? / Вочеловечивыйся бо нас ради, яко Сам восхотел еси, / державу явил еси силы Твоея: / Крестом бо Твоим разбойнику рай отверзл еси, / и погребением Твоим вереи адовы сокрушил еси, / Воскресением же Твоим всяческая обогатил еси: / Благоутробне Господи, слава Тебе.
Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя, / не забуди убогих Твоих до конца
Мироносицы жены гроба Твоего достигша, / зело рано искаху Тебе мvры помазати, / Безсмертнаго Слова и Бога; / и ангела глаголы огласившася, / возвращахуся радостию апостолом возвестити яве, / яко воскресл еси, Животе всех, / и подал еси мiрови очищение и велию милость.
Исповемся Тебе Господи всем сердцем моим, / повем вся чудеса Твоя.
Богоприятнаго гроба ко иудеом стражие глаголаху: / О вашего суемудреннаго совета! / стрещи Неописаннаго покусившеся, всуе трудистеся, / сокрыти Воскресение распятаго хотяще, ясно показасте. / О вашего суемудреннаго соборища! / что паки сокрыти советуете, Еже некрыется; / паче же от нас услышите, / и веровати восхощите бывших истине: / ангел молниеносец с небесе сошед камень отвали, / егоже страхом мертвостию содержими быхом, / и возгласив крепкоумным мvроносицам, глаголаше женам: / не зрите ли стражей умерщвления, и печатей разрешения, / адова же истощания; / почто победу адову Упразднившаго, / и смертное жало Сокрушившаго, яко мертва взыскуете? / Благовестите же скоро шедша апостолом Воскресение, / без страха зовуща: / воистинну воскресе Господь, / имея велию милость.
Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя, / не забуди убогих Твоих до конца.
Несть Царство Божие пища и питие, / но правда и воздержание со святостию. / Темже не богатии внидут в не, / но елицы сокровища своя в руки нищих влагают. / Сия и Давид пророк учит глаголя: / праведен муж милуяй весь день, / наслаждаяйся Господеви, / и во свете ходяй не поткнется. / Сия же вся к наказанию нашему писашася, / яко да постящеся благостыню творим, / и даст нам Господь вместо земных небесная.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Несть Царство Божие пища и питие, / но правда и воздержание со святостию. / Темже не богатии внидут в не, / но елицы сокровища своя в руки нищих влагают. / Сия и Давид пророк учит глаголя: / праведен муж милуяй весь день, / наслаждаяйся Господеви, / и во свете ходяй не поткнется. / Сия же вся к наказанию нашему писашася, / яко да постящеся благостыню творим, / и даст нам Господь вместо земных небесная.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Преблагословена еси, Богородице Дево, Воплощшим бо ся из Тебе ад пленися, Адам воззвася, клятва потребися, Ева свободися, смерть умертвися, и мы ожихом. Тем воспевающе вопием: благословен Христос Бог, благоволивый тако, слава Тебе.
Литургия свт. Василия Великого
Неделя 5-я Великого Поста. Прп. Марии Египетской. Глас 5

1-й антифон:
Благослови, душе моя, Господа, Благословен еси, Господи.
Благослови, душе моя, Господа, и вся внутренняя моя, имя святое Его.
Благослови, душе моя, Господа, и не забывай всех воздаяний Его.
Очищающаго вся беззакония твоя, исцеляющаго вся недуги твоя.
Избавляющаго от истления живот твой, венчающаго тя милостию и щедротами.
Исполняющаго во благих желание твое: обновится яко орля юность твоя.
Щедр и милостив Господь, долготерпелив и многомилостив.
Благослови, душе моя, Господа, и вся внутреняя моя, имя святое Его.
Благословен еси, Господи.

2-й антифон:
Хвали, душе моя, Господа. Восхвалю Господа в животе моем, пою Богу моему, дондеже есмь.
Не надейтеся на князи, на сыны человеческия, в них же несть спасения.
Изыдет дух его, и возвратится в землю свою: в той день погибнут вся помышления его.
Блажен, емуже Бог Иаковль помошник его, упование его на Господа Бога своего,
сотворшаго небо и землю, море и вся, яже в них;
хранящаго истину в век, творящего суд обидимым, дающаго пищу алчущим.
Господь решит окованныя; Господь умудряет слепцы;
Господь возводит низверженныя; Господь любит праведники;
Господь хранит пришельцы, сира и вдову приимет, и путь грешных погубит.
Воцарится Господь во век. Бог твой, Сионе, в род и род.
Единородный Сыне, и Слове Божий, безсмертен Сый, и изволивый спасения нашего ради воплотиться от святыя Богородицы и Приснодевы Марии, непреложно вочеловечивыйся, распныйся же Христе Боже, смертию смерть поправый, Един сый Святыя Троицы, спрославляемый Отцу и Святому Духу, спаси нас.

Блаженны:
Во Царствии Твоем помяни нас, Господи, егда приидеши во Царствии Твоем.
Блажнени нищии духом, яко тех есть Царство Небесное.
Блажени плачущии, яко тии утешатся.
Блажени кротции, яко тии наследят землю.
Блажени алчущии и жаждущии правды, яко тии насытятся.
Блажени милостивии, яко тии помиловани будут.
Блажени чистии сердцем, яко тии Бога узрят.
Блажени миротворцы, яко тии сынове Божии нарекутся.
Блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царство Небесное.
Блажени есте, егда поносят вам, и изженут, и рекут всяк зол глагол на вы, лжуще Мене ради.
Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на небесех.

Во время малого входа с Евангелием:
Приидите, поклонимся и припадем ко Христу.
Спаси ны, Сыне Божий, воскресый из мертвых, поющия Ти: Аллилуия.

Тропарь воскресный, глас 5
Собезначальное Слово Отцу и Духови, / от Девы рождшееся на Спасение наше, / воспоим, вернии, и поклонимся; / яко благоволи Плотию взыти на Крест, / и смерть претерпети, / и воскресити умершия / славным воскресением Своим.

Тропарь прп.Марии Египетской, глас 8
В тебе мати известно спасеся еже по образу: / приимши бо крест, последовала еси Христу / и деющи учила еси: презирати убо плоть, преходит бо, / прилежати же о души вещи безсмертней. / Темже и со ангелы срадуется, преподобная Марие, дух твой.

Кондак воскресный, глас 5
Ко аду, Спасе мой, сошел еси, / и врата сокрушивый яко всесилен, / умерших, яко Создатель, совоскресил еси, / и смерти жало сокрушил еси, / и Адам от клятвы избавлен бысть, Человеколюбче; / темже вси зовем: / спаси нас, Господи.

СЛАВА:
Кондак прп. Марии Египетской, глас 3
Блудами первее преисполнена всяческими, / Христова невеста днесь покаянием явися, / ангельское жительство подражающи, / демоны Креста оружием погубляет. / Сего ради Царствия невеста явилася еси Марие преславная.

И НЫНЕ:
Предстательство христиан непостыдное, ходатайство ко Творцу непреложное, не презри грешных молений гласы, но предвари, яко Благая, на помощь нас, верно зовущих Ти; ускори на молитву и потщися на умоление, предстательствующи присно, Богородице, чтущих Тя.

АПОСТОЛЬСКИЕ И ЕВАНГЕЛЬСКИЕ ЧТЕНИЯ
Послание св.апостола Павла к Евреям, гл.9:1–14 (5-й недели Поста)
Братия, Христос, Первосвященник будущих благ, придя с большею и совершеннейшею скиниею, нерукотворенною, то есть не такового устроения, и не с кровью козлов и тельцов, но со Своею Кровию, однажды вошел во святилище и приобрел вечное искупление. Ибо если кровь тельцов и козлов и пепел телицы, через окропление, освящает оскверненных, дабы чисто было тело, тем более Кровь Христа, Который Духом Святым принес Себя непорочного Богу, очистит совесть нашу от мертвых дел, для служения Богу живому и истинному.

Послание св.апостола Павла к Галатам, гл.3:23–29 (Прп. Марии Египетской)
Братия, до пришествия веры мы заключены были под стражею закона, до того времени, как надлежало открыться вере. Итак закон был для нас детоводителем ко Христу, дабы нам оправдаться верою; по пришествии же веры, мы уже не под руководством детоводителя. Ибо все вы сыны Божии по вере во Христа Иисуса; все вы, во Христа крестившиеся, во Христа облеклись. Нет уже Иудея, ни язычника; нет раба, ни свободного; нет мужеского пола, ни женского: ибо все вы одно во Христе Иисусе. Если же вы Христовы, то вы семя Авраамово и по обетованию наследники.

Евангелие от Марка, гл.10:32–45 (5-й недели Поста)
В те дни, подозвав двенадцать, Иисус начал им говорить о том, что будет с Ним: вот, мы восходим в Иерусалим, и Сын Человеческий предан будет первосвященникам и книжникам, и осудят Его на смерть, и предадут Его язычникам, и поругаются над Ним, и будут бить Его, и оплюют Его, и убьют Его; и в третий день воскреснет. Тогда подошли к Нему сыновья Зеведеевы Иаков и Иоанн и сказали: Учитель! мы желаем, чтобы Ты сделал нам, о чем попросим. Он сказал им: что хотите, чтобы Я сделал вам? Они сказали Ему: дай нам сесть у Тебя, одному по правую сторону, а другому по левую в славе Твоей. Но Иисус сказал им: не знаете, чего просите. Можете ли пить чашу, которую Я пью, и креститься крещением, которым Я крещусь? Они отвечали: можем. Иисус же сказал им: чашу, которую Я пью, будете пить, и крещением, которым Я крещусь, будете креститься; а дать сесть у Меня по правую сторону и по левую – не от Меня зависит, но кому уготовано. И, услышав, десять начали негодовать на Иакова и Иоанна. Иисус же, подозвав их, сказал им: вы знаете, что почитающиеся князьями народов господствуют над ними, и вельможи их властвуют ими. Но между вами да не будет так: а кто хочет быть большим между вами, да будет вам слугою; и кто хочет быть первым между вами, да будет всем рабом. Ибо и Сын Человеческий не для того пришел, чтобы Ему служили, но чтобы послужить и отдать душу Свою для искупления многих.

Евангелие от Луки, гл.7:46–50 (Прп. Марии Египетской)
В те дни просил Иисуса некто из фарисеев вкусить с ним пищи; и Он, войдя в дом фарисея, возлег. И вот, женщина того города, которая была грешница, узнав, что Он возлежит в доме фарисея, принесла алавастровый сосуд с миром и, став позади у ног Его и плача, начала обливать ноги Его слезами и отирать волосами головы своей, и целовала ноги Его, и мазала миром. Видя это, фарисей, пригласивший Его, сказал сам в себе: если бы Он был пророк, то знал бы, кто и какая женщина прикасается к Нему, ибо она грешница. Обратившись к нему, Иисус сказал: Симон! Я имею нечто сказать тебе. Он говорит: скажи, Учитель. Иисус сказал: у одного заимодавца было два должника: один должен был пятьсот динариев, а другой пятьдесят, но как они не имели чем заплатить, он простил обоим. Скажи же, который из них более возлюбит его? Симон отвечал: думаю, тот, которому более простил. Он сказал ему: правильно ты рассудил. И, обратившись к женщине, сказал Симону: видишь ли ты эту женщину? Я пришел в дом твой, и ты воды Мне на ноги не дал, а она слезами облила Мне ноги и волосами головы своей отёрла; ты целования Мне не дал, а она, с тех пор как Я пришел, не перестает целовать у Меня ноги; ты головы Мне маслом не помазал, а она миром помазала Мне ноги. А потому сказываю тебе: прощаются грехи её многие за то, что она возлюбила много, а кому мало прощается, тот мало любит. Ей же сказал: прощаются тебе грехи. И возлежавшие с Ним начали говорить про себя: кто это, что и грехи прощает? Он же сказал женщине: вера твоя спасла тебя, иди с миром.

Версия для печати







Код для размещения ссылки на данный материал:


Как будет выглядеть ссылка:
Богослужебные тексты для общего народного пения: суббота и воскресенье (20 и 21 апреля 2013 г.)

Во многих храмах Москвы прихожане стараются подпевать, в некоторых храмах даже практикуется «народное пение». Участвовать в богослужении можно и молча. Но в любом случае богослужебные тексты хорошо бы понимать, удобно следить глазами за текстом ключевых богослужебных песнопений. Размещаем текст для общего народного пения к субботней всенощной и воскресной литургии.

Журнал Нескучный сад
 
Реклама
Изготовление куполов, крестов Сталь с покрытием нитрид титана под золото, медь, синий. От 2000 руб. за м2 www.t2000.ru
Знаете ли вы Москву? Какая улица в столице самая длинная, где растут самые старые деревья, кто изображен на памятнике сырку «Дружба», откуда взялось название Девичье поле и в какой стране находится село Москва? Ученье — свет Приближается 1 сентября, день, дети снова пойдут в школу. Знаем ли мы, как и чему учились наши предки, какие у них были школы, какие учителя? Крещение Руси День Крещения Руси пока что не объявлен государственным праздником. Однако этот поворотный момент в истории России изменил русскую государственность, культуру, искусство, ментальность и многое другое. Счастливые годы последней императорской семьи Мы больше знаем о мученическом подвиге и последних днях жизни этой семьи, чем о том, что предшествовало этому подвигу. Как и чем жила августейшая семья тогда, когда над ней не тяготела тень ипатьевского дома, когда еще живы были традиции и порядки аристократической императорской России? Русские святые Кто стал прототипом героя «Братьев Карамазовых»? В честь кого из русских святых назвали улицу на острове Корфу? Кто из наших преподобных не кормил медведя? Проверьте, знаете ли вы мир русской святости, ответив на вопросы нашей викторины Апостолы Петр и Павел: рыбак и фарисей Почему их память празднуется в один день, где был раскопан дом Петра, какие слова из послания к Солунянам стали советским лозунгом и кто был Павел по профессии. 400-летие дома Романовых: памятные места Ко дню России предлагаем викторину о царской династии Романовых. Династия Романовых и благотворительность В год 400-летия воцарения в России династии Романовых вспоминаем служение царей и цариц делам милосердия. Пасха Зачем идет крестный ход — знаете? А откуда пошел обычай красить яйца? А когда отменяются земные поклоны? Кто написал канон «Воскресения день»? Великий пост Проверьте себя, хорошо ли вы знаете постное богослужение. Сретение Рождественская викторина


Новости милосердия.ru
 
       
     
 
  Яндекс цитирования



 
Перепечатка материалов сайта в интернете возможна только при наличии активной гиперссылки на сайт журнала «Нескучный сад».
Перепубликация в печатных изданиях возможна только с письменного разрешения редакции.