На Главную E-mail
       
 
Нескучный сад 5-6 (88)
 
 
Архив по номерам   Редакция   Контактная информация
   

По благословению Святейшего Патриарха Московского и всея Руси Алексия II

Нескучный сад - Журнал о православной жизни
+7 (495) 912-91-19
 
 
 
Разделы сайта
 
Дополнительно:
 Фраза полностью
 Любое из слов
 Во всех полях
 Только в заголовках
 
  Жизнь в Церкви №0'0000

Богослужебные тексты для общего народного пения: суббота и воскресенье (23 и 24 марта 2013 г.)


Версия для печати
22.03.13, 15:01

Во многих храмах Москвы прихожане стараются подпевать, в некоторых храмах даже практикуется «народное пение». Участвовать в богослужении можно и молча. Но в любом случае богослужебные тексты хорошо бы понимать, удобно следить глазами за текстом ключевых богослужебных песнопений. Размещаем текст для общего народного пения к субботней всенощной и воскресной литургии.


Икона «Торжество Православия» (фрагмент — Императрица Феодора и император Михаил III). Византия, первая половина XV века

ОСНОВНЫЕ ТЕКСТЫ СЛУЖБЫ И ПЕСНОПЕНИЯ ДЛЯ ОБЩЕНАРОДНОГО ПЕНИЯ
ВОСКРЕСНОЕ ВСЕНОЩНОЕ БДЕНИЕ (глас 1)
ТОРЖЕСТВО ПРАВОСЛАВИЯ
Свт. Софро́ния, патриарха Иерусали́мского. Свт. Евфи́мия, архиеп. Новгородского


БЛАЖЕН МУЖ
Блажен муж, иже не иде на совет нечестивых. Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа.
Яко весть Господь путь праведных и путь нечестивых погибнет. Аллилуиа (трижды).
Работайте Господеви со страхом и радуйтеся Ему с трепетом. Аллилуиа (трижды).
Блажени вси надеющиеся нань. Аллилуиа (трижды).
Воскресни, Господи, спаси мя, Боже мой. Аллилуиа (трижды).
Господне есть спасение и на людех Твоих благословение Твое. Аллилуиа (трижды).
Слава, И ныне: Аллилуиа (трижды)
Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа. Слава Тебе, Боже (трижды)

СТИХИРЫ на Господи воззвах
Господи, воззвах к Тебе, услыши мя. / Услыши мя, Господи.
Господи, воззвах к Тебе, услыши мя: / вонми гласу моления моего, / внегда воззвати ми к Тебе. / Услыши мя, Господи.
Да исправится молитва моя, / яко кадило пред Тобою, / воздеяние руку моею / – жертва вечерняя. / Услыши мя, Господи.
Изведи из темницы душу мою, исповедатися имени Твоему.

(ВОСКРЕСНЫЕ):
Вечерния наша молитвы / приими Святый Господи, / и подаждь нам оставление грехов, / яко Един еси / явлей в ми ре Воскресение.
Мене ждут праведницы, дондеже воздаси мне.
Обыдите людие Сион, / и обымите Его, / и дадите славу в нем Воскресшему из мертвых: / яко Той есть Бог наш, / Избавлей нас от беззаконий наших.
Из глубины воззвах к Тебе Господи, Господи, услыши глас мой.
Приидите людие, / воспоим, и поклонимся Христу, / славяще Его из мертвых Воскресение: / яко Той есть Бог наш, / от прелести вражия мiр Избавлей.
Да будут уши Твои, внемлюще гласу моления моего.
Веселитеся Небеса, / вострубите основания земли, / возопийте горы веселие: / се бо Еммануил грехи наша на Кресте пригвозди, / и живот даяй, смерть умертви, / Адама Воскресивый, яко Человеколюбец.
Аще беззакония назриши, Господи, Господи, кто постоит; / яко у Тебе очищение есть.
Плотию волею Распеншагося нас ради, / Пострадавша и Погребенна, / и Воскресша из мертвых, / воспоим глаголюще: / утверди православием Церковь Твою Христе, / и умири жизнь нашу, / яко Благ и Человеколюбец.
Имене ради Твоего потерпех Тя, Господи, потерпе душа моя в слово Твое, / упова душа моя на Господа.
Живоприемному Твоему гробу / предстояще недостойнии, / славословие приносим / неизреченному Твоему благоутробию, Христе Боже наш: / яко Крест и смерть приял еси Безгрешне, / да мiрови даруеши Воскресение, / яко Человеколюбец.
От стражи утренния до нощи, от стражи утренния, да уповает Израиль на Господа.

(ПОСТНОЙ ТРИОДИ):
Тя непостижимаго, прежде денницы / безначально из Невещественнаго возсиявшаго, / безплотнаго же чрева Родителева, / пророцы Господи, Твоим Духом вдохновени, / прорекоша Отроча быти, / из Неискусобрачныя воплощаема, / человеком совокупляема, / и сущими на земли зрима: / имиже яко щедрый / просвещения сподоби Твоего, / воспевающих неизреченное, / и честное Твое Воскресение.
Яко у Господа милость, и многое у Него избавление, и Той избавит Израиля от всех беззаконий eго.
Словом Тя проповедавшии / богоглаголивии пророцы, / и делы почетшии, / безконечную жизнь приплодиша: / твари бо Владыко, паче Тебе Содетеля, / служити не претерпевше, / мира всего евангельски отвратишася, / и сообразни быша страсти Твоей, / юже провозвестиша: / ихже молитвами, / сподоби непорочно прейти / воздержания поприще, / едине Многомилостиве.
Хвалите Господа вси языцы, похвалите Его вси людие.
Естеством неописанный Божественным Твоим сый, / на последняя Владыко воплощься, / изволил еси описоватися: / плоти бо приятием, и свойства вся сея взял еси. / Темже вид Твой образования описующии / любезно целуем, / к Твоей любви возвышаеми, / и исцелений благодать почерпаем из него, / апостольским последующе / Божественным преданием.
Яко утвердися милость Его на нас, и истина Господня пребывает во век.
Пречестное украшение Христова Церковь, / честных прият и святых икон, / Спаса Христа и Богоматере, / и всех святых светлейшее возставление, / имже просвещается, и красуется благодатию, / и сонмище отлагает еретическое изгонящи: / и радующися славит человеколюбца Бога, / ея ради претерпевша страсти вольныя.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Благодать возсия истины, / прообразуемая древле сеновно, / ныне явленно скончася: / се бо Церковь воплощенным образом Христовым, / яко прекрасною утварию облачится, / скинии свидения образ пронаписующи, / и православную веру содержащи: / да егоже почитаем, / сего и образ держаще, не прельщаемся, / да облекутся в студ сице неверующии: / нам бо слава зрак Воплотившагося / благочестно покланяемый, не боготворимый. / Той облобызающе вернии возопиим: / Боже, спаси люди Твоя, и благослови достояние Твое.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Всемирную славу, / от человек Прозябшую, / и Владыку Рождшую, / Небесную Дверь / воспоим Марию Деву, / Безплотных песнь, и верных удобрение: / Сия бо явися Небо, и Храм Божества: / Сия преграждение вражды разрушивши, / мир введе, и Царствие отверзе. / Сию убо имуще веры Утверждение, / Поборника имамы из Нея Рождшагося Господа. / Дерзайте убо, дерзайте людие Божии: / ибо Той победит враги, яко Всесилен.

СВЕТЕ ТИХИЙ (Вечерняя песнь Сыну Божию)
Свете тихий святыя славы, / Безсмертнаго, Отца Небеснаго, / Святаго Блаженнаго, Иисусе Христе. / Пришедше на запад солнца, / видевше свет вечерний, / поем Отца, Сына и Святаго Духа, Бога. / Достоин еси во вся времена / пет быти гласы преподобными, / Сыне Божий, живот даяй, / темже мир Тя славит.

СПОДОБИ ГОСПОДИ
Сподоби, Господи, в вечер сей без греха сохранитися нам. Благословен еси, Господи, Боже отец наших, и хвально и прославлено имя Твое во веки. Аминь.
Буди, Господи, милость Твоя на нас, якоже уповахом на Тя. Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим. Благословен еси, Владыко, вразуми мя оправданием Твоим. Благословен еси, Святый, просвети мя оправдании Твоими.
Господи, милость Твоя во век, дел руку Твоею не презри. Тебе подобает хвала, Тебе подобает пение, Тебе слава подобает, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

СТИХИРЫ на стиховне воскресные:
Страстию Твоею Христе, / от страстей свободихомся, / и воскресением Твоим из истления избавихомся, / Господи, слава Тебе.
Господь воцарися, / в лепоту облечеся.
Да радуется тварь, небеса да веселятся, / руками да восплещут языцы с веселием: / Христос бо Спас наш, на Кресте пригвозди грехи наша: / и смерть умертвив живот нам дарова, / падшаго Адама всероднаго Воскресивый, / яко Человеколюбец.
Ибо утверди вселенную, / яже не подвижется.
Царь сый небесе и земли непостижиме, / волею распялся еси за человеколюбие. / Егоже ад срет доле, огорчися, / и праведных души приемша возрадовашася: / Адам же, видев Тя Зиждителя в преисподних, воскресе. / О чудесе! Како смерти вкуси всех жизнь; / но якоже восхоте мiр просветити зовущий, и глаголющий: / Воскресый из мертвых, Господи, слава Тебе.
Дому Твоему подобает святыня, / Господи, в долготу дний.
Жены мироносицы, мира носяща, / со тщанием и рыданием гроба Твоего достигоша, / и не обретша Пречистаго Тела Твоего, / от Ангела же уведевша новое и преславное чудо, / Апостолом глаголаху: / воскресе Господь, / подая мирови велию милость.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
(Постной Триоди):
Из нечестия во благочестие прешедше, / и светом разума просветившеся, / псаломски руками восплещим, / благодарственно хвалу Богу приносяще: / и на стенах, и дсках, и на священных сосудех, / начертанным священным образом Христовым, / и Пречистыя, и всех святых, / честно поклонимся, отлагающе злочестную злославных веру: / [честь бо образа, якоже глаголет Василий, на первообразное преходит,] / просяще молитвами Пречистыя Твоея Матере, Христе Боже наш, и всех святых, / даровати нам велию милость.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
О чудесе новаго всех древних чудес! / Кто бо позна матерь без мужа рождшую, / и на руку носящую, / всю тварь Содержащаго? / Божие есть изволение, Рождшееся. / Егоже яко Младенца, Пречистая, / Твоима рукама носившая, / и Матерне дерзновение к Нему имущая, / не престай молящи о чтущих Тя, / ущедрити и спасти души наша.

Ныне отпущаеши
Ныне отпущаеши раба Твоего, Владыко, по глаголу Твоему, с миром; яко видеста очи мои спасение Твое, еже еси уготовал пред лицем всех людей, свет во откровение языков, и славу людей Твоих Израиля.

Богородице Дево (трижды)
Богородице Дево, радуйся, Благодатная Марие, Господь с Тобою; благословенна Ты в женах и благословен Плод чрева Твоего, яко Спаса родила еси душ наших.

Тропарь праздника Триоди
Пречистому образу Твоему покланяемся Благий, / просяще прощения прегрешений наших Христе Боже: / волею бо благоволил еси плотию взыти на Крест, / да избавиши, яже создал еси, от работы вражия. / Тем благодарственно вопием Ти: / радости исполнил еси вся Спасе наш, / пришедый спасти мир.

Благословлю Господа (Псалом 33)
Благословлю Господа на всякое время, выну хвала Его во устех моих.
О Господе похвалится душа моя, да услышат кротцыи, и возвеселятся.
Возвеличите Господа со мною, и вознесем имя Его вкупе.
Взысках Господа, и услыша мя, и от всех скорбей моих избави мя.
Приступите к Нему и просветитеся, и лица ваша не постыдятся.
Сей нищий воззва, и Господь услыша и, и от всех скорбей его спасе и.
Ополчится ангел Господень окрест боящихся Его, и избавит их.
Вкусите и видите, яко благ Господь: блажен муж, иже уповает Нань.
Бойтеся Господа, вси святи Его, яко несть лишения боящимся Его.
Богатии обнищаша и взалкаша: взыскающии же Господа не лишатся всякого блага.

КОНЕЦ ВЕЧЕРНИ. НАЧАЛО УТРЕНИ
(выключается свет, читается шестопсалмие: 3, 37, 62, 87, 102, 142 псалмы)

Бог Господь, и явися нам, благословен грядый во имя Господне.

Тропарь воскресный, глас 1 (дважды):
Камени запечатану от иудей / и воином стрегущим Пречистое Тело Твое, / воскресл еси тридневный Спасе, / даруяй мирови жизнь. / Сего ради Силы Небесныя вопияху Ти, Жизнодавче: / слава Воскресению Твоему, Христе, / слава Царствию Твоему, / слава смотрению Твоему, едине Человеколюбче.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Тропарь праздника Триоди, глас 2
Пречистому образу Твоему покланяемся Благий, / просяще прощения прегрешений наших Христе Боже: / волею бо благоволил еси плотию взыти на Крест, / да избавиши, яже создал еси, от работы вражия. / Тем благодарственно вопием Ти: / радости исполнил еси вся Спасе наш, / пришедый спасти мир.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Богородичен воскресный, глас 2
Вся, паче смысла, / вся преславная Твоя, Богородице, таинства, / чистоте запечатанной и девству храниму, / Мати позналася еси неложна, / Бога рождши Истиннаго; / Того моли спастися душам нашим.

Далее читаются кафизмы
(по уставу положено читать 3 кафизмы, но в разных храмах в зависимости от традиции, чтение псалтири может быть сокращено до 3-х псалмов или вовсе пропущено)

Тропари "по непорочных", глас 5
Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим.
Ангельский собор удивися, / зря Тебе в мертвых вменившася, / смертную же, Спасе, крепость разоривша, / и с Собою Адама воздвигша, / и от ада вся свобождша.
Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим.
Почто мvра с милостивными слезами, / о ученицы, растворяете? / Блистаяйся во гробе Ангел мvроносицам вещаше: / видите вы гроб и уразумейте, / Спас бо воскресе от гроба.
Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим.
Зело рано мvроносицы течаху / ко гробу Твоему рыдающия, / но предста к ним Ангел и рече: / рыдания время преста, не плачите, / воскресение же апостолом рцыте.
Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим.
Мироносицы жены с миры пришедшия / ко гробу Твоему, Спасе, рыдаху, / Ангел же к ним рече, глаголя: / что с мертвыми живаго помышляете? / Яко Бог бо, воскресе от гроба.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Поклонимся Отцу / и Его Сынови, и Святому Духу, / Святей Троице во едином существе, / с Серафимы зовуще: / Свят, Свят, Свят еси, Господи.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Жизнодавца рождши, / греха, Дево, Адама избавила еси, / радость же Еве / в печали место подала еси, / падшия же от жизни / к сей направи / из Тебе воплотивыйся Бог и Человек.

Евангельское Чтение
от Иоанна, гл.20:19-31 (перевод на русский язык)
В тот первый день недели вечером, когда двери дома, где собирались ученики Его, были заперты из опасения от Иудеев, пришел Иисус, и стал посреди, и говорит им: мир вам! Сказав это, Он показал им руки и ноги и ребра Свои. Ученики обрадовались, увидев Господа. Иисус же сказал им вторично: казав это, Он показал им руки и ноги и ребра Свои. Ученики обрадовались, увидев Господа. Иисус же сказал им вторично: мир вам! как послал Меня Отец, так и Я посылаю вас. Сказав это, дунул, и говорит им: ппПримите Духа Святого. Кому простите грехи, тому простятся; на ком оставите, на том останутся.
Фома же, один из двенадцати, называемый Близнец, не был тут с ними, когда приходил Иисус. Другие ученики сказали ему: мы видели Господа. Но он сказал им: если не увижу на руках Его ран от гвоздей, и не вложу перста моего в раны от гвоздей, и не вложу руки моей в ребра Его, не поверю.
После восьми дней опять были в доме ученики Его, и Фома с ними. Пришел Иисус, когда двери были заперты, стал посреди них и сказал: мир вам! Потом говорит Фоме: подай перст твой сюда и посмотри руки Мои; подай руку твою и вложи в ребра Мои; и не будь неверующим, но верующим. Фома сказал Ему в ответ: Господь мой и Бог мой! Иисус говорит ему: ты поверил, потому что увидел Меня; блаженны невидевшие и уверовавшие.
Много сотворил Иисус пред учениками Своими и других чудес, о которых не писано в книге сей. Это же написано, дабы вы уверовали, что Иисус есть Христос, Сын Божий, и, веруя, имели жизнь во имя Его.

Воскресение Христово видевше:
Воскресе́ние Христо́во ви́девше, поклони́мся Святому Господу Иисусу, единому безгрешному. Кресту Твоему покланяемся, Христе, и святое Воскресение Твое пое́м и сла́вим. Ты бо еси Бог наш, ра́зве Тебе ино́го не зна́ем, Имя Твое имену́ем. Приидите, вси ве́рнии, поклони́мся святому Христову Воскресению; се бо прии́де Кресто́м радость всему миру; всегда́ благословя́ще Господа, пое́м Воскресение Его, распятие бо претерпе́в, смертию смерть разруши́.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Покаяния отверзи ми двери Жизнодавче, утренюет бо дух мой ко храму святому Твоему, храм носяй телесный весь осквернен: но яко щедр, очисти благоутробною Твоею милостию.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
На спасения стези настави мя Богородице, студными бо окалях душу грехми, и в лености все житие мое иждих: но Твоими молитвами избави мя от всякия нечистоты.
Помилуй мя Боже, по велицей милости Твоей, и по множеству щедрот Твоих, очисти беззаконие мое. Множества содеянных мною лютых, помышляя окаянный, трепещу страшнаго дне суднаго: но надеяся на милость благоутробия Твоего, яко Давид вопию Ти: помилуй мя Боже по велицей Твоей милости.

Далее читается канон
(В восьми песнях канона, читаемого во время полиелея, раскрывается суть празднуемых событий)

Песнь Пресвятой Богородицы
Величит душа Моя Господа / и возрадовася дух Мой о Бозе Спасе Моем.
Честнейшую Херувим / и славнейшую без сравнения Серафим, /
без истления Бога Слова рождшую, / сущую Богородицу, Тя величаем.
- далее припев «Честнейшую Херувим» поется после каждого стиха
Яко призре на смирение рабы Своея, / се бо, от ныне ублажат Мя вси роди.
Яко сотвори Мне величие Сильный, / и свято имя Его, / и милость Его в роды родов боящимся Его.
Сотвори державу мышцею Своею, / расточи гордыя мыслию сердца их.
Низложи сильныя со престол, / и вознесе смиренныя, алчущия исполни благ, / и богатящияся отпусти тщи.
Восприят Израиля отрока Своего, / помянути милости, / якоже глагола ко отцем нашим, / Аврааму и семени его даже до века.

СТИХИРЫ на хвалитех:
Всякое дыхание да хвалит Господа.
Хвалите Господа с небес, / хвалите Его в вышних. / Тебе подобает песнь Богу.
Хвалите Его, вси Ангели Его, / хвалите Его, вся Силы Его. / Тебе подобает песнь Богу.
Сотворити в них суд написан, слава сия будет всем преподобным Его.
Поем Твою Христе, спасительную страсть, / и славим Твое Воскресение.
Хвалите Бога во святых Его, хвалите Его во утвержении силы Его.
Крест претерпевый, и смерть упразднивый, / и воскресый из мертвых, / умири нашу жизнь, Господи, / яко един Всесилен.
Хвалите Его на силах Его, хвалите Его по множеству величествия Его.
Ада пленивый, и человека воскресивый, / Воскресением Твоим Христе, / сподоби нас чистым сердцем, / Тебе пети и славити.
Хвалите Его во гласе трубнем, хвалите Его во псалтири и гуслех.
Боголепное Твое снисхождение славяще, / поем Тя Христе. / Родился еси от Девы, / и не разлучен был еси от Отца, / пострадал еси яко человек, / и волею претерпел еси Крест, / воскресл еси от гроба, яко от чертога произшед / да спасеши мiр, / Господи слава Тебе.
Хвалите Его в тимпане и лице, / хвалите Его во струнах и органе.
Егда пригвоздился еси на древе крестнем, / тогда умертвися держава вражия: / тварь поколебася страхом Твоим: / и ад пленен бысть державою Твоею: / мертвыя от гроб воскресил еси, / и разбойнику рай отверзл еси: / Христе Боже наш слава Тебе.
Хвалите Его в кимвалех доброгласных, хвалите Его в кимвалех восклицания: / всякое дыхание да хвалит Господа.

(Постной Триоди):
В Тебе ныне радуется Церковь Человеколюбче / Женисе и Создателе своем, / сию волею Боголепною / от идольския лести избавльшем, / и Себе обручившем честною кровию, / светло приемлющи священное возставление икон, / и радующися Тя поет, и славит верно.
Честна́ пред Го́сподем / сме́рть преподо́бных Его́.
Плоти изображение Твое возставляюще, Господи, / любезно лобызаем, / великое таинство смотрения Твоего изъясняюще: / не мнением бо, якоже глаголют богоборнии дети Манентовы, / нам явился еси Человеколюбче, / но истиною и естеством плоти, / Тобою возводими к Твоей любви, и желанию.
Блаже́н му́ж боя́йся Го́спода, / в за́поведех Его́ восхо́щет зело́.
День радостный, и веселия исполненный явися днесь: / светлость бо догмат истиннейших блистает, / и сияет Церковь Христова / украшена возставленьми икон святых ныне, / и изображений сияньми, / и единомыслие бывает верных Богопочтенное.
Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя, / не забуди убогих Твоих до конца.
Моисей во время воздержания / закон прият, и люди привлече; / Илия постився небеса заключи; / трие же отроцы Авраамстии, / мучителя беззаконнующа пощением победиша. / Имже и нас Спасе сподоби / Воскресение улучити, сице вопиющих: / Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Повтор предыдущей стихиры: «Моисей во время воздержания».
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Преблагословена еси, Богородице Дево, Воплощшим бо ся из Тебе ад пленися, Адам воззвася, клятва потребися, Ева свободися, смерть умертвися, и мы ожихом. Тем воспевающе вопием: благословен Христос Бог, благоволивый тако, слава Тебе.

ОСНОВНЫЕ ТЕКСТЫ И ПЕСНОПЕНИЯ

Литургия свт. Василия Великого

ТОРЖЕСТВО ПРАВОСЛАВИЯ
Неделя 1-я Великого Поста. Глас 1.

1-й антифон:
Благослови, душе моя, Господа, Благословен еси, Господи.
Благослови, душе моя, Господа, и вся внутренняя моя, имя святое Его.
Благослови, душе моя, Господа, и не забывай всех воздаяний Его.
Очищающаго вся беззакония твоя, исцеляющаго вся недуги твоя.
Избавляющаго от истления живот твой, венчающаго тя милостию и щедротами.
Исполняющаго во благих желание твое: обновится яко орля юность твоя.
Щедр и милостив Господь, долготерпелив и многомилостив.
Благослови, душе моя, Господа, и вся внутреняя моя, имя святое Его.
Благословен еси, Господи.

2-й антифон:
Хвали, душе моя, Господа. Восхвалю Господа в животе моем, пою Богу моему, дондеже есмь.
Не надейтеся на князи, на сыны человеческия, в них же несть спасения.
Изыдет дух его, и возвратится в землю свою: в той день погибнут вся помышления его.
Блажен, емуже Бог Иаковль помошник его, упование его на Господа Бога своего,
сотворшаго небо и землю, море и вся, яже в них;
хранящаго истину в век, творящего суд обидимым, дающаго пищу алчущим.
Господь решит окованныя; Господь умудряет слепцы;
Господь возводит низверженныя; Господь любит праведники;
Господь хранит пришельцы, сира и вдову приимет, и путь грешных погубит.
Воцарится Господь во век. Бог твой, Сионе, в род и род.
Единородный Сыне, и Слове Божий, безсмертен Сый, и изволивый спасения нашего ради воплотиться от святыя Богородицы и Приснодевы Марии, непреложно вочеловечивыйся, распныйся же Христе Боже, смертию смерть поправый, Един сый Святыя Троицы, спрославляемый Отцу и Святому Духу, спаси нас.

Блаженны:
Во Царствии Твоем помяни нас, Господи, егда приидеши во Царствии Твоем.
Блажнени нищии духом, яко тех есть Царство Небесное.
Блажени плачущии, яко тии утешатся.
Блажени кротции, яко тии наследят землю.
Блажени алчущии и жаждущии правды, яко тии насытятся.
Блажени милостивии, яко тии помиловани будут.
Блажени чистии сердцем, яко тии Бога узрят.
Блажени миротворцы, яко тии сынове Божии нарекутся.
Блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царство Небесное.
Блажени есте, егда поносят вам, и изженут, и рекут всяк зол глагол на вы, лжуще Мене ради.
Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на небесех.

Во время малого входа с Евангелием:
Приидите, поклонимся и припадем ко Христу.
Спаси ны, Сыне Божий, воскресый из мертвых, поющия Ти: Аллилуия.

Тропарь воскресный, глас 1:
Камени запечатану от иудей / и воином стрегущим Пречистое Тело Твое, / воскресл еси тридневный Спасе, / даруяй мирови жизнь. / Сего ради Силы Небесныя вопияху Ти, Жизнодавче: / слава Воскресению Твоему, Христе, / слава Царствию Твоему, / слава смотрению Твоему, едине Человеколюбче.

Тропарь праздника Триоди, глас 2
Пречистому образу Твоему покланяемся Благий, / просяще прощения прегрешений наших Христе Боже: / волею бо благоволил еси плотию взыти на Крест, / да избавиши, яже создал еси, от работы вражия. / Тем благодарственно вопием Ти: / радости исполнил еси вся Спасе наш, / пришедый спасти мир.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Кондак Триоди Постной, глас 6:
Неописанное Слово Отчее, / из Тебе Богородице описася воплощаемь: / и оскверншийся образ в древнее вообразив, / Божественною добротою смеси. / Но исповедающе спасение, делом и словом, / сие воображаем.

АПОСТОЛЬСКИЕ И ЕВАНГЕЛЬСКИЕ ЧТЕНИЯ
Первое послание святого апостола Павла к Евреям (из глав 11 и 12)
Братья, верою Моисей, став взрослым, отказался называться сыном дочери фараоновой, предпочтя лучше страдать с народом Божиим, чем иметь временное наслаждение грехом, поношение Христово сочтя большим для себя богатством, чем Египетские сокровища; ибо он взирал на воздаяние.
И что еще скажу? Ибо не достанет мне времени повествовать о Гедеоне, о Вараке, и Самсоне, и Иеффае, о Давиде и Самуиле, и о пророках, которые чрез веру покорили царства, сотворили правду, достигли обетований, заградили пасти львов, угасили силу огня, избежали острия меча, приведены были в силу от немощи, стали крепкими на войне, обратили в бегство полки чужих. Были женщины, которые получили мёртвых своих воскресшими. Другие же были замучены, не приняв освобождения, чтобы достигнуть лучшего воскресения. Иные же испытали поругания и побои, а также узы и темницу; были побиты камнями, перепилены, подвергнуты пытке; умерли, убитые мечом; скитались в овчинах, в козьих кожах, терпя недостатки, тесноту, страдания: те, которых мир не был достоин, блуждали по пустыням и горам, по пещерам и расселинам земли. И все они, получив свидетельство чрез веру, не вступили в обладание обещанным, потому что Бог предвидел о нас нечто лучшее, чтобы они не без нас достигли совершенства.
Потому и мы, имея вокруг себя такое облако свидетелей, отложив всякое бремя и легко опутывающий нас грех, будем с терпением проходить предлежащее нам поприще, взирая на Начальника и Совершителя веры, Иисуса.

Евангелие от Иоанна, гл.1:43–51
В то время восхотел Иисус пойти в Галилею. И находит Филиппа, и говорит ему: «Следуй за Мною». Был же Филипп из Вифсаиды, из города Андрея и Петра. Находит Филипп Нафанаила и говорит ему: "Того, о Ком написал Моисей в Законе и Пророки, мы нашли: Иисуса, сына Иосифа, из Назарета". И сказал ему Нафанаил: "Из Назарета может ли быть что доброе?" Говорит ему Филипп: "Иди и посмотри". Увидел Иисус Нафанаила, идущего к Нему, и говорит о нем: «Вот, воистину, Израильтянин, в котором нет лукавства». Говорит Ему Нафанаил: "Откуда Ты меня знаешь?" Ответил Иисус и сказал ему: «Прежде, чем позвал тебя Филипп, когда ты был под смоковницей, Я видел тебя». Ответил Нафанаил и говорит Ему: «Равви, Ты – Сын Божий, Ты – Царь Израилев!» Ответил Иисус и сказал ему: "Оттого что Я сказал тебе: Я видел тебя под смоковницей, ты веришь? Увидишь больше сего". И говорит ему: «Истинно, истинно говорю вам: отныне увидите небо отверстым, и Ангелов Божиих восходящих и нисходящих к Сыну Человеческому».

Версия для печати







Код для размещения ссылки на данный материал:


Как будет выглядеть ссылка:
Богослужебные тексты для общего народного пения: суббота и воскресенье (23 и 24 марта 2013 г.)

Во многих храмах Москвы прихожане стараются подпевать, в некоторых храмах даже практикуется «народное пение». Участвовать в богослужении можно и молча. Но в любом случае богослужебные тексты хорошо бы понимать, удобно следить глазами за текстом ключевых богослужебных песнопений. Размещаем текст для общего народного пения к субботней всенощной и воскресной литургии.

Журнал Нескучный сад
 
Реклама
Изготовление куполов, крестов Сталь с покрытием нитрид титана под золото, медь, синий. От 2000 руб. за м2 www.t2000.ru
Знаете ли вы Москву? Какая улица в столице самая длинная, где растут самые старые деревья, кто изображен на памятнике сырку «Дружба», откуда взялось название Девичье поле и в какой стране находится село Москва? Ученье — свет Приближается 1 сентября, день, дети снова пойдут в школу. Знаем ли мы, как и чему учились наши предки, какие у них были школы, какие учителя? Крещение Руси День Крещения Руси пока что не объявлен государственным праздником. Однако этот поворотный момент в истории России изменил русскую государственность, культуру, искусство, ментальность и многое другое. Счастливые годы последней императорской семьи Мы больше знаем о мученическом подвиге и последних днях жизни этой семьи, чем о том, что предшествовало этому подвигу. Как и чем жила августейшая семья тогда, когда над ней не тяготела тень ипатьевского дома, когда еще живы были традиции и порядки аристократической императорской России? Русские святые Кто стал прототипом героя «Братьев Карамазовых»? В честь кого из русских святых назвали улицу на острове Корфу? Кто из наших преподобных не кормил медведя? Проверьте, знаете ли вы мир русской святости, ответив на вопросы нашей викторины Апостолы Петр и Павел: рыбак и фарисей Почему их память празднуется в один день, где был раскопан дом Петра, какие слова из послания к Солунянам стали советским лозунгом и кто был Павел по профессии. 400-летие дома Романовых: памятные места Ко дню России предлагаем викторину о царской династии Романовых. Династия Романовых и благотворительность В год 400-летия воцарения в России династии Романовых вспоминаем служение царей и цариц делам милосердия. Пасха Зачем идет крестный ход — знаете? А откуда пошел обычай красить яйца? А когда отменяются земные поклоны? Кто написал канон «Воскресения день»? Великий пост Проверьте себя, хорошо ли вы знаете постное богослужение. Сретение Рождественская викторина


Новости милосердия.ru
 
       
     
 
  Яндекс цитирования



 
Перепечатка материалов сайта в интернете возможна только при наличии активной гиперссылки на сайт журнала «Нескучный сад».
Перепубликация в печатных изданиях возможна только с письменного разрешения редакции.