На Главную E-mail
       
 
Нескучный сад 5-6 (88)
 
 
Архив по номерам   Редакция   Контактная информация
   

По благословению Святейшего Патриарха Московского и всея Руси Алексия II

Нескучный сад - Журнал о православной жизни
+7 (495) 912-91-19
 
 
 
Разделы сайта
 
Дополнительно:
 Фраза полностью
 Любое из слов
 Во всех полях
 Только в заголовках
 
  Жизнь в Церкви №0'0000

Богослужебные тексты для общего народного пения: УСЕКНОВЕНИЕ ГЛАВЫ ПРЕДТЕЧИ ИОАННА (10-11 сентября)


Версия для печати
10.09.13, 15:14

Во многих храмах Москвы прихожане стараются подпевать, в некоторых храмах даже практикуется «народное пение». Участвовать в богослужении можно и молча. Но в любом случае богослужебные тексты хорошо бы понимать, удобно следить глазами за текстом ключевых богослужебных песнопений. Размещаем текст для общего народного пения к праздничной всенощной и литургии

Иоанн Предтеча Ангел пустыни. Икона из серии т.н. «таблеток» Софии Новгородской. Конец XV – начало XVI века. Ныне – в собрании Гос. Русского музея.

ОСНОВНЫЕ ТЕКСТЫ СЛУЖБЫ И ПЕСНОПЕНИЯ ДЛЯ ОБЩЕНАРОДНОГО ПЕНИЯ
ВСЕНОЩНОЕ БДЕНИЕ
Усекновение главы Пророка, Предтечи и Крестителя Господня Иоанна
БЛАЖЕН МУЖ
Блажен муж, иже не иде на совет нечестивых. Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа.
Яко весть Господь путь праведных и путь нечестивых погибнет. Аллилуиа (трижды).
Работайте Господеви со страхом и радуйтеся Ему с трепетом. Аллилуиа (трижды).
Блажени вси надеющиеся нань. Аллилуиа (трижды).
Воскресни, Господи, спаси мя, Боже мой. Аллилуиа (трижды).
Господне есть спасение и на людех Твоих благословение Твое. Аллилуиа (трижды).
Слава, И ныне: Аллилуиа (трижды)
Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа. Слава Тебе, Боже (трижды)

СТИХИРЫ на Господи воззвах [Предтечи]:
Господи, воззвах к Тебе, услыши мя. / Услыши мя, Господи. Господи, воззвах к Тебе, услыши мя: / вонми гласу моления моего, / внегда воззвати ми к Тебе. / Услыши мя, Господи. Да исправится молитва моя, / яко кадило пред Тобою, / воздеяние руку моею / – жертва вечерняя. / Услыши мя, Господи. Из глубины воззвах к Тебе Господи, Господи, услыши глас мой.
Рождеству́ сотворя́ему безсту́днаго И́рода,/ скве́рныя пляса́вицы исполня́шеся сложе́ние кля́твы:/ Предте́чева бо глава́, отсе́кшися,/ я́ко снедь, ноша́шеся на блю́де возлежа́щим./ О, пи́ра ме́рзка,/ непреподо́бна дея́ния/ и уби́йства испо́лнена!/ Но мы Крести́теля, я́ко в рожде́нных жена́ми бо́льша,// досто́йно чту́ще, ублажа́ем.
Да будут уши Твои, внемлюще гласу моления моего.
Рождеству́ сотворя́ему безсту́днаго И́рода,/ скве́рныя пляса́вицы исполня́шеся сложе́ние кля́твы:/ Предте́чева бо глава́, отсе́кшися,/ я́ко снедь, ноша́шеся на блю́де возлежа́щим./ О, пи́ра ме́рзка,/ непреподо́бна дея́ния/ и уби́йства испо́лнена!/ Но мы Крести́теля, я́ко в рожде́нных жена́ми бо́льша,// досто́йно чту́ще, ублажа́ем.
Аще беззакония назриши, Господи, Господи, кто постоит; / яко у Тебе очищение есть.
Пляса́ учени́ца вселука́ваго диа́вола/ и главу́ твою́, Предте́че, мзду взят./ О, пи́ра, испо́лнена крове́й!/ Лу́чше бе не кля́тися, И́роде беззако́ние, лжи вну́че./ А́ще ли же и кля́лся еси́,/ но не о добре́ кля́лся:/ лу́чше бе солга́вшу жизнь получи́ти,/ не́же и́стинствовавшу главу́ Предте́чеву усе́кнути./ Но мы Крести́теля, я́ко в рожде́нных жена́ми бо́льша,// досто́йно чту́ще, ублажа́ем.
Имене ради Твоего потерпех Тя, Господи, потерпе душа моя в слово Твое, / упова душа моя на Господа.
Пляса́ учени́ца вселука́ваго диа́вола/ и главу́ твою́, Предте́че, мзду взят./ О, пи́ра, испо́лнена крове́й!/ Лу́чше бе не кля́тися, И́роде беззако́ние, лжи вну́че./ А́ще ли же и кля́лся еси́,/ но не о добре́ кля́лся:/ лу́чше бе солга́вшу жизнь получи́ти,/ не́же и́стинствовавшу главу́ Предте́чеву усе́кнути./ Но мы Крести́теля, я́ко в рожде́нных жена́ми бо́льша,// досто́йно чту́ще, ублажа́ем.
От стражи утренния до нощи, от стражи утренния, да уповает Израиль на Господа.
Не подоба́ше ти, о И́роде,/ прелюбодея́нию обличи́теля,/ ра́ди раче́ния сатани́нска/ и разжже́ния неи́стовнаго блуда́/ сме́ртию осуди́ти./ Не подоба́ше ти того́ всечестну́ю главу́/ пребеззако́нней жене́ ра́ди кля́твы пляса́ния преда́ти бе́дне./ О, ка́ко дерзну́л еси́ таково́ уби́йство соверши́ти!/ Ка́ко же не опали́ся скве́рная пляса́вица,/ посреди́ пи́ра на блю́де нося́щи сию́?/ Но мы Крести́теля, я́ко в рожде́нных жена́ми бо́льша,// досто́йно чту́ще, ублажа́ем.
Яко у Господа милость,и многое у Него избавление,и Той избавит Израиля от всех беззаконий eго
Не подоба́ше ти, о И́роде,/ прелюбодея́нию обличи́теля,/ ра́ди раче́ния сатани́нска/ и разжже́ния неи́стовнаго блуда́/ сме́ртию осуди́ти./ Не подоба́ше ти того́ всечестну́ю главу́/ пребеззако́нней жене́ ра́ди кля́твы пляса́ния преда́ти бе́дне./ О, ка́ко дерзну́л еси́ таково́ уби́йство соверши́ти!/ Ка́ко же не опали́ся скве́рная пляса́вица,/ посреди́ пи́ра на блю́де нося́щи сию́?/ Но мы Крести́теля, я́ко в рожде́нных жена́ми бо́льша,// досто́йно чту́ще, ублажа́ем.
Хвалите Господа вси языцы, похвалите Его вси людие.
Па́ки Ироди́я бе́сится,/ па́ки смуща́ется./ О, пляса́ния льсти́вна и пи́ра с ле́стию!/ Крести́тель усека́шеся, и И́род смуща́шеся./ Моли́твами, Го́споди, Твоего́ Предте́чи,// мир пода́ждь душа́м на́шим.
Яко утвердися милость Его на нас, и истина Господня пребывает во век.
Па́ки Ироди́я бе́сится,/ па́ки смуща́ется./ О, пляса́ния льсти́вна и пи́ра с ле́стию!/ Крести́тель усека́шеся, и И́род смуща́шеся./ Моли́твами, Го́споди, Твоего́ Предте́чи,// мир пода́ждь душа́м на́шим.
Яко утвердися милость Его на нас, и истина Господня пребывает во век.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Рождеству́ сотворя́ему безсту́днаго И́рода,/ скве́рныя пляса́вицы исполня́шеся сложе́ние кля́твы:/ Предте́чева бо глава́, отсе́кшися,/ я́ко снедь, ноша́шеся на блю́де возлежа́щим./ О, пи́ра ме́рзка,/ непреподо́бна дея́ния/ и уби́йства испо́лнена!/ Но мы Крести́теля, я́ко в рожде́нных жена́ми бо́льша,// досто́йно чту́ще, ублажа́ем.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
[Догматик, глас 6]:
Кто Тебе́ не ублажи́т, Пресвята́я Де́во;/ кто ли не воспое́т Твоего́ Пречи́стаго Рождества́;/ безле́тно бо от Отца́ Возсия́вый Сын Единоро́дный,/ То́йже от Тебе́, Чи́стыя, про́йде,/ неизрече́нно вопло́щься,/ естество́м Бог сый,/ и естество́м быв Челове́к нас ра́ди,/ не во двою́ лицу́ Разделя́емый,/ но во Двою́ Естеству́ несли́тно Познава́емый./ Того́ моли́, Чи́стая, Всеблаже́нная,// поми́ловатися душа́м на́шим.

Свете тихий святыя славы, / Безсмертнаго, Отца Небеснаго, / Святаго Блаженнаго, Иисусе Христе. / Пришедше на запад солнца, / видевше свет вечерний, / поем Отца, Сына и Святаго Духа, Бога. / Достоин еси во вся времена / пет быти гласы преподобными, / Сыне Божий, живот даяй, / темже мир Тя славит.

Прокимен, глас 1: Ми́лость Твоя́, Го́споди,/ пожене́т мя вся дни живота́ моего́.
Стихи: Госпо́дь пасе́т мя, и ничто́же мя лиши́т, на ме́сте зла́чне, та́мо всели́ мя.

ПАРЕМИИ Праздника
[в некоторых храма паремии и лития могут быть пропущены]

Пророчества Исаии чтение (из глав 40, 41, 45, 48, 54) (перевод на русский язык)
Так говорит Господь: утешайте, утешайте народ Мой, говорит Бог ваш; говорите к сердцу Иерусалима и возвещайте ему, что исполнилось время борьбы его, что за неправды его сделано удовлетворение, ибо он от руки Господней принял вдвое за все грехи свои. Глас вопиющего в пустыне: приготовьте путь Господу, прямыми сделайте в степи стези Богу нашему. Взойди на высокую гору, благовествующий Сион! возвысь с силою голос твой, благовествующий Иерусалим! возвысь, не бойся; скажи городам Иудиным: вот Бог ваш! Бедные и нищие ищут воды, и нет её; язык их сохнет от жажды: Я, Господь, услышу их, Я, Бог Израилев, не оставлю их. Открою на горах реки и среди долин источники; пустыню сделаю озером и сухую землю – источниками воды. Кропите, небеса, свыше, и облака да проливают правду; да раскроется земля и приносит спасение, и да произрастает вместе правда. Со гласом радости возвещайте и проповедуйте это, распространяйте эту весть до пределов земли; говорите: "Господь искупил раба Своего Иакова". И не жаждут они в пустынях, чрез которые Он ведет их: Он источает им воду из камня; рассекает скалу, и льются воды. Возвеселись, неплодная, не рождающая; воскликни и возгласи, не мучившаяся родами; потому что у оставленной гораздо более детей, нежели у имеющей мужа.

Пророчества Малахии чтение (из глав 3 и 4)
Так говорит Господь Вседержитель: вот, Я посылаю Ангела Моего пред лицем Твоим, который приготовит путь Твой пред Тобою, и внезапно придет в храм Свой Господь, Которого вы ищете. И кто выдержит день пришествия Его? Ибо Он – как огонь расплавляющий и как щелок очищающий, и переплавит сынов Левия, как золото и как серебро. И приду к вам для суда и буду скорым обличителем чародеев и прелюбодеев и тех, которые клянутся ложно и удерживают плату у наемника, притесняют вдову и сироту, и отталкивают пришельца, и Меня не боятся, говорит Господь Саваоф. Ибо Я – Господь, Я не изменяюсь; посему вы, сыны Иакова, не уничтожились. Со дней отцов ваших вы отступили от уставов Моих и не соблюдаете их; обратитесь ко Мне, и я обращусь к вам, говорит Господь Саваоф. И блаженными называть будут вас все народы. И тогда снова увидите различие между праведником и нечестивым, между служащим Богу и не служащим Ему. И они будут Моими, говорит Господь Саваоф, собственностью Моею в тот день, который Я соделаю, и буду миловать их, как милует человек сына своего, служащего ему. Помните закон Моисея, раба Моего, который Я заповедал ему на Хориве для всего Израиля, равно как и правила и уставы. Вот, Я пошлю к вам Илию пророка пред наступлением дня Господня, великого и страшного. И он обратит сердца отцов к детям и сердца детей к отцам их, чтобы Я, придя, не поразил земли проклятием, говорит Господь Вседержитель, Бог Святой Израилев.

Премудрости Соломона чтение (из глав 4 и 5)
Праведник, если и рановременно умрёт, будет в покое. Умирая же, он осудит живых нечестивых; ибо они увидят кончину мудрого и не поймут, что Господь определил о нём. Ибо Он повергнет их ниц безгласными и сдвинет их с оснований, и они вконец запустеют и будут в скорби, и память их погибнет; в сознании грехов своих они предстанут со страхом, и беззакония их осудят их в лицо их. Тогда праведник с великим дерзновением станет пред лицом тех, которые оскорбляли его и презирали подвиги его; они же, увидев, смутятся великим страхом и изумятся неожиданности спасения его и, раскаиваясь и воздыхая от стеснения духа, будут говорить сами в себе: "это тот самый, который был у нас некогда в посмеянии и притчею поругания. Безумные, мы почитали жизнь его сумасшествием и кончину его бесчестною! Как же он причислен к сынам Божиим, и жребий его – со святыми? Итак, мы заблудились от пути истины, и свет правды не светил нам, и солнце не озаряло нас. Мы преисполнились делами беззакония и погибели и ходили по непроходимым пустыням, а пути Господня не познали".

Сподоби, Господи, в вечер сей без греха сохранитися нам. Благословен еси, Господи, Боже отец наших, и хвально и прославлено имя Твое во веки. Аминь.Буди, Господи, милость Твоя на нас, якоже уповахом на Тя. Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим. Благословен еси, Владыко, вразуми мя оправданием Твоим. Благословен еси, Святый, просвети мя оправдании Твоими. Господи, милость Твоя во век, дел руку Твоею не презри. Тебе подобает хвала, Тебе подобает пение, Тебе слава подобает, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Стихиры на ЛИТИИ [Предтечи]:
Глас 1: Что тя нарече́м, проро́че,/ А́нгела ли? Апо́стола ли? Или́ му́ченика?/ А́нгела, зане́ я́ко безпло́тен пожи́л еси́;/ апо́стола, я́ко научи́л еси́ язы́ки;/ му́ченика же, я́ко твоя́ глава́ за Христа́ усече́ся.// Его́же моли́ поми́ловати ду́ши на́ша.
Отсе́ченней главе́ Предте́чеве па́мять соверша́ем:/ тогда́ у́бо на блю́де источа́ющи кровь,// ны́не же в конце́х пролива́ющи исцеле́ния.
Днесь непреподобноделообра́зная ма́ти уби́йства,/ е́же от беззако́ннаго сплете́ния своего́ всескве́рную дщерь/ над всех проро́к богоизя́щна бо́льшаго,/ убийственнообра́зным сове́том лука́вствова:/ вражде́бному бо И́роду творя́щу пир своего́ скве́рнаго рождества́,/ с кля́твою испроси́ти устро́и/ чудото́чную Богопропове́дника честну́ю главу́,/ е́же и соверши́ пребезу́мный,/ же́нскому пляса́нию дав ту возме́здие, кля́твенный дар./ Оба́че не преста́ таи́нник Христо́ва прише́ствия/ богоме́рзкое смеше́ние их и по кончи́не облича́ти,/ но, облича́я, вопия́ше:/ не подоба́ет ти, глаго́ля,/ прелюбоде́йствовати бра́та твоего́ Фили́ппа жену́./ О, рожде́ния пророкоуби́йственна/ и крове́й напо́лнена пи́ра!/ Мы же благочестному́дренне/ во усекнове́нии Предте́чеве,/ белообразу́юще, пра́зднуем,/ я́ко в благонаро́читый день ра́дующеся,/ и умо́лим сего́ благосе́рдствовати Тро́ицу/ от страсте́й безче́стия изба́вити нас// и спасти́ ду́ши на́ша.
Глас 4: Рожде́ние неподо́бно/ и пир безсту́днейший И́род соверши́л есть./ Любоде́йством бо же́нским услажда́емь/ и нечести́вым женонеи́стовством подстрека́емь,/ отсече́ главу́ Предте́чеву,/ но не отсече́ язы́ка проро́ческа,/ облича́ющаго безу́мие его́./ Пролия́ кровь непови́нну,/ покры́ти хотя́ грех беззако́нен,/но ни о сем скры гла́са,/ вопию́щаго всем покая́ние./ Он у́бо свеселя́шеся уби́йством,/ мы же спра́зднуем любо́вию/ Крести́теля Иоа́нна блаже́нное заколе́ние./ Предвари́ бо во а́де,/ жизнь пропове́дати су́щим во тьме и се́ни сме́ртней седя́щим,/ свы́ше восто́к Христа́ Бо́га на́шего,// еди́наго Многоми́лостиваго.
Проро́ка, и му́ченика, и Крести́теля Спа́сова,/ прииди́те, лю́дие, восхва́лим:/ сей бо во пло́ти А́нгел сый,/ И́рода изобличи́л есть,/ пребеззако́ннаго любодея́ния соде́янием осуди́в его́./ И беззако́ннаго ра́ди пляса́ния/ честна́я глава́ отсека́ется,/ су́щим во а́де благовеству́яй из ме́ртвых воскресе́ние,/ и мо́лится приле́жно Го́сподеви// спасти́ся душа́м на́шим.
Проро́ка, и му́ченика, и Крести́теля Спа́сова,/ прииди́те, лю́дие, восхва́лим:/ я́ко бе́гая, в пусты́ни водворя́шеся,/ мед ди́вий и акри́ды яды́й,/ царя́ беззако́ннующа обличи́л есть;/ на́ше же малоду́шие утеша́ше, глаго́ля:// пока́йтеся, прибли́жи бо ся Ца́рство Небе́сное.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Беззако́ннаго дея́ния обличе́ния/ убежа́ти И́род умы́слив,/ главу́ твою́, Предте́че,/ беззако́нней жене́ предаде́ па́костно,/ не разуме́ бо окая́нный, облича́я себе́,/ на блю́де обнося́ ю./ Но я́ко чистоты́ де́тельный учи́тель/ и покая́ния наста́вник спаси́тельный,/ моли́ся, Крести́телю Христо́в,// от страсте́й безче́стия изба́вити нас.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Воспо́йте, лю́дие, Ма́тери Бо́га на́шего, воспо́йте:/ днесь бо всесве́тлую ду́шу Свою́/ в пречи́стыя дла́ни/ из Нея́ вопло́щшагося без се́мене предае́т,/ Его́же и мо́лит непреста́нно// дарова́ти вселе́нней мир и ве́лию ми́лость.

СТИХИРЫ на стиховне [Предтечи]:
Покая́ния пропове́дниче, Иоа́нне Крести́телю,/ отсе́чене бы́вшей твое́й главе́,/ зе́млю освяти́л еси́,/ зане́ зако́н Бо́жий ве́рным уясни́л еси́/ и беззако́ние потреби́л еси́,/ я́ко предстоя́ престо́лу Небе́снаго Царя́ Христа́,// Того́ моли́ поми́ловати ду́ши на́ша.
Пра́ведник, я́ко фи́никс, процвете́т,/ я́ко кедр, и́же в Лива́не, умно́жится.
Зако́на ра́ди Госпо́дня/ во главу́ усекнове́н был еси́,/ о всесвяты́й Иоа́нне!/ Обличи́л еси́ царя́ злочести́ва, беззако́нновавша/ дерзнове́нием непоро́чным./ Те́мже дивя́тся тебе́ во́инства а́нгельская,/ сла́вят тя ли́цы апо́стол и му́ченик./ Чтим твою́ и мы ле́тнюю па́мять, всесла́вне,/ сла́вяще Святу́ю Тро́ицу,// тебе́ венча́вшую, Предте́че блаже́нне.
Возвесели́тся пра́ведник о Го́споде/ и упова́ет на Него́.
И́же от проро́ка проро́к/ и бо́лий проро́ков быв,/ из чре́ва ма́терня освяще́нный в служе́ние Госпо́дне,/ днесь от беззако́нна царя́ в главу́ усекнове́н бысть,/ и безче́стно пляса́вшую отрокови́цу,/ я́сно и пре́жде усекнове́ния и по усекнове́нии обличи́в,/ посрами́ греха́ полк./ И сего́ ра́ди возопие́м:/ Крести́телю Иоа́нне,/ я́ко име́я дерзнове́ние,// приле́жно моли́ся о душа́х на́ших.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Предте́че Спа́сов,/ ты царя́ изобличи́л еси́ беззако́ния не де́лати./ Те́мже игра́ние беззако́нный жены́/ повину́ И́рода отсещи́ твою́ главу́,/ и сего́ ра́ди от восто́к со́лнца да́же до за́пад хва́льно и́мя твое́./ Дерзнове́ние име́я ко Го́споду,// приле́жно моли́ спасти́ся душа́м на́шим.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
[Богородичен]:
Безневе́стная Де́во,/ Я́же Бо́га неизрече́нно заче́нши пло́тию,/ Ма́ти Бо́га Вы́шняго,/ Твои́х рабо́в мольбы́ приими́, Всенепоро́чная,/ всем подаю́щи очище́ние прегреше́ний:/ ны́не на́ша моле́ния прие́млющи,// моли́ спасти́ся всем нам.

Ныне отпущаеши раба Твоего, Владыко, по глаголу Твоему, с миром; яко видеста очи мои спасение Твое, еже еси уготовал пред лицем всех людей, свет во откровение языков, и славу людей Твоих Израиля.
Тропарь Предте́чи, глас 2 (дважды):
Па́мять пра́веднаго с похвала́ми,/ тебе́ же довле́ет свиде́тельство Госпо́дне, Предте́че:/ показа́л бо ся еси́ вои́стинну и проро́ков честне́йший,/ я́ко и в струя́х крести́ти сподо́бился еси́ Пропове́даннаго./ Те́мже за и́стину пострада́в, ра́дуяся,/ благовести́л еси́ и су́щим во а́де Бо́га, я́вльшагося пло́тию,/ взе́млющаго грех ми́ра// и подаю́щаго нам ве́лию ми́лость.

Богоро́дице Де́во, ра́дуйся,/ Благода́тная Мари́е, Госпо́дь с Тобо́ю:/ благослове́на Ты в жена́х/ и благослове́н Плод чре́ва Твоего́,// яко Спа́са родила́ еси душ на́ших.

Псало́м 33:
Благословлю́ Го́спода на вся́кое вре́мя,/ вы́ну хвала́ Его́ во усте́х мои́х./ О Го́споде похва́лится душа́ моя́,/ да услы́шат кро́тцыи, и возвеселя́тся./ Возвели́чите Го́спода со мно́ю,/ и вознесе́м И́мя Его́ вку́пе./ Взыска́х Го́спода, и услы́ша мя,/ и от все́х скорбе́й мои́х изба́ви мя./ Приступи́те к Нему́, и просвети́теся,/ и ли́ца ва́ша не постыдя́тся./ Сей ни́щий воззва́, и Госпо́дь услы́ша и,/ и от все́х скорбе́й его́ спасе́ и./ Ополчи́тся а́нгел Госпо́день о́крест боя́щихся Его́,/ и изба́вит их./ Вкуси́те и ви́дите, я́ко благ Госпо́дь:/ блаже́н муж, и́же упова́ет Нань./ Бо́йтеся Го́спода, вси́ святи́и Его́,/ я́ко несть лише́ния боя́щимся Его́./ Бога́тии обнища́ша и взалка́ша:/ взыска́ющии же Го́спода// не лиша́тся вся́каго бла́га.
КОНЕЦ ВЕЧЕРНИ. НАЧАЛО УТРЕНИ
(выключается свет, читается шестопсалмие: 3, 37, 62, 87, 102, 142 псалмы)
Бог Господь, и явися нам, благословен грядый во имя Господне
Тропарь Предте́чи, глас 2 (дважды):
Па́мять пра́веднаго с похвала́ми,/ тебе́ же довле́ет свиде́тельство Госпо́дне, Предте́че:/ показа́л бо ся еси́ вои́стинну и проро́ков честне́йший,/ я́ко и в струя́х крести́ти сподо́бился еси́ Пропове́даннаго./ Те́мже за и́стину пострада́в, ра́дуяся,/ благовести́л еси́ и су́щим во а́де Бо́га, я́вльшагося пло́тию,/ взе́млющаго грех ми́ра// и подаю́щаго нам ве́лию ми́лость.

СЛАВА И НЫНЕ:
Богородичен, глас 2:
Вся па́че смы́сла,/ вся пресла́вная Твоя́, Богоро́дице, та́инства,/ чистоте́ запеча́танной и де́вству храни́му,/ Ма́ти позна́лася еси́ нело́жна,/ Бо́га ро́ждши И́стиннаго;// Того́ моли́ спасти́ся душа́м на́шим.
Далее читаются кафизмы
(по уставу положено читать 3 кафизмы, но в разных храмах в зависимости от традиции, чтение псалтири может быть сокращено до 3-х псалмов или вовсе пропущено)
Полиеле́й:
Хвали́те И́мя Госпо́дне, хвали́те, раби́ Го́спода. Аллилу́иа.
Благослове́н Госпо́дь от Сио́на, живы́й во Иерусали́ме. Аллилу́иа.
Испове́дайтеся Го́сподеви, я́ко Благ, я́ко в век ми́лость Его́. Аллилу́иа.
Испове́дайтеся Бо́гу Небе́сному, я́ко в век ми́лость Его́. Аллилу́иа.
Велича́ем тя, / Крести́телю Спа́сов Иоа́нне,/ и почита́ем вси// честны́я твоея́ главы́ усекнове́ние.

ПРОКИМЕН, глас 4: Честна́ пред Го́сподем/ смерть преподо́бных Его́.
Стих: Что возда́м Го́сподеви о всех, я́же воздаде́ ми?
Вся́кое дыха́ние да хва́лит Го́спода.
Стих: Хвали́те Бо́га во святы́х Его́, хвали́те Его́ во утверже́нии си́лы Его́.

ЕВАНГЕЛИЕ от Матфея, гл. 14: 1 – 13 (перевод на русский язык)
В то время Ирод тетрарха услышал молву об Иисусе и сказал служащим при нем: это Иоанн Креститель; он воскрес из мертвых, и потому чудеса делаются им. Ибо Ирод, взяв Иоанна, связал его и посадил в темницу за Иродиаду, жену Филиппа, брата своего, потому что Иоанн говорил ему: не должно тебе иметь ее. И хотел убить его, но боялся народа, потому что его почитали за пророка. Во время же празднования дня рождения Ирода дочь Иродиады плясала перед собранием и угодила Ироду, посему он с клятвою обещал ей дать, чего она ни попросит. Она же, по наущению матери своей, сказала: дай мне здесь на блюде голову Иоанна Крестителя. И опечалился царь, но, ради клятвы и возлежащих с ним, повелел дать ей, и послал отсечь Иоанну голову в темнице. И принесли голову его на блюде и дали девице, а она отнесла матери своей. Ученики же его, придя, взяли тело его и погребли его; и пошли, возвестили Иисусу. И, услышав, Иисус удалился оттуда на лодке в пустынное место один; а народ, услышав о том, пошел за Ним из городов пешком.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Моли́твами свята́го сла́внаго Проро́ка, Предте́чи и Крести́теля Госпо́дня Иоа́нна,/ Ми́лостиве, очи́сти// мно́жество согреше́ний на́ших.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Молитвами Богородицы, Милостиве, очисти множество согрешений наших.
Помилуй мя, Боже, по велицей милости Твоей, и по множеству щедрот Твоих очисти беззаконие мое.

Стихи́ра Предте́чи, глас 6: Пляса́ учени́ца вселука́ваго диа́вола/ и главу́ твою́, Предте́че, мзду взят./ О, пи́ра, испо́лнена крове́й!/ Лу́чше бе не кля́тися, И́роде беззако́нне, лжи вну́че./ А́ще ли же и кля́лся еси́,/ но не о добре́ кля́лся:/ лу́чше бе солга́вшу жизнь получи́ти,/ не́же и́стинствовавшу главу́ Предте́чеву усе́кнути./ Но мы Крести́теля, я́ко в рожде́нных жена́ми бо́льша,// досто́йно чту́ще, ублажа́ем.

На 9 песне канона:
Песнь Пресвятой Богородицы:
Величит душа Моя Господа / и возрадовася дух Мой о Бозе Спасе Моем.
Честнейшую Херувим / и славнейшую без сравнения Серафим, /
без истления Бога Слова рождшую, / сущую Богородицу, Тя величаем.
Яко призре на смирение рабы Своея, / се бо, от ныне ублажат Мя вси роди. Яко сотвори Мне величие Сильный, и свято имя Его, и милость Его в роды родов боящимся Его Сотвори державу мышцею Своею, / расточи гордыя мыслию сердца их. Низложи сильныя со престол, / и вознесе смиренныя, алчущия исполни благ, / и богатящияся отпусти тщи. Восприят Израиля отрока Своего, / помянути милости, / якоже глагола ко отцем нашим, / Аврааму и семени его даже до века.

После канона:
СТИХИРЫ на хвалитех:
Всякое дыхание да хвалит Господа. Хвалите Господа с небес, / хвалите Его в вышних. / Тебе подобает песнь Богу. Хвалите Его, вси Ангели Его, / хвалите Его, вся Силы Его. / Тебе подобает песнь Богу. Хвали́те Его́ на си́лах Его́,/ хвали́те Его́ по мно́жеству вели́чествия Его́.
О, пресла́внаго чудесе́!/ Свяще́нную главу́ и А́нгелом гове́йную/ нечи́стая блудни́ца ноша́ше, отрокови́ца,/ обличи́вшую дея́ние беззако́нно,/ прелюбоде́йце ма́тери принесе́./ О, неизрече́ннаго твоего́ терпе́ния, Человеколю́бче!/ И́мже, Христе́, спаси́ ду́ши на́ша,// я́ко еди́н Благоутро́бен.
Хвали́те Его́ во гла́се тру́бнем,/ хвали́те Его́ во псалти́ри и гу́слех.
О, пресла́внаго чудесе́!/ Свяще́нную главу́ и А́нгелом гове́йную/ нечи́стая блудни́ца ноша́ше, отрокови́ца,/ обличи́вшую дея́ние беззако́нно,/ прелюбоде́йце ма́тери принесе́./ О, неизрече́ннаго твоего́ терпе́ния, Человеколю́бче!/ И́мже, Христе́, спаси́ ду́ши на́ша,// я́ко еди́н Благоутро́бен.
Хвали́те Его́ в тимпа́не и ли́це,/ хвали́те Его́ во стру́нах и орга́не.
О, И́родова окамене́ния!/ Обезче́стивый Бо́га зако́нными преступле́ньми,/ кля́твы соблюде́нием ле́стне лицеме́рствует/ и к прелюбодея́нию уби́йство прилага́ет,/ се́товати творя́йся./ О, неизглаго́ланнаго Твоего́ милосе́рдия, Влады́ко!/ И́мже, Христе́, спаси́ ду́ши на́ша,// я́ко еди́н Благоутро́бен.
Хвали́те Его́ в кимва́лех доброгла́сных, хвали́те Его́ в кимва́лех восклица́ния./ Вся́кое дыха́ние да хва́лит Го́спода.
О, па́че ума́ удивле́ния!/ Проро́ков печа́ть, земны́й А́нгел/ блу́дному пляса́нию показу́ется цена́,/ богосло́вный язы́к,/ предпосыла́ется и су́щим во а́де/ Христо́в провозве́стник./ О, несказа́ннаго Твоего́ промышле́ния, Влады́ко!/ И́мже, Христе́, спаси́ ду́ши на́ша,// я́ко еди́н Благоутро́бен.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Па́ки Ироди́я бе́сится,/ па́ки смуща́ется./ О, пляса́ния льсти́вна и пи́ра с ле́стию!/ Крести́тель усека́шеся,/ и И́род смуща́шеся./ Моли́твами, Го́споди, Твоего́ Предте́чи// мир пода́ждь душа́м на́шим.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Богоро́дице, Ты еси́ лоза́ и́стинная,/ возрасти́вшая нам Плод живота́,/ Тебе́ мо́лимся:/ моли́ся, Влады́чице, со святы́ми апо́столы// поми́ловати ду́ши на́ша.

ОСНОВНЫЕ ТЕКСТЫ И ПЕСНОПЕНИЯ
Литургия
Усекновение главы Пророка, Предтечи и
Крестителя Господня Иоанна
Строгий пост.
1-й антифон:
Благослови, душе моя, Господа, Благословен еси, Господи.
Благослови, душе моя, Господа, и вся внутренняя моя, имя святое Его.
Благослови, душе моя, Господа, и не забывай всех воздаяний Его.
Очищающаго вся беззакония твоя, исцеляющаго вся недуги твоя.
Избавляющаго от истления живот твой, венчающаго тя милостию и щедротами.
Исполняющаго во благих желание твое: обновится яко орля юность твоя.
Щедр и милостив Господь, долготерпелив и многомилостив.
Благослови, душе моя, Господа, и вся внутреняя моя, имя святое Его.
Благословен еси, Господи.

2-й антифон:
Хвали, душе моя, Господа.
Восхвалю Господа в животе моем, пою Богу моему, дондеже есмь.
Не надейтеся на князи, на сыны человеческия, в них же несть спасения.
Изыдет дух его, и возвратится в землю свою: в той день погибнут вся помышления его.
Блажен, емуже Бог Иаковль помошник его, упование его на Господа Бога своего,
сотворшаго небо и землю, море и вся, яже в них;
хранящаго истину в век, творящего суд обидимым, дающаго пищу алчущим.
Господь решит окованныя; Господь умудряет слепцы;
Господь возводит низверженныя; Господь любит праведники;
Господь хранит пришельцы, сира и вдову приимет, и путь грешных погубит.
Воцарится Господь во век. Бог твой, Сионе, в род и род.
Единородный Сыне, и Слове Божий, безсмертен Сый, и изволивый спасения нашего ради воплотиться от святыя Богородицы и Приснодевы Марии, непреложно вочеловечивыйся, распныйся же Христе Боже, смертию смерть поправый, Един сый Святыя Троицы, спрославляемый Отцу и Святому Духу, спаси нас.

Блаженны:
Во Царствии Твоем помяни нас, Господи, егда приидеши во Царствии Твоем.
Блажнени нищии духом, яко тех есть Царство Небесное.
Блажени плачущии, яко тии утешатся.
Блажени кротции, яко тии наследят землю.
Блажени алчущии и жаждущии правды, яко тии насытятся.
Блажени милостивии, яко тии помиловани будут.
Блажени чистии сердцем, яко тии Бога узрят.
Блажени миротворцы, яко тии сынове Божии нарекутся.
Блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царство Небесное.
Блажени есте, егда поносят вам, и изженут, и рекут всяк зол глагол на вы, лжуще Мене ради
Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на небесех.

Во время малого входа с Евангелием:
Приидите, поклонимся и припадем ко Христу.
Спаси ны, Сыне Божий, во святых дивен сый, поющия Ти: Аллилуия.

Тропа́рь Предте́чи, глас 2:
Па́мять пра́веднаго с похвала́ми,/ тебе́ же довле́ет свиде́тельство Госпо́дне, Предте́че:/ показа́л бо ся еси́ вои́стинну и проро́ков честне́йший,/ я́ко и в струя́х крести́ти сподо́бился еси́ Пропове́даннаго./ Те́мже за и́стину пострада́в, ра́дуяся,/ благовести́л еси́ и су́щим во а́де Бо́га, я́вльшагося пло́тию,/ взе́млющаго грех ми́ра// и подаю́щаго нам ве́лию ми́лость.

СЛАВА:
Конда́к Предте́чи, глас 5:
Предте́чево сла́вное усекнове́ние/ смотре́ние бысть не́кое Боже́ственное,/ да и су́щим во а́де Спа́сово пропове́сть прише́ствие./ Да рыда́ет у́бо Ироди́я,/ беззако́нное уби́йство испроси́вши:/ не зако́н бо Бо́жий, ни живы́й век возлюби́,// но притво́рный, привре́менный.

И НЫНЕ:
Конда́к Богоро́дицы, глас 6:
Предста́тельство христиа́н непосты́дное,/ хода́тайство ко Творцу́ непрело́жное,/ не пре́зри гре́шных моле́ний гла́сы,/ но предвари́, я́ко Блага́я,/ на по́мощь нас, ве́рно зову́щих Ти;/ ускори́ на моли́тву и потщи́ся на умоле́ние,// предста́тельствующи при́сно, Богоро́дице, чту́щих Тя.

Прокимен, глас 7: Возвесели́тся пра́ведник о Го́споде/ и упова́ет на Него́.
Стих: Услыши, Боже, глас мой, внегда молити ми ся к Тебе.

Деятния святых Апостолов (глава 13:25–32)
В те дни, при окончании своего поприща, Иоанн говорил: за кого почитаете вы меня? я не тот; но вот, идет за мною, у Которого я недостоин развязать обувь на ногах. Мужи братия, дети рода Авраамова, и боящиеся Бога между вами! вам послано слово спасения сего. Ибо жители Иерусалима и начальники их, не узнав Его и осудив, исполнили слова пророческие, читаемые каждую субботу, и, не найдя в Нем никакой вины, достойной смерти, просили Пилата убить Его. Когда же исполнили всё написанное о Нем, то, сняв с древа, положили Его во гроб. Но Бог воскресил Его из мертвых. Он в продолжение многих дней являлся тем, которые вышли с Ним из Галилеи в Иерусалим и которые ныне суть свидетели Его перед народом. И мы благовествуем вам, что обетование, данное отцам, Бог исполнил нам, детям их, воскресив Иисуса.

ЕВАНГЕЛИЕ от Марка (глава 6:14–30)
В то время, Царь Ирод, услышав об Иисусе (ибо имя Его стало гласно), говорил: это Иоанн Креститель воскрес из мертвых, и потому чудеса делаются им. Другие говорили: это Илия, а иные говорили: это пророк, или как один из пророков. Ирод же, услышав, сказал: это Иоанн, которого я обезглавил; он воскрес из мертвых. Ибо сей Ирод, послав, взял Иоанна и заключил его в темницу за Иродиаду, жену Филиппа, брата своего, потому что женился на ней. Ибо Иоанн говорил Ироду: не должно тебе иметь жену брата твоего. Иродиада же, злобясь на него, желала убить его; но не могла. Ибо Ирод боялся Иоанна, зная, что он муж праведный и святой, и берёг его; многое делал, слушаясь его, и с удовольствием слушал его. Настал удобный день, когда Ирод, по случаю дня рождения своего, делал пир вельможам своим, тысяченачальникам и старейшинам Галилейским, – дочь Иродиады вошла, плясала и угодила Ироду и возлежавшим с ним; царь сказал девице: проси у меня, чего хочешь, и дам тебе; и клялся ей: чего ни попросишь у меня, дам тебе, даже до половины моего царства. Она вышла и спросила у матери своей: чего просить? Та отвечала: головы Иоанна Крестителя. И она тотчас пошла с поспешностью к царю и просила, говоря: хочу, чтобы ты дал мне теперь же на блюде голову Иоанна Крестителя. Царь опечалился, но ради клятвы и возлежавших с ним не захотел отказать ей. И тотчас, послав оруженосца, царь повелел принести голову его. Он пошел, отсек ему голову в темнице, и принес голову его на блюде, и отдал ее девице, а девица отдала ее матери своей. Ученики его, услышав, пришли и взяли тело его, и положили его во гробе. И собрались Апостолы к Иисусу и рассказали Ему всё, и что сделали, и чему научили.

Версия для печати

Тэги: Церковные праздники 







Код для размещения ссылки на данный материал:


Как будет выглядеть ссылка:
Богослужебные тексты для общего народного пения: УСЕКНОВЕНИЕ ГЛАВЫ ПРЕДТЕЧИ ИОАННА (10-11 сентября)

Во многих храмах Москвы прихожане стараются подпевать, в некоторых храмах даже практикуется «народное пение». Участвовать в богослужении можно и молча. Но в любом случае богослужебные тексты хорошо бы понимать, удобно следить глазами за текстом ключевых богослужебных песнопений. Размещаем текст для общего народного пения к праздничной всенощной и литургии

Журнал Нескучный сад
 
Реклама
Изготовление куполов, крестов Сталь с покрытием нитрид титана под золото, медь, синий. От 2000 руб. за м2 www.t2000.ru
Знаете ли вы Москву? Какая улица в столице самая длинная, где растут самые старые деревья, кто изображен на памятнике сырку «Дружба», откуда взялось название Девичье поле и в какой стране находится село Москва? Ученье — свет Приближается 1 сентября, день, дети снова пойдут в школу. Знаем ли мы, как и чему учились наши предки, какие у них были школы, какие учителя? Крещение Руси День Крещения Руси пока что не объявлен государственным праздником. Однако этот поворотный момент в истории России изменил русскую государственность, культуру, искусство, ментальность и многое другое. Счастливые годы последней императорской семьи Мы больше знаем о мученическом подвиге и последних днях жизни этой семьи, чем о том, что предшествовало этому подвигу. Как и чем жила августейшая семья тогда, когда над ней не тяготела тень ипатьевского дома, когда еще живы были традиции и порядки аристократической императорской России? Русские святые Кто стал прототипом героя «Братьев Карамазовых»? В честь кого из русских святых назвали улицу на острове Корфу? Кто из наших преподобных не кормил медведя? Проверьте, знаете ли вы мир русской святости, ответив на вопросы нашей викторины Апостолы Петр и Павел: рыбак и фарисей Почему их память празднуется в один день, где был раскопан дом Петра, какие слова из послания к Солунянам стали советским лозунгом и кто был Павел по профессии. 400-летие дома Романовых: памятные места Ко дню России предлагаем викторину о царской династии Романовых. Династия Романовых и благотворительность В год 400-летия воцарения в России династии Романовых вспоминаем служение царей и цариц делам милосердия. Пасха Зачем идет крестный ход — знаете? А откуда пошел обычай красить яйца? А когда отменяются земные поклоны? Кто написал канон «Воскресения день»? Великий пост Проверьте себя, хорошо ли вы знаете постное богослужение. Сретение Рождественская викторина
Читайте также:




Новости милосердия.ru
 
       
     
 
  Яндекс цитирования



 
Перепечатка материалов сайта в интернете возможна только при наличии активной гиперссылки на сайт журнала «Нескучный сад».
Перепубликация в печатных изданиях возможна только с письменного разрешения редакции.