На Главную E-mail
       
 
Нескучный сад 5-6 (88)
 
 
Архив по номерам   Редакция   Контактная информация
   

По благословению Святейшего Патриарха Московского и всея Руси Алексия II

Нескучный сад - Журнал о православной жизни
+7 (495) 912-91-19
 
 
 
Разделы сайта
 
Дополнительно:
 Фраза полностью
 Любое из слов
 Во всех полях
 Только в заголовках
 
  Жизнь в Церкви №0'0000

Богослужебные тексты для общего народного пения (17-18 августа). Неделя 8-я по Пятидесятнице, глас 7


Версия для печати
16.08.13, 15:00

Богослужебные тексты 17-18 августа (всенощная и литургия) посвящены предпразднеству Преображения, -- подготовке к великому празднику. Готовиться лучше всего на службах, заранее прочитав полные смысла и красоты преображенские песнопения: «Прииди́те, взы́дем со Иису́сом,/ восходя́щим на го́ру святу́ю,/ и та́мо услы́шим глас Бо́га Жива́го,/… и умо́м просвеща́еми,// в све́те Свет уз́рим.

Мученик Евсигний

ОСНОВНЫЕ ТЕКСТЫ СЛУЖБЫ И ПЕСНОПЕНИЯ ДЛЯ ОБЩЕНАРОДНОГО ПЕНИЯ
Неделя 8-я по Пятидесятнице, глас 7
Предпразднство Преображения Господня. Мч. Евсигния (362).
Сщмч. Стефана пресвитера (1918). Мцц. Евдокии, Дарии, Дарии и Марии (1919). Сщмч. Симона, еп. Уфимского (1921). Сщмч. Иоанна диакона (1939). Сщмчч. Анфира (236) и Фавия (250), пап Римских. Мч. Понтия Римлянина (ок. 257). Прав. Нонны, матери св. Григория Богослова (374). Прп. Иова Ущельского (1628). Мчч. Кантидия, Кантидиана и Сивела, в Египте.
ВСЕНОЩНОЕ БДЕНИЕ

БЛАЖЕН МУЖ
Блажен муж, иже не иде на совет нечестивых. Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа.
Яко весть Господь путь праведных и путь нечестивых погибнет. Аллилуиа (трижды).
Работайте Господеви со страхом и радуйтеся Ему с трепетом. Аллилуиа (трижды).
Блажени вси надеющиеся нань. Аллилуиа (трижды).
Воскресни, Господи, спаси мя, Боже мой. Аллилуиа (трижды).
Господне есть спасение и на людех Твоих благословение Твое. Аллилуиа (трижды).
Слава, И ныне: Аллилуиа (трижды)
Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа. Слава Тебе, Боже (трижды)

СТИХИРЫ на Господи воззвах:
Господи, воззвах к Тебе, услыши мя. / Услыши мя, Господи.
Господи, воззвах к Тебе, услыши мя: / вонми гласу моления моего, / внегда воззвати ми к Тебе. / Услыши мя, Господи.
Да исправится молитва моя, / яко кадило пред Тобою, / воздеяние руку моею / – жертва вечерняя. / Услыши мя, Господи.
Изведи из темницы душу мою, исповедатися имени Твоему.

[Стихиры ВОСКРЕСНЫЕ]:
Пpииди́те, возpа́дуемся Го́сподеви,/ сокpуши́вшему сме́pти деpжа́ву,/ и пpосвети́вшему челове́ческий pод,/ со безпло́тными зову́ще:// Соде́телю и Спа́се наш, сла́ва Тебе́.
Мене ждут праведницы, дондеже воздаси мне.
Кpест пpетеpпе́л еси́ Спа́се,/ и погpебе́ние нас pа́ди,/ сме́pтию же я́ко Бог смеpть умеpтви́л еси́./ Те́мже покланя́емся тpидне́вному воскpесе́нию Твоему́:// Го́споди, сла́ва Тебе́.
Из глубины воззвах к Тебе Господи, Господи, услыши глас мой.
Апо́столи ви́девше воскpесе́ние Соде́теля, чудя́хуся,/ пою́ще хвалу́ А́нгельскую:/ сия́ сла́ва есть цеpко́вная,/ сие́ бога́тство Ца́pствия:// постpада́вый нас pа́ди, Го́споди, сла́ва Тебе́.
Да будут уши Твои, внемлюще гласу моления моего.
А́ще и ят был еси́ Хpисте́, от беззако́нных муже́й,/ но Ты ми еси́ Бог, и не постыжду́ся;/ бие́н был еси́ по плеще́ма, не отмета́юся;/ на Кpесте́ пpигвожде́н был еси́, и не таю́;/ воста́нием Твои́м хвалю́ся:/ смеpть бо Твоя́ живо́т мой,// Всеси́льне и Человеколю́бче Го́споди, сла́ва Тебе́.
Глас 4: Аще беззакония назриши, Господи, Господи, кто постоит; / яко у Тебе очищение есть.
[Стихи́ры предпразднства Преображения]:
Прииди́те, взы́дем со Иису́сом,/ восходя́щим на го́ру святу́ю,/ и та́мо услы́шим глас Бо́га Жива́го,/ Отца́ Пребезнача́льна,/ о́блаком све́тлым свиде́тельствующ Боже́ственным Ду́хом/ Того́ сво́йство присносу́щнаго сыновства́,/ и умо́м просвеща́еми,// в све́те Свет уз́рим.
Имене ради Твоего потерпех Тя, Господи, потерпе душа моя в слово Твое, / упова душа моя на Господа.
Прииди́те, предлику́ем,/ и себе́ очи́стим,/ и ве́рно угото́вим к Боже́ственному восхо́ду/ превы́шняго Бо́жия жи́тельства,/ я́ко да самови́дцы Того́ вели́чества яви́мся/ и сла́ву получи́м,/ ю́же ви́дети сподо́бишася апо́столов предызбра́ннии// та́йно на горе́ Фаво́рстей.
От стражи утренния до нощи, от стражи утренния, да уповает Израиль на Господа.
Прииди́те, ны́не,/ лу́чшим изме́ншеся измене́нием,/ себе́ нау́трие до́бре угото́вим/ на го́ру предвзы́ти Бо́жию святу́ю,/ неизме́нно Христо́ву сла́ву блиста́ющу узре́вше/ я́сно па́че со́лнца, и, Тро́ичным озаря́еми Све́том,// о сем просла́вим Того́ схожде́ние.
Яко у Господа милость,и многое у Него избавление,и Той избавит Израиля от всех беззаконий eго.
[Стихи́ры му́ченика Евсигни́я]:
Обагри́вся кро́вию пло́ти твоея́,/ оде́ялся еси́ в порфи́ру, сла́вне,/ Боже́ственныя благода́ти/ и верх твой венце́м обложи́л еси́ нетле́ния жи́зни./ Креста́ же побе́ду, му́чениче всему́дре,/ десни́цею обнося́, я́коже ски́птро,// со Христо́м ца́рствуеши, всегда́ веселя́ся.
Хвалите Господа вси языцы, похвалите Его вси людие.
Во́ин непобеди́м позна́н был еси́, Евсигни́е:/ Кре́стным бо ору́жием огражда́емь,/ к боре́нием изше́л еси́ врага́ борца́/ и низложи́л еси́ того́,/ воева́в све́тло/ и вене́ц прие́м побе́ды/ от еди́наго Подвигополо́жника и Влады́ки// и при́сно ца́рствующаго.
Яко утвердися милость Его на нас, и истина Господня пребывает во век.
Честны́ми твои́ми страстьми́/ страсть честну́ю, сла́вне,/ страда́льче Евсигни́е, изобрази́л еси́/ и, победоно́сец быв,/ в Вы́шней митропо́лии со все́ми живе́ши страстоте́рпцы, ра́дуяся/ и обожа́яся прича́стием Боже́ственным.// Сего́ ра́ди честно́е твое́ и свято́е соверша́ем торжество́.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
[предпразднства Преображения]:
Прииди́те, взы́дем на го́ру Госпо́дню/ и в дом Бо́га на́шего,/ и у́зрим сла́ву преображе́ния Его́,/ сла́ву я́ко Единоро́днаго от Отца́,/ све́том прии́мем Свет/ и, возвы́шени бы́вше ду́хом,// Тро́ицу Единосу́щную воспои́м во ве́ки.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Ма́ти у́бо позна́лася еси́, па́че естества́, Богоpо́дице,/ пpебыла́ же еси́ Де́ва, па́че сло́ва и pа́зума:/ и чудесе́ Рождества́ Твоего́ сказа́ти язы́к не мо́жет./ Пpесла́вну бо су́щу зача́тию Чи́стая,/ непости́жен есть о́бpаз pожде́ния:/ иде́же бо хо́щет Бог, побежда́ется естества́ чин./ Те́мже Тя вси, Ма́теpь Бо́жию ве́дуще,/ мо́лим Ти ся пpиле́жно,// моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Свете тихий святыя славы, / Безсмертнаго, Отца Небеснаго, / Святаго Блаженнаго, Иисусе Христе. / Пришедше на запад солнца, / видевше свет вечерний, / поем Отца, Сына и Святаго Духа, Бога. / Достоин еси во вся времена / пет быти гласы преподобными, / Сыне Божий, живот даяй, / темже мир Тя славит.

Прокимен, глас 6: Госпо́дь воцари́ся, / в ле́поту облече́ся.
Стихи: Облече́ся Госпо́дь в си́лу, и препоя́сася
И́бо утверди́ вселе́нную, я́же не подви́жится
До́му Твоему́ подоба́ет святы́ня, Го́споди, в долготу́ дний.

Сподоби, Господи, в вечер сей без греха сохранитися нам. Благословен еси, Господи, Боже отец наших, и хвально и прославлено имя Твое во веки. Аминь.
Буди, Господи, милость Твоя на нас, якоже уповахом на Тя. Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим. Благословен еси, Владыко, вразуми мя оправданием Твоим. Благословен еси, Святый, просвети мя оправдании Твоими.
Господи, милость Твоя во век, дел руку Твоею не презри. Тебе подобает хвала, Тебе подобает пение, Тебе слава подобает, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

СТИХИРЫ на стиховне [воскресные]:
Воскpе́сл еси́ из гpо́ба Спа́се миpа,/ и совоздви́гл еси́ челове́ки с пло́тию Твое́ю:// Го́споди, сла́ва Тебе́.
Госпо́дь воцари́ся,/ в ле́поту облече́ся.
Воскpе́сшему из ме́pтвых, и пpосвети́вшему вся,/ пpииди́те поклони́мся:/ от а́дова бо мучи́тельства нас свободи́л есть,/ свои́м тpидне́вным Воскpесе́нием живо́т нам даpовавый,// и ве́лию ми́лость.
И́бо утверди́ вселе́нную,/ я́же не подви́жется.
Во ад соше́д Хpисте́, смеpть плени́л еси́,/ и тpидне́вен воскpе́с, нас совоскpеси́л еси́,/ сла́вящих Твое́ всеси́льное воста́ние,// Го́споди Человеколю́бче.
До́му Твоему́ подоба́ет святы́ня,/ Го́споди, в долготу́ дний.
Стpа́шен яви́лся еси́ Го́споди, во гpо́бе лежа́ я́ко спя,/ воскpе́с же тpидне́вен я́ко си́лен,/ Ада́ма совоскpеси́л еси́ зову́ща:/ сла́ва Воскpесе́нию Твоему́,// Еди́не Человеколю́бче.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.
[Стихи́ра предпразднства Преображения]:
И́же на горе́ Фаво́рстей/ преобрази́выйся во сла́ве, Христе́ Бо́же,/ и показа́вый ученико́м Твои́м/ сла́ву Твоего́ Божества́,/ озари́ и нас све́том Твоего́ позна́ния/ и наста́ви на стезю́ за́поведей Твои́х,// я́ко еди́н Благ и Человеколю́бец.

Ны́не отпуща́еши раба́ Твоего́, Влады́ко,/ по глаго́лу Твоему́, с ми́ром;/ я́ко ви́деста о́чи мои́ спасе́ние Твое́,/ е́же еси́ угото́вал пред лице́м всех люде́й,/ свет во открове́ние язы́ков,// и сла́ву люде́й Твои́х Изра́иля.

Богоро́дице Де́во, ра́дуйся,/ Благода́тная Мари́е, Госпо́дь с Тобо́ю:/ благослове́на Ты в жена́х/ и благослове́н Плод чре́ва Твоего́,// яко Спа́са родила́ еси душ на́ших. (трижды)

Псало́м 33:
Благословлю́ Го́спода на вся́кое вре́мя,/ вы́ну хвала́ Его́ во усте́х мои́х./ О Го́споде похва́лится душа́ моя́,/ да услы́шат кро́тцыи, и возвеселя́тся./ Возвели́чите Го́спода со мно́ю,/ и вознесе́м И́мя Его́ вку́пе./ Взыска́х Го́спода, и услы́ша мя,/ и от все́х скорбе́й мои́х изба́ви мя./ Приступи́те к Нему́, и просвети́теся,/ и ли́ца ва́ша не постыдя́тся./ Сей ни́щий воззва́, и Госпо́дь услы́ша и,/ и от все́х скорбе́й его́ спасе́ и./ Ополчи́тся а́нгел Госпо́день о́крест боя́щихся Его́,/ и изба́вит их./ Вкуси́те и ви́дите, я́ко благ Госпо́дь:/ блаже́н муж, и́же упова́ет Нань./ Бо́йтеся Го́спода, вси́ святи́и Его́,/ я́ко несть лише́ния боя́щимся Его́./ Бога́тии обнища́ша и взалка́ша:/ взыска́ющии же Го́спода// не лиша́тся вся́каго бла́га.
КОНЕЦ ВЕЧЕРНИ. НАЧАЛО УТРЕНИ
(выключается свет, читается шестопсалмие: 3, 37, 62, 87, 102, 142 псалмы)

Бог Господь, и явися нам, благословен грядый во имя Господне

Тропарь воскресный, глас 7 (дважды):
Разруши́л еси́ Кресто́м Твои́м смерть,/ отве́рзл еси́ разбо́йнику рай;/ мироно́сицам плач преложи́л еси́/ и Апо́столом пропове́дати повеле́л еси́,/ я́ко воскре́сл еси́, Христе́ Бо́же,/ да́руяй ми́рови// ве́лию ми́лость.

СЛАВА, И НЫНЕ:
Тропа́рь предпра́зднства Преображе́ния, глас 4:
Христо́во преображе́ние предусря́щем,/ све́тло торжеству́юще предпра́зднственная, ве́рнии, и возопии́м:/ приспе́ день Боже́ственнаго весе́лия:/ восхо́дит на го́ру Фаво́рскую Влады́ка,// Божества́ Своего́ облиста́ти красоту́.

Далее читаются кафизмы
(по уставу положено читать 2 кафизмы, но в разных храмах в зависимости от традиции, чтение псалтири может быть сокращено до 3-х псалмов или вовсе пропущено)

Полиеле́й:
Хвали́те И́мя Госпо́дне, хвали́те, раби́ Го́спода. Аллилу́иа (трижды).
Благослове́н Госпо́дь от Сио́на, живы́й во Иерусали́ме. Аллилу́иа (трижды).
Испове́дайтеся Го́сподеви, я́ко Благ, я́ко в век ми́лость Его́. Аллилу́иа (трижды).
Испове́дайтеся Бо́гу Небе́сному, я́ко в век ми́лость Его́. Аллилу́иа (трижды).

Тропари "по непорочных", глас 5:
Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим.
Ангельский собор удивися, / зря Тебе в мертвых вменившася, / смертную же, Спасе, крепость разоривша, / и с Собою Адама воздвигша, / и от ада вся свобождша.
Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим.
Почто мvра с милостивными слезами, / о ученицы, растворяете? / Блистаяйся во гробе Ангел мvроносицам вещаше: / видите вы гроб и уразумейте, / Спас бо воскресе от гроба.
Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим.
Зело рано мvроносицы течаху / ко гробу Твоему рыдающия, / но предста к ним Ангел и рече: / рыдания время преста, не плачите, / воскресение же апостолом рцыте.
Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим.
Мvроносицы жены с мvры пришедшия / ко гробу Твоему, Спасе, рыдаху, / Ангел же к ним рече, глаголя: / что с мертвыми живаго помышляете? / Яко Бог бо, воскресе от гроба.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Поклонимся Отцу / и Его Сынови, и Святому Духу, / Святей Троице во едином существе, / с Серафимы зовуще: / Свят, Свят, Свят еси, Господи.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Жизнодавца рождши, / греха, Дево, Адама избавила еси, / радость же Еве / в печали место подала еси, / падшия же от жизни / к сей направи / из Тебе воплотивыйся Бог и Человек.

Степе́нна – Антифон 1, глас 4:
От ю́ности моея́/ мно́зи бо́рют мя стра́сти,/ но Сам мя заступи́// и спаси́, Спа́се мой.
Ненави́дящии Сио́на,/ посрами́теся от Го́спода,/ я́ко трава́ бо огне́м// бу́дете изсо́хше.
Сла́ва, и ны́не: Святы́м Ду́хом/ вся́ка душа́ живи́тся,/ и чистото́ю возвыша́ется,// светле́ется Тро́йческим еди́нством, священнота́йне

ПРОКИМЕН, глас 7: Воскресни́, Го́споди Бо́же мой, да вознесе́тся рука́ Твоя́,// не забу́ди убо́гих Твои́х до конца́.
Стих: Испове́мся Тебе́ Го́споди всем се́рдцем мои́м, пове́м вся чудеса́ Твоя́.
Всякое дыхание / да хвалит Господа.
Стих: Хвалите Бога во святых Его, хвалите Его в утвержении силы Его.

ЕВАНГЕЛИЕ от Иоанна (гл. 20: 11 – 18) (перевод на русский язык)
В то время Мария стояла у гроба и плакала. И, когда плакала, наклонилась во гроб, и видит двух Ангелов, в белом одеянии сидящих, одного у главы и другого у ног, где лежало тело Иисуса. И они говорят ей: жена! что ты плачешь? Говорит им: унесли Господа моего, и не знаю, где положили Его. Сказав это, обратилась назад и увидела Иисуса стоящего; но не узнала, что это Иисус. Иисус говорит ей: жена! что ты плачешь? кого ищешь? Она, думая, что это садовник, говорит Ему: господин! если ты вынес Его, скажи мне, где ты положил Его, и я возьму Его. Иисус говорит ей: Мария! Она, обратившись, говорит Ему: Раввуни! – что значит: Учитель! Иисус говорит ей: не прикасайся ко Мне, ибо Я еще не восшел к Отцу Моему; а иди к братьям Моим и скажи им: восхожу к Отцу Моему и Отцу вашему, и к Богу Моему и Богу вашему. Мария Магдалина идет и возвещает ученикам, что видела Господа и что Он это сказал ей.

Воскресе́ние Христо́во ви́девше, поклони́мся Святому Господу Иисусу, единому безгрешному. Кресту Твоему покланяемся, Христе, и святое Воскресение Твое пое́м и сла́вим. Ты бо еси Бог наш, ра́зве Тебе ино́го не зна́ем, Имя Твое имену́ем. Приидите, вси ве́рнии, поклони́мся святому Христову Воскресению; се бо прии́де Кресто́м радость всему миру; всегда́ благословя́ще Господа, пое́м Воскресение Его, распятие бо претерпе́в, смертию смерть разруши́.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Молитвами апостолов, Милостиве, очисти множество согрешений наших.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Молитвами Богородицы, Милостиве, очисти множество согрешений наших.
Помилуй мя, Боже, по велицей милости Твоей, и по множеству щедрот Твоих очисти беззаконие мое.
Воскрес Иисус от гроба, якоже прорече, даде нам живот вечный и велию милость.

Далее читается КАНОН
(в песнях канона, читаемого с начала помазания прихожан елеем, раскрывается смысл и красота празднуемых сегодня Церковью событий)

На 9 песне канона:
Песнь Пресвятой Богородицы:
Величит душа Моя Господа / и возрадовася дух Мой о Бозе Спасе Моем.
Честнейшую Херувим / и славнейшую без сравнения Серафим, /
без истления Бога Слова рождшую, / сущую Богородицу, Тя величаем.
Яко призре на смирение рабы Своея, / се бо, от ныне ублажат Мя вси роди.
Яко сотвори Мне величие Сильный, и свято имя Его, и милость Его в роды родов боящимся Его
Сотвори державу мышцею Своею, / расточи гордыя мыслию сердца их.
Низложи сильныя со престол, / и вознесе смиренныя, алчущия исполни благ, / и богатящияся отпусти тщи.
Восприят Израиля отрока Своего, / помянути милости, / якоже глагола ко отцем нашим, / Аврааму и семени его даже до века.

После канона:
СТИХИРЫ на хвалитех [воскресные]:
Всякое дыхание да хвалит Господа.
Хвалите Господа с небес, / хвалите Его в вышних. / Тебе подобает песнь Богу.
Хвалите Его, вси Ангели Его, / хвалите Его, вся Силы Его. / Тебе подобает песнь Богу.
Сотвори́ти в них суд напи́сан:/ сла́ва сия́ бу́дет всем преподо́бным Его́.
Воскре́се Христо́с из ме́ртвых,/ разру́ш сме́ртныя у́зы:/ благовести́ земле́, ра́дость ве́лию,// по́йте Небеса́ Бо́жию сла́ву.
Хвали́те Бо́га во святы́х Его́,/ хвали́те Его́ в утверже́нии си́лы Его́.
Воскресе́ние Христо́во ви́девше,/ поклони́мся свято́му Го́споду Иису́су:// еди́ному безгре́шному.
Хвали́те Его́ на си́лах Его́,/ хвали́те Его́ по мно́жеству вели́чествия Его́.
Христо́ву воскресе́нию кла́няющеся не преста́ем:/ той бо спасл есть нас от беззако́ний на́ших,/ Святы́й Госпо́дь Иису́с,// явле́й воскресе́ние.
Хвали́те Его́ во гла́се тру́бнем,/ хвали́те Его́ во псалти́ри и гу́слех.
Что возда́мы Го́сподеви о всех, я́же воздаде́ нам?/ Нас ра́ди Бог в челове́цех,/ за истле́вшее естество́ Сло́во плоть бысть,/ и всели́ся в ны, к неблагода́рным, Благоде́тель:/ к пле́нником, Свободи́тель:/ ко и́же во тьме седя́щим, Со́лнце Пра́вды:/ на Кресте́, безстра́стный: во а́де, свет:/ в сме́рти, живо́т: воскресе́ние, па́дших ра́ди./ К Нему́же возопии́м:// Бо́же наш, сла́ва Тебе́.
Глас 1: Хвали́те Его́ в тимпа́не и ли́це,/ хвали́те Его́ во стру́нах и орга́не.
[Стихи́ры предпразднства Преображения]:
Пресвята́го сла́внаго преображе́ния/ предсре́тение творя́ще в настоя́щий день,/ Христа́ славосло́вим,/ на́ше огне́м Божества́/ преобрази́вша естество́/ и я́коже пре́жде нетле́нием облиста́вша.
Хвали́те Его́ в кимва́лех доброгла́сных, хвали́те Его́ в кимва́лех восклица́ния./ Вся́кое дыха́ние да хва́лит Го́спода.
На святу́ю го́ру, прииди́те, взы́дем,/ и всесве́тлое преображе́ние/ ве́рою у́зрим Госпо́дне,/ Тому́ ве́рно покланя́ющеся, и глаго́лем: Ты Бог еди́н еси́, вопло́щся// и обожи́в челове́чество
Ми́лость и и́стина срето́стеся,/ пра́вда и мир облобыза́стася.
Сей есть день предпра́зднственный,/ во́ньже преобразу́ется Христо́с,/ су́щим с ним Моисе́ю и Илии́/ и Его́ учениико́м на горе́ Фаво́рстей,/ гла́су такову́ глаго́лющу:// сей есть вои́стинну избра́нный Мой Сын.
Го́споди, во све́те лица́ Твоего́ по́йдем/ и о и́мени Твое́м возра́дуемся во ве́ки.
Зако́на и проро́ков/ Тя, Христе́, Творца́ и Испо́лнителя свиде́тельствоваша,/ зря́ще во о́блаце Моисе́й Богови́дец и Илия́ огнеколесни́чник и неопа́льный небоше́ственник,/ в преображе́нии Твое́м./ С ни́миже и нас просвеще́ния Твоего́ сподо́би, Влады́ко,// пе́ти Тя во ве́ки.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Мари́ины сле́зы не всу́е пролива́ются те́пле,/ се бо сподо́бися и уча́щих А́нгелов,/ и виде́ния Самого́ Иису́са./ Но еще́ земна́я му́дрствует, я́ко жена́ немощна́я:/ те́мже и отсыла́ется не прикаса́тися Христу́./ Но оба́че пропове́дница посыла́ется Твои́м ученико́м,/ и́мже благовествова́ние нося́щи,/ е́же ко Оте́ческому жре́бию восхо́д возвеща́ющи.// С не́юже сподо́би и нас явле́ния Твоего́, Влады́ко Го́споди.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Преблагослове́нна еси́, Богоро́дице Де́во,/ Вопло́щшим бо ся из Тебе́ ад плени́ся,/ Ада́м воззва́ся,/ кля́тва потреби́ся,/ Е́ва свободи́ся,/ сме́рть умертви́ся, и мы ожи́хом./ Тем воспева́юще вопие́м:/ благослове́н Христо́с Бог,// благоволи́вши та́ко, сла́ва Тебе́.

ЛИТУРГИЯ

1-й антифон:
Благослови, душе моя, Господа, Благословен еси, Господи.
Благослови, душе моя, Господа, и вся внутренняя моя, имя святое Его.
Благослови, душе моя, Господа, и не забывай всех воздаяний Его.
Очищающаго вся беззакония твоя, исцеляющаго вся недуги твоя.
Избавляющаго от истления живот твой, венчающаго тя милостию и щедротами.
Исполняющаго во благих желание твое: обновится яко орля юность твоя.
Щедр и милостив Господь, долготерпелив и многомилостив.
Благослови, душе моя, Господа, и вся внутреняя моя, имя святое Его.
Благословен еси, Господи.

2-й антифон:
Хвали, душе моя, Господа.
Восхвалю Господа в животе моем, пою Богу моему, дондеже есмь.
Не надейтеся на князи, на сыны человеческия, в них же несть спасения.
Изыдет дух его, и возвратится в землю свою: в той день погибнут вся помышления его.
Блажен, емуже Бог Иаковль помошник его, упование его на Господа Бога своего,
сотворшаго небо и землю, море и вся, яже в них;
хранящаго истину в век, творящего суд обидимым, дающаго пищу алчущим.
Господь решит окованныя; Господь умудряет слепцы;
Господь возводит низверженныя; Господь любит праведники;
Господь хранит пришельцы, сира и вдову приимет, и путь грешных погубит.
Воцарится Господь во век. Бог твой, Сионе, в род и род.
Единородный Сыне, и Слове Божий, безсмертен Сый, и изволивый спасения нашего ради воплотиться от святыя Богородицы и Приснодевы Марии, непреложно вочеловечивыйся, распныйся же Христе Боже, смертию смерть поправый, Един сый Святыя Троицы, спрославляемый Отцу и Святому Духу, спаси нас.

Блаженны:
Во Царствии Твоем помяни нас, Господи, егда приидеши во Царствии Твоем.
Блажнени нищии духом, яко тех есть Царство Небесное.
Блажени плачущии, яко тии утешатся.
Блажени кротции, яко тии наследят землю.
Блажени алчущии и жаждущии правды, яко тии насытятся.
Блажени милостивии, яко тии помиловани будут.
Блажени чистии сердцем, яко тии Бога узрят.
Блажени миротворцы, яко тии сынове Божии нарекутся.
Блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царство Небесное.
Блажени есте, егда поносят вам, и изженут, и рекут всяк зол глагол на вы, лжуще Мене ради
Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на небесех.

Во время малого входа с Евангелием:
Приидите, поклонимся и припадем ко Христу.
Спаси ны, Сыне Божий, воскресый из мертвых, поющия Ти: Аллилуия.

Тропа́рь воскре́сный, глас 7:
Разруши́л еси́ Кресто́м Твои́м смерть,/ отве́рзл еси́ разбо́йнику рай;/ мироно́сицам плач преложи́л еси́/ и Апо́столом пропове́дати повеле́л еси́,/ я́ко воскре́сл еси́, Христе́ Бо́же,/ да́руяй ми́рови// ве́лию ми́лость.

Тропа́рь предпра́зднства Преображе́ния, глас 4:
Христо́во преображе́ние предусря́щем,/ све́тло торжеству́юще предпра́зднственная, ве́рнии, и возопии́м:/ приспе́ день Боже́ственнаго весе́лия:/ восхо́дит на го́ру Фаво́рскую Влады́ка,// Божества́ Своего́ облиста́ти красоту́.

Конда́к воскре́сный, глас 7:
Не ктому́ держа́ва сме́ртная/ возмо́жет держа́ти челове́ки:/ Христо́с бо сни́де, сокруша́я и разоря́я си́лы ея́./ Связу́ем быва́ет ад,/ проро́цы согла́сно ра́дуются:/ предста́, глаго́люще, Спас су́щим в ве́ре,// изыди́те, ве́рнии, в воскресе́ние.

Кондак воскре́сный, глас 6:
Боже́ственным днесь преображе́нием/ челове́ческое все естество́ просиява́ет боже́ственно, в весе́лии зову́ще:// преобразу́ется Христо́с, спаса́яй вся.

Кондак предпра́зднства Преображе́ния, глас 4:
Возсия днесь в славней памяти твоей верным веселие,/ яко бо доброрасленный грезн, прозябл еси/ и Христу красен плод принесл еси себе;/ темже и по убиении твоем соблюде тело твое нетленно,/ страдальчески обагреное кровию./ Благородие святе Димитрие,/ соблюдай отечество твое и град твой невредим,/ тому бо еси утверждение.

Прокимен, глас 7: Госпо́дь кре́пость лю́дем Свои́м даст,/ Госпо́дь благослови́т лю́ди Своя́ ми́ром.
Стих: Принесите Господеви сынове Божии, принесите Господеви сыны овни.

К Коринфянам первое послание святого апостола Павла (глава 1:10 – 18) [воскресное]:
Братия, умоляю вас именем Господа нашего Иисуса Христа, чтобы все вы говорили одно, и не было между вами разделений, но чтобы вы соединены были в одном духе и в одних мыслях. Ибо от домашних Хлоиных сделалось мне известным о вас, братия мои, что между вами есть споры. Я разумею то, что у вас говорят: "я Павлов"; "я Аполлосов"; "я Кифин"; "а я Христов". Разве разделился Христос? Разве Павел распялся за вас? Или во имя Павла вы крестились? Благодарю Бога, что я никого из вас не крестил, кроме Криспа и Гаия, дабы не сказал кто, что я крестил в мое имя. Крестил я также Стефанов дом; а крестил ли еще кого, не знаю. Ибо Христос послал меня не крестить, а благовествовать, не в премудрости слова, чтобы не упразднить креста Христова. Ибо слово о кресте для погибающих юродство есть, а для нас, спасаемых, – сила Божия.

К Коринфянам первое послание святого апостола Павла (глава 11:31 – 12:6) [за понедельник]:
Братия, если бы мы судили сами себя, то не были бы судимы. Будучи же судимы, наказываемся от Господа, чтобы не быть осужденными с миром. Посему, братия мои, собираясь на вечерю, друг друга ждите. А если кто голоден, пусть ест дома, чтобы собираться вам не на осуждение. Прочее устрою, когда приду. Не хочу оставить вас, братия, в неведении и о дарах духовных. Знаете, что когда вы были язычниками, то ходили к безгласным идолам, так, как бы вели вас. Потому сказываю вам, что никто, говорящий Духом Божиим, не произнесет анафемы на Иисуса, и никто не может назвать Иисуса Господом, как только Духом Святым. Дары различны, но Дух один и тот же; и служения различны, а Господь один и тот же; и действия различны, а Бог один и тот же, производящий все во всех.

ЕВАНГЕЛИЕ от Матфея (глава 14:14–22) [воскресное]:
В то время Иисус увидел множество людей и сжалился над ними, и исцелил больных их. Когда же настал вечер, приступили к Нему ученики Его и сказали: место здесь пустынное и время уже позднее; отпусти народ, чтобы они пошли в селения и купили себе пищи. Но Иисус сказал им: не нужно им идти, вы дайте им есть. Они же говорят Ему: у нас здесь только пять хлебов и две рыбы. Он сказал: принесите их Мне сюда. И велел народу возлечь на траву и, взяв пять хлебов и две рыбы, воззрел на небо, благословил и, преломив, дал хлебы ученикам, а ученики народу. И ели все и насытились; и набрали оставшихся кусков двенадцать коробов полных; а евших было около пяти тысяч человек, кроме женщин и детей. И тотчас понудил Иисус учеников Своих войти в лодку и отправиться прежде Его на другую сторону, пока Он отпустит народ.

ЕВАНГЕЛИЕ от Матфея (глава 18:1–11) [за понедельник]:
В то время ученики приступили к Иисусу и сказали: кто больше в Царстве Небесном? Иисус, призвав дитя, поставил его посреди них и сказал: истинно говорю вам, если не обратитесь и не будете как дети, не войдете в Царство Небесное; итак, кто умалится, как это дитя, тот и больше в Царстве Небесном; и кто примет одно такое дитя во имя Мое, тот Меня принимает; а кто соблазнит одного из малых сих, верующих в Меня, тому лучше было бы, если бы повесили ему мельничный жернов на шею и потопили его во глубине морской. Горе миру от соблазнов, ибо надобно прийти соблазнам; но горе тому человеку, через которого соблазн приходит. Если же рука твоя или нога твоя соблазняет тебя, отсеки их и брось от себя: лучше тебе войти в жизнь без руки или без ноги, нежели с двумя руками и с двумя ногами быть вверженным в огонь вечный; и если глаз твой соблазняет тебя, вырви его и брось от себя: лучше тебе с одним глазом войти в жизнь, нежели с двумя глазами быть вверженным в геенну огненную. Смотрите, не презирайте ни одного из малых сих; ибо говорю вам, что Ангелы их на небесах всегда видят лице Отца Моего Небесного. Ибо Сын Человеческий пришел взыскать и спасти погибшее.

Версия для печати







Код для размещения ссылки на данный материал:


Как будет выглядеть ссылка:
Богослужебные тексты для общего народного пения (17-18 августа). Неделя 8-я по Пятидесятнице, глас 7

Богослужебные тексты 17-18 августа (всенощная и литургия) посвящены предпразднеству Преображения, -- подготовке к великому празднику. Готовиться лучше всего на службах, заранее прочитав полные смысла и красоты преображенские песнопения: «Прииди́те, взы́дем со Иису́сом,/ восходя́щим на го́ру святу́ю,/ и та́мо услы́шим глас Бо́га Жива́го,/… и умо́м просвеща́еми,// в све́те Свет уз́рим.

Журнал Нескучный сад
 
Реклама
Изготовление куполов, крестов Сталь с покрытием нитрид титана под золото, медь, синий. От 2000 руб. за м2 www.t2000.ru
Знаете ли вы Москву? Какая улица в столице самая длинная, где растут самые старые деревья, кто изображен на памятнике сырку «Дружба», откуда взялось название Девичье поле и в какой стране находится село Москва? Ученье — свет Приближается 1 сентября, день, дети снова пойдут в школу. Знаем ли мы, как и чему учились наши предки, какие у них были школы, какие учителя? Крещение Руси День Крещения Руси пока что не объявлен государственным праздником. Однако этот поворотный момент в истории России изменил русскую государственность, культуру, искусство, ментальность и многое другое. Счастливые годы последней императорской семьи Мы больше знаем о мученическом подвиге и последних днях жизни этой семьи, чем о том, что предшествовало этому подвигу. Как и чем жила августейшая семья тогда, когда над ней не тяготела тень ипатьевского дома, когда еще живы были традиции и порядки аристократической императорской России? Русские святые Кто стал прототипом героя «Братьев Карамазовых»? В честь кого из русских святых назвали улицу на острове Корфу? Кто из наших преподобных не кормил медведя? Проверьте, знаете ли вы мир русской святости, ответив на вопросы нашей викторины Апостолы Петр и Павел: рыбак и фарисей Почему их память празднуется в один день, где был раскопан дом Петра, какие слова из послания к Солунянам стали советским лозунгом и кто был Павел по профессии. 400-летие дома Романовых: памятные места Ко дню России предлагаем викторину о царской династии Романовых. Династия Романовых и благотворительность В год 400-летия воцарения в России династии Романовых вспоминаем служение царей и цариц делам милосердия. Пасха Зачем идет крестный ход — знаете? А откуда пошел обычай красить яйца? А когда отменяются земные поклоны? Кто написал канон «Воскресения день»? Великий пост Проверьте себя, хорошо ли вы знаете постное богослужение. Сретение Рождественская викторина


Новости милосердия.ru
 
       
     
 
  Яндекс цитирования



 
Перепечатка материалов сайта в интернете возможна только при наличии активной гиперссылки на сайт журнала «Нескучный сад».
Перепубликация в печатных изданиях возможна только с письменного разрешения редакции.