На Главную E-mail
       
 
Нескучный сад 5-6 (88)
   
 
Архив по номерам   Редакция   Контактная информация
   

По благословению Святейшего Патриарха Московского и всея Руси Алексия II

Нескучный сад - Журнал о православной жизни
+7 (495) 912-91-19
 
 
 
Разделы сайта
 
Дополнительно:
 Фраза полностью
 Любое из слов
 Во всех полях
 Только в заголовках
 
  Жизнь в Церкви №0'0000

Богослужебные тексты для общего народного пения: ОБРЕЗАНИЕ ГОСПОДНЕ, свт. Василия Великого (13-14 января)


Версия для печати
13.01.14, 11:50

Во многих храмах Москвы прихожане стараются подпевать, в некоторых храмах даже практикуется «народное пение». Участвовать в богослужении можно и молча. Но в любом случае богослужебные тексты хорошо бы понимать, удобно следить глазами за текстом ключевых богослужебных песнопений. Размещаем текст для общего народного пения к праздничной всенощной и литургии

ОСНОВНЫЕ ТЕКСТЫ СЛУЖБЫ И ПЕСНОПЕНИЯ ДЛЯ ОБЩЕНАРОДНОГО ПЕНИЯ
Обрезание Господне.
Свт. Василия Великого, архиеп. Кесарии Каппадокийской (379)
Прмч. Иеремии (1918). Сщмчч. Платона, еп. Ревельского, и с ним Михаила и Николая пресвитеров (1919). Cщмчч. Александра, архиеп. Самарского, и с ним Иоанна, Александра, Иоанна, Александра, Трофима, Вячеслава, Василия и Иакова пресвитеров (1938).
ВСЕНОЩНОЕ БДЕНИЕ
БЛАЖЕН МУЖ
Блажен муж, иже не иде на совет нечестивых. Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа.
Яко весть Господь путь праведных и путь нечестивых погибнет. Аллилуиа (трижды).
Работайте Господеви со страхом и радуйтеся Ему с трепетом. Аллилуиа (трижды).
Блажени вси надеющиеся нань. Аллилуиа (трижды).
Воскресни, Господи, спаси мя, Боже мой. Аллилуиа (трижды).
Господне есть спасение и на людех Твоих благословение Твое. Аллилуиа (трижды).
Слава, И ныне: Аллилуиа (трижды)
Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа. Слава Тебе, Боже (трижды)

СТИХИРЫ на Господи воззвах:
Господи, воззвах к Тебе, услыши мя. / Услыши мя, Господи. Господи, воззвах к Тебе, услыши мя: / вонми гласу моления моего, / внегда воззвати ми к Тебе. / Услыши мя, Господи. Да исправится молитва моя, / яко кадило пред Тобою, / воздеяние руку моею / – жертва вечерняя. / Услыши мя, Господи. Из глубины воззвах к Тебе Господи, Господи, услыши глас мой.
[Стихи́ры Обре́зания]:
Сходя́й Спас к ро́ду челове́ческому/ прия́т пелена́ми пови́тие,/ не возгнуша́ся плотска́го обре́зания,/ осмодне́вен по Ма́тери, Безнача́льный по Отцу́,/ Тому́, ве́рнии, возопии́м:// Ты еси́ Бог наш, поми́луй нас.
Да будут уши Твои, внемлюще гласу моления моего.
Сходя́й Спас к ро́ду челове́ческому/ прия́т пелена́ми пови́тие,/ не возгнуша́ся плотска́го обре́зания,/ осмодне́вен по Ма́тери, Безнача́льный по Отцу́,/ Тому́, ве́рнии, возопии́м:// Ты еси́ Бог наш, поми́луй нас.
Аще беззакония назриши, Господи, Господи, кто постоит; / яко у Тебе очищение есть.
Не устыде́ся Всеблаги́й Бог/ плотски́м обре́занием обре́затися,/ но даде́ Самаго́ Себе́ о́браз и начерта́ние всем ко спасе́нию,/ и́бо зако́на Творе́ц зако́нная исполня́ет/ и проро́ков прорече́ния, я́же о Нем./ И́же вся содержа́й го́рстию и пелена́ми пови́выйся,// Го́споди, сла́ва Тебе́.
Имене ради Твоего потерпех Тя, Господи, потерпе душа моя в слово Твое, / упова душа моя на Господа. Не устыде́ся Всеблаги́й Бог/ плотски́м обре́занием обре́затися,/ но даде́ Самаго́ Себе́ о́браз и начерта́ние всем ко спасе́нию,/ и́бо зако́на Творе́ц зако́нная исполня́ет/ и проро́ков прорече́ния, я́же о Нем./ И́же вся содержа́й го́рстию и пелена́ми пови́выйся,// Го́споди, сла́ва Тебе́.
Глас 4: От стражи утренния до нощи, от стражи утренния, да уповает Израиль на Господа.
[Стихи́ры святителя Васи́лия]:
И́же тезоимени́тне нарече́н быв ца́рствия,/ егда́ ца́рское ты свяще́ние, Христо́в язы́к свят,/ любому́дрием и худо́жеством, о́тче, упасл еси́,/ тогда́ венце́м тя украси́ ца́рствия, Васи́лие,/ ца́рствующими Ца́рствуяй и всех Госпо́дь,/ И́же Ро́ждшему соедине́ный,/ Присносу́щный Сын и Собезнача́льный.// Его́же моли́ спасти́ и просвети́ти ду́ши на́ша.
Яко у Господа милость,и многое у Него избавление, и Той избавит Израиля от всех беззаконий eго.
И́же тезоимени́тне нарече́н быв ца́рствия,/ егда́ ца́рское ты свяще́ние, Христо́в язы́к свят,/ любому́дрием и худо́жеством, о́тче, упасл еси́,/ тогда́ венце́м тя украси́ ца́рствия, Васи́лие,/ ца́рствующими Ца́рствуяй и всех Госпо́дь,/ И́же Ро́ждшему соедине́ный,/ Присносу́щный Сын и Собезнача́льный.// Его́же моли́ спасти́ и просвети́ти ду́ши на́ша.
Хвалите Господа вси языцы, похвалите Его вси людие.
Святи́тельства оде́ждами укра́шен,/ ра́дуяся, пропове́дал еси́ Ева́нгелие Ца́рствия, Васи́лие,/ правосла́вия Це́ркви источи́в уче́ние./ И́миже ны́не просвеща́еми,/ Еди́но Божество́, е́же во Отце́ Вседержи́тели,/ и во Единоро́днем Бо́жии Сло́ве,/ и Боже́ственнем Ду́се,/ богосло́вим и сла́вим,/ в Трие́х Ли́цех неразде́льно.// Его́же моли́ спасти́ и просвети́ти ду́ши на́ша.
Яко утвердися милость Его на нас, и истина Господня пребывает во век.
Небе́сным спребыва́я ликостоя́нием/ и соводворя́яся, о́тче Васи́лие,/ и́хже и житию́ поревнова́л еси́/ све́тлостию чи́стою жития́ твоего́,/ еще́ с пло́тию живы́й с су́щими на земли́, я́ко безпло́тен./ Наслажда́ющияся Богодохнове́нным уче́нием твои́м/ от бед и тьмы неве́дения/ Христа́, Бо́га на́шего, моли́// спасти́ и просвети́ти ду́ши на́ша.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Прему́дрости рачи́тель быв, преподо́бне,/ и всех су́щих, е́же к Бо́гу, предсуди́в сожи́тельницу поуче́ние сме́ртное,/ ле́потно житие́ препроводи́л еси́,/ и́бо, плотски́я стра́сти/ воздержа́ния кре́постьми себе́ обложи́в/ и Боже́ственнаго поуче́ния зако́ном,/ нерабо́тен душе́вный соблю́л еси́ сан,/ доброде́тели бога́тством/ все плотско́е мудрова́ние повину́л еси́ ду́ху./ Те́мже плоть и мир возненави́дев и мироде́ржца,/ предстоя́ Христу́,// проси́ душа́м на́шим ве́лия ми́лости.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
[Стихи́ра Обре́зания]:
Сходя́й Спас к ро́ду челове́ческому/ прия́т пелена́ми пови́тие,/ не возгнуша́ся плотска́го обре́зания,/ осмодне́вен по Ма́тери, Безнача́льный по Отцу́,/ Тому́, ве́рнии, возопии́м:// Ты еси́ Бог наш, поми́луй нас.

Свете тихий святыя славы, / Безсмертнаго, Отца Небеснаго, / Святаго Блаженнаго, Иисусе Христе. / Пришедше на запад солнца, / видевше свет вечерний, / поем Отца, Сына и Святаго Духа, Бога. / Достоин еси во вся времена / пет быти гласы преподобными, / Сыне Божий, живот даяй, / темже мир Тя славит.

Прокимен, глас 4: Госпо́дь услы́шит мя,/ внегда́ воззва́ти ми к Нему́.
Стихи: Внегда́ призва́ти ми, услы́ша мя Бог пра́вды моея́.

ПАРЕМИИ Праздника
Бытия чтение (глава 17) (перевод на русский язык)
Господь явился Авраму и сказал ему: Я Бог Всемогущий; ходи предо Мною и будь непорочен; и поставлю завет Мой между Мною и тобою, и весьма, весьма размножу тебя. Я – вот завет Мой с тобою: ты будешь отцом множества народов, и не будешь ты больше называться Аврамом, но будет тебе имя: Авраам, ибо Я сделаю тебя отцом множества народов; и весьма, весьма распложу тебя, и произведу от тебя народы, и цари произойдут от тебя; и поставлю завет Мой между Мною и тобою и между потомками твоими после тебя в роды их, завет вечный в том, что Я буду Богом твоим и потомков твоих после тебя. И пал Аврам на лицо своё. Бог продолжал говорить с ним и сказал: Ты же соблюди завет Мой, ты и потомки твои после тебя в роды их. Сей есть завет Мой, который вы должны соблюдать между Мною и между вами и между потомками твоими после тебя в роды их: обрезывайте крайнюю плоть вашу: и сие будет знамением завета между Мною и вами. Восьми дней от рождения да будет обрезан у вас в роды ваши всякий младенец мужеского пола. Необрезанный же мужеского пола, который не обрежет крайней плоти своей в восьмой день, истребится душа та из народа своего, ибо он нарушил завет Мой.

Притчей чтение (гл. 8: 22–30)
Господь имел меня началом пути Своего, прежде созданий Своих, искони; от века я помазана, от начала, прежде бытия земли. Я родилась, когда еще не существовали бездны, когда еще не было источников, обильных водою. Я родилась прежде, нежели водружены были горы, прежде холмов, когда еще Он не сотворил ни земли, ни полей, ни начальных пылинок вселенной. Когда Он уготовлял небеса, я была там. Когда Он проводил круговую черту по лицу бездны, когда утверждал вверху облака, когда укреплял источники бездны, когда давал морю устав, чтобы воды не переступали пределов его, когда полагал основания земли: тогда я была при Нём художницею, и была радостью всякий день, веселясь пред лицом Его во всё время.

Притчей чтение (гл. 10:31–11:12)
Уста праведника источают мудрость, а язык зловредный отсечется. Уста праведного знают благоприятное, а уста нечестивых – развращенное. Неверные весы – мерзость пред Господом, но правильный вес угоден Ему. Придет гордость, придет и посрамление; но со смиренными – мудрость. Непорочность прямодушных будет руководить их, а лукавство коварных погубит их. Не поможет богатство в день гнева, правда же спасет от смерти. Правда непорочного уравнивает путь его, а нечестивый падет от нечестия своего. Правда прямодушных спасет их, а беззаконники будут уловлены беззаконием своим. Со смертью человека нечестивого исчезает надежда, и ожидание беззаконных погибает. Праведник спасается от беды, а вместо него попадает в нее нечестивый. Устами лицемер губит ближнего своего, но праведники прозорливостью спасаются. При благоденствии праведников веселится город, и при погибели нечестивых бывает торжество. Благословением праведных возвышается город, а устами нечестивых разрушается. Скудоумный высказывает презрение к ближнему своему; но разумный человек молчит.

Сподоби, Господи, в вечер сей без греха сохранитися нам. Благословен еси, Господи, Боже отец наших, и хвально и прославлено имя Твое во веки. Аминь. Буди, Господи, милость Твоя на нас, якоже уповахом на Тя. Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим. Благословен еси, Владыко, вразуми мя оправданием Твоим. Благословен еси, Святый, просвети мя оправдании Твоими. Господи, милость Твоя во век, дел руку Твоею не презри. Тебе подобает хвала, Тебе подобает пение, Тебе слава подобает, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Стихиры на ЛИТИИ:
Первой поется стихира храма, затем:
Глас 3: Христа́ всели́в в ду́шу твою́ чи́стым твои́м житие́м,/ Исто́чника жи́зни, священноявле́нне Васи́лие,/ ре́ки источи́л еси́ уче́ний благочести́вых вселе́нней,/ от ни́хже напая́еми, ве́рнии церко́внии лю́дие/ плоды́ усте́н, испове́дающих благода́ть, прино́сят/ Просла́вльшему па́мять твою́ во век ве́ка.
Ми́ро, излия́нное на тебе́ благода́ти,/ пома́за тя священноде́йствовати Ева́нгелие Ца́рствия Небе́снаго,/ Васи́лие Богоявле́нне./ Христо́во благоуха́ние быв,/ воне́ю ра́зума Его́ вселе́нную испо́лнил еси́./ Те́мже, гла́сы раб твои́х благоприя́тне прие́мляй,// испроси́ нам, чту́щим тя, ве́лия ми́лости.
Святи́тельскою оде́ждею оде́ян,/ Тро́ицы побо́рниче Васи́лие,/ престо́лу предста́л еси́ суди́щному,/ беду́ прие́мляй о ве́ре,/ и, страда́льческое противостоя́ние показа́,/ я́рость епа́рхову посрами́л еси́,/ яря́щася держа́вою нече́стия/ и неми́лостивным разсече́нием претя́ща,/ усе́рдно, о́тче, проразсуди́в,/ и, му́ченик быв произволе́нием,/ вене́ц прия́л еси́ побе́ды от Христа́,// иму́щаго ве́лию ми́лость.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Излия́ся благода́ть во устна́х твои́х, преподо́бне о́тче,/ и был еси́ па́стырь Христо́вы Це́ркве,/ уча́ слове́сныя о́вцы/ ве́ровати в Тро́ицу Единосу́щную// во Еди́ном Божестве́.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
[Стихи́ра Обре́зания]:
Сходя́й Спас к ро́ду челове́ческому/ прия́т пелена́ми пови́тие,/ не возгнуша́ся плотска́го обре́зания,/ осмодне́вен по Ма́тери, Безнача́льный по Отцу́,/ Тому́, ве́рнии, возопии́м:// Ты еси́ Бог наш, поми́луй нас.

СТИХИРЫ на стиховне [свт. Василия]:
О, Боже́ственная и свяще́нная Христо́вы Це́ркве пчело́,/ Васи́лие всеблаже́нне!/ Ты бо Боже́ственнаго жела́ния жа́лом тебе́ вооружи́в,/ богоме́рзких ересе́й хулы́ уязви́л еси́/ и душа́м ве́рных благоче́стия сла́дость сокро́виществовал еси́./ И ны́не Боже́ственнаго рая́ нетле́нныя проходя́ па́жити,// помина́й и нас, предстоя́ Тро́ице Единосу́щней.
Уста́ моя́ возглаго́лют прему́дрость,/ и поуче́ние се́рдца моего́ ра́зум.
Всех святы́х собра́л еси́ доброде́тели,/ о́тче наш Васи́лие:/ Моисе́еву кро́тость и Илиину́ ре́вность,/ Петро́во испове́дание, Иоа́нново Богосло́вие./ Я́ко Па́вел, вопия́, не преста́л еси́:/ кто изнемога́ет, и аз не изнемога́ю?/ Кто соблажня́ется, и аз не разжиза́юся?/ Те́мже, с ни́ми водворя́яся,// моли́ спасти́ся душа́м на́шим.
Уста́ пра́веднаго поуча́тся прему́дрости,/ и язы́к его́ возглаго́лет суд.
Су́щих извы́к естество́/ и всех усмотри́в настоя́тельное,/ Еди́наго обре́л непоколе́блема,/ Пресу́щнаго су́ща Соде́теля всех,/ Ему́же и па́че приложи́вся,/ не су́щих жела́ние отве́ргл еси́,/ моли́ и нам Боже́ственнаго жела́ния получи́ти,// священноявле́нне Васи́лие.
СЛАВА: Благода́ть чуде́с с Небесе́ прие́м/ и лесть и́дольскую обличи́в уче́ньми,/ святи́телей еси́ сла́ва и утвержде́ние,/ всеблаже́нне Васи́лие,/ и всех преподо́бных уче́ния о́браз./ Дерзнове́ние име́я к Бо́гу,// Того́ моли́ спасти́ся душа́м на́шим.
И НЫНЕ: Не устыде́ся Всеблаги́й Бог/ плотски́м обре́занием обре́затися,/ но даде́ Самаго́ Себе́ о́браз и начерта́ние всем ко спасе́нию,/ и́бо зако́на Творе́ц зако́нная исполня́ет/ и проро́ков прорече́ния, я́же о Нем./ И́же вся содержа́й го́рстию и пелена́ми пови́выйся,// Го́споди, сла́ва Тебе́.

Ныне отпущаеши раба Твоего, Владыко, по глаголу Твоему, с миром; яко видеста очи мои спасение Твое, еже еси уготовал пред лицем всех людей, свет во откровение языков, и славу людей Твоих Израиля.

Тропарь святи́теля Васи́лия Вели́кого, глас 1 (дважды): Во всю зе́млю изы́де веща́ние твое́,/ я́ко прие́мшую сло́во твое́,/ и́мже боголе́пно научи́л еси́,/ естество́ су́щих уясни́л еси́,/ челове́ческия обы́чаи украси́л еси́,/ ца́рское свяще́ние, о́тче преподо́бне,/ моли́ Христа́ Бо́га// спасти́ся душа́м на́шим.

Тропарь Обре́зания Госпо́дня, глас 1 (дважды): На Престо́ле огнезра́чнем/ в Вы́шних седя́й со Отце́м Безнача́льным и Боже́ственным Твои́м Ду́хом,/ благоволи́л еси́ роди́тися на земли́/ от Отрокови́цы Неискусому́жныя, Твоея́ Ма́тере, Иису́се,/ сего́ ра́ди и обре́зан был еси́, я́ко Челове́к осмодне́вный./ Сла́ва всеблаго́му Твоему́ сове́ту,/ сла́ва смотре́нию Твоему́,// сла́ва снизхожде́нию Твоему́, Еди́не Человеколю́бче.

Псало́м 33:
Благословлю́ Го́спода на вся́кое вре́мя,/ вы́ну хвала́ Его́ во усте́х мои́х.
О Го́споде похва́лится душа́ моя́,/ да услы́шат кро́тцыи, и возвеселя́тся.
Возвели́чите Го́спода со мно́ю,/ и вознесе́м И́мя Его́ вку́пе.
Взыска́х Го́спода, и услы́ша мя,/ и от все́х скорбе́й мои́х изба́ви мя.
Приступи́те к Нему́, и просвети́теся,/ и ли́ца ва́ша не постыдя́тся.
Сей ни́щий воззва́, и Госпо́дь услы́ша и,/ и от все́х скорбе́й его́ спасе́ и.
Ополчи́тся а́нгел Госпо́день о́крест боя́щихся Его́,/ и изба́вит их.
Вкуси́те и ви́дите, я́ко благ Госпо́дь:/ блаже́н муж, и́же упова́ет Нань.
Бо́йтеся Го́спода, вси́ святи́и Его́,/ я́ко несть лише́ния боя́щимся Его́.
Бога́тии обнища́ша и взалка́ша:/ взыска́ющии же Го́спода// не лиша́тся вся́каго бла́га.
КОНЕЦ ВЕЧЕРНИ. НАЧАЛО УТРЕНИ
(выключается свет, читается шестопсалмие: 3, 37, 62, 87, 102, 142 псалмы)
Бог Господь, и явися нам, благословен грядый во имя Господне

Тропарь Обре́зания Госпо́дня, глас 1 (трижды):
На Престо́ле огнезра́чнем/ в Вы́шних седя́й со Отце́м Безнача́льным и Боже́ственным Твои́м Ду́хом,/ благоволи́л еси́ роди́тися на земли́/ от Отрокови́цы Неискусому́жныя, Твоея́ Ма́тере, Иису́се,/ сего́ ра́ди и обре́зан был еси́, я́ко Челове́к осмодне́вный./ Сла́ва всеблаго́му Твоему́ сове́ту,/ сла́ва смотре́нию Твоему́,// сла́ва снизхожде́нию Твоему́, Еди́не Человеколю́бче.

Тропарь святи́теля Васи́лия Вели́кого, глас 1:
Во всю зе́млю изы́де веща́ние твое́,/ я́ко прие́мшую сло́во твое́,/ и́мже боголе́пно научи́л еси́,/ естество́ су́щих уясни́л еси́,/ челове́ческия обы́чаи украси́л еси́,/ ца́рское свяще́ние, о́тче преподо́бне,/ моли́ Христа́ Бо́га// спасти́ся душа́м на́шим.

Далее читаются кафизмы
(по уставу положено читать 2 кафизмы, но в разных храмах в зависимости от традиции, чтение псалтири может быть сокращено до нескольких псалмов или вовсе пропущено)
Полиеле́й:
Хвали́те И́мя Госпо́дне, хвали́те, раби́ Го́спода. Аллилу́иа.
Благослове́н Госпо́дь от Сио́на, живы́й во Иерусали́ме. Аллилу́иа.
Испове́дайтеся Го́сподеви, я́ко Благ, я́ко в век ми́лость Его́. Аллилу́иа.
Испове́дайтеся Бо́гу Небе́сному, я́ко в век ми́лость Его́. Аллилу́иа.
Величаем Тя, святи́телю о́тче Васи́лие,/ и чтим святу́ю па́мять твою́,/ ты бо мо́лиши за нас// Христа́, Бо́га на́шего.

ПРОКИМЕН, глас 4: Уста́ моя́ возглаго́лют прему́дрость,/ и поуче́ние се́рдца моего́ ра́зум.
Стих: Услы́шите сия́, вси язы́цы,/ внуши́те, вси, живу́щии по вселе́нней.
Всякое дыхание / да хвалит Господа.
Стих: Хвалите Бога во святых Его, хвалите Его в утвержении силы Его.

ЕВАНГЕЛИЕ от Иоанна (гл. 10: 9 – 16) (перевод на русский язык)
Сказал Господь пришедшим к Нему Иудеям: Я – дверь: кто войдет Мною, тот спасется, и войдет, и выйдет, и пажить найдет. Вор приходит только для того, чтобы украсть, убить и погубить. Я пришел для того, чтобы имели жизнь и имели с избытком. Я – пастырь добрый: пастырь добрый полагает жизнь свою за овец. А наемник, не пастырь, которому овцы не свои, видит приходящего волка, и оставляет овец, и бежит; и волк расхищает овец, и разгоняет их. А наемник бежит, потому что наемник, и нерадит об овцах. Я – пастырь добрый; и знаю Моих, и Мои знают Меня. Как Отец знает Меня, так и Я знаю Отца; и жизнь Мою полагаю за овец. Есть у Меня и другие овцы, которые не сего двора, и тех надлежит Мне привести: и они услышат голос Мой, и будет одно стадо и один Пастырь.

СЛАВА: Моли́твами святи́теля Васи́лия,/ Ми́лостиве, очи́сти// мно́жество согреше́ний на́ших.
И НЫНЕ: Моли́твами Богоро́дицы,/ Ми́лостиве, очи́сти// мно́жество согреше́ний на́ших.
Поми́луй мя, Бо́же,/ по вели́цей ми́лости Твое́й,/ и по мно́жеству щедро́т Твои́х// очи́сти беззако́ние мое́.
Излия́ся благода́ть во устна́х твои́х, преподо́бне о́тче,/ и был еси́ па́стырь Христо́вы Це́ркве,/ уча́ слове́сныя о́вцы/ ве́ровати в Тро́ицу Единосу́щную// во Еди́ном Божестве́.
Далее читается КАНОН
(Ниже публикуются ирмосы канона, читаемого с начала помазания прихожан елеем, в песнях которого раскрывается смысл и красота празднуемых сегодня Церковью событий):
Песнь 1: Гряди́те, лю́дие,/ пои́м песнь Христу́ Бо́гу,/ разде́льшему мо́ре и наста́вльшему лю́ди,/ я́же изведе́ из рабо́ты еги́петския,// я́ко просла́вися.
Песнь 3: Утверди́ нас в Тебе́, Го́споди,/ Дре́вом умерщвле́й грех,/ и страх Твой всади́// в сердца́ нас, пою́щих Тя.
Конда́к Обре́зания Госпо́дня, глас 3:
Всех Госпо́дь обре́зание терпи́т/ и челове́ческая прегреше́ния, я́ко Благ, обре́зует,/ дае́т спасе́ние днесь ми́ру./ Ра́дуется же в Вы́шних и Созда́телев иера́рх,/ и светоно́сный, Боже́ственный таи́нник Христо́в Васи́лий.Песнь 4: Услы́шах, Го́споди,/ слух Твоего́ смотре́ния,/ и просла́вих Тя,// Еди́не Человеколю́бче.
Песнь 5: Све́та Пода́телю/ и веко́в Тво́рче, Го́споди,/ во све́те Твои́х повеле́ний наста́ви нас,// ра́зве бо Тебе́, ино́го бо́га не зна́ем.
Песнь 6: Бе́здна мя мно́га грехо́вная окружа́ет,/ и вопию́ Ти, проро́ка подража́яй:// от тли мя, Го́споди, возведи́.
Конда́к Святи́теля Васи́лия Вели́кого, глас 4:
Яви́лся еси́ основа́ние непоколеби́мое Це́ркве,/ подая́ всем некрадо́мое госпо́дьство челове́ком,/ запечатле́я твои́ми веле́ньми,// небоявле́нне Васи́лие преподо́бне.Песнь 7: О́бразу злато́му, на по́ле Деи́ре служи́му,/ три́е Твои́ о́троцы небрего́ша безбо́жнаго веле́ния,/ посреде́ же огня́ вве́ржени, ороша́еми, поя́ху:// благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Песнь 8: Неизрече́нною му́дростию соста́вльшаго вся́ческая Бо́га Сло́ва/ и от не су́щих во е́же бы́ти приве́дшаго,/ благослови́те, дела́, я́ко Го́спода,// и превозноси́те во вся ве́ки.
Песнь 9:
ПРИПЕВЫ ПРАЗДНИКА:
Велича́й, душе́ моя́,/ по закону пло́тию обре́завшагося Го́спода.
Я́же пре́жде со́лнца свети́льника Бо́га возсия́вшато,/ пло́тски к нам прише́дшаго из боку́ Деви́чу,/ неизрече́нно воплоти́вшая, Благослове́нная, Всечи́стая,// Тя, Богоро́дице, велича́ем.
Велича́й, душе́ моя́,/ во осмы́й день обре́зание Прие́млюща.
Преше́д преде́лы Христо́с челове́ческаго всего́ естества́,/ преесте́ственно из Де́вы ражда́ется,/ и, писа́ние зако́нное я́коже повелева́ет,/ пло́тию обре́зается,// и испо́лнитель зако́на явля́ется.
Днесь Влады́ка обре́зуется пло́тию/ я́ко Младе́нец, исполня́я зако́н. Днесь Влады́ка пло́тию обре́зася,/ Иису́с нарече́ся.
Прииди́те, Влады́ки сла́вная Христо́ва именова́ния во святы́ни торжеству́им,/ Иису́с бо Боголе́пно нарече́ся днесь.// С си́ми же и па́мять святи́теля велича́ем.
Велича́й, душе́ моя́,/ во иера́рсех Васи́лия Вели́каго. Велича́й, душе́ моя́,/ вселе́нныя пресве́тлаго свети́льника.
Пе́рваго па́стыря, я́ко овча́ ве́рное Христо́во, Васи́лие,/ живоно́сным стопа́м после́довал еси́,/ мучи́телю бо твою́ ду́шу, о́тче, пре́дал еси́,// до́блественне предбе́дствуя о Це́ркви, всеблаже́нне.
Велича́й, душе́ моя́,/ вселе́нныя пресве́тлаго свети́льника. Велича́й, душе́ моя́,/ от Кесари́и Васи́лия Вели́каго.
Церко́вное всесвяще́нное Христо́во ви́дев совокупле́ние,/ твои́м укра́шено святи́тельством, му́дре,/ всегуби́тель, я́ко от гро́ма, треснове́н быв, паде́ся мучи́тель,// су́щия бо в тебе́ Ду́ха зари́ не стерпе́, Васи́лие.
Велича́й, душе́ моя́,/ от Кесари́и Васи́лия Вели́каго. Велича́й, душе́ моя́,/ украси́вшаго Христо́ву Це́рковь.
Апо́столов седа́лища, ли́ка же страда́лец Христо́вых,/ патриа́рхов ски́нии, и пра́ведных сла́дости,/ и ра́дости проро́ков сподо́бился еси́, Васи́лие:// Богоро́дицы бо служи́тель и Тро́ицы таи́нник был еси́.
Велича́й, душе́ моя́,// Честне́йшую Небе́сных во́инств, Де́ву Пречи́стую Богоро́дицу.
Превы́спренняя вода́ми покрыва́яй Еди́н Госпо́дь,/ востязу́яй мо́ре, бе́здны же изсуша́яй, из Тебе́, Чи́стая, плоть восприе́мый,// от Вифлее́ма тщи́тся ко Иорда́ну крести́тися пло́тию.

После канона:
СТИХИРЫ на хвалитех:
Всякое дыхание да хвалит Господа. Хвалите Господа с небес, / хвалите Его в вышних. / Тебе подобает песнь Богу. Хвалите Его, вси Ангели Его, / хвалите Его, вся Силы Его. / Тебе подобает песнь Богу. Сотвори́ти в них суд напи́сан:/ сла́ва сия́ бу́дет всем преподо́бным Его́.
[Стихиры свт.Васи́лия Вел.]:
Терпи́т обре́зание пло́тию/ из Отца́ кроме́ сече́ния же и тле́ния/ неизрече́нно ро́ждься я́ко Сло́во/ и я́ко Бог от Бо́га, в непрело́жней пребыва́яй Божестве́./ Тем по зако́ну па́че зако́на бы́вый/ кля́твы зако́нныя избавля́ет вся/ и свы́шше благослове́ние да́рует./ Те́мже, преблаго́е Его́ схожде́ние восхваля́юще,/ пое́м и благода́рственно прославля́ем,// Того́ моля́ще душа́м на́шим дарова́ти ве́лию ми́лость.
Хвали́те Бо́га во святы́х Его́,/ хвали́те Его́ в утверже́нии си́лы Его́.
Терпи́т обре́зание пло́тию/ из Отца́ кроме́ сече́ния же и тле́ния/ неизрече́нно ро́ждься я́ко Сло́во/ и я́ко Бог от Бо́га, в непрело́жней пребыва́яй Божестве́./ Тем по зако́ну па́че зако́на бы́вый/ кля́твы зако́нныя избавля́ет вся/ и свы́шше благослове́ние да́рует./ Те́мже, преблаго́е Его́ схожде́ние восхваля́юще,/ пое́м и благода́рственно прославля́ем,// Того́ моля́ще душа́м на́шим дарова́ти ве́лию ми́лость.
Хвали́те Его́ на си́лах Его́,/ хвали́те Его́ по мно́жеству вели́чествия Его́.
По благода́ти Сын Бо́жий быв/ возрожде́нием Боже́ственнаго креще́ния,/ естество́м и и́стиною,/ и первове́чна Сы́на Бо́жия и Сло́ва,/ Единосу́щна Отцу́ и Собезнача́льна испове́дал еси́, преподо́бне,/ еретико́в же незатворе́нная уста́/ све́тлостию твои́х слове́с загради́л еси́./ Те́мже и в Ца́рства Вы́шняя всели́лся еси́,/ сца́рствуяй Еди́ному и есте́ственне Ца́рствующему Христу́,// бога́тно раздаю́щему ми́ру ве́лию ми́лость.
Хвали́те Его́ во гла́се тру́бнем,/ хвали́те Его́ во псалти́ри и гу́слех.
Внутрь Небе́снаго хра́ма/ я́ко святи́тель свяще́нен вмести́лся еси́,/ дея́нием и виде́нием/ прему́дрости нача́лами, я́ко оде́ждею свято́ю, обложе́н./ И ны́не в Вы́шнем же́ртвеннице, преподо́бне, свяще́нствуя,/ и Бо́гу предстоя́, и невеще́ственную слу́жбу соверша́я,/ помина́й ми́лостивно, всеблаже́нне Васи́лие,/ соверша́ющия па́мять свяще́нную твою́ и всече́стную,/ Христа́ моля́,// подаю́щаго ми́рови ве́лию ми́лость.
Хвали́те Его́ в тимпа́не и ли́це,/ хвали́те Его́ во стру́нах и орга́не.
Весь освяще́н Бо́гу/ и всеобра́зно от де́тства возложе́н,/ Му́дрости Пребоже́ственныя озари́вся заря́ми,/ су́щих разуме́ние уясни́л еси́,/ све́тло сказу́я и му́дре пове́дая,/ е́же в су́щих благочи́ние творя́/ позна́ния Боже́ственнейшаго де́ла./ Те́мже тя, Богоглаго́лива и Боже́ственна учи́теля/ и светоно́сна свети́льника церко́внаго, пропове́дуем,/ Христа́ моля́ща,// подаю́щаго ми́ру ве́лию ми́лость.
Хвали́те Его́ в кимва́лех доброгла́сных, хвали́те Его́ в кимва́лех восклица́ния./ Вся́кое дыха́ние да хва́лит Го́спода.
Стра́хом утверди́вся Бо́жиим,/ нача́ло Прему́дрости разуме́л еси́, Васи́лие,/ страх прему́дростию и жития́ пра́востию превозше́л еси́, о́тче,/ любо́вию же Бо́гу сраствори́вся,/ и сво́йственнейший был еси́./ Те́мже Боже́ственным наказа́вся оправда́нием и судьба́м,/ челове́ков изучи́л еси́ обы́чаи/ и украси́л еси́ ве́рных ра́зумы,/ законоположе́ньми духо́вными уясни́в собо́р./ Христа́ у́бо моли́// душа́м на́шим дарова́ти ве́лию ми́лость.
СЛАВА: Излия́ся благода́ть во устна́х твои́х, преподо́бне о́тче,/ и был еси́ па́стырь Христо́вы Це́ркве,/ уча́ слове́сныя о́вцы/ ве́ровати в Тро́ицу Единосу́щную// во Еди́ном Божестве́.
И НЫНЕ: Сходя́й Спас к ро́ду челове́ческому/ прия́т пелена́ми пови́тие,/ не возгнуша́ся плотска́го обре́зания,/ осмодне́вен по Ма́тери, Безнача́льный по Отцу́./ Тому́, ве́рнии, возопии́м:// Ты еси́ Бог наш, поми́луй нас.
ОСНОВНЫЕ ТЕКСТЫ СЛУЖБЫ И ПЕСНОПЕНИЯ ДЛЯ ОБЩЕНАРОДНОГО ПЕНИЯ
Обрезание Господне.
Свт. Василия Великого, архиеп. Кесарии Каппадокийской (379)
Прмч. Иеремии (1918). Сщмчч. Платона, еп. Ревельского, и с ним Михаила и Николая пресвитеров (1919). Cщмчч. Александра, архиеп. Самарского, и с ним Иоанна, Александра, Иоанна, Александра, Трофима, Вячеслава, Василия и Иакова пресвитеров (1938).
Литургия свт. Василия Великого
1-й антифон:
Благослови, душе моя, Господа, Благословен еси, Господи.
Благослови, душе моя, Господа, и вся внутренняя моя, имя святое Его.
Благослови, душе моя, Господа, и не забывай всех воздаяний Его.
Очищающаго вся беззакония твоя, исцеляющаго вся недуги твоя.
Избавляющаго от истления живот твой, венчающаго тя милостию и щедротами.
Исполняющаго во благих желание твое: обновится яко орля юность твоя.
Щедр и милостив Господь, долготерпелив и многомилостив.
Благослови, душе моя, Господа, и вся внутреняя моя, имя святое Его.
Благословен еси, Господи.

2-й антифон:
Хвали, душе моя, Господа.
Восхвалю Господа в животе моем, пою Богу моему, дондеже есмь.
Не надейтеся на князи, на сыны человеческия, в них же несть спасения.
Изыдет дух его, и возвратится в землю свою: в той день погибнут вся помышления его
Блажен, емуже Бог Иаковль помошник его, упование его на Господа Бога своего,
сотворшаго небо и землю, море и вся, яже в них;
хранящаго истину в век, творящего суд обидимым, дающаго пищу алчущим.
Господь решит окованныя; Господь умудряет слепцы;
Господь возводит низверженныя; Господь любит праведники;
Господь хранит пришельцы, сира и вдову приимет, и путь грешных погубит.
Воцарится Господь во век. Бог твой, Сионе, в род и род.
Единородный Сыне, и Слове Божий, безсмертен Сый, и изволивый спасения нашего ради воплотиться от святыя Богородицы и Приснодевы Марии, непреложно вочеловечивыйся, распныйся же Христе Боже, смертию смерть поправый, Един сый Святыя Троицы, спрославляемый Отцу и Святому Духу, спаси нас.

Блаженны:
Во Царствии Твоем помяни нас, Господи, егда приидеши во Царствии Твоем.
Блажнени нищии духом, яко тех есть Царство Небесное.
Блажени плачущии, яко тии утешатся.
Блажени кротции, яко тии наследят землю.
Блажени алчущии и жаждущии правды, яко тии насытятся.
Блажени милостивии, яко тии помиловани будут.
Блажени чистии сердцем, яко тии Бога узрят.
Блажени миротворцы, яко тии сынове Божии нарекутся.
Блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царство Небесное.
Блажени есте, егда поносят вам, и изженут, и рекут всяк зол глагол на вы, лжуще Мене ради
Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на небесех.

Во время малого входа с Евангелием:
Приидите, поклонимся и припадем ко Христу. Спаси ны, Сыне Божий, воскресый из мертвых, поющия Ти: Аллилуия.

Тропа́рь Тропа́рь Обре́зания Госпо́дня, глас 1:
На Престо́ле огнезра́чнем/ в Вы́шних седя́й со Отце́м Безнача́льным и Боже́ственным Твои́м Ду́хом,/ благоволи́л еси́ роди́тися на земли́/ от Отрокови́цы Неискусому́жныя, Твоея́ Ма́тере, Иису́се,/ сего́ ра́ди и обре́зан был еси́, я́ко Челове́к осмодне́вный./ Сла́ва всеблаго́му Твоему́ сове́ту,/ сла́ва смотре́нию Твоему́,// сла́ва снизхожде́нию Твоему́, Еди́не Человеколю́бче.

Тропа́рь святи́теля Васи́лия Вели́кого, глас 1:
Во всю зе́млю изы́де веща́ние твое́,/ я́ко прие́мшую сло́во твое́,/ и́мже боголе́пно научи́л еси́,/ естество́ су́щих уясни́л еси́,/ челове́ческия обы́чаи украси́л еси́,/ ца́рское свяще́ние, о́тче преподо́бне,/ моли́ Христа́ Бо́га// спасти́ся душа́м на́шим.

СЛАВА: Конда́к святи́теля Васи́лия Вели́кого, глас 4:
Яви́лся еси́ основа́ние непоколеби́мое Це́ркве,/ подая́ всем некрадо́мое госпо́дьство челове́ком,/ запечатле́я твои́ми веле́ньми,// небоявле́нне Васи́лие преподо́бне.

И НЫНЕ: Конда́к Обре́зания, глас 3:
Всех Госпо́дь обре́зание терпи́т/ и челове́ческая прегреше́ния, я́ко Благ, обре́зует,/ дае́т спасе́ние днесь ми́ру./ Ра́дуется же в Вы́шних и Созда́телев иера́рх,// и светоно́сный, Боже́ственный таи́нник Христо́в Васи́лий.

Прокимен, глас 6: Спаси́, Го́споди, лю́ди Твоя́ и благослови́ достоя́ние Твое́.
Стих: К Тебе́, Го́споди, воззову́, Бо́же мой: да не премолчи́ши от мене́.
Прокимен, глас 1: Уста́ моя́ возглаго́лют прему́дрость, и поуче́ние се́рдца моего́ ра́зум

(в некоторых храмах могут быть прочитаны не все чтения):
К Тимофею послание святого апостола Павла (гл.4: 5–8) [Недели перед Богоявлением]:
Сын мой Тимофей, будь бдителен во всем, переноси скорби, совершай дело благовестника, исполняй служение твое. Ибо я уже становлюсь жертвою, и время моего отшествия настало. Подвигом добрым я подвизался, течение совершил, веру сохранил; а теперь готовится мне венец правды, который даст мне Господь, праведный Судия, в день оный; и не только мне, но и всем, возлюбившим явление Его.

Обрезания Господня: К Колоссянам послание св. апостола Павла (гл.2: 8–12):
Братия, смотрите, чтобы кто не увлек вас философиею и пустым обольщением, по преданию человеческому, по стихиям мира, а не по Христу; ибо в Нем обитает вся полнота Божества телесно, и вы имеете полноту в Нем, Который есть глава всякого начальства и власти. В Нем вы и обрезаны обрезанием нерукотворенным, совлечением греховного тела плоти, обрезанием Христовым; быв погребены с Ним в крещении, в Нем вы и совоскресли верою в силу Бога, Который воскресил Его из мертвых.

Святителя Василия: К Евреям послание св. апостола Павла (гл.7:26 – гл.8:2):
Братия, таков и должен быть у нас Первосвященник: святой, непричастный злу, непорочный, отделенный от грешников и превознесенный выше небес, Который не имеет нужды ежедневно, как те первосвященники, приносить жертвы сперва за свои грехи, потом за грехи народа, ибо Он совершил это однажды, принеся в жертву Себя Самого. Ибо закон поставляет первосвященниками людей, имеющих немощи; а слово клятвенное, после закона, поставило Сына, на веки совершенного. Главное же в том, о чем говорим, есть то: мы имеем такого Первосвященника, Который воссел одесную престола величия на небесах и есть служитель святилища и скинии истинной, которую воздвиг Господь, а не человек.

ЕВАНГЕЛИЕ от Марка (гл.1: 1–8) [Недели перед Богоявлением]:
Начало Евангелия Иисуса Христа, Сына Божия, как написано у пророков: вот, Я посылаю Ангела Моего пред лицом Твоим, который приготовит путь Твой пред Тобою. Глас вопиющего в пустыне: приготовьте путь Господу, прямыми сделайте стези Ему. Явился Иоанн, крестя в пустыне и проповедуя крещение покаяния для прощения грехов. И выходили к нему вся страна Иудейская и Иерусалимляне, и крестились от него все в реке Иордане, исповедуя грехи свои. Иоанн же носил одежду из верблюжьего волоса и пояс кожаный на чреслах своих, и ел акриды и дикий мед. И проповедовал, говоря: идет за мною Сильнейший меня, у Которого я недостоин, наклонившись, развязать ремень обуви Его; я крестил вас водою, а Он будет крестить вас Духом Святым.

Обрезания Господня: ЕВАНГЕЛИЕ от Луки (гл.2:20–21, 40-52):
В то время возвратились пастухи, славя и хваля Бога за всё то, что слышали и видели, как им сказано было. По прошествии восьми дней, когда надлежало обрезать Младенца, дали Ему имя Иисус, нареченное Ангелом прежде зачатия Его во чреве. Младенец же возрастал и укреплялся духом, исполняясь премудрости, и благодать Божия была на Нем. Каждый год родители Его ходили в Иерусалим на праздник Пасхи. И когда Он был двенадцати лет, пришли они также по обычаю в Иерусалим на праздник. Когда же, по окончании дней праздника, возвращались, остался Отрок Иисус в Иерусалиме; и не заметили того Иосиф и Матерь Его, но думали, что Он идет с другими. Пройдя же дневной путь, стали искать Его между родственниками и знакомыми и, не найдя Его, возвратились в Иерусалим, ища Его. Через три дня нашли Его в храме, сидящего посреди учителей, слушающего их и спрашивающего их; все слушавшие Его дивились разуму и ответам Его. И, увидев Его, удивились; и Матерь Его сказала Ему: Чадо! что Ты сделал с нами? Вот, отец Твой и Я с великою скорбью искали Тебя. Он сказал им: зачем было вам искать Меня? или вы не знали, что Мне должно быть в том, что принадлежит Отцу Моему? Но они не поняли сказанных Им слов. И Он пошел с ними и пришел в Назарет; и был в повиновении у них. И Матерь Его сохраняла все слова сии в сердце Своем. Иисус же преуспевал в премудрости и возрасте и в любви у Бога и человеков.

Святителя Василия: ЕВАНГЕЛИЕ от Луки (гл.6: 17–23):
В то время стал Иисус на ровном месте, и множество учеников Его, и много народа из всей Иудеи и Иерусалима и приморских мест Тирских и Сидонских, которые пришли послушать Его и исцелиться от болезней своих, также и страждущие от нечистых духов; и исцелялись. И весь народ искал прикасаться к Нему, потому что от Него исходила сила и исцеляла всех. И Он, возведя очи Свои на учеников Своих, говорил: Блаженны алчущие ныне, ибо насытитесь. Блаженны вы, когда возненавидят вас люди и когда отлучат вас, и будут поносить, и пронесут имя ваше, как бесчестное, за Сына Человеческого. Возрадуйтесь в тот день и возвеселитесь, ибо велика вам награда на небесах.

Вме́сто «Досто́йно есть»:
О Тебе́ ра́дуется, Благода́тная вся́кая тварь,/ А́нгельский собор и челове́ческий род,/ освяще́нный хра́ме и раю́ слове́сный,/ девственная похвало́,/ из Нея́же Бог воплоти́ся,/ и Младе́нец бысть, пре́жде век Сый Бог наш:/ ложесна́ бо Твоя́ престо́л сотвори́/ и чре́во Твое́ простра́ннее Небе́с соде́ла.// О Тебе́ ра́дуется, Благода́тная, вся́кая тварь, сла́ва Тебе́.

Величаем Тя, святи́телю о́тче Васи́лие,/ и чтим святу́ю па́мять твою́,/ ты бо мо́лиши за нас// Христа́, Бо́га на́шего.

Версия для печати







Код для размещения ссылки на данный материал:


Как будет выглядеть ссылка:
Богослужебные тексты для общего народного пения: ОБРЕЗАНИЕ ГОСПОДНЕ, свт. Василия Великого (13-14 января)

Во многих храмах Москвы прихожане стараются подпевать, в некоторых храмах даже практикуется «народное пение». Участвовать в богослужении можно и молча. Но в любом случае богослужебные тексты хорошо бы понимать, удобно следить глазами за текстом ключевых богослужебных песнопений. Размещаем текст для общего народного пения к праздничной всенощной и литургии

Журнал Нескучный сад
 
Реклама
Изготовление куполов, крестов Сталь с покрытием нитрид титана под золото, медь, синий. От 2000 руб. за м2 www.t2000.ru
Знаете ли вы Москву? Какая улица в столице самая длинная, где растут самые старые деревья, кто изображен на памятнике сырку «Дружба», откуда взялось название Девичье поле и в какой стране находится село Москва? Ученье — свет Приближается 1 сентября, день, дети снова пойдут в школу. Знаем ли мы, как и чему учились наши предки, какие у них были школы, какие учителя? Крещение Руси День Крещения Руси пока что не объявлен государственным праздником. Однако этот поворотный момент в истории России изменил русскую государственность, культуру, искусство, ментальность и многое другое. Счастливые годы последней императорской семьи Мы больше знаем о мученическом подвиге и последних днях жизни этой семьи, чем о том, что предшествовало этому подвигу. Как и чем жила августейшая семья тогда, когда над ней не тяготела тень ипатьевского дома, когда еще живы были традиции и порядки аристократической императорской России? Русские святые Кто стал прототипом героя «Братьев Карамазовых»? В честь кого из русских святых назвали улицу на острове Корфу? Кто из наших преподобных не кормил медведя? Проверьте, знаете ли вы мир русской святости, ответив на вопросы нашей викторины Апостолы Петр и Павел: рыбак и фарисей Почему их память празднуется в один день, где был раскопан дом Петра, какие слова из послания к Солунянам стали советским лозунгом и кто был Павел по профессии. 400-летие дома Романовых: памятные места Ко дню России предлагаем викторину о царской династии Романовых. Династия Романовых и благотворительность В год 400-летия воцарения в России династии Романовых вспоминаем служение царей и цариц делам милосердия. Пасха Зачем идет крестный ход — знаете? А откуда пошел обычай красить яйца? А когда отменяются земные поклоны? Кто написал канон «Воскресения день»? Великий пост Проверьте себя, хорошо ли вы знаете постное богослужение. Сретение Рождественская викторина




Новости милосердия.ru
 
       
     
 
  Яндекс цитирования



 
Перепечатка материалов сайта в интернете возможна только при наличии активной гиперссылки на сайт журнала «Нескучный сад».
Перепубликация в печатных изданиях возможна только с письменного разрешения редакции.