На Главную E-mail
       
 
Нескучный сад 5-6 (88)
 
 
Архив по номерам   Редакция   Контактная информация
   

По благословению Святейшего Патриарха Московского и всея Руси Алексия II

Нескучный сад - Журнал о православной жизни
+7 (495) 912-91-19
 
 
 
Разделы сайта
 
Дополнительно:
 Фраза полностью
 Любое из слов
 Во всех полях
 Только в заголовках
 
  Жизнь в Церкви №0'0000

Богослужебные тексты для общего народного пения (23 - 24 июля 2013 г.)


Версия для печати
23.07.13, 17:33

Богослужение 23-24 июля (всенощная и литургия) посвящены равноапостольной Ольге, которая первой из русских княгинь приняла христианство и «велича́ваго диа́вола из росси́и прогна́ла еси́,… че́рность грехо́вную ба́нею креще́ния отню́д отмы́ла еси́, Христа́ возлюби́ла еси́: ему́же предстоя́щи, моли́ся за рабы́ твоя́, ве́рно сла́вящия тя́», — как поется в каноне на утрене.



Полиелейная служба
Равноапостольной Ольги, вел. кн. Российской,
во св. Крещении Елены (969)

Воспоминание чуда вмц. Евфимии всехвальной, имже Православие утвердися (451).
Обретение мощей сщмч. Илариона, архиеп. Верейского (1998). Мч. Киндея пресвитера (III-IV).


БЛАЖЕН МУЖ
Блажен муж, иже не иде на совет нечестивых. Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа.
Яко весть Господь путь праведных и путь нечестивых погибнет. Аллилуиа (трижды).
Работайте Господеви со страхом и радуйтеся Ему с трепетом. Аллилуиа (трижды).
Блажени вси надеющиеся нань. Аллилуиа (трижды).
Воскресни, Господи, спаси мя, Боже мой. Аллилуиа (трижды).
Господне есть спасение и на людех Твоих благословение Твое. Аллилуиа (трижды).
Слава, И ныне: Аллилуиа (трижды)
Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа. Слава Тебе, Боже (трижды)


СТИХИРЫ на Господи воззвах:
Господи, воззвах к Тебе, услыши мя. / Услыши мя, Господи.
Господи, воззвах к Тебе, услыши мя: / вонми гласу моления моего, / внегда воззвати ми к Тебе. / Услыши мя, Господи.
Да исправится молитва моя, / яко кадило пред Тобою, / воздеяние руку моею / – жертва вечерняя. / Услыши мя, Господи.
Из глубины воззвах к Тебе Господи, Господи, услыши глас мой.


[Равноапостольной княгини Ольги]:
я́ко  со́лнце  возсия́  на́м,  /  пресла́вная  па́мять  твоя́,  о́льго  Богому́драя,  /  ма́ти  князе́й  росси́йских,  /  Христо́ва  мизи́ница,  апо́стольским  уче́нием  воспита́на,  /  возмогла́  еси́  на  куми́ры,  па́че  же  на  диа́вола.  /  си́лою  свя́та́го  Ду́ха  просвеща́ема,  /  от  тмы́  неразу́мия  всю́  страну́,  /  и  лю́ди  к  Бо́гу  привела́  еси́.  /  его́же  моли́  о  творя́щих  твою́  па́мять.
Да будут уши Твои, внемлюще гласу моления моего.
В  ра́зуме  духо́вном,  /  и́мже  посрами́ла  еси́  врага́  прельсти́вшаго  е́ву,  /  и  сего́  ору́жие  сломи́ла  еси́,  /  Богосажде́нный  ра́й  церко́вный         создала́  еси́:  /  в  не́мже  дре́во  живо́тное  Крест  водрузи́ла  еси́,  /  и  трапе́зу  Бо́жия  бра́шна  иму́щи,  /  исто́чник  неисчерпа́емый  кро́ве  Христо́вы.  /  его́же  пи́вши  нетле́нна  пребыва́еши,  /  за  вся́  ны́  моля́щися  при́сно.
Аще беззакония назриши, Господи, Господи, кто постоит; / яко у Тебе очищение есть.    
Духо́вно  возвесели́теся  /  росси́йстии  концы́,  /  па́мять  чту́ще  о́льги  Богому́дрыя:  /  мо́лится  бо  вы́ну  ко  Христу́  /  с  чудотво́рцами  и  му́чениками,  /  помо́щницу  иму́щи  свя́ту́ю  Богоро́дицу,  изба́витися  от  бе́д  и  печа́лей,  ве́рою  пою́щим  ю́,  /  и  кла́няющимся  ра́це  нетле́ннаго  ея́  те́ла.
Имене ради Твоего потерпех Тя, Господи, потерпе душа моя в слово Твое, / упова душа моя на Господа.
Приидите христоименитии людие российстии, / возвеличим во хвалениях праматерь нашу, / Велию мудрость и мужество показавшую, / славу мира презревшую / и Христа Бога истаннаго паче всех возлюбившую, / и тако к ней воззовем: / преславная угоднице Христова, / моли о людях российских, / да не коими козньми вражиими от правыя веры отвратятся / и в благочестии непоколебимы да пребудут.

[Великомученицы Евфимии]:
От стражи утренния до нощи, от стражи утренния, да уповает Израиль на Господа.
О  пресла́внаго  чудесе́,  /  Госпо́дня  а́гница,  /  того́  во́льной  подо́бящися  ме́ртвости  /  боле́зньми  страда́ния,  /  лежа́щи  во  гро́бе,  /  кро́ве  излия́ние  источа́ет  си́лою  Ду́ха.  /  ю́же  почерпа́юще  душа́м  на  очище́ние,  /  вся́ческих  хвалу́  /  прино́сим  Бо́гу  всегда́.
Яко у Господа милость,и многое у Него избавление,и Той избавит Израиля от всех беззаконий eго
О  пресла́внаго  чудесе́,  /  ка́ко  у́бо  ме́ртвым  естество́м,  /  прехва́льная  стоя́ше  страстоно́сица  дне́сь,  /  Бо́же́ственный  сви́ток  держа́щи,  /  сопроти́вным  его́  не  даю́щи,  /  отце́м  же  вверя́юще.  /  о  му́ченице  сла́вная,  вселе́нныя  похвало́,  /  спаса́й  ны́не  моли́твами  твои́ми  /  незы́блему  це́рковь  Христо́ву.
Хвалите Господа вси языцы, похвалите Его вси людие.
Боже́ственных  оте́ц  собра́ние,  /  ве́ры  преде́л  /,  на  твоя́  пе́рси  полага́ет:  /  его́же  у́бо  пресла́вная  прие́мши,  /  храня́щи  Боже́ственную  ве́ру  непоколеби́му,  /  и  побежда́ющи  вся́ку  е́ресь,  /  и  посрамля́ющи  лжесла́вныя  засту́пники.  /  те́мже  тя́  чти́м  /  и  ублажа́ем.
Яко утвердися милость Его на нас, и истина Господня пребывает во век.
Одесну́ю  спа́са  предста́  Де́ва,  и  страстоно́сица  и  му́ченица  евфи́миа,  оде́яна  доброде́тельми  побе́дными,  и  преукра́шена  еле́ем  чистоты́,  и  кро́вию  страда́ния,  и  вопию́щи  к  нему́,  ра́достно  свещу́  держа́щи:  в  воню́  благоуха́ния  твоего́  теко́х,  Христе́  Бо́же,  я́ко  уя́звена  твое́ю  любо́вию  а́з,  не  отлучи́  мене́,  женише́  Небе́сный.  тоя́  моли́твами  посли́  на́м,  всеси́льне  спа́се,  ми́лости  твоя́.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Приидйте, роди россиистии,/ песньми восхвалим Ольгу премудрую, / приидйте, разумом богатящиися, / разум свой в послушание веры / приводити от нея научйтеся, / приидйте, мужие, честь женепреславней воздайте, / приидйте, жены, мужеству ея великому подражайте, / приидйте, владяшии, и уразумейте/ вся земная превосходшцую славу
нетленную, / приидйте, вси внуцы ея, /ив день ей светло восторжествуйте,/ молится бо тепле ко Господу,/ еже просветйти души наша.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Кто Тебе не ублажит, Пресвятая Дево; / кто ли не воспоет Твоего Пречистаго Рождества; / безлетно бо от Отца возсиявый Сын Единородный, / Тойже от Тебе, Чистыя, пройде, / неизреченно воплощься, / естеством Бог Сый, / и естеством быв Человек нас ради; / не во двою лицу разделяемый, / но во двою естеству / неслитно познаваемый. / Того моли, Чистая Всеблаженная, / помиловатися душам нашим.

Свете тихий святыя славы, / Безсмертнаго, Отца Небеснаго, / Святаго Блаженнаго, Иисусе Христе. / Пришедше на запад солнца, / видевше свет вечерний, / поем Отца, Сына и Святаго Духа, Бога. / Достоин еси во вся времена / пет быти гласы преподобными, / Сыне Божий, живот даяй, / темже мир Тя славит.

Прокимен, глас 5:  Боже, во имя Твое спаси мя, / и в силе Твоей суди ми.
 Стихи:  Боже, услыши молитву мою, внуши глаголы уст моих.

Сподоби, Господи, в вечер сей без греха сохранитися нам. Благословен еси, Господи, Боже отец наших, и хвально и прославлено имя Твое во веки. Аминь.
Буди, Господи, милость Твоя на нас, якоже уповахом на Тя. Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим. Благословен еси, Владыко, вразуми мя оправданием Твоим. Благословен еси, Святый, просвети мя оправдании Твоими.
Господи, милость Твоя во век, дел руку Твоею не презри. Тебе подобает хвала, Тебе подобает пение, Тебе слава подобает, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Блажи́м Тя Богоро́дице Де́во,/ и сла́вим Тя ве́рнии по до́лгу,/ град непоколеби́мый, сте́ну необори́мую,// тве́рдую Предста́тельницу, и Прибе́жище душ на́ших.


СТИХИРЫ на стиховне [княгини Ольги]:
О, преславнаго чудесе! / женою падший род человеческий/ Женою возставляет пречудно Человеколюбец Господь/ и в последняя лета жену посылает / на обращение рода российскаго, / Ольгу преславную,/ еяже Крещением/ начало полагает просвещению страны Российския/ во спасение душ наших.
Близ Господь всем, призывающим Его, всем, призывающим Его во истине.
Радуйся, граде богоспасаемый Киеве,/ всем концем земли нашея/ свет Христов источивый/ и
первую угодницу в ней показавый, / Ольгу пречестную,/ радуйся, Вышеграде, наследие ей честное, / радуйся,жен российских сословие, / похвалу нашу давшее/ во спасение душ наших.
Волю боящихся Его сотворит,/ и молитву их услышит, и спасет я.
Возвеселися, неплодная Российская земле, / ликуй, нечревоболевшая:/ ныне раждаеши чадо
твое - / Елену блаженную,/ та же призовет ко Господу отца нашего Василия / и подражати себе
приведет лики угодников Его,/ подвиги своими прославити имущих/ грады и дебри твоя,/ во спасение душ наших .
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.                           [Великомученицы Евфимии]:
оде́яна  доброде́тельми,  и  просвеще́на  по́мыслом,  ми́ро  пролива́ющи  в  сердца́  ве́рных,  от  восто́к  возсия́вши  я́ко  звезда́  све́тлая,  и  собо́р  сотво́рши,  свя́та́го  Ду́ха  прише́ствием  Боже́ственных  оте́ц,  не  преста́й  о  на́с  моля́щи  ко  Христу́,  евфи́мие  всехва́льная,  спасти́ся  душа́м  на́шим.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Под кров твой, Владычице, вси земнороднии прибегающе, вопием ти: Богородице, упование наше, избави ны от безмерных прегрешений, и спаси души наша.

Ныне отпущаеши раба Твоего, Владыко, по глаголу Твоему, с миром; яко видеста очи мои спасение Твое, еже еси уготовал пред лицем всех людей, свет во откровение языков, и славу людей Твоих Израиля.

Тропарь равноап.княгини Ольги, глас 1:
Крила́ми  Богоразу́мия  впери́вши  тво́й  у́м,  возлете́ла  еси́  превы́ше  ви́димыя  тва́ри,  взыска́вши  Бо́га  и  творца́  вся́ческих:  и  того́  обре́тши,  па́ки  рожде́ние  креще́нием  прия́ла  еси́:  дре́ва  живо́тнаго  наслажда́ющися,  нетле́нна  во  ве́ки  пребыва́еши,  о́льго  присносла́вная.
СЛАВА:                 Тропарь великомученицы Евфимии, глас 4:
А́гница  твоя́,  Иису́се,        евфи́миа  зове́т  ве́лиим  гла́сом:  тебе́,  женише́  мо́й,  люблю́,  и  тебе́  и́щущи  страда́льчествую,  и  сраспина́юся,  и  спогреба́юся  креще́нию  твоему́,  и  стражду́  тебе́  ра́ди,  я́ко  да  ца́рствую  в  тебе́,  и  умира́ю  за  тя́,  да  и  живу́  с  тобо́ю:  но  я́ко  же́ртву  непоро́чную,  приими́  мя,  с  любо́вию  поже́ршуюся  тебе́.  тоя́  моли́твами,  я́ко  ми́лостив,  спаси́  ду́ши  на́ша.
И НЫНЕ:                              Богородичен, глас 4:
Е́же от ве́ка утае́ное/ и А́нгелом несве́домое та́инство, / Тобо́ю, Богоро́дице, су́щим на земли́ яви́ся Бог, / в несли́тном соедине́нии воплоща́емь, / и Крест во́лею нас ра́ди восприи́м, / и́мже воскреси́в первозда́ннаго, // спасе́ от сме́рти ду́ши на́ша.

КОНЕЦ ВЕЧЕРНИ. НАЧАЛО УТРЕНИ
(выключается свет, читается шестопсалмие: 3, 37, 62, 87, 102, 142 псалмы)


Бог Господь, и явися нам, благословен грядый во имя Господне

Тропарь равноап.княгини Ольги, глас 1 (дважды):
Крила́ми  Богоразу́мия  впери́вши  тво́й  у́м,  возлете́ла  еси́  превы́ше  ви́димыя  тва́ри,  взыска́вши  Бо́га  и  творца́  вся́ческих:  и  того́  обре́тши,  па́ки  рожде́ние  креще́нием  прия́ла  еси́:  дре́ва  живо́тнаго  наслажда́ющися,  нетле́нна  во  ве́ки  пребыва́еши,  о́льго  присносла́вная.
СЛАВА:                 Тропарь великомученицы Евфимии, глас 4:
А́гница  твоя́,  Иису́се,        евфи́миа  зове́т  ве́лиим  гла́сом:  тебе́,  женише́  мо́й,  люблю́,  и  тебе́  и́щущи  страда́льчествую,  и  сраспина́юся,  и  спогреба́юся  креще́нию  твоему́,  и  стражду́  тебе́  ра́ди,  я́ко  да  ца́рствую  в  тебе́,  и  умира́ю  за  тя́,  да  и  живу́  с  тобо́ю:  но  я́ко  же́ртву  непоро́чную,  приими́  мя,  с  любо́вию  поже́ршуюся  тебе́.  тоя́  моли́твами,  я́ко  ми́лостив,  спаси́  ду́ши  на́ша.
И НЫНЕ:                              Богородичен, глас 4:Е́же от ве́ка утае́ное/ и А́нгелом несве́домое та́инство, / Тобо́ю, Богоро́дице, су́щим на земли́ яви́ся Бог, / в несли́тном соедине́нии воплоща́емь, / и Крест во́лею нас ра́ди восприи́м, / и́мже воскреси́в первозда́ннаго, // спасе́ от сме́рти ду́ши на́ша.

Далее читаются кафизмы(по уставу положено читать 3 кафизмы, но в разных храмах в зависимости от традиции, чтение псалтири может быть сокращено до 3-х псалмов или вовсе пропущено)


Полиеле́й:
Хвали́те И́мя Госпо́дне, хвали́те, раби́ Го́спода.                                       Аллилу́иа.           
Благослове́н Госпо́дь от Сио́на, живы́й во Иерусали́ме.                      Аллилу́иа.
Испове́дайтеся Го́сподеви, я́ко Благ, я́ко в век ми́лость Его́.                         Аллилу́иа.
Испове́дайтеся Бо́гу Небе́сному, я́ко в век ми́лость Его́.                     Аллилу́иа.

Величаем тя, святая равноапостольная княгине Ольго,
яко зарю утреннюю в земли́ нашей возсиявшую
и свет веры православныя народу своему предвозвестившую.


ПРОКИМЕН, глас 4:   Во всю зе́млю изы́де веща́ние их/ и в концы́ вселе́нныя глаго́лы их.
Стих:   Небеса́ пове́дают сла́ву Бо́жию, творе́ние же руку́ Его́ возвеща́ет твердь.
         Вся́кое дыха́ние да хва́лит Го́спода.Стих:Хвали́те Бо́га во святы́х Его́, хвали́те Его́ во утверже́нии си́лы Его́.

ЕВАНГЕЛИЕ от Матфея, гл. 13: 33,44 – 50 (перевод на русский язык)
Сказал Господь притчу сию: подобно будет Царство Небесное десяти девам, которые, взяв светильники свои, вышли навстречу жениху. Из них пять было мудрых и пять неразумных. Неразумные, взяв светильники свои, не взяли с собою масла. Мудрые же, вместе со светильниками своими, взяли масла в сосудах своих. И как жених замедлил, то задремали все и уснули. Но в полночь раздался крик: вот, жених идет, выходите навстречу ему. Тогда встали все девы те и поправили светильники свои. Неразумные же сказали мудрым: дайте нам вашего масла, потому что светильники наши гаснут. А мудрые отвечали: чтобы не случилось недостатка и у нас и у вас, пойдите лучше к продающим и купите себе. Когда же пошли они покупать, пришел жених, и готовые вошли с ним на брачный пир, и двери затворились; после приходят и прочие девы, и говорят: Господи! Господи! отвори нам. Он же сказал им в ответ: истинно говорю вам: не знаю вас. Итак, бодрствуйте, потому что не знаете ни дня, ни часа, в который приидет Сын Человеческий.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Молитвами равноапостольной Ольги, Ми́лостиве, очи́сти мно́жество согреше́ний на́ших.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Молитвами Богородицы, Милостиве, очисти множество согрешений наших.
Помилуй мя, Боже, по велицей милости Твоей, и по множеству щедрот Твоих очисти беззаконие мое.
Правозвестницу веры / и ко спасению путеводительницу Богоизбранную, / Ольгу премудрую восхвалим / и песньми почтим святую память ея / молитися бо со всеми святыми земли нашея / о спасении душ наших.

На 9 песне канона:                   Песнь Пресвятой Богородицы:
Величит душа Моя Господа / и возрадовася дух Мой о Бозе Спасе Моем.       
Честнейшую Херувим / и славнейшую без сравнения Серафим, /
без истления Бога Слова рождшую, / сущую Богородицу, Тя величаем.
Яко призре на смирение рабы Своея, / се бо, от ныне ублажат Мя вси роди.
Яко сотвори Мне величие Сильный, и свято имя Его, и милость Его в роды родов боящимся Его
Сотвори державу мышцею Своею, / расточи гордыя мыслию сердца их.
Низложи сильныя со престол, / и вознесе смиренныя, алчущия исполни благ, / и богатящияся отпусти тщи.
Восприят Израиля отрока Своего, / помянути милости, / якоже глагола ко отцем нашим, / Аврааму и семени его даже до века.

После канона:                                СТИХИРЫ на хвалитех:
Всякое дыхание да хвалит Господа.
Хвалите Господа с небес, / хвалите Его в вышних. / Тебе подобает песнь Богу.
Хвалите Его, вси Ангели Его, / хвалите Его, вся Силы Его. / Тебе подобает песнь Богу.
Сотвори́ти в них суд напи́сан:/ сла́ва сия́ бу́дет всем преподо́бным Его́.


[Равноап.кн.Ольги]:
Восхвалим, о братие,/ Спаса нашего и Господа/ за превеликая благодеяния Его:/ Той бо, Человеколюбец сын,/ в сердце праматере нашея Ольги/ вложи огнь любве Божественный / и по ней в земли нашей яви сеяния Своего плоды пребогатый:/ в князех наших - к Царствию Горнему вожди нелестный,/ во архиереех - наставники мудрыя ко спасению/ и во всяком лице преподобных - столпы веры и благочестия,/ ихже молитвами спасает от смерти души наша.
Хвали́те Бо́га во святы́х Его́,/ хвали́те Его́ в утверже́нии си́лы Его́.
Воспойте Господеви песнь нову,/ дубравы идоли земли Российский,/ в память наставницы
нашея,/ и воскликните Богу гласом радования,/ горы и холми, идольскими жертвами древле
осквернившийся / и погибели отец наших служивший,/ ныне же росою благодати Творца Своего окропившийся, / и Крестом Сына Его осененнии, / и споклоншиися с нами Спасающему души наша.
Хвали́те Его́ на си́лах Его́,/ хвали́те Его́ по мно́жеству вели́чествия Его́.
По грехом нашим умножишася в нас безумнии, / иже не токмо глаголют в сердцех своих – несть Бог, / но и проповедуют нам учения погибельная и развращенная,/ малодушныя от Святыя Церкве отторгающая,/ обаче от сих, молитвами блаженный Ольги,/ да спасет Господь души наша.
Глас 3: Хвали́те Его́ во гла́се тру́бнем,/ хвали́те Его́ во псалти́ри и гу́слех.

[Великомученицы Евфимии]:
Страстоте́рпческое  торжество́  ве́рнии,  Богому́дренне  соверша́емо  ви́дяще,  чу́дному  в  сове́тех  Бо́гу  на́шему,  благода́рственно  пе́ние  воспои́м.  и́бо  неви́димую  держа́ву  сопроти́вныя  си́лы,  в  же́нском  естестве́  победи́,  и  Боже́ственную  свою́  си́лу  в  не́мощи  соверши́в  до́брыя  му́ченицы,  тоя́  моли́твами  спаса́ет  ду́ши  на́ша.
Хвали́те Его́ в тимпа́не и ли́це,/ хвали́те Его́ во стру́нах и орга́не.
И́стины  ча́шу  от  свои́х  крове́й  страда́льческих  прехва́льная  му́ченица  Христо́ва  поче́рпши,  и  сию́  всегда́  предлага́ющи  це́ркви,  в  не́йже  церко́вный  пита́тель,  прему́дрости  гла́сом  созыва́ет,  глаго́лющи:  почерпи́те  пи́во воскресе́ния  свиде́тельное,  неве́рных  отгони́тельное,  и  страсте́й  очисти́тельное,  благочести́вым  же  душа́м  храни́тельно,  спа́су  зову́щим,  напои́вый  на́с  пото́ком  пи́щи  духо́вныя,  спаси́  ду́ши  на́ша.
Хвали́те Его́ в кимва́лех доброгла́сных, хвали́те Его́ в кимва́лех восклица́ния./ Вся́кое дыха́ние да хва́лит Го́спода.
И́же  кро́вию  Христо́вою  ду́шу  зна́менавшии  в  де́нь  избавле́ния  кро́вь  святу́ю  от  му́ченическаго  исто́чника  кипя́щу  на́м  с  весе́лием  духо́вным  проро́чески  почерпе́м,  живото́чных  страсте́й  спа́совых  и  присносу́щныя  сла́вы  образоде́тельно.  те́мже  ему́  возопии́м:  прославля́емый  во  свя́ты́х  твои́х,  Го́споди,  прехва́льныя  твоея́  страстоте́рпицы  моли́твами,  спаси́  ду́ши  на́ша.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.                                 [Равноап.кн.Ольги]:
О мати наша возлюбленная,/ рцы нам, како благодатию Вышняго / вся козни в ражи я препобедила еси,/ да и мы, тобою наученнии,/ искусни явимся спасати дугой наша.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Богородице, Мати Безневестная, / Ты нам прибежище и сила,/ Ты еси упование наше и стена
нерушимая,/ не отверзи нас от Твоего лица,/ но моли Сына Твоего и Бога нашего,/ да спасет
Тобою души наша.

ОСНОВНЫЕ ТЕКСТЫ И ПЕСНОПЕНИЯ
Литургия
Равноапостольной Ольги, вел. кн. Российской,
во св. Крещении Елены (969)

Воспоминание чуда вмц. Евфимии всехвальной, имже Православие утвердися (451).
Обретение мощей сщмч. Илариона, архиеп. Верейского (1998). Мч. Киндея пресвитера (III-IV


1-й антифон:
Благослови, душе моя, Господа, Благословен еси, Господи.
Благослови, душе моя, Господа, и вся внутренняя моя, имя святое Его.
Благослови, душе моя, Господа, и не забывай всех воздаяний Его.
Очищающаго вся беззакония твоя,  исцеляющаго вся недуги твоя.
Избавляющаго от истления живот твой, венчающаго тя милостию и щедротами.
Исполняющаго во благих желание твое: обновится яко орля юность твоя.
Щедр и милостив Господь, долготерпелив и многомилостив.
Благослови, душе моя, Господа, и вся внутреняя моя, имя святое Его.
Благословен еси, Господи.

2-й антифон:
Хвали, душе моя, Господа.
Восхвалю Господа в животе моем, пою Богу моему, дондеже есмь.
Не надейтеся на князи, на сыны человеческия,  в них же несть спасения. 
Изыдет дух его, и возвратится в землю свою:  в той день погибнут вся помышления его.
Блажен, емуже Бог Иаковль помошник его,  упование его на Господа Бога своего, 
сотворшаго небо и землю,  море и вся, яже в них; 
хранящаго истину в век,  творящего суд обидимым, дающаго пищу алчущим. 
Господь решит окованныя; Господь умудряет слепцы;
Господь возводит низверженныя; Господь любит  праведники;
Господь хранит пришельцы, сира и вдову приимет, и путь грешных погубит.
Воцарится Господь во век. Бог твой, Сионе, в род и род.
Единородный Сыне, и Слове Божий, безсмертен Сый, и изволивый спасения нашего ради воплотиться от святыя Богородицы и Приснодевы Марии, непреложно вочеловечивыйся, распныйся же Христе Боже, смертию смерть поправый, Един сый Святыя Троицы, спрославляемый Отцу и Святому Духу, спаси нас.

Блаженны:
Во Царствии Твоем помяни нас, Господи, егда приидеши во Царствии Твоем.
Блажнени нищии духом, яко тех есть Царство Небесное.
Блажени плачущии, яко тии утешатся.
Блажени кротции, яко тии наследят землю.
Блажени алчущии и жаждущии правды, яко тии насытятся.
Блажени милостивии, яко тии помиловани будут.
Блажени чистии сердцем, яко тии Бога узрят.
Блажени миротворцы, яко тии сынове Божии нарекутся.
Блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царство Небесное.
Блажени есте, егда поносят вам, и изженут, и рекут всяк зол глагол на вы, лжуще Мене ради
Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на небесех.

Во время малого входа с Евангелием:
Приидите, поклонимся и припадем ко Христу.
Спаси ны, Сыне Божий, во святых дивен сый, поющия Ти: Аллилуия.

Тропарь равноап.княгини Ольги, глас 1:
Крила́ми  Богоразу́мия  впери́вши  тво́й  у́м,  возлете́ла  еси́  превы́ше  ви́димыя  тва́ри,  взыска́вши  Бо́га  и  творца́  вся́ческих:  и  того́  обре́тши,  па́ки  рожде́ние  креще́нием  прия́ла  еси́:  дре́ва  живо́тнаго  наслажда́ющися,  нетле́нна  во  ве́ки  пребыва́еши,  о́льго  присносла́вная.

Тропарь великомученицы Евфимии, глас 4:
А́гница  твоя́,  Иису́се,            евфи́миа  зове́т  ве́лиим  гла́сом:  тебе́,  женише́  мо́й,  люблю́,  и  тебе́  и́щущи  страда́льчествую,  и  сраспина́юся,  и  спогреба́юся  креще́нию  твоему́,  и  стражду́  тебе́  ра́ди,  я́ко  да  ца́рствую  в  тебе́,  и  умира́ю  за  тя́,  да  и  живу́  с  тобо́ю:  но  я́ко  же́ртву  непоро́чную,  приими́  мя,  с  любо́вию  поже́ршуюся  тебе́.  тоя́  моли́твами,  я́ко  ми́лостив,  спаси́  ду́ши  на́ша.

Конда́к  равноап.княгини Ольги,  гла́с  4
Воспое́м  дне́сь  бла́годе́теля  все́х  Бо́га,  просла́вльшаго  в  росси́и  о́льгу  Богому́друю,  да  моли́твами  ея́  пода́ст  душа́м  на́шим  грехо́в  оставле́ние.

СЛАВА:                    Кондак великомученицы Евфимии, глас 6:
По́двиги  во  страда́льчестве,  по́двиги  в  ве́ре  положи́ла  еси́  те́пле  за  Христа́,  жениха́  твоего́.  но  и  ны́не,  я́коже  е́реси,  и  враго́в  шата́ние  под  но́ги  во́инству  на́шему  покори́ти  моли́  Богоро́дицею,  я́же  от  шести́сот  три́десяти  Богоно́сных  оте́ц  преде́л  прие́мшая,  и  храня́щая,  всехва́льная.
И НЫНЕ:                                         Кондак Богородицы, глас 6:
Предста́тельство христиа́н непосты́дное,/ хода́тайство ко Творцу́ непрело́жное,/ не пре́зри гре́шных моле́ний гла́сы,/ но предвари́, я́ко Блага́я,/ на по́мощь нас, ве́рно зову́щих Ти;/ ускори́ на моли́тву и потщи́ся на умоле́ние,// предста́тельствующи при́сно, Богоро́дице, чту́щих Тя.

Прокимен, глас 3:   Величит душа Моя Господа, / и возрадовася дух Мой о Бозе Спасе Моем.
  Стих:   Яко призре на смирение рабы Своея, / се бо, от ныне ублажат Мя вси роди.
Прокимен, глас 1:   Во всю зе́млю изы́де веща́ние их/ и в концы́ вселе́нныя глаго́лы их.

К Римлянам послание святого апостола Павла(глава 15:7 – 16)       [рядовое]
Братия, принимайте друг друга, как и Христос принял вас в славу Божию. Разумею то, что Иисус Христос сделался служителем для обрезанных – ради истины Божией, чтобы исполнить обещанное отцам, а для язычников – из милости, чтобы славили Бога, как написано: за то буду славить Тебя, (Господи,) между язычниками, и буду петь имени Твоему. И еще сказано: возвеселитесь, язычники, с народом Его. И еще: хвалите Господа, все язычники, и прославляйте Его, все народы. Исаия также говорит: будет корень Иессеев, и восстанет владеть народами; на Него язычники надеяться будут. Бог же надежды да исполнит вас всякой радости и мира в вере, дабы вы, силою Духа Святого, обогатились надеждою. И сам я уверен о вас, братия мои, что и вы полны благости, исполнены всякого познания и можете наставлять друг друга; но писал вам, братия, с некоторою смелостью, отчасти как бы в напоминание вам, по данной мне от Бога благодати быть служителем Иисуса Христа у язычников и совершать священнодействие благовествования Божия, дабы сие приношение язычников, будучи освящено Духом Святым, было благоприятно Богу.

Святым Ольге и Евфимии: К Коринфянам послание святого апостола Павла(глава 6:1 – 10)
Братия, как соработники Христовы, мы умоляем вас, чтобы благодать Божия не тщетно была принята вами. Ибо сказано: во время благоприятное Я услышал тебя и в день спасения помог тебе. Вот, теперь время благоприятное, вот, теперь день спасения. Мы никому ни в чем не полагаем претыкания, чтобы не было порицаемо служение, но во всем являем себя, как служители Божии, в великом терпении, в бедствиях, в нуждах, в тесных обстоятельствах, под ударами, в темницах, в изгнаниях, в трудах, в бдениях, в постах, в чистоте, в благоразумии, в великодушии, в благости, в Духе Святом, в нелицемерной любви, в слове истины, в силе Божией, с оружием правды в правой и левой руке, в чести и бесчестии, при порицаниях и похвалах: нас почитают обманщиками, но мы верны; мы неизвестны, но нас узнают; нас почитают умершими, но вот, мы живы; нас наказывают, но мы не умираем; нас огорчают, а мы всегда радуемся; мы нищи, но многих обогащаем; мы ничего не имеем, но всем обладаем.

ЕВАНГЕЛИЕ от Матфея(глава 12:38 – 45)          [рядовое]
В те дни подошли к Иисусу некоторые из книжников и фарисеев, говоря: Учитель! хотелось бы нам видеть от Тебя знамение. Но Он сказал им в ответ: род лукавый и прелюбодейный ищет знамения; и знамение не дастся ему, кроме знамения Ионы пророка; ибо как Иона был во чреве кита три дня и три ночи, так и Сын Человеческий будет в сердце земли три дня и три ночи. Ниневитяне восстанут на суд с родом сим и осудят его, ибо они покаялись от проповеди Иониной; и вот, здесь больше Ионы. Царица южная восстанет на суд с родом сим и осудит его, ибо она приходила от пределов земли послушать мудрости Соломоновой; и вот, здесь больше Соломона. Когда нечистый дух выйдет из человека, то ходит по безводным местам, ища покоя, и не находит; тогда говорит: возвращусь в дом мой, откуда я вышел. И, придя, находит его незанятым, выметенным и убранным; тогда идет и берет с собою семь других духов, злейших себя, и, войдя, живут там; и бывает для человека того последнее хуже первого. Так будет и с этим злым родом.

Святым Ольге и Евфимии: ЕВАНГЕЛИЕ от Луки(глава 12:36 – 50)
В те дни просил Иисуса некто из фарисеев вкусить с ним пищи; и Он, войдя в дом фарисея, возлег. И вот, женщина того города, которая была грешница, узнав, что Он возлежит в доме фарисея, принесла алавастровый сосуд с миром и, став позади у ног Его и плача, начала обливать ноги Его слезами и отирать волосами головы своей, и целовала ноги Его, и мазала миром. Видя это, фарисей, пригласивший Его, сказал сам в себе: если бы Он был пророк, то знал бы, кто и какая женщина прикасается к Нему, ибо она грешница. Обратившись к нему, Иисус сказал: Симон! Я имею нечто сказать тебе. Он говорит: скажи, Учитель. Иисус сказал: у одного заимодавца было два должника: один должен был пятьсот динариев, а другой пятьдесят, но как они не имели чем заплатить, он простил обоим. Скажи же, который из них более возлюбит его? Симон отвечал: думаю, тот, которому более простил. Он сказал ему: правильно ты рассудил. И, обратившись к женщине, сказал Симону: видишь ли ты эту женщину? Я пришел в дом твой, и ты воды Мне на ноги не дал, а она слезами облила Мне ноги и волосами головы своей отёрла; ты целования Мне не дал, а она, с тех пор как Я пришел, не перестает целовать у Меня ноги; ты головы Мне маслом не помазал, а она миром помазала Мне ноги. А потому сказываю тебе: прощаются грехи её многие за то, что она возлюбила много, а кому мало прощается, тот мало любит. Ей же сказал: прощаются тебе грехи. И возлежавшие с Ним начали говорить про себя: кто это, что и грехи прощает? Он же сказал женщине: вера твоя спасла тебя, иди с миром.

Версия для печати







Код для размещения ссылки на данный материал:


Как будет выглядеть ссылка:
 
Реклама
Изготовление куполов, крестов Сталь с покрытием нитрид титана под золото, медь, синий. От 2000 руб. за м2 www.t2000.ru
Знаете ли вы Москву? Какая улица в столице самая длинная, где растут самые старые деревья, кто изображен на памятнике сырку «Дружба», откуда взялось название Девичье поле и в какой стране находится село Москва? Ученье — свет Приближается 1 сентября, день, дети снова пойдут в школу. Знаем ли мы, как и чему учились наши предки, какие у них были школы, какие учителя? Крещение Руси День Крещения Руси пока что не объявлен государственным праздником. Однако этот поворотный момент в истории России изменил русскую государственность, культуру, искусство, ментальность и многое другое. Счастливые годы последней императорской семьи Мы больше знаем о мученическом подвиге и последних днях жизни этой семьи, чем о том, что предшествовало этому подвигу. Как и чем жила августейшая семья тогда, когда над ней не тяготела тень ипатьевского дома, когда еще живы были традиции и порядки аристократической императорской России? Русские святые Кто стал прототипом героя «Братьев Карамазовых»? В честь кого из русских святых назвали улицу на острове Корфу? Кто из наших преподобных не кормил медведя? Проверьте, знаете ли вы мир русской святости, ответив на вопросы нашей викторины Апостолы Петр и Павел: рыбак и фарисей Почему их память празднуется в один день, где был раскопан дом Петра, какие слова из послания к Солунянам стали советским лозунгом и кто был Павел по профессии. 400-летие дома Романовых: памятные места Ко дню России предлагаем викторину о царской династии Романовых. Династия Романовых и благотворительность В год 400-летия воцарения в России династии Романовых вспоминаем служение царей и цариц делам милосердия. Пасха Зачем идет крестный ход — знаете? А откуда пошел обычай красить яйца? А когда отменяются земные поклоны? Кто написал канон «Воскресения день»? Великий пост Проверьте себя, хорошо ли вы знаете постное богослужение. Сретение Рождественская викторина


Новости милосердия.ru
 
       
     
 
  Яндекс цитирования



 
Перепечатка материалов сайта в интернете возможна только при наличии активной гиперссылки на сайт журнала «Нескучный сад».
Перепубликация в печатных изданиях возможна только с письменного разрешения редакции.