На Главную E-mail
       
 
Нескучный сад 5-6 (88)
 
 
Архив по номерам   Редакция   Контактная информация
   

По благословению Святейшего Патриарха Московского и всея Руси Алексия II

Нескучный сад - Журнал о православной жизни
+7 (495) 912-91-19
 
 
 
Разделы сайта
 
Дополнительно:
 Фраза полностью
 Любое из слов
 Во всех полях
 Только в заголовках
 
  Жизнь в Церкви №0'0000

Богослужебные тексты для общего народного пения: суббота и воскресенье (09 и 10 марта 2013 года)


Версия для печати
08.03.13, 09:48

Во многих храмах Москвы прихожане стараются подпевать, в некоторых храмах даже практикуется «народное пение». Участвовать в богослужении можно и молча. Но в любом случае богослужебные тексты хорошо бы понимать, удобно следить глазами за текстом ключевых богослужебных песнопений. Размещаем текст для общего народного пения к субботней всенощной и воскресной литургии


ОСНОВНЫЕ ТЕКСТЫ СЛУЖБЫ И ПЕСНОПЕНИЯ ДЛЯ ОБЩЕНАРОДНОГО ПЕНИЯ
ВОСКРЕСНОЕ ВСЕНОЩНОЕ БДЕНИЕ (глас 7)
Неделя о Страшном Суде.

БЛАЖЕН МУЖ
Блажен муж, иже не иде на совет нечестивых. Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа.
Яко весть Господь путь праведных и путь нечестивых погибнет. Аллилуиа (трижды).
Работайте Господеви со страхом и радуйтеся Ему с трепетом. Аллилуиа (трижды).
Блажени вси надеющиеся нань. Аллилуиа (трижды).
Воскресни, Господи, спаси мя, Боже мой. Аллилуиа (трижды).
Господне есть спасение и на людех Твоих благословение Твое. Аллилуиа (трижды).
Слава, И ныне: Аллилуиа (трижды)
Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа. Слава Тебе, Боже (трижды)

СТИХИРЫ на Господи воззвах
Господи, воззвах к Тебе, услыши мя. / Услыши мя, Господи.
Господи, воззвах к Тебе, услыши мя: / вонми гласу моления моего, / внегда воззвати ми к Тебе. / Услыши мя, Господи.
Да исправится молитва моя, / яко кадило пред Тобою, / воздеяние руку моею / – жертва вечерняя. / Услыши мя, Господи.
Изведи из темницы душу мою, исповедатися имени Твоему.

(ВОСКРЕСНЫЕ):
Пpиидите, возpадуемся Господеви, сокpушившему смеpти деpжаву, и пpосветившему человеческий pод, со безплотными зовуще: Содетелю и Спасе наш, слава Тебе.
Мене ждут праведницы, дондеже воздаси мне.
Кpест пpетеpпел еси, Спасе, и погpебение нас pади, смеpтию же яко Бог смеpть умеpтвил еси, темже покланяемся тpидневному воскpесению Твоему: Господи, слава Тебе.
Из глубины воззвах к Тебе Господи, Господи, услыши глас мой.
Апостоли видевше воскpесение Содетеля, чудяхуся, поюще хвалу Ангельскую: сия слава есть цеpковная, сие богатство Цаpствия: постpадавый нас pади, Господи, слава Тебе.
Да будут уши Твои, внемлюще гласу моления моего.
Аще и ят был еси, Хpисте, от беззаконных мужей, но Ты ми еси Бог, и не постыжуся, биен был еси по плещема, не отметаюся, на кpесте пpигвожден был еси, и не таю: востанием твоим хвалюся: смеpть бо Твоя живот мой, Всесильне и Человеколюбче Господи, слава Тебе.
Аще беззакония назриши, Господи, Господи, кто постоит; / яко у Тебе очищение есть.
Давидское пpоpочество исполняя Хpистос, величествие Свое в Сионе учеником откpыл есть, хвалима показуя Себе, и славима пpисно со Отцем же и Духом Святым: пеpвее убо безплотна, яко Слова, последи же нас pади воплощена, и умеpщвлена яко человека, и воскpесша со властию, яко Человеколюбца.
Имене ради Твоего потерпех Тя, Господи, потерпе душа моя в слово Твое, / упова душа моя на Господа.
Сошел еси во ад, Хpисте, якоже восхотел еси: испpовеpгл еси смеpть, яко Бог и Владыка: и воскpесл еси тpидневен, совоскpесив Адама от адовых уз и тления, зовуща и глаголюща: слава Воскpесению Твоему, Едине Человеколюбче.
От стражи утренния до нощи, от стражи утренния, да уповает Израиль на Господа.

(Постной Триоди):
Егда хощеши приити, суд праведный сотворити, Судие праведнейший, на престоле славы Твоея седяй, река огненная пред Твое судилище ужасающая влечет всех, предстоящим Тебе небесным силам, человеком же судимым страхом, якоже кождо содела: тогда нас пощади, и части Христе сподоби спасаемых, яко благоутробен, верою молим Тя.
Яко у Господа милость, и многое у Него избавление, и Той избавит Израиля от всех беззаконий eго.
Книги разгнутся, явлена будут деяния человеков, пред нестерпимым судилищем: возшумит же юдоль вся страшным скрежетанием плача, вся видящи согрешившия, вечнующим мукам, судом праведным Твоим отпущаемыя, и бездельно плачущия Щедре. Темже Тя молим Блаже: пощади нас поющих Тя, едине Многомилостиве.
Хвалите Господа вси языцы, похвалите Его вси людие.
Возгласят трубы, и истощатся гробы, и воскреснет человеческое все естество трепещущее, добрая содеявшии, в радости радуются, чающе мзду восприяти: согрешившии же трепещут, люте рыдающе, в муку посылаеми, и от избранных разлучаеми. Господи славы, ущедри нас яко Благий, и части сподоби возлюбивших Тя.
Яко утвердися милость Его на нас, и истина Господня пребывает во век.
Плачу и рыдаю, егда в чувство прииму огнь вечный, тьму кромешную, и тартар, лютый червь, скрежет же паки зубный и непрестанный, болезнь имущу быти без меры согрешившим, и Тебе преблагаго нравом лукавым прогневавшим, от нихже един и первый есмь аз окаянный, но Судие, милостию Твоею спаси мя, яко благоутробен.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
(Постной Триоди):
Егда поставятся престоли и отверзутся книги, и Бог на суде сядет, о кий страх тогда ангелом предстоящим в страсе, и реце огненней влекущей! Что сотворим тогда во многих гресех повиннии человецы? Егда же услышим зовуща Его, благословенныя Отца в Царство, грешныя же отсылающа в муку. Кто потерпит страшнаго онаго изречения? Но едине Человеколюбче Спасе, Царю веков, прежде даже кончина не приспеет, покаянием обратив, помилуй мя.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Мати убо позналася еси паче естества, Богородице, пребыла же еси Дева паче слова и разума, и чудесе рождества Твоего сказати язык не может, преславну бо сущу зачатию, Чистая, непостижен есть образ рождения; идеже бо хощет Бог, побеждается естества чин. Темже Тя вси Матерь Божию ведуще, молим Ти ся прилежно, моли спастися душам нашим.

СВЕТЕ ТИХИЙ (Вечерняя песнь Сыну Божию)
Свете тихий святыя славы, / Безсмертнаго, Отца Небеснаго, / Святаго Блаженнаго, Иисусе Христе. / Пришедше на запад солнца, / видевше свет вечерний, / поем Отца, Сына и Святаго Духа, Бога. / Достоин еси во вся времена / пет быти гласы преподобными, / Сыне Божий, живот даяй, / темже мир Тя славит.

СПОДОБИ ГОСПОДИ
Сподоби, Господи, в вечер сей без греха сохранитися нам. Благословен еси, Господи, Боже отец наших, и хвально и прославлено имя Твое во веки. Аминь.
Буди, Господи, милость Твоя на нас, якоже уповахом на Тя. Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим. Благословен еси, Владыко, вразуми мя оправданием Твоим. Благословен еси, Святый, просвети мя оправдании Твоими.
Господи, милость Твоя во век, дел руку Твоею не презри. Тебе подобает хвала, Тебе подобает пение, Тебе слава подобает, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

СТИХИРЫ на стиховне воскресные:
Воскpесл еси из гpоба Спасе мipа, и совоздвигл еси человеки с плотию Твоею: Господи, слава Тебе.
Господь воцарися, / в лепоту облечеся.
Воскpесшему из меpтвых и пpосветившему вся, пpиидите, поклонимся: от адова бо мучительства нас свободил есть, своим тpидневным Воскpесением живот нам даpовавый, и велию милость.
Ибо утверди вселенную, / яже не подвижется.
Во ад сошед Хpисте, смеpть пленил еси, и тpидневен воскpес, нас совоскpесил еси, славящих Твое всесильное востание, Господи Человеколюбче.
Дому Твоему подобает святыня, / Господи, в долготу дний.
Стpашен явился еси, Господи, во гpобе лежя яко спя, воскpес же тpидневен яко силен, Адама совоскpесил еси зовуща: слава Воскpесению Твоему, Едине Человеколюбче.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. (Постной Триоди):
Увы мне мрачная душе, доколе от злых не отреваешися? Доколе унынием слезиши? Что не помышляеши о страшном часе смерти? Что не трепещиши вся страшнаго судища Спасова? Убо что отвещаеши? Или что отречеши? Дела твоя предстоят на обличение твое, деяния обличают клевещуща. Прочее о душе, время наста: тецы, предвари, верою возопий: согреших Господи, согреших Ти, но вем Человеколюбче благоутробие Твое, Пастырю добрый, да не разлучиши мене одесную Тебе предстояния, великия ради милости Твоея.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Безневестная Дево, Яже Бога неизреченно заченши плотию, Мати Бога Вышняго, Твоих рабов мольбы приими Всенепорочная, всем подающи очищение прегрешений: ныне наша моления приемлющи, моли спастися всем нам.

Ныне отпущаеши
Ныне отпущаеши раба Твоего, Владыко, по глаголу Твоему, с миром; яко видеста очи мои спасение Твое, еже еси уготовал пред лицем всех людей, свет во откровение языков, и славу людей Твоих Израиля.

Богородице Дево (трижды)
Богородице Дево, радуйся, Благодатная Марие, Господь с Тобою; благословенна Ты в женах и благословен Плод чрева Твоего, яко Спаса родила еси душ наших.

Благословлю Господа (Псалом 33)
Благословлю Господа на всякое время, выну хвала Его во устех моих.
О Господе похвалится душа моя, да услышат кротцыи, и возвеселятся.
Возвеличите Господа со мною, и вознесем имя Его вкупе.
Взысках Господа, и услыша мя, и от всех скорбей моих избави мя.
Приступите к Нему и просветитеся, и лица ваша не постыдятся.
Сей нищий воззва, и Господь услыша и, и от всех скорбей его спасе и.
Ополчится ангел Господень окрест боящихся Его, и избавит их.
Вкусите и видите, яко благ Господь: блажен муж, иже уповает Нань.
Бойтеся Господа, вси святи Его, яко несть лишения боящимся Его.
Богатии обнищаша и взалкаша: взыскающии же Господа не лишатся всякого блага.

КОНЕЦ ВЕЧЕРНИ. НАЧАЛО УТРЕНИ
(выключается свет, читается шестопсалмие: 3, 37, 62, 87, 102, 142 псалмы)

Бог Господь, и явися нам, благословен грядый во имя Господне.

Тропарь воскресный, глас 7 (дважды):
Разрушил еси Крестом Твоим смерть, / отверзл еси разбойнику рай, / мироносицам плач преложил еси, / и апостолом проповедати повелел еси, / яко воскресл еси, Христе Боже, / даруяй мирови / велию милость.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. И ныне и присно и во веки веков. Аминь

Богородичен воскресный, глас 7
Яко нашего воскресения сокровище, / на Тя надеющияся, Всепетая, / от рова и глубины прегрешений возведи; / Ты бо повинныя греху спасла еси, / рождши Спасение наше. / Яже прежде рождества Дева, и в рождестве Дева, / и по рождестве паки пребываеши Дева.

Далее читаются кафизмы
(по уставу положено читать 3 кафизмы, но в разных храмах в зависимости от традиции, чтение псалтири может быть сокращено до 3-х псалмов или вовсе пропущено)

Псалом 136:
На реках Вавилонских, тамо седохом и плакахом, внегда помянути нам Сиона. На вербиих посреде его обесихом органы наша. Яко тамо вопросиша ны пленшии нас о словесех песней и ведшии нас о пении: воспойте нам от песней Сионских. Како воспоем песнь Господню на земли чуждей? Аще забуду тебе, Иерусалиме, забвена буди десница моя. Прильпни язык мой гортани моему, аще не помяну тебе, аще не предложу Иерусалима, яко в начале веселия моего. Помяни, Господи, сыны Едомския, в день Иерусалимль глаголющия: истощайте, истощайте до оснований его. Дщи Вавилоня окаянная, блажен иже воздаст тебе воздаяние твое, еже воздала еси нам. Блажен иже имет и разбиет младенцы Твоя о камень.

Евангельское Чтение
от Иоанна, гл.20:1-10 (перевод на русский язык)
В первый же день недели Мария Магдалина приходит ко гробу рано, когда было еще темно, и видит, что камень отвален от гроба. Итак, бежит и приходит к Симону Петру и к другому ученику, которого любил Иисус, и говорит им: унесли Господа из гроба, и не знаем, где положили Его. Тотчас вышел Петр и другой ученик, и пошли ко гробу. Они побежали оба вместе; но другой ученик бежал скорее Петра, и пришел ко гробу первый. И, наклонившись, увидел лежащие пелены; но не вошел во гроб. Вслед за ним приходит Симон Петр, и входит во гроб, и видит одни пелены лежащие, и плат, который был на главе Его, не с пеленами лежащий, но особо свитый на другом месте. Тогда вошел и другой ученик, прежде пришедший ко гробу, и увидел, и уверовал. Ибо они еще не знали из Писания, что Ему надлежало воскреснуть из мертвых. Итак ученики опять возвратились к себе.

Воскресение Христово видевше:
Воскресе́ние Христо́во ви́девше, поклони́мся Святому Господу Иисусу, единому безгрешному. Кресту Твоему покланяемся, Христе, и святое Воскресение Твое пое́м и сла́вим. Ты бо еси Бог наш, ра́зве Тебе ино́го не зна́ем, Имя Твое имену́ем. Приидите, вси ве́рнии, поклони́мся святому Христову Воскресению; се бо прии́де Кресто́м радость всему миру; всегда́ благословя́ще Господа, пое́м Воскресение Его, распятие бо претерпе́в, смертию смерть разруши́.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Покаяния отверзи ми двери Жизнодавче, утренюет бо дух мой ко храму святому Твоему, храм носяй телесный весь осквернен: но яко щедр, очисти благоутробною Твоею милостию.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
На спасения стези настави мя Богородице, студными бо окалях душу грехми, и в лености все житие мое иждих: но Твоими молитвами избави мя от всякия нечистоты.
Помилуй мя Боже, по велицей милости Твоей, и по множеству щедрот Твоих, очисти беззаконие мое. Множества содеянных мною лютых, помышляя окаянный, трепещу страшнаго дне суднаго: но надеяся на милость благоутробия Твоего, яко Давид вопию Ти: помилуй мя Боже по велицей Твоей милости.

Далее читается канон
(В восьми песнях канона, читаемого во время полиелея, раскрывается суть празднуемых событий)


После 3-й песни канона:
Седален Триоди Постной, глас 6
Помышляю день страшный, и плачуся деяний моих лукавых: како отвещаю безсмертному Царю? коим же дерзновением воззрю на Судию блудный аз? Благоутробный Отче, Сыне Единородный, Душе Святый, помилуй мя.

После 6-й песни:
Кондак Триоди Постной, глас 1
Егда приидеши Боже на землю со славою, / и трепещут всяческая: / река же огненная пред судищем влечет, / книги разгибаются, и тайная являются: / тогда избави мя от огня неугасимаго, / и сподоби мя одесную Тебе стати Судие праведнейший.

На 9-й песни:
Песнь Пресвятой Богородицы
Величит душа Моя Господа / и возрадовася дух Мой о Бозе Спасе Моем.
Честнейшую Херувим / и славнейшую без сравнения Серафим, /
без истления Бога Слова рождшую, / сущую Богородицу, Тя величаем.
Яко призре на смирение рабы Своея, / се бо, от ныне ублажат Мя вси роди.
Честнейшую Херувим / и славнейшую без сравнения Серафим, /
без истления Бога Слова рождшую, / сущую Богородицу, Тя величаем.
Яко сотвори Мне величие Сильный, / и свято имя Его, / и милость Его в роды родов боящимся Его.
Честнейшую Херувим / и славнейшую без сравнения Серафим, /
без истления Бога Слова рождшую, / сущую Богородицу, Тя величаем.
Сотвори державу мышцею Своею, / расточи гордыя мыслию сердца их.
Честнейшую Херувим / и славнейшую без сравнения Серафим, /
без истления Бога Слова рождшую, / сущую Богородицу, Тя величаем.
Низложи сильныя со престол, / и вознесе смиренныя, алчущия исполни благ, / и богатящияся отпусти тщи.
Честнейшую Херувим / и славнейшую без сравнения Серафим, /
без истления Бога Слова рождшую, / сущую Богородицу, Тя величаем.
Восприят Израиля отрока Своего, / помянути милости, / якоже глагола ко отцем нашим, / Аврааму и семени его даже до века.

После 9-й песни:
Ексапостиларий воскресный 7-й, светилен Триоди
Страшный день суда, и неизреченныя Твоея славы, помышляя / трепещу Господи всяко, и трясыйся страхом вопию: / на землю егда приидеши судити Христе Боже всяческая со славою, / от всякаго избави мя мучения, / одесную Тебе Владыко сподобивый мя стати.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Ин светилен Триоди: Се день грядет Господа Вседержителя, / и кто стерпит страх пришествия онаго? / День бо ярости есть, и пещь горящая, воньже Судия сядет, / и по достоянию деяний комужде отдаяй.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Богородичен Триоди: Час испытания, и страшнаго пришествия Человеколюбца Владыки помышляя, / весь трепещу, и сетуя, вопию Ти: / Судие мой праведнейший, и едине Многомилостиве, / кающася приими мя Богородицы молитвами.

СТИХИРЫ на хвалитех:
Всякое дыхание да хвалит Господа.
Хвалите Господа с небес, / хвалите Его в вышних. / Тебе подобает песнь Богу.
Хвалите Его, вси Ангели Его, / хвалите Его, вся Силы Его. / Тебе подобает песнь Богу.
Сотворити в них суд написан, слава сия будет всем преподобным Его.
Воскресе Христос из мертвых, разруш смертныя узы: благовести земле, радость велию, пойте небеса Божию славу.
Хвалите Бога во святых Его, хвалите Его во утвержении силы Его.
Воскресение Христово видевше, поклонимся святому Господу Иисусу: Единому безгрешному.
Хвалите Его на силах Его, хвалите Его по множеству величествия Его.
Христову воскреснию кланяющеся не престаем: Той бо спасл есть нас от беззаконий наших, Святый Господь Иисус, явлей воскресение.
Хвалите Его во гласе трубнем, хвалите Его во псалтири и гуслех.
Что воздамы Господеви о всех, яже воздаде нам? нас ради Бог в человецех, за истлевшее естество слово плоть бысть, и вселися в ны, к неблагодарным, Благодетель: к пленником, Свободитель: ко иже во тьме седящим, Солнце Правды: на Кресте, безстрастный: во аде, свет: в смерти, живот: воскресение, падших ради, к Немуже возопиим: Боже наш, слава Тебе.
Хвалите Его в тимпане и лице, / хвалите Его во струнах и органе.
Врата адова сокрушил еси Господи, и смертную державу упразднил еси крепкою силою твоею, и совоздвигл еси мертвыя, иже от века во тьме спящия, Божественным и славным воскресением Твоим, яко Царь всех и Бог всесилен.
Хвалите Его в кимвалех доброгласных, хвалите Его в кимвалех восклицания: / всякое дыхание да хвалит Господа.
(Постной Триоди):
Помышляю день оный и час, егда имамы вси нази и яко осуждени, неумытному Судии предстати, тогда труба возшумит вельми, и основания земли подвижатся, и мертвии от гробов воскреснут, и возрастом единем вси будут, и всех тайная явленна предстанут пред Тобою и возрыдают, и восплачутся, и во огнь кромешный отыдут, иже никогдаже покаяшася: и в радость и веселие, праведных жребий внидет в чертог Небесный.
Исповемся Тебе Господи всем сердцем моим, / повем вся чудеса Твоя
О каковый час тогда, и день страшный, егда сядет Судия на престоле страшном! Книги разгибаются, и деяния обличаются, и тайная тьмы явлена бывают, ангели обтекают, собирающе вся языки. Приидите, услышите царие и князи, раби и свободни, грешницы и праведницы, богатии и нищии, яко грядет Судия, хотяй судити всей вселенней. И кто претерпит пред лицем Его, егда ангели предстанут обличающе деяния, помышления, и мысли, яже в нощи и во дни? О каковый час тогда! Но прежде даже не приспеет кончина, потщися зовущи душе: Боже, обратив спаси мя, яко един благоутробен.
Возвеселюся и возрадуюся о Тебе, / пою имени Твоему, Вышний
Даниил пророк, муж желаний быв, властительное Божие видев, сице вопияше: Судия седе, и книги разгнушася. Блюди душе моя, постиши ли ся? Ближняго твоего не презри. От брашен воздержиши ли ся? Брата твоего не осуждай: да не во огнь отсылаема сгориши яко воск, но да без поткновения введет тя Христос в Царствие Свое.
Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя, / не забуди убогих Твоих до конца.
Предочистим себе братие, царицею добродетелей: / се бо прииде, богатство нам благих подающи: / страстей утоляет дмения, / и Владыце примиряет прегрешившия. / Темже с веселием сию приимем, вопиюще Христу Богу: / воскресый из мертвых, неосуждены нас сохрани, / славословящия Тя единаго Безгрешнаго.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Предочистим себе братие, царицею добродетелей: се бо прииде, богатство нам благих подающи: страстей утоляет дмения, и Владыце примиряет прегрешившия. Темже с веселием сию приимем, вопиюще Христу Богу: воскресый из мертвых, неосуждены нас сохрани, славословящия Тя единаго Безгрешнаго.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Преблагословена еси, Богородице Дево, Воплощшим бо ся из Тебе ад пленися, Адам воззвася, клятва потребися, Ева свободися, смерть умертвися, и мы ожихом. Тем воспевающе вопием: благословен Христос Бог, благоволивый тако, слава Тебе.


ОСНОВНЫЕ ТЕКСТЫ И ПЕСНОПЕНИЯ
Литургия
Неделя о Страшном Суде. Глас 7-й.

Свт. Тарасия, Патриарха Константинопольского (806). Сщмч. Александра пресвитера, прмц. Мстиславы. Сщмч. Николая пресвитера (1945).


1-й антифон:
Благослови, душе моя, Господа, Благословен еси, Господи.
Благослови, душе моя, Господа, и вся внутренняя моя, имя святое Его.
Благослови, душе моя, Господа, и не забывай всех воздаяний Его.
Очищающаго вся беззакония твоя, исцеляющаго вся недуги твоя.
Избавляющаго от истления живот твой, венчающаго тя милостию и щедротами.
Исполняющаго во благих желание твое: обновится яко орля юность твоя.
Щедр и милостив Господь, долготерпелив и многомилостив.
Благослови, душе моя, Господа, и вся внутреняя моя, имя святое Его.
Благословен еси, Господи.

2-й антифон:
Хвали, душе моя, Господа. Восхвалю Господа в животе моем, пою Богу моему, дондеже есмь.
Не надейтеся на князи, на сыны человеческия, в них же несть спасения.
Изыдет дух его, и возвратится в землю свою: в той день погибнут вся помышления его.
Блажен, емуже Бог Иаковль помошник его, упование его на Господа Бога своего,
сотворшаго небо и землю, море и вся, яже в них;
хранящаго истину в век, творящего суд обидимым, дающаго пищу алчущим.
Господь решит окованныя; Господь умудряет слепцы;
Господь возводит низверженныя; Господь любит праведники;
Господь хранит пришельцы, сира и вдову приимет, и путь грешных погубит.
Воцарится Господь во век. Бог твой, Сионе, в род и род.
Единородный Сыне, и Слове Божий, безсмертен Сый, и изволивый спасения нашего ради воплотиться от святыя Богородицы и Приснодевы Марии, непреложно вочеловечивыйся, распныйся же Христе Боже, смертию смерть поправый, Един сый Святыя Троицы, спрославляемый Отцу и Святому Духу, спаси нас.

Блаженны:
Во Царствии Твоем помяни нас, Господи, егда приидеши во Царствии Твоем.
Блажнени нищии духом, яко тех есть Царство Небесное.
Блажени плачущии, яко тии утешатся.
Блажени кротции, яко тии наследят землю.
Блажени алчущии и жаждущии правды, яко тии насытятся.
Блажени милостивии, яко тии помиловани будут.
Блажени чистии сердцем, яко тии Бога узрят.
Блажени миротворцы, яко тии сынове Божии нарекутся.
Блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царство Небесное.
Блажени есте, егда поносят вам, и изженут, и рекут всяк зол глагол на вы, лжуще Мене ради.
Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на небесех.

Во время малого входа с Евангелием:
Приидите, поклонимся и припадем ко Христу.
Спаси ны, Сыне Божий, воскресый из мертвых, поющия Ти: Аллилуия.

Тропарь воскресный, глас 7:
Разрушил еси Крестом Твоим смерть, / отверзл еси разбойнику рай, / мироносицам плач преложил еси, / и апостолом проповедати повелел еси, / яко воскресл еси, Христе Боже, / даруяй мирови / велию милость.

Кондак Триоди Постной:
Егда приидеши, Боже, на землю со славою, и трепещут всяческая, река же огненная пред судищем влечет, книги разгибаются, и тайная являются: тогда избави мя от огня неугасимаго, и сподоби мя одесную Тебе стати, Судие Праведнейший.

АПОСТОЛЬСКИЕ И ЕВАНГЕЛЬСКИЕ ЧТЕНИЯ
Первое послание святого апостола Павла к Коринфянам, гл.8:8-9:2
Братия, пища не приближает нас к Богу: ибо, едим ли мы, ничего не приобретаем; не едим ли, ничего не теряем. Берегитесь однако же, чтобы эта свобода ваша не послужила соблазном для немощных. Ибо если кто-нибудь увидит, что ты, имея знание, сидишь за столом в капище, то совесть его, как немощного, не расположит ли и его есть идоложертвенное? И от знания твоего погибнет немощный брат, за которого умер Христос. А согрешая таким образом против братьев и уязвляя немощную совесть их, вы согрешаете против Христа. И потому, если пища соблазняет брата моего, не буду есть мяса вовек, чтобы не соблазнить брата моего. Не Апостол ли я? Не свободен ли я? Не видел ли я Иисуса Христа, Господа нашего? Не мое ли дело вы в Господе? Если для других я не Апостол, то для вас Апостол; ибо печать моего апостольства - вы в Господе.

Евангелие от Матфея, гл.25:31-46
Когда же приидет Сын Человеческий во славе Своей и все святые Ангелы с Ним, тогда сядет на престоле славы Своей, и соберутся пред Ним все народы; и отделит одних от других, как пастырь отделяет овец от козлов; и поставит овец по правую Свою сторону, а козлов - по левую. Тогда скажет Царь тем, которые по правую сторону Его: приидите, благословенные Отца Моего, наследуйте Царство, уготованное вам от создания мира: ибо алкал Я, и вы дали Мне есть; жаждал, и вы напоили Меня; был странником, и вы приняли Меня; был наг, и вы одели Меня; был болен, и вы посетили Меня; в темнице был, и вы пришли ко Мне. Тогда праведники скажут Ему в ответ: Господи! когда мы видели Тебя алчущим, и накормили? или жаждущим, и напоили? когда мы видели Тебя странником, и приняли? или нагим, и одели? когда мы видели Тебя больным, или в темнице, и пришли к Тебе? И Царь скажет им в ответ: истинно говорю вам: так как вы сделали это одному из сих братьев Моих меньших, то сделали Мне. Тогда скажет и тем, которые по левую сторону: идите от Меня, проклятые, в огонь вечный, уготованный диаволу и ангелам его: ибо алкал Я, и вы не дали Мне есть; жаждал, и вы не напоили Меня; был странником, и не приняли Меня; был наг, и не одели Меня; болен и в темнице, и не посетили Меня. Тогда и они скажут Ему в ответ: Господи! когда мы видели Тебя алчущим, или жаждущим, или странником, или нагим, или больным, или в темнице, и не послужили Тебе? Тогда скажет им в ответ: истинно говорю вам: так как вы не сделали этого одному из сих меньших, то не сделали Мне. И пойдут сии в муку вечную, а праведники в жизнь вечную.

Версия для печати







Код для размещения ссылки на данный материал:


Как будет выглядеть ссылка:
Богослужебные тексты для общего народного пения: суббота и воскресенье (09 и 10 марта 2013 года)

Во многих храмах Москвы прихожане стараются подпевать, в некоторых храмах даже практикуется «народное пение». Участвовать в богослужении можно и молча. Но в любом случае богослужебные тексты хорошо бы понимать, удобно следить глазами за текстом ключевых богослужебных песнопений. Размещаем текст для общего народного пения к субботней всенощной и воскресной литургии

Журнал Нескучный сад
 
Реклама
Изготовление куполов, крестов Сталь с покрытием нитрид титана под золото, медь, синий. От 2000 руб. за м2 www.t2000.ru
Знаете ли вы Москву? Какая улица в столице самая длинная, где растут самые старые деревья, кто изображен на памятнике сырку «Дружба», откуда взялось название Девичье поле и в какой стране находится село Москва? Ученье — свет Приближается 1 сентября, день, дети снова пойдут в школу. Знаем ли мы, как и чему учились наши предки, какие у них были школы, какие учителя? Крещение Руси День Крещения Руси пока что не объявлен государственным праздником. Однако этот поворотный момент в истории России изменил русскую государственность, культуру, искусство, ментальность и многое другое. Счастливые годы последней императорской семьи Мы больше знаем о мученическом подвиге и последних днях жизни этой семьи, чем о том, что предшествовало этому подвигу. Как и чем жила августейшая семья тогда, когда над ней не тяготела тень ипатьевского дома, когда еще живы были традиции и порядки аристократической императорской России? Русские святые Кто стал прототипом героя «Братьев Карамазовых»? В честь кого из русских святых назвали улицу на острове Корфу? Кто из наших преподобных не кормил медведя? Проверьте, знаете ли вы мир русской святости, ответив на вопросы нашей викторины Апостолы Петр и Павел: рыбак и фарисей Почему их память празднуется в один день, где был раскопан дом Петра, какие слова из послания к Солунянам стали советским лозунгом и кто был Павел по профессии. 400-летие дома Романовых: памятные места Ко дню России предлагаем викторину о царской династии Романовых. Династия Романовых и благотворительность В год 400-летия воцарения в России династии Романовых вспоминаем служение царей и цариц делам милосердия. Пасха Зачем идет крестный ход — знаете? А откуда пошел обычай красить яйца? А когда отменяются земные поклоны? Кто написал канон «Воскресения день»? Великий пост Проверьте себя, хорошо ли вы знаете постное богослужение. Сретение Рождественская викторина


Новости милосердия.ru
 
       
     
 
  Яндекс цитирования



 
Перепечатка материалов сайта в интернете возможна только при наличии активной гиперссылки на сайт журнала «Нескучный сад».
Перепубликация в печатных изданиях возможна только с письменного разрешения редакции.