На Главную E-mail
       
 
Нескучный сад 5-6 (88)
 
 
Архив по номерам   Редакция   Контактная информация
   

По благословению Святейшего Патриарха Московского и всея Руси Алексия II

Нескучный сад - Журнал о православной жизни
+7 (495) 912-91-19
 
 
 
Разделы сайта
 
Дополнительно:
 Фраза полностью
 Любое из слов
 Во всех полях
 Только в заголовках
 
  Жизнь в Церкви №0'0000

Богослужебные тексты для общего народного пения (20 - 21 июля 2013 г.)


Версия для печати
19.07.13, 17:44

Богослужение Всенощной-Литургии 20-21 июля посвящены явлению Казанской иконы Божией Матери в г. Казани. Ее прославление пошло «снизу»: в 1597 году в Казани девочке Матрене во сне явилась Божия Матерь и велела сообщить архиепископу, чтобы извлекли из земли Ее образ. Никто не поверил, тогда девочка с матерью сами нашли икону в указанном Богородицей месте. Образ торжественно перенесли в храм, и с тех времен люди молятся своей «Заступнице усердной», которая "за ны предстоит, и ве́село спаса́ет, и избавля́ет от вся́кия напа́сти тех, кто благоче́стно, как Богоро́дицу ,Ея испове́дает"!


ОСНОВНЫЕ ТЕКСТЫ СЛУЖБЫ И ПЕСНОПЕНИЯ ДЛЯ ОБЩЕНАРОДНОГО ПЕНИЯ
ВСЕНОЩНОЕ БДЕНИЕ
Неделя 4-я по Пятидесятнице, глас 3

Явление иконы Пресвятой Богородицы во граде Казани
Вмч. Прокопия (303). Прав. Прокопия, Христа ради юродивого, Устюжского чудотворца (1303).
Сщмчч. Александра, Феодора и Николая пресвитеров (1918). Прав. Прокопия Устьянского (XVII).


БЛАЖЕН МУЖ
Блажен муж, иже не иде на совет нечестивых. Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа.
Яко весть Господь путь праведных и путь нечестивых погибнет. Аллилуиа (трижды).
Работайте Господеви со страхом и радуйтеся Ему с трепетом. Аллилуиа (трижды).
Блажени вси надеющиеся нань. Аллилуиа (трижды).
Воскресни, Господи, спаси мя, Боже мой. Аллилуиа (трижды).
Господне есть спасение и на людех Твоих благословение Твое. Аллилуиа (трижды).
Слава, И ныне: Аллилуиа (трижды)
Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа. Слава Тебе, Боже (трижды)

СТИХИРЫ на Господи воззвах:
Господи, воззвах к Тебе, услыши мя. / Услыши мя, Господи.
Господи, воззвах к Тебе, услыши мя: / вонми гласу моления моего, / внегда воззвати ми к Тебе. / Услыши мя, Господи.
Да исправится молитва моя, / яко кадило пред Тобою, / воздеяние руку моею / – жертва вечерняя. / Услыши мя, Господи.
Изведи из темницы душу мою, исповедатися имени Твоему.      
[Стихиры ВОСКРЕСНЫЕ]:
Твои́м Кресто́м, Христе́ Спа́се,/ сме́рти держа́ва разруши́ся,/ и диа́воля пре́лесть упраздни́ся,/ род же челове́ческий, ве́рою спаса́емый,// песнь Тебе́ всегда́ прино́сит.
Мене ждут праведницы, дондеже воздаси мне.
Просвети́шася вся́ческая/ Воскресе́нием Твои́м, Го́споди,/ и рай па́ки отве́рзеся,/ вся же тварь восхваля́ющи Тя,// песнь Тебе́ всегда́ прино́сит.
Из глубины воззвах к Тебе Господи, Господи, услыши глас мой.
Сла́влю Отца́ и Сы́на си́лу,/ и Свята́го Ду́ха пою́ власть,/ неразде́льное, несозда́нное Божество́,/ Тро́ицу Единосу́щную,// ца́рствующую в век ве́ка.
Да будут уши Твои, внемлюще гласу моления моего.
Кресту́ Твоему́ честно́му покланя́емся, Христе́,/ и Воскресе́ние Твое́ пое́м и сла́вим.// Ра́ною бо Твое́ю мы вси исцеле́хом.
Глас 4: Аще беззакония назриши, Господи, Господи, кто постоит; / яко у Тебе очищение есть.

[Стихиры
Богородицы]:
Я́ко прекра́сная Сло́ва пала́та/ и Престо́л Светоноси́вый, Богоро́дице Влады́чице,/ Сопресто́льное Сло́во О́тчее во Твои́х ложесна́х вмести́ла еси́/ и, ро́ждши свет незаходи́мый, на́ше омраче́ние просвети́ла еси́,/ лесть змиину отгнала еси, и тле́ние потреби́ла еси́,/ жи́знь ве́чную ми́ру дарова́ла еси́ Твои́м Рождество́м,/ врата́ рая́ отве́рзла еси́/ и вся блага́я челове́ческому естеству́ дарова́ла еси́./ Но и ны́не, Госпоже́, Твои́ми моли́твами// избавля́й рабы́ Твоя́ от всех бед.
Имене ради Твоего потерпех Тя, Господи, потерпе душа моя в слово Твое, / упова душа моя на Господа.
Я́ко вели́ка су́щи Цари́ца и Ма́ти/ на Небеси́ превысо́ких Сил Царя́,/ пречи́стыя Твоя́ ру́ки просте́рши,/ моле́бно за ны предстои́ши/ и на земли́ я́ко держа́вная Помо́щница/ Боже́ственною Твое́ю ико́ною/ и ду́хом с Твои́ми рабы́ пребыва́еши,/ и ве́село спаса́еши, и избавля́еши от вся́кия напа́сти// благоче́стно Богоро́дицу Тя испове́дающия.
От стражи утренния до нощи, от стражи утренния, да уповает Израиль на Господа.
Я́ко златоза́рный рай/ и ме́сто прекра́сное и Богопросвеще́нное,/ и дре́во свято́е, Ду́хом Святы́м осене́нное,/ вмести́лище Све́та невече́рняго,/ Тебе́ ве́дущим,/ я́сно немерца́ющися Боже́ственною луче́ю,/ Младе́нцем Твои́м, све́тиши всей тва́ри,/ Его́же моля́щи, Цари́це Богоро́дице,/ спаси́ град Твой и лю́ди,// к Тебе́ прибега́ющия от всех бед.
Яко у Господа милость,и многое у Него избавление, и Той избавит Израиля от всех беззаконий eго.
Я́ко порфи́рою ца́рскою и ви́ссом,/ ико́ною Твое́ю и Твоего́ Сы́на, Богоро́дице,/ Це́рковь Бо́жия просвети́вшися, красу́ется чудесы́./ Днесь явле́нием вся созыва́ет пра́здновати,/ па́че сия́ния со́лнечнаго благода́тию Свята́го Ду́ха блиста́ющися,/ на боля́щих и неду́жных исцеле́ния исто́чники источа́ющи// и всем да́рующи бога́тую ми́лость.
Глас 8: Хвалите Господа вси языцы, похвалите Его вси людие.
Высо́кий Царю́ Непостижи́мый,/ со Отце́м седя́й на Престо́ле и Боже́ственным Ду́хом,/ благоволи́вый роди́тися на земли́/ от Де́вы Неискусобра́чныя, Иису́се,/ ущедря́я Твое́ созда́ние, челове́ческое естество́, неизрече́нными добро́тами,/ приими́ Твоея́ Ма́тере приноси́мыя Тебе́ за ны моли́твы/ и не помяни́ беззако́ний на́ших,// но поми́луй и спаси́ ду́ши на́ша, я́ко Милосе́рд.
Яко утвердися милость Его на нас, и истина Господня пребывает во век.
Преклони́в Небеса́, Царь Сла́вы сни́де/ обнови́ти Ада́ма, преступле́нием всего́ истле́вшаго,/ всели́ся в Тя, Чи́стая Де́во,/ и роди́ся, ключе́й де́вства не руши́в,/ и на рука́х Твои́х смире́н Младе́нец,/ И́же Арха́нгелов Царь ноша́шеся;/ и ны́не Твою́ моли́тву прие́млет/ и проше́ние Твое́ во всем исполня́ет, Богоро́дице,/ я́ко Твой Сын и Бог,/ Ему́же усе́рдно моли́ся:// да спасе́т ду́ши на́ша, я́ко Милосе́рд.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Прииди́те, возра́дуемся держа́вней Засту́пнице ро́да на́шего,/ Цари́це Богоро́дице,/ прииди́те к ти́хому Ея́ чу́дному,/ почита́емому А́нгелы,/ честно́му поклони́мся о́бразу./ Д́арует бо Богоро́дица ве́рным оби́льныя дары́ целе́бныя,/ от неистощи́маго исто́чника святы́я ико́ны неоску́дную благода́ть источа́ющи:/ тьмы избавля́ет нас искуше́ний и бед, и вся́каго греха́,/ благоче́стно и Богоприя́тно прославля́ющих и чту́щих/ све́тлую и чу́дную Богома́тере святу́ю ико́ну./ Тем, воспева́юще, воззове́м Первообра́зней:/ ра́дуйся, любе́зная ми́ру по́моще // во спасе́ние душ на́ших.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Ка́ко не диви́мся/ Богому́жному Рождеству́ Твоему́, Пречестна́я?/ Искуше́ния бо му́жескаго не прие́мши, Всенепоро́чная,/ родила́ бо еси́ без Отца́ Сы́на пло́тию./ Пре́жде век от Отца́ рожде́ннаго без ма́тере,/ ника́коже претерпе́вшаго измене́ния,/ или́ смеше́ния, или́ разделе́ния,/ но обою́ существу́/ сво́йство це́ло сохра́ншаго./ Те́мже, Ма́ти Де́во Влады́чице,/ Того́ моли́ спасти́ся душа́м,// правосла́вно Богоро́дицу испове́дающих Тя.

Свете тихий
святыя славы, / Безсмертнаго, Отца Небеснаго, / Святаго Блаженнаго, Иисусе Христе. / Пришедше на запад солнца, / видевше свет вечерний, / поем Отца, Сына и Святаго Духа, Бога. / Достоин еси во вся времена / пет быти гласы преподобными, / Сыне Божий, живот даяй, / темже мир Тя славит.

Прокимен, глас 6
:     Господь воцарися, / в лепоту облечеся.
Стихи:        Облечеся Господь в силу и препоясася.
Ибо утверди вселенную, яже не подвижется
Дому Твоему подобает святыня Господи, в долготу дний.


ПАРЕМИИ Праздника
(В некоторых храмах паремии и лития могут быть пропущены)
Бытия чтение  (гл. 28:10–17)      (перевод на русский язык)
Иаков вышел из Вирсавии и пошел в Харран, и пришел на одно место, и остался там ночевать, потому что зашло солнце. И взял один из камней того места, и положил себе изголовьем, и лег на том месте. И увидел во сне: вот, лестница стоит на земле, а верх её касается неба; и вот, Ангелы Божии восходят и нисходят по ней. И вот, Господь стоит на ней и говорит: Я Господь, Бог Авраама, отца твоего, и Бог Исаака; не бойся. Землю, на которой ты лежишь, Я дам тебе и потомству твоему; и будет потомство твоё, как песок земной; и распространишься к морю и к востоку, и к северу и к полудню; и благословятся в тебе и в семени твоем все племена земные; и вот Я с тобою, и сохраню тебя везде, куда ты ни пойдешь; и возвращу тебя в сию землю, ибо Я не оставлю тебя, доколе не исполню того, что Я сказал тебе. Иаков пробудился от сна своего и сказал: истинно Господь присутствует на месте сём; а я не знал! И убоялся и сказал: как страшно сие место! это не иное что, как дом Божий, это врата небесные.
Пророчества Иезекииля чтение  (гл. 43:27; 44:1–4)                    
Так говорит Господь: по окончании сих дней, в восьмой день и далее, священники будут возносить на жертвеннике ваши всесожжения и благодарственные жертвы; и Я буду милостив к вам, говорит Господь Бог. И привел он меня обратно ко внешним воротам святилища, обращенным лицом на восток, и они были затворены. И сказал мне Господь: ворота сии будут затворены, не отворятся, и никакой человек не войдет ими, ибо Господь, Бог Израилев, вошел ими, и они будут затворены. Что до князя, он, как князь, сядет в них, чтобы есть хлеб пред Господом; войдет путем притвора этих ворот, и тем же путем выйдет. Потом привел меня путем ворот северных перед лицо храма, и я видел, и вот, слава Господа наполняла дом Господень.
Притчей чтение  (гл.9:1–11)                  
Премудрость построила себе дом, вытесала семь столбов его, заколола жертву, растворила вино своё и приготовила у себя трапезу; послала слуг своих провозгласить с возвышенностей городских: "кто неразумен, обратись сюда!" И скудоумному она сказала: "идите, ешьте хлеб мой и пейте вино, мною растворенное; оставьте неразумие, и живите, и ходите путем разума". Поучающий кощунника наживет себе бесславие, и обличающий нечестивого – пятно себе. Не обличай кощунника, чтобы он не возненавидел тебя; обличай мудрого, и он возлюбит тебя; дай наставление мудрому, и он будет еще мудрее; научи правдивого, и он приумножит знание. Начало мудрости – страх Господень, и познание Святого – разум; потому что чрез меня умножатся дни твои, и прибавится тебе лет жизни.
Сподоби, Господи
, в вечер сей без греха сохранитися нам. Благословен еси, Господи, Боже отец наших, и хвально и прославлено имя Твое во веки. Аминь.
Буди, Господи, милость Твоя на нас, якоже уповахом на Тя. Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим. Благословен еси, Владыко, вразуми мя оправданием Твоим. Благословен еси, Святый, просвети мя оправдании Твоими.
Господи, милость Твоя во век, дел руку Твоею не презри. Тебе подобает хвала, Тебе подобает пение, Тебе слава подобает, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Стихиры на ЛИТИИ:

Глас 2:Я́ко вои́стинну дре́вняго киво́та пречестне́е,/ егда́ Дави́д, собра́в чи́ны, ликовствова́ше,/ ны́не Твоя́, Богоро́дице, ико́на,/ е́йже предстоя́т архиере́ев собо́ри,/ и с чи́нми А́нгел свяще́нницы и все христоимени́тых люде́й мно́жество/ досто́йно блажа́т Тя, Ма́терь Бо́жию,/ и прославля́ют раболе́пно, и честву́ют,/ и покланя́ются, и мо́лятся Тебе́ по Бо́зе:/ да мир умири́ши в Правосла́вии, и Це́рковь утверди́ши,/ и спасе́ши от всех зол Твоя́ рабы́,// я́ко еди́на Благослове́нная.
Предстоя́т Ти, Госпоже́ Богоро́дице,/ пред Твои́м, Пречи́стая, о́бразом/ архиере́ев сосло́вие и свяще́нницы/ и вси лю́дие, мона́си и прости́и,/ ве́дуще Тя вои́стинну Помо́щницу си́льну и непобеди́му,/ моле́ния Тебе́ приноси́ти от всея́ души́ подвиза́ют/ и поуща́ют на моли́тву к Бо́гу, тре́бующе Твоея́ по́мощи,/ да простре́ши Богоно́сныя Твоя́ ру́ки и умо́лиши за мир./ Вонми́ и услы́ши, Влады́чице,/ и пода́ждь утеше́ние рабо́м Твои́м,/ до́ндеже не одоле́ют ны грехи́ на́ша тя́жкия и лю́тыя:// Твоея́ бо всегда́ тре́буем вси по́мощи.

Глас 8: Пе́рвее написа́вшейся Твое́й ико́не/ Ева́нгельских та́ин благове́стником/ и к Тебе́, Цари́це, принесе́нней,/ да усво́иши ту и си́льну соде́лаеши спасти́ честву́ющия Тя,/ пора́довалася еси́, и я́ко су́щи ми́лостива спасе́ния на́шего Соде́тельница,/ я́ко уста́ и глас ико́не бы́вши,/ я́коже и Бо́га внегда́ зачина́ющи во чре́ве,/ песнь воспе́ла еси́:/ Се отны́не ублажа́т Мя вси ро́ди!/ И, на ту зря́щи глаго́лала еси́ со вла́стию:/ С сим о́бразом благода́ть Моя́ и си́ла./ И мы и́стинно ве́руем, я́ко се рекла́ еси́, Госпоже́,/ сим о́бразом с на́ми еси́./ Тем благогове́йно предстоя́ще,/ покланя́емся Тебе́ раби́ Твои́,// посети́ ны Твои́ми ма́терними щедро́тами.

Глас 7: Гора́ еси́ вели́кая и пресла́вная/ па́че горы́ Сина́йския, Богоро́дице;/ она́ бо не терпя́щи сни́тия Сла́вы Бо́жия/ во о́бразех и се́нех, огне́м возгара́шеся,/ и гро́ми и мо́лнии та́мо бы́ша./ Ты же весь Боже́ственный Огнь сущ/ Бо́жие Сло́во во чре́ве Твое́м неопа́льно носи́ла еси́/ и от сосе́ц Твои́х млеко́м пита́ла еси́/ ма́нием Нося́щаго вся./ И ныне, ма́тернее дерзнове́ние к Нему́ иму́щи,/ помози́, Влады́чице,/ ве́рно пра́зднующим Твой честны́й пра́здник/ и не забу́ди, ми́лостивно посеща́ющи:/ прия́ла бо еси́ от Бо́га дар// стро́ити и покрыва́ти христоимени́тое ста́до, рабы́ Твоя́.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Тебе́ вси ро́ди челове́честии/ хва́льныя да́ры прино́сят, Влады́чице,/ и мо́лятся я́ко Цари́це и Ма́тери Бо́жии./ Проро́цы Тя прему́дро пропове́даша,/ леви́ти благослови́ша, апо́столи и му́ченицы испове́даша,/ свяще́нницы покланя́ются, архиере́е пропове́дают,/ мона́си и прости́и благогове́ют,/ бога́тии и убо́зии, си́роты и вдовы́,/ и всяк во́зраст, и вся́ко преспея́ние,/ ста́рческое и младе́нческое,/ под кров Твой держа́вный с ве́рою прибега́ем:/ покры́й и соблюди́, Госпоже́, моли́твами Твои́ми// и спаси́ от бед ду́ши на́ша.

СТИХИРЫ на стиховне:
Стра́стию Твое́ю, Христе́,/ омрачи́вый со́лнце/ и све́том Твоего́ Воскресе́ния,/ просвети́вый вся́ческая,// приими́ на́шу вече́рнюю песнь, Человеколю́бче.
Госпо́дь воцари́ся,/ в ле́поту облече́ся.
Живоприе́мное Твое́ воста́ние, Го́споди,/ вселе́нную всю просвети́,/ и Твое́ созда́ние истле́вшее призва́./ Те́мже кля́твы Ада́мовы изме́ншеся, вопие́м:// Всеси́льне Го́споди, сла́ва Тебе́.
И́бо утверди́ вселе́нную,/ я́же не подви́жется.
Бог сый неизме́нен,/ пло́тию стражда́ измени́лся еси́,/ Его́же тварь не терпя́щи ви́сяща зре́ти,/ стра́хом прекланя́шеся,/ и стеня́щи пое́т Твое́ долготерпе́ние:/ соше́д же во ад, тридне́вен воскре́сл еси́,// жизнь да́руя ми́рови, и ве́лию ми́лость.
До́му Твоему́ подоба́ет святы́ня,/ Го́споди, в долготу́ дний.
Да род наш от сме́рти, Христе́, изба́виши,/ смерть претепе́л еси́:/ и тридне́вен из ме́ртвых воскре́с,/ с Собо́ю воскреси́л еси́,/ и́же Тя Бо́га позна́вших:/ и мир просвети́л еси́.// Го́споди, сла́ва Тебе́.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Воспое́м, лю́дие, све́тло Дави́дскую песнь/ Отрокови́це, Неве́сте Бо́жии и Ма́тери Царя́ Христа́:/ предста́ Цари́ца одесну́ю Тебе́, Влады́ко, ря́сны златы́ми оде́яна/ и преукра́шена Боже́ственными благоле́потами./ Сию́ у́бо я́ко избра́нную и до́брую в жена́х, па́че всего́ ми́ра удобри́в, благоволи́л еси́ роди́тися из Нея́ вели́кия ра́ди ми́лости,/ и Сию́ Помо́щницу лю́дем Твои́м дарова́л еси́/ спаса́ти и покрыва́ти от бед/ всемогу́щею Твое́ю и Боже́ственною си́лою,// Ея́же моли́твами, Христе́ Бо́же, поми́луй нас.

Ны́не отпуща́еши
раба́ Твоего́, Влады́ко,/ по глаго́лу Твоему́, с ми́ром;/ я́ко ви́деста о́чи мои́ спасе́ние Твое́,/ е́же еси́ угото́вал пред лице́м всех люде́й,/ свет во открове́ние язы́ков,// и сла́ву люде́й Твои́х Изра́иля.

Богоро́дице Де́во
, ра́дуйся,/ Благода́тная Мари́е, Госпо́дь с Тобо́ю:/ благослове́на Ты в жена́х/ и благослове́н Плод чре́ва Твоего́,// яко Спа́са родила́ еси душ на́ших.  (Дважды)

Тропа́рь Каза́нской ико́ны Бо́жией Ма́тери, глас 4:
Засту́пнице усе́рдная,/ Ма́ти Го́спода Вы́шняго,/ за всех мо́лиши Сы́на Твоего́ Христа́ Бо́га на́шего/ и всем твори́ши спасти́ся,/ в держа́вный Твой покро́в прибега́ющим./ Всех нас заступи́, о Госпоже́ Цари́це и Влады́чице,/ и́же в напа́стех и ско́рбех, и в боле́знех обремене́нных грехи́ мно́гими,/ предстоя́щих и моля́щихся Тебе́ умиле́нною душе́ю и сокруше́нным се́рдцем,/ пред пречи́стым Твои́м о́бразом со слеза́ми,/ и невозвра́тно наде́жду иму́щих на Тя/ избавле́ния всех зол./ Всем поле́зная да́руй/ и вся спаси́, Богоро́дице Де́во:// Ты бо еси́ Боже́ственный покро́в рабо́м Твои́м.

Псало́м 33:
Благословлю́ Го́спода на вся́кое вре́мя,/ вы́ну хвала́ Его́ во усте́х мои́х./ О Го́споде похва́лится душа́ моя́,/ да услы́шат кро́тцыи, и возвеселя́тся./ Возвели́чите Го́спода со мно́ю,/ и вознесе́м И́мя Его́ вку́пе./ Взыска́х Го́спода, и услы́ша мя,/ и от все́х скорбе́й мои́х изба́ви мя./ Приступи́те к Нему́, и просвети́теся,/ и ли́ца ва́ша не постыдя́тся./ Сей ни́щий воззва́, и Госпо́дь услы́ша и,/ и от все́х скорбе́й его́ спасе́ и./ Ополчи́тся а́нгел Госпо́день о́крест боя́щихся Его́,/ и изба́вит их./ Вкуси́те и ви́дите, я́ко благ Госпо́дь:/ блаже́н муж, и́же упова́ет Нань./ Бо́йтеся Го́спода, вси́ святи́и Его́,/ я́ко несть лише́ния боя́щимся Его́./ Бога́тии обнища́ша и взалка́ша:/ взыска́ющии же Го́спода// не лиша́тся вся́каго бла́га.


КОНЕЦ ВЕЧЕРНИ. НАЧАЛО УТРЕНИ
(выключается свет, читается шестопсалмие: 3, 37, 62, 87, 102, 142 псалмы)


Бог Господь, и явися нам, благословен грядый во имя Господне

Тропарь воскресный, глас 3 (дважды):
Да веселя́тся небе́сная,/ да ра́дуются земна́я;/ я́ко сотвори́ держа́ву мы́шцею Свое́ю Госпо́дь,/ попра́ сме́ртию смерть,/ пе́рвенец ме́ртвых бысть;/ из чре́ва а́дова изба́ви нас,// и подаде́ ми́рови ве́лию ми́лость.

СЛАВА, И НЫНЕ:    
Тропарь Каза́нской ико́ны Бо́жией Ма́тери, глас 4:
Засту́пнице усе́рдная,/ Ма́ти Го́спода Вы́шняго,/ за всех мо́лиши Сы́на Твоего́ Христа́ Бо́га на́шего/ и всем твори́ши спасти́ся,/ в держа́вный Твой покро́в прибега́ющим./ Всех нас заступи́, о Госпоже́ Цари́це и Влады́чице,/ и́же в напа́стех и ско́рбех, и в боле́знех обремене́нных грехи́ мно́гими,/ предстоя́щих и моля́щихся Тебе́ умиле́нною душе́ю и сокруше́нным се́рдцем,/ пред пречи́стым Твои́м о́бразом со слеза́ми,/ и невозвра́тно наде́жду иму́щих на Тя/ избавле́ния всех зол./ Всем поле́зная да́руй/ и вся спаси́, Богоро́дице Де́во:// Ты бо еси́ Боже́ственный покро́в рабо́м Твои́м.


Далее читаются кафизмы
(по уставу положено читать 2 кафизмы, но в разных храмах в зависимости от традиции, чтение псалтири может быть сокращено до 3-х псалмов или вовсе пропущено)


Полиеле́й:
Хвали́те И́мя Госпо́дне, хвали́те, раби́ Го́спода.                                  Аллилу́иа.        
Благослове́н Госпо́дь от Сио́на, живы́й во Иерусали́ме.                   Аллилу́иа.
Испове́дайтеся Го́сподеви, я́ко Благ, я́ко в век ми́лость Его́.          Аллилу́иа.
Испове́дайтеся Бо́гу Небе́сному, я́ко в век ми́лость Его́.                  Аллилу́иа.

Тропари "по непорочных", глас 5:
Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим.
Ангельский собор удивися, / зря Тебе в мертвых вменившася, / смертную же, Спасе, крепость разоривша, / и с Собою Адама воздвигша, / и от ада вся свобождша.    
Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим.
Почто мvра с милостивными слезами, / о ученицы, растворяете? / Блистаяйся во гробе Ангел мvроносицам вещаше: / видите вы гроб и уразумейте, / Спас бо воскресе от гроба.
Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим.
Зело рано мvроносицы течаху / ко гробу Твоему рыдающия, / но предста к ним Ангел и рече: / рыдания время преста, не плачите, / воскресение же апостолом рцыте.
Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим.
Мvроносицы жены с мvры пришедшия / ко гробу Твоему, Спасе, рыдаху, / Ангел же к ним рече, глаголя: / что с мертвыми живаго помышляете? / Яко Бог бо, воскресе от гроба.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Поклонимся Отцу / и Его Сынови, и Святому Духу, / Святей Троице во едином существе, / с Серафимы зовуще: / Свят, Свят, Свят еси, Господи.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Жизнодавца рождши, / греха, Дево, Адама избавила еси, / радость же Еве / в печали место подала еси, / падшия же от жизни / к сей направи / из Тебе воплотивыйся Бог и Человек.

ПРОКИМЕН, глас 2:   Воста́ни, Го́споди, Бо́же мой, повеле́нием, и́мже запове́дал еси́,/ и сонм люде́й обы́дет Тя.
Стих:   Го́споди Бо́же мой, на Тя упова́х, спаси́ мя.
        Всякое дыхание / да хвалит Господа.
Стих:Хвалите Бога во святых Его, хвалите Его в утвержении силы Его.

ЕВАНГЕЛИЕ от Луки
, гл. 24: 1 – 12    (перевод на русский язык)
В те дни, в первый день недели, очень рано, пришли жены ко гробу, неся приготовленные ароматы, и вместе с ними некоторые другие; но нашли камень отваленным от гроба. И, войдя, не нашли тела Господа Иисуса. Когда же недоумевали они о сем, вдруг предстали перед ними два мужа в одеждах блистающих. И когда они были в страхе и наклонили лица свои к земле, сказали им: что вы ищете живого между мертвыми? Его нет здесь: Он воскрес; вспомните, как Он говорил вам, когда был еще в Галилее, сказывая, что Сыну Человеческому надлежит быть преданным в руки человеков грешников, и быть распятым, и в третий день воскреснуть. И вспомнили они слова Его; и, возвратившись от гроба, возвестили всё это одиннадцати и всем прочим. То были Магдалина Мария, и Иоанна, и Мария, мать Иакова, и другие с ними, которые сказали о сем Апостолам. И показались им слова их пустыми, и не поверили им. Но Петр, встав, побежал ко гробу и, наклонившись, увидел только пелены лежащие, и пошел назад, дивясь сам в себе происшедшему.

Воскресе́ние Христо́во ви́девше
, поклони́мся Святому Господу Иисусу, единому безгрешному. Кресту Твоему покланяемся, Христе, и святое Воскресение Твое пое́м и сла́вим. Ты бо еси Бог наш, ра́зве Тебе ино́го не зна́ем, Имя Твое имену́ем. Приидите, вси ве́рнии, поклони́мся святому Христову Воскресению; се бо прии́де Кресто́м радость всему миру; всегда́ благословя́ще Господа, пое́м Воскресение Его, распятие бо претерпе́в, смертию смерть разруши́.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Молитвами апостолов, Милостиве, очисти множество согрешений наших.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Молитвами Богородицы, Милостиве, очисти множество согрешений наших.
Помилуй мя, Боже, по велицей милости Твоей, и по множеству щедрот Твоих очисти беззаконие мое.
Воскрес Иисус от гроба, якоже прорече, даде нам живот вечный и велию милость.

На 9 песне канона:                   Песнь Пресвятой Богородицы:
Величит душа Моя Господа / и возрадовася дух Мой о Бозе Спасе Моем.     
Честнейшую Херувим / и славнейшую без сравнения Серафим, /
без истления Бога Слова рождшую, / сущую Богородицу, Тя величаем.
Яко призре на смирение рабы Своея, / се бо, от ныне ублажат Мя вси роди.
Честнейшую Херувим… – этот припев поется после каждого стиха
Яко сотвори Мне величие Сильный, и свято имя Его, и милость Его в роды родов боящимся Его
Сотвори державу мышцею Своею, / расточи гордыя мыслию сердца их.
Низложи сильныя со престол, / и вознесе смиренныя, алчущия исполни благ, / и богатящияся отпусти тщи.
Восприят Израиля отрока Своего, / помянути милости, / якоже глагола ко отцем нашим, / Аврааму и семени его даже до века.

После канона:                       
СТИХИРЫ на хвалитех:

Всякое дыхание да хвалит Господа.
Хвалите Господа с небес, / хвалите Его в вышних. / Тебе подобает песнь Богу.
Хвалите Его, вси Ангели Его, / хвалите Его, вся Силы Его. / Тебе подобает песнь Богу.
Сотвори́ти в них суд напи́сан:/ сла́ва сия́ бу́дет всем преподо́бным Его́.
Прииди́те вси язы́цы,/ уразуме́йте стра́шныя та́йны си́лу:/ Христо́с бо Спас наш, Е́же в нача́ле Сло́во,/ распя́тся нас ра́ди, и во́лею погребе́ся,/ и воскре́се из ме́ртвых, е́же спасти́ вся́ческая:// Тому́ поклони́мся.
Хвали́те Бо́га во святы́х Его́,/ хвали́те Его́ в утверже́нии си́лы Его́.
Пове́даша вся чудеса́/ стра́жие Твои́, Го́споди,/ но собо́р суеты́ испо́лни мздо́ю десни́цу их,/ скры́ти мня́ше воскресе́ние Твое́,// е́же мир сла́вит: поми́луй нас.
Хвали́те Его́ на си́лах Его́,/ хвали́те Его́ по мно́жеству вели́чествия Его́.
Ра́дости вся испо́лнишася/ воскресе́ния иску́с прии́мша:/ Мари́я бо Магдали́на ко гро́бу прии́де,/ обре́те а́нгела на ка́мени седя́ща,/ ри́зами блиста́ющася и глаго́люща:/ что и́щете жива́го с ме́ртвыми?/ Несть зде, но воста́, я́коже рече́,// предваря́я вы в Галиле́и.
Хвали́те Его́ во гла́се тру́бнем,/ хвали́те Его́ во псалти́ри и гу́слех.
Во све́те Твое́м, Влады́ко,/ у́зрим свет, Человеколю́бче:/ воскре́сл бо еси́ из ме́ртвых,/ Спасе́ние ро́ду челове́ческому да́руя:/ да Тя вся тварь славосло́вит Еди́наго Безгре́шнаго,// поми́луй нас.

[Стихиры
Богородицы]:
Глас 4: Хвали́те Его́ в тимпа́не и ли́це,/ хвали́те Его́ во стру́нах и орга́не.
Просла́вим, ве́рнии, Обра́дованную Богоро́дицу,/ па́че же во усте́х на́ших и́мамы всегда́/ свято́е и благослове́нное и́мя Ея́,/ непреста́нно прибега́юще к пречи́стей Ея́ и цельбоно́сней ико́не:/ то́ю бо обрета́ем я́же на земли́ вся блага́я и поле́зная/ и су́щих на возду́се от де́монов запина́ний избавля́емся,/ я́ко Ма́ти, ро́ждшая всех Творца́,// спаса́ет от бед ду́ши на́ша.
Хвали́те Его́ в кимва́лех доброгла́сных, хвали́те Его́ в кимва́лех восклица́ния./ Вся́кое дыха́ние да хва́лит Го́спода.
Да рыда́ет ве́чно со́нм злочести́вых,/ не испове́дающих Тя в рождестве́ Чи́стую Богороди́тельницу/ и не покланя́ющихся пречи́стей Твое́й ико́не./ Ве́рнии же лю́дие, ра́дующеся, испове́даем Тя и́стинную Де́ву Богоро́дицу,/ я́ко вои́стинну родила́ еси́ пло́тию Христа́ Бо́га на́шего,/ тле́ние Ада́мово попра́ла еси́/ и от греха́ весь мир очи́стила еси́,/ жизнь безконе́чную дарова́ла еси́,/ ра́йский вход ве́рным отве́рзла еси́/ Боже́ственным Твои́м Рождество́м;/ Его́же моли́, спасти́ся нам,// пою́щим ве́рно Твое́ та́инство.
Помяну́ и́мя Твое́/ во вся́ком ро́де и ро́де.
Ра́дуется у́бо и весели́тся/ неизрече́нною ра́достию все мно́жество благочести́вых:/ припа́дающе же покланя́ются,/ вси благогове́ют Бо́жии Ма́тери с боя́знию,/ благодаря́ще Сию́ по Бо́зе я́ко Бо́га,/ толи́ких превели́ких благ Хода́таицу,/ в ня́же жела́ют А́нгели при-ни́кнути,/ дарова́ Богоро́дицею ве́рным Христо́с Бог наш,// име́яй премно́жество щедро́т и вели́кую пребога́тую ми́лость.
Слы́ши, Дщи и виждь,/ и приклони́ у́хо Твое́.
Свята́я Твоя́ и сообра́зная ико́на, Богоро́дице Де́во,/ благода́тию Твое́ю пребога́тый су́щий исто́чник,/ кипя́щий всей подсо́лнечней/ и светя́щий всему́ ми́ру светолу́чными Свята́го Ду́ха сия́ньми и исце́лений светлостьми́./ Ты бо Бо́га Сло́ва пло́тию несказа́нно родила́ еси́,/ от Арха́нгела Гаврии́ла сицева́я слы́шавши:/ ра́дуйся Обра́дованная, Госпо́дь с Тобо́ю,/ и Дух Святы́й осени́т Тя к зача́тию./ Та́кожде рекла́ еси́ к первопи́санной Твое́й ико́не, на ту зря́щи:/ с то́ю Моя́ благода́ть,/ и сло́во Твое́ со вла́стию ико́не бы́сть./ И о́браз, и глас, и си́ла, и де́ло, и всяк ум/ превосходя́щая Боже́ственная благода́ть, спребыва́ющи ве́чно,/ зна́мения и чудеса́ непреста́нно содева́ет/ и душеполе́зное исцеле́ние всем ве́рно приходя́щим подае́т// Твои́ми Богома́терними непреста́нными к Бо́гу моли́твами.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
У́тро бе глубоко́,/ и жены́ приидо́ша на гроб Твой, Христе́,/ но Те́ло не обре́теся жела́емое и́ми./ Те́мже недоумева́ющимся,/ и́же в ри́зах блеща́щихся предста́вшии глаго́лаху:/ что жива́го с ме́ртвыми и́щете;/ воста́, я́коже предрече́,/ что не по́мните глаго́л Его́?/ И́мже ве́ровавша, ви́денная пропове́даху,/ но мня́хуся лжа благове́щения:/ та́ко бы́ша еще́ ко́сни ученицы́./ Но Петр тече́, и ви́дев// просла́ви Твоя́ в себе́ чудеса́.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Преблагослове́нна еси́, Богоро́дице Де́во,/ Вопло́щшим бо ся из Тебе́ ад плени́ся,/ Ада́м воззва́ся,/ кля́тва потреби́ся,/ Е́ва свободи́ся,/ сме́рть умертви́ся, и мы ожи́хом./ Тем воспева́юще вопие́м:/ благослове́н Христо́с Бог,// благоволи́вши та́ко, сла́ва Тебе́.



Тропа́рь воскре́сный, глас 1:
Днесь Спасе́ние ми́ру бысть,/ пое́м Воскре́сшему из гро́ба,/ и Нача́льнику жи́зни на́шея:/ разруши́в бо сме́ртию смерть,// побе́ду даде́ нам и ве́лию ми́лость.

ОСНОВНЫЕ ТЕКСТЫ И ПЕСНОПЕНИЯ
Литургия
Неделя 4-я по Пятидесятнице, глас 3
Явление иконы Пресвятой Богородицы во граде Казани

Вмч. Прокопия (303). Прав. Прокопия, Христа ради юродивого, Устюжского чудотворца (1303).
Сщмчч. Александра, Феодора и Николая пресвитеров (1918). Прав. Прокопия Устьянского (XVII).

1-й антифон:
Благослови, душе моя, Господа, Благословен еси, Господи.
Благослови, душе моя, Господа, и вся внутренняя моя, имя святое Его.
Благослови, душе моя, Господа, и не забывай всех воздаяний Его.
Очищающаго вся беззакония твоя,  исцеляющаго вся недуги твоя.
Избавляющаго от истления живот твой, венчающаго тя милостию и щедротами.
Исполняющаго во благих желание твое: обновится яко орля юность твоя.
Щедр и милостив Господь, долготерпелив и многомилостив.
Благослови, душе моя, Господа, и вся внутреняя моя, имя святое Его.
Благословен еси, Господи.

2-й антифон:

Хвали, душе моя, Господа.
Восхвалю Господа в животе моем, пою Богу моему, дондеже есмь.
Не надейтеся на князи, на сыны человеческия,  в них же несть спасения. 
Изыдет дух его, и возвратится в землю свою:  в той день погибнут вся помышления его.
Блажен, емуже Бог Иаковль помошник его,  упование его на Господа Бога своего, 
сотворшаго небо и землю,  море и вся, яже в них; 
хранящаго истину в век,  творящего суд обидимым, дающаго пищу алчущим. 
Господь решит окованныя; Господь умудряет слепцы;
Господь возводит низверженныя; Господь любит  праведники;
Господь хранит пришельцы, сира и вдову приимет, и путь грешных погубит.
Воцарится Господь во век. Бог твой, Сионе, в род и род.

Единородный Сыне
, и Слове Божий, безсмертен Сый, и изволивый спасения нашего ради воплотиться от святыя Богородицы и Приснодевы Марии, непреложно вочеловечивыйся, распныйся же Христе Боже, смертию смерть поправый, Един сый Святыя Троицы, спрославляемый Отцу и Святому Духу, спаси нас.

Блаженны:

Во Царствии Твоем помяни нас, Господи, егда приидеши во Царствии Твоем.
Блажнени нищии духом, яко тех есть Царство Небесное.
Блажени плачущии, яко тии утешатся.
Блажени кротции, яко тии наследят землю.
Блажени алчущии и жаждущии правды, яко тии насытятся.
Блажени милостивии, яко тии помиловани будут.
Блажени чистии сердцем, яко тии Бога узрят.
Блажени миротворцы, яко тии сынове Божии нарекутся.
Блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царство Небесное.
Блажени есте, егда поносят вам, и изженут, и рекут всяк зол глагол на вы, лжуще Мене ради
Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на небесех.

Во время малого входа с Евангелием:

Приидите, поклонимся и припадем ко Христу.
Спаси ны, Сыне Божий, во святых дивен сый, поющия Ти: Аллилуия.

Тропа́рь воскресный, глас 3:
Да веселя́тся небе́сная,/ да ра́дуются земна́я;/ я́ко сотвори́ держа́ву мы́шцею Свое́ю Госпо́дь,/ попра́ сме́ртию смерть,/ пе́рвенец ме́ртвых бысть;/ из чре́ва а́дова изба́ви нас,// и подаде́ ми́рови ве́лию ми́лость.
Тропа́рь Каза́нской ико́ны Бо́жией Ма́тери, глас 8:
Засту́пнице усе́рдная,/ Ма́ти Го́спода Вы́шняго,/ за всех мо́лиши Сы́на Твоего́ Христа́ Бо́га на́шего/ и всем твори́ши спасти́ся,/ в держа́вный Твой покро́в прибега́ющим./ Всех нас заступи́, о Госпоже́ Цари́це и Влады́чице,/ и́же в напа́стех и ско́рбех, и в боле́знех обремене́нных грехи́ мно́гими,/ предстоя́щих и моля́щихся Тебе́ умиле́нною душе́ю и сокруше́нным се́рдцем,/ пред пречи́стым Твои́м о́бразом со слеза́ми,/ и невозвра́тно наде́жду иму́щих на Тя/ избавле́ния всех зол./ Всем поле́зная да́руй/ и вся спаси́, Богоро́дице Де́во:// Ты бо еси́ Боже́ственный покро́в рабо́м Твои́м.

СЛАВА:                                                 Кондак воскресный, глас 3:
Воскре́сл еси́ днесь из гро́ба, Ще́дре,/ и нас возве́л еси́ от врат сме́ртных;/ днесь Ада́м лику́ет, и ра́дуется Е́ва,/ вку́пе же и проро́цы с патриа́рхи воспева́ют непреста́нно// Боже́ственную держа́ву вла́сти Твоея́.

И НЫНЕ:                     Кондак Каза́нской ико́ны Бо́жией Ма́тери, глас 8:
Притеце́м, лю́дие, к ти́хому сему́ и до́брому приста́нищу,/ ско́рой Помо́щнице, гото́вому и те́плому спасе́нию, покро́ву Де́вы,/ ускори́м на моли́тву и потщи́мся на покая́ние:/ источа́ет бо нам неоску́дныя ми́лости Пречи́стая Богоро́дица,/ предваря́ет на по́мощь и избавля́ет от вели́ких бед и зол// благонра́вныя и Богобоя́щияся рабы́ Своя́.

Прокимен, глас 3:
  По́йте Бо́гу на́шему, по́йте,/ по́йте Царе́ви на́шему, по́йте
 Стих:    Вси языцы, восплещите руками, воскликните Богу гласом радования
Прокимен, глас 3:   Величи́т душа́ Моя́ Го́спода, и возра́довася дух Мой о Бо́зе, Спа́се Мое́м

К Римлянам послание святого апостола Павла
(глава 6:18–23)                                           [рядовое]
Братия, освободившись от греха, вы стали рабами праведности. Говорю по рассуждению человеческому, ради немощи плоти вашей. Как предавали вы члены ваши в рабы нечистоте и беззаконию на дела беззаконные, так ныне представьте члены ваши в рабы праведности на дела святые. Ибо, когда вы были рабами греха, тогда были свободны от праведности. Какой же плод вы имели тогда? Такие дела, каких ныне сами стыдитесь, потому что конец их – смерть. Но ныне, когда вы освободились от греха и стали рабами Богу, плод ваш есть святость, а конец – жизнь вечная. Ибо возмездие за грех – смерть, а дар Божий – жизнь вечная во Христе Иисусе, Господе нашем.

К послание святого апостола Павла
(глава 2:5 – 11)                      [Пресвятой Богородице]
Братия, в вас должны быть те же чувствования, какие и во Христе Иисусе: Он, будучи образом Божиим, не почитал хищением быть равным Богу; но уничижил Себя Самого, приняв образ раба, сделавшись подобным человекам и по виду став как человек; смирил Себя, быв послушным даже до смерти, и смерти крестной. Посему и Бог превознес Его и дал Ему имя выше всякого имени, дабы пред именем Иисуса преклонилось всякое колено небесных, земных и преисподних, и всякий язык исповедал, что Господь Иисус Христос в славу Бога Отца.

ЕВАНГЕЛИЕ от Матфея
(глава 8:5 – 13)                                                                                    [рядовое]
В те дни, когда вошел Иисус в Капернаум, к Нему подошел сотник и просил Его: Господи! слуга мой лежит дома в расслаблении и жестоко страдает. Иисус говорит ему: Я приду и исцелю его. Сотник же, отвечая, сказал: Господи! я недостоин, чтобы Ты вошел под кров мой, но скажи только слово, и выздоровеет слуга мой; ибо я и подвластный человек, но, имея у себя в подчинении воинов, говорю одному: пойди, и идет; и другому: приди, и приходит; и слуге моему: сделай то, и делает. Услышав это, Иисус удивился и сказал идущим за Ним: истинно говорю вам, и в Израиле не нашел Я такой веры. Говорю же вам, что многие придут с востока и запада и возлягут с Авраамом, Исааком и Иаковом в Царстве Небесном; а сыны царства извержены будут во тьму внешнюю: там будет плач и скрежет зубов. И сказал Иисус сотнику: иди, и, как ты веровал, да будет тебе. И выздоровел слуга его в тот час.

ЕВАНГЕЛИЕ от Луки
(глава 10:38–42; 11:27–28)                                                  [Пресвятой Богородице]
В те дни пришел Иисус в одно селение; здесь женщина, именем Марфа, приняла Его в дом свой; у неё была сестра, именем Мария, которая села у ног Иисуса и слушала слово Его. Марфа же заботилась о большом угощении и, подойдя, сказала: Господи! или Тебе нужды нет, что сестра моя одну меня оставила служить? скажи ей, чтобы помогла мне. Иисус же сказал ей в ответ: Марфа! Марфа! ты заботишься и суетишься о многом, а одно только нужно; Мария же избрала благую часть, которая не отнимется у неё. Когда же Он говорил это, одна женщина, возвысив голос из народа, сказала Ему: блаженно чрево, носившее Тебя, и сосцы, Тебя питавшие! А Он сказал: блаженны слышащие слово Божие и соблюдающие его.

Версия для печати







Код для размещения ссылки на данный материал:


Как будет выглядеть ссылка:
Богослужебные тексты для общего народного пения (20 - 21 июля 2013 г.)

Богослужение Всенощной-Литургии 20-21 июля посвящены явлению Казанской иконы Божией Матери в г. Казани. Ее прославление пошло «снизу»: в 1597 году в Казани девочке Матрене во сне явилась Божия Матерь и велела сообщить архиепископу, чтобы извлекли из земли Ее образ. Никто не поверил, тогда девочка с матерью сами нашли икону в указанном Богородицей месте. Образ торжественно перенесли в храм, и с тех времен люди молятся своей «Заступнице усердной», которая "за ны предстоит, и ве́село спаса́ет, и избавля́ет от вся́кия напа́сти тех, кто благоче́стно, как Богоро́дицу ,Ея испове́дает"!

Журнал Нескучный сад
 
Реклама
Изготовление куполов, крестов Сталь с покрытием нитрид титана под золото, медь, синий. От 2000 руб. за м2 www.t2000.ru
Знаете ли вы Москву? Какая улица в столице самая длинная, где растут самые старые деревья, кто изображен на памятнике сырку «Дружба», откуда взялось название Девичье поле и в какой стране находится село Москва? Ученье — свет Приближается 1 сентября, день, дети снова пойдут в школу. Знаем ли мы, как и чему учились наши предки, какие у них были школы, какие учителя? Крещение Руси День Крещения Руси пока что не объявлен государственным праздником. Однако этот поворотный момент в истории России изменил русскую государственность, культуру, искусство, ментальность и многое другое. Счастливые годы последней императорской семьи Мы больше знаем о мученическом подвиге и последних днях жизни этой семьи, чем о том, что предшествовало этому подвигу. Как и чем жила августейшая семья тогда, когда над ней не тяготела тень ипатьевского дома, когда еще живы были традиции и порядки аристократической императорской России? Русские святые Кто стал прототипом героя «Братьев Карамазовых»? В честь кого из русских святых назвали улицу на острове Корфу? Кто из наших преподобных не кормил медведя? Проверьте, знаете ли вы мир русской святости, ответив на вопросы нашей викторины Апостолы Петр и Павел: рыбак и фарисей Почему их память празднуется в один день, где был раскопан дом Петра, какие слова из послания к Солунянам стали советским лозунгом и кто был Павел по профессии. 400-летие дома Романовых: памятные места Ко дню России предлагаем викторину о царской династии Романовых. Династия Романовых и благотворительность В год 400-летия воцарения в России династии Романовых вспоминаем служение царей и цариц делам милосердия. Пасха Зачем идет крестный ход — знаете? А откуда пошел обычай красить яйца? А когда отменяются земные поклоны? Кто написал канон «Воскресения день»? Великий пост Проверьте себя, хорошо ли вы знаете постное богослужение. Сретение Рождественская викторина


Новости милосердия.ru
 
       
     
 
  Яндекс цитирования



 
Перепечатка материалов сайта в интернете возможна только при наличии активной гиперссылки на сайт журнала «Нескучный сад».
Перепубликация в печатных изданиях возможна только с письменного разрешения редакции.