На Главную E-mail
       
 
Нескучный сад 5-6 (88)
   
 
Архив по номерам   Редакция   Контактная информация
   

По благословению Святейшего Патриарха Московского и всея Руси Алексия II

Нескучный сад - Журнал о православной жизни
+7 (495) 912-91-19
 
 
 
Разделы сайта
 
Дополнительно:
 Фраза полностью
 Любое из слов
 Во всех полях
 Только в заголовках
 
  Жизнь в Церкви №0'0000

Богослужебные тексты для общего народного пения: Неделя 18-я по Пятидесятнице, глас 1 (26-27 октября)


Версия для печати
25.10.13, 13:06

Во многих храмах Москвы прихожане стараются подпевать, в некоторых храмах даже практикуется «народное пение». Участвовать в богослужении можно и молча. Но в любом случае богослужебные тексты хорошо бы понимать, удобно следить глазами за текстом ключевых богослужебных песнопений. Размещаем текст для общего народного пения к субботней всенощной и воскресной литургии

Седьмой Вселенский Собор. XVI-XVII вв. Государственный Русский музей. Фото сайта lib.pstgu.ru

ОСНОВНЫЕ ТЕКСТЫ СЛУЖБЫ И ПЕСНОПЕНИЯ ДЛЯ ОБЩЕНАРОДНОГО ПЕНИЯ
Неделя 18-я по Пятидесятнице, глас 1

Память святых отцов VII Вселенского собора (787). Мчч. Наза́рия, Герва́сия, Прота́сия и Келси́я. Прп. Нико́лы Свято́ши, кн. Черни́говского. Прп. Параске́вы Сербской. Прп. Космы́ Я́хромского.
ВСЕНОЩНОЕ БДЕНИЕ
Блажен муж:
Блажен муж, иже не иде на совет нечестивых./ Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа.
Яко весть Господь путь праведных и путь нечестивых погибнет. Аллилуиа (трижды).
Работайте Господеви со страхом и радуйтеся Ему с трепетом. Аллилуиа (трижды).
Блажени вси надеющиеся нань. Аллилуиа (трижды).
Воскресни, Господи, спаси мя, Боже мой. Аллилуиа (трижды).
Господне есть спасение и на людех Твоих благословение Твое. Аллилуиа (трижды).
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. И ныне и присно и во веки веков. Аминь. Аллилуиа (трижды)
Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа. Слава Тебе, Боже (трижды)

Стихиры на Господи воззвах:
Господи, воззвах к Тебе, услыши мя. / Услыши мя, Господи.
Господи, воззвах к Тебе, услыши мя: / вонми гласу моления моего, / внегда воззвати ми к Тебе. / Услыши мя, Господи.
Да исправится молитва моя, / яко кадило пред Тобою, / воздеяние руку моею / – жертва вечерняя. / Услыши мя, Господи.
Из глубины воззвах к Тебе Господи, Господи, услыши глас мой.

Стихиры воскресные, глас 1:
Изведи из темницы душу мою, / исповедатися Имене Твоему.
Вечерния наша молитвы / приими Святый Господи, / и подаждь нам оставление грехов, / яко Един еси / явлей в мире Воскресение.
Мене ждут праведницы, / дондеже воздаси мне.
Обыдите людие Сион, / и обымите Его, / и дадите славу в нем Воскресшему из мертвых: / яко Той есть Бог наш, / Избавлей нас от беззаконий наших.
Из глубины воззвах к Тебе, Господи, / Господи, услыши глас мой.
Приидите людие, / воспоим, и поклонимся Христу, / славяще Его из мертвых Воскресение: / яко Той есть Бог наш, / от прелести вражия мiр Избавлей.
Да будут уши Твои / внемлюще гласу моления моего.
Веселитеся Небеса, / вострубите основания земли, / возопийте горы веселие: / се бо Еммануил грехи наша на Кресте пригвозди, / и живот даяй, смерть умертви, / Адама Воскресивый, яко Человеколюбец.

Стихиры святых отцев, глас 6:
Аще беззакония назриши, Господи, Господи, кто постоит; / яко у Тебе очищение есть.
Честны́я собо́ры отце́в, в ра́зная времена́ соста́вив, во еди́но собра́ еди́нем и те́мже пра́вилом, зело́ до́бре патриа́рх ге́рман но́вый, пиша́ ку́пно же и держа́ догма́ты си́х, и́же и моли́твенники бо́дрственныя сия́ спасе́ния, Го́споду предлага́ет, и па́стве с па́стыри.
И́мене ра́ди Твоего́ потерпе́х Тя, Го́споди, потерпе́ душа́ моя́ в сло́во Твое́,//упова́ душа́ моя́ на Го́спода.
Зако́на писа́ние де́тем евре́йским положи́ честну́ю седми́цу,/ се́ни придержа́щимся и служа́щим сей,/ ю́же отцы́, сте́кшеся на Седмо́м Собо́ре ма́нием Бо́жиим,/ в шести́ днех все сие́ соверши́вшаго,/ и седмы́й благослови́вшаго,// честне́йшую соде́лаша, преде́л ве́ры изложи́вше.
От стражи утренния до нощи, от стражи утренния, / да уповает Израиль на Господа.
Тро́ицу все́м от веще́й, миробы́тия су́щую вину́, я́сно преда́сте треблаже́ннии отцы́: три́ бо и четы́ре собо́ры, та́инственнейшим сло́вом положи́вше, и отмсти́телие я́вльшеся правосла́внаго сло́ва, стихи́а четы́ре су́щя, и Тро́ицу изъясни́сте, созда́вшую сия́, и ми́р сотво́ршую.
Яко у Господа милость, и многое у Него избавление, и Той избавит Израиля от всех беззаконий eго.
Довля́ше и еди́ною жи́знь вдохну́ти, лежа́щему сы́ну служа́щия, проро́ка елиссе́а сляче́ние зе́льно: оба́че обрати́ся седми́жды, и прикланя́шеся сему́, провозвеща́я я́ко прови́дец ва́ша собо́ры, и́миже умерщвле́ние Боже́ственнаго сло́ва водуши́сте, а́риа умертви́вше, и его́ све́рстники.
Хвалите Господа вси языцы, похвалите Его вси людие.
Кто́ твою́, спа́се, ри́зу раздра́? а́рий, ты́ ре́кл еси́: и́же Тро́ицы пресече́ единоче́стное нача́ло в разделе́ния: се́й отве́рже тя́ бы́ти еди́наго от Тро́ицы: се́й и несто́риа учи́т Богоро́дицу не глаго́лати. но собо́р и́же в нике́и, Сы́на Бо́жия тя́ пропове́да, Го́споди, отцу́ и Ду́ху сопресто́льна.Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Я́ко утверди́ся ми́лость Его́ на нас,// и и́стина Госпо́дня пребыва́ет во век.
А́рий безу́мный/ Пресвяте́й раздели́ Тро́ицы Единовла́стие/ в три неподо́бная же и чу́ждая существа́./ Те́мже отцы́ Богоно́снии соше́дшеся,/ усе́рдно ре́вностию распаля́еми, я́коже Фесви́тянин Илия́,/ духо́вным отсека́ют мече́м, и́же студу́ научи́вшаго ху́льному,// я́коже Дух изре́кл еси́.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу:
Та́инственная дне́сь Ду́ха трубы́ Богоно́сныя отцы́ восхва́лим, песнопе́вшия посреде́ це́ркве, пе́снь сли́чную Богосло́вия: Тро́ицу еди́ну непреме́нную, существо́ же и Бо́жество́: низложи́тели а́риевы, и правосла́вных побо́рники, моля́щияся всегда́ Го́споду, поми́ловатися душа́м на́шим.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Богородичен, глас 1:
Всемирную славу, / от человек Прозябшую, / и Владыку Рождшую, / Небесную Дверь / воспоим Марию Деву, / Безплотных песнь, и верных удобрение: / Сия бо явися Небо, и Храм Божества: / Сия преграждение вражды разрушивши, / мир введе, и Царствие отверзе. / Сию убо имуще веры Утверждение, / Поборника имамы из Нея Рождшагося Господа. / Дерзайте убо, дерзайте людие Божии: / ибо Той победит враги, яко Всесилен.

Свете тихий святыя славы, / Безсмертнаго, Отца Небеснаго, / Святаго Блаженнаго, Иисусе Христе. / Пришедше на запад солнца, / видевше свет вечерний, / поем Отца, Сына и Святаго Духа, Бога. / Достоин еси во вся времена / пет быти гласы преподобными, / Сыне Божий, живот даяй, / темже мир Тя славит.

Прокимен, глас 6:
Господь воцарися, / в лепоту облечеся.
Стих: Облечеся Господь в силу и препоясася.
Стих: Ибо утверди вселенную, яже не подвижется.
Стих: Дому Твоему подобает святыня Господи, в долготу дний.

Сподоби, Господи, в вечер сей без греха сохранитися нам. Благословен еси, Господи, Боже отец наших, и хвально и прославлено имя Твое во веки. Аминь.
Буди, Господи, милость Твоя на нас, якоже уповахом на Тя. Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим. Благословен еси, Владыко, вразуми мя оправданием Твоим. Благословен еси, Святый, просвети мя оправдании Твоими.
Господи, милость Твоя во век, дел руку Твоею не презри. Тебе подобает хвала, Тебе подобает пение, Тебе слава подобает, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Стихиры на стиховне:
Стихиpы воскpесны, глас 1.
Страстию Твоею Христе, / от страстей свободихомся, / и воскресением Твоим из истления избавихомся, / Господи, слава Тебе.
Господь воцаpися, в лепоту облечеся.
Да радуется тварь, небеса да веселятся, / руками да восплещут языцы с веселием: / Христос бо Спас наш, на Кресте пригвозди грехи наша: / и смерть умертвив живот нам дарова, / падшаго Адама всероднаго Воскресивый, / яко Человеколюбец.
Ибо утвеpди вселенную, яже не подвижится.
Царь сый небесе и земли непостижиме, / волею распялся еси за человеколюбие. / Егоже ад срет доле, огорчися, / и праведных души приемша возрадовашася: / Адам же, видев Тя Зиждителя в преисподних, воскресе. / О чудесе! Како смерти вкуси всех жизнь; / но якоже восхоте мiр просветити зовущий, и глаголющий: / Воскресый из мертвых, Господи, слава Тебе.
Дому Твоему подобает святыня, Господи, в долготу дний.
Жены мvроносицы, мvра носяща, / со тщанием и рыданием гроба Твоего достигоша, / и не обретша Пречистаго Тела Твоего, / от Ангела же уведевша новое и преславное чудо, / Апостолом глаголаху: / воскресе Господь, / подая мiрови велию милость.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу

Стихира святых отцев:
Моле́бную па́мять дне́сь, Богоно́сных отце́в, от всея́ вселе́нныя собра́вшихся, во све́тлем гра́де нике́йстем, правосла́вных собра́ния, благоче́ствующе ве́рно пра́зднуем: си́и бо лю́таго а́риа безбо́жное веле́ние благочестному́дренне низложи́ша, и от кафоли́ческия це́ркве собо́рне того́ изгна́ша, и я́сно Сы́на Бо́жия единосу́щна, и соприсносу́щна, пре́жде ве́к су́ща, все́х научи́ша испове́дати во изображе́нии ве́ры, изве́стно и благоче́стно сие́ изложи́вше. те́мже и мы́ Боже́ственным и́х повеле́нием после́дствующе, изве́стно ве́рующе слу́жим, со отце́м Сы́ну, и Ду́ху всесвя́то́му, во еди́ном Боже́стве́, Тро́ице единосу́щней.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь

Богоpодичен воскресный, глас 4:
Призри на моления Твоих раб, Всенепорочная, / утоляющи лютая на ны востания, / всякия скорби нас изменяющи. / Тя бо, Едину, твердое и известное утверждение имамы, / и Твое предстательство стяжахом. / Да не постыдимся, Владычице, Тя призывающии, / потщися на умоление Тебе верно вопиющих: / радуйся, Владычице, / всех помоще, радосте и покрове, / и спасение душ наших.

Ныне отпущаеши раба Твоего, Владыко, по глаголу Твоему, с миром; яко видеста очи мои спасение Твое, еже еси уготовал пред лицем всех людей, свет во откровение языков, и славу людей Твоих Израиля.

Богоро́дице Де́во, ра́дуйся,/ Благода́тная Мари́е, Госпо́дь с Тобо́ю:/ благослове́на Ты в жена́х/ и благослове́н Плод чре́ва Твоего́,// яко Спа́са родила́ еси душ на́ших. (дважды)

Тропарь святых отцов, глас 4
Препросла́влен еси́, Христе́ Бо́же наш,/ свети́ла на земли́ отцы́ на́ша основа́вый/ и те́ми ко и́стинней ве́ре вся ны наста́вивый,// Многоблагоутро́бне, сла́ва Тебе́.

Псало́м 33:
Благословлю́ Го́спода на вся́кое вре́мя,/ вы́ну хвала́ Его́ во усте́х мои́х./ О Го́споде похва́лится душа́ моя́,/ да услы́шат кро́тцыи, и возвеселя́тся./ Возвели́чите Го́спода со мно́ю,/ и вознесе́м И́мя Его́ вку́пе./ Взыска́х Го́спода, и услы́ша мя,/ и от все́х скорбе́й мои́х изба́ви мя./ Приступи́те к Нему́, и просвети́теся,/ и ли́ца ва́ша не постыдя́тся./ Сей ни́щий воззва́, и Госпо́дь услы́ша и,/ и от все́х скорбе́й его́ спасе́ и./ Ополчи́тся а́нгел Госпо́день о́крест боя́щихся Его́,/ и изба́вит их./ Вкуси́те и ви́дите, я́ко благ Госпо́дь:/ блаже́н муж, и́же упова́ет Нань./ Бо́йтеся Го́спода, вси́ святи́и Его́,/ я́ко несть лише́ния боя́щимся Его́./ Бога́тии обнища́ша и взалка́ша:/ взыска́ющии же Го́спода// не лиша́тся вся́каго бла́га.

Утреня
(выключается свет, читается шестопсалмие: 3, 37, 62, 87, 102, 142 псалмы)
Бог Господь, и явися нам, благословен грядый во имя Господне

Тропарь воскресный, глас 1 (дважды):
Камени запечатану от иудей / и воином стрегущим Пречистое Тело Твое, / воскресл еси тридневный Спасе, / даруяй мирови жизнь. / Сего ради Силы Небесныя вопияху Ти, Жизнодавче: / слава Воскресению Твоему, Христе, / слава Царствию Твоему, / слава смотрению Твоему, едине Человеколюбче.

Слава:
Тропарь святым отцам, глас 8:
Препросла́влен еси́, Христе́ Бо́же на́ш, свети́ла на земли́ отцы́ на́ши основа́вый, и те́ми ко и́стинней ве́ре вся́ ны́ наста́вивый, многобла́гоутро́бне, сла́ва тебе́.

И ныне:
Богородичен, глас 8:
Иже нас ради рождейся от Девы / и, распятие претерпев, Благий, / испровергий смертию смерть / и Воскресение явлей яко Бог, / не презри, яже создал еси рукою Твоею; / яви человеколюбие Твое, Милостиве. / Приими рождшую Тя, Богородицу, молящуюся за ны, / и спаси, Спасе наш, люди отчаянныя.

Далее читаются кафизмы
(по уставу положено читать 3 кафизмы, но в разных храмах в зависимости от традиции, чтение псалтири может быть сокращено до 3-х псалмов или вовсе пропущено).


Полиеле́й:
Хвали́те И́мя Госпо́дне, хвали́те, раби́ Го́спода. Аллилу́иа.
Благослове́н Госпо́дь от Сио́на, живы́й во Иерусали́ме. Аллилу́иа.
Испове́дайтеся Го́сподеви, я́ко Благ, я́ко в век ми́лость Его́. Аллилу́иа.
Испове́дайтеся Бо́гу Небе́сному, я́ко в век ми́лость Его́. Аллилу́иа.

Тропари «по непорочных», глас 5:
Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим.
Ангельский собор удивися, / зря Тебе в мертвых вменившася, / смертную же, Спасе, крепость разоривша, / и с Собою Адама воздвигша, / и от ада вся свобождша.
Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим.
Почто мvра с милостивными слезами, / о ученицы, растворяете? / Блистаяйся во гробе Ангел мvроносицам вещаше: / видите вы гроб и уразумейте, / Спас бо воскресе от гроба.
Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим.
Зело рано мvроносицы течаху / ко гробу Твоему рыдающия, / но предста к ним Ангел и рече: / рыдания время преста, не плачите, / воскресение же апостолом рцыте.
Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим.
Мироносицы жены с миры пришедшия / ко гробу Твоему, Спасе, рыдаху, / Ангел же к ним рече, глаголя: / что с мертвыми живаго помышляете? / Яко Бог бо, воскресе от гроба.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Поклонимся Отцу / и Его Сынови, и Святому Духу, / Святей Троице во едином существе, / с Серафимы зовуще: / Свят, Свят, Свят еси, Господи.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Жизнодавца рождши, / греха, Дево, Адама избавила еси, / радость же Еве / в печали место подала еси, / падшия же от жизни / к сей направи / из Тебе воплотивыйся Бог и Человек.

Прокимен, глас 1:
Ныне воскресну, глаголет Господь, / положуся во Спасение, не обинюся о нем.
Стих: Словеса Господня, словеса чиста.
Стих: Хвалите Бога во святых Его, хвалите Его в утвержении силы Его

Евангелие от Иоанна, глава 20: 1-10 (перевод на русский язык)
В то время, в первый же день недели Мария Магдалина приходит ко гробу рано, когда было еще темно, и видит, что камень отвален от гроба. Итак, бежит и приходит к Симону Петру и к другому ученику, которого любил Иисус, и говорит им: унесли Господа из гроба, и не знаем, где положили Его. Тотчас вышел Петр и другой ученик, и пошли ко гробу. Они побежали оба вместе; но другой ученик бежал скорее Петра, и пришел ко гробу первый. И, наклонившись, увидел лежащие пелены; но не вошел во гроб. Вслед за ним приходит Симон Петр, и входит во гроб, и видит одни пелены лежащие, и плат, который был на главе Его, не с пеленами лежащий, но особо свитый на другом месте. Тогда вошел и другой ученик, прежде пришедший ко гробу, и увидел, и уверовал. Ибо они еще не знали из Писания, что Ему надлежало воскреснуть из мертвых. Итак ученики опять возвратились к себе.

Воскресе́ние Христо́во ви́девше, поклони́мся Святому Господу Иисусу, единому безгрешному. Кресту Твоему покланяемся, Христе, и святое Воскресение Твое пое́м и сла́вим. Ты бо еси Бог наш, ра́зве Тебе ино́го не зна́ем, Имя Твое имену́ем. Приидите, вси ве́рнии, поклони́мся святому Христову Воскресению; се бо прии́де Кресто́м радость всему миру; всегда́ благословя́ще Господа, пое́м Воскресение Его, распятие бо претерпе́в, смертию смерть разруши́.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Молитвами апостолов, Милостиве, очисти множество согрешений наших.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Молитвами Богородицы, Милостиве, очисти множество согрешений наших.
Помилуй мя, Боже, по велицей милости Твоей, и по множеству щедрот Твоих очисти беззаконие мое.
Воскрес Иисус от гроба, якоже прорече, даде нам живот вечный и велию милость.

Далее читается КАНОН
(в песнях канона, читаемого с начала помазания прихожан елеем, раскрывается смысл и красота празднуемых сегодня Церковью событий)
На 9 песни канона:
Песнь Пресвятой Богородицы:
Величит душа Моя Господа / и возрадовася дух Мой о Бозе Спасе Моем.
Честнейшую Херувим / и славнейшую без сравнения Серафим, /
без истления Бога Слова рождшую, / сущую Богородицу, Тя величаем (Припев поется после каждого стиха)
Яко призре на смирение рабы Своея, / се бо, от ныне ублажат Мя вси роди. Честнейшую…
Яко сотвори Мне величие Сильный, и свято имя Его, и милость Его в роды родов боящимся Его.
Честнейшую…
Сотвори державу мышцею Своею, / расточи гордыя мыслию сердца их.
Честнейшую…
Низложи сильныя со престол, / и вознесе смиренныя, алчущия исполни благ, / и богатящияся отпусти тщи.
Честнейшую…
Восприят Израиля отрока Своего, / помянути милости, / якоже глагола ко отцем нашим, / Аврааму и семени его даже до века.
Честнейшую…

После канона Стихиры на хвалитех:
Всякое дыхание да хвалит Господа.
Хвалите Господа с небес, / хвалите Его в вышних. / Тебе подобает песнь Богу.
Хвалите Его, вси Ангели Его, / хвалите Его, вся Силы Его. / Тебе подобает песнь Богу.

Воскресные стихиры, глас 1:
Сотворити в них суд написан: / слава сия будет всем преподобным Его.
Поем Твою Христе, спасительную страсть, / и славим Твое Воскресение.
Хвалите Бога во святых Его, / хвалите Его в утвержении силы Его.
Крест претерпевый, и смерть упразднивый, / и воскресый из мертвых, / умири нашу жизнь, Господи, / яко един Всесилен.
Хвалите Его на силах Его, / хвалите Его по множеству величествия Его.
Ада пленивый, и человека воскресивый, / Воскресением Твоим Христе, / сподоби нас чистым сердцем, / Тебе пети и славити.
Хвалите Его во гласе трубнем: / хвалите Его во псалтири и гуслех.
Боголепное Твое снисхождение славяще, / поем Тя Христе. / Родился еси от Девы, / и не разлучен был еси от Отца, / пострадал еси яко человек, / и волею претерпел еси Крест, / воскресл еси от гроба, яко от чертога произшед / да спасеши мiр, / Господи слава Тебе.

Стихиры святых отцев:
Хвалите его в тимпане и лице, хвалите его во струнах и органе:
Все́ собра́вше / душе́вное худо́жество, / и Боже́ственным Ду́хом разсмотри́вше / Небе́сный и че́стны́й / симво́л ве́ры, / че́стни́и отцы́ Богопи́санне начерта́ша: / в не́мже я́вственнейше / ро́ждшему собезнача́льнаго сло́ва науча́ют, / и всеи́стинно единосу́щнаго, / апо́стольским после́дующе проявле́нно уче́нием, / благосла́внии и пребога́тии / и́стинно и Богому́дрии.
Хвалите Его в кимвалех доброгласных, хвалите Его в кимвалех восклицания: / всякое дыхание да хвалит Господа:
Все́ собра́вше / душе́вное худо́жество, / и Боже́ственным Ду́хом разсмотри́вше / Небе́сный и че́стны́й / симво́л ве́ры, / че́стни́и отцы́ Богопи́санне начерта́ша: / в не́мже я́вственнейше / ро́ждшему собезнача́льнаго сло́ва науча́ют, / и всеи́стинно единосу́щнаго, / апо́стольским после́дующе проявле́нно уче́нием, / благосла́внии и пребога́тии / и́стинно и Богому́дрии.
Бла́гослове́н еси́, Го́споди Бо́же оте́ц на́ших, и хва́льно и просла́влено и́мя твое́ во ве́ки:
Все́ прие́мше / у́мное сия́ние свя́та́го Ду́ха, преесте́ственнейшее благосло́вие / кра́ткими глаго́лы, и мно́гим ра́зумом / Богодохнове́нно провеща́ша, / я́ко Христо́вы пропове́дницы, / Ева́нгельских предста́телие / уче́ний блаже́ннии: / и благочести́вых преда́ний, / свы́ше прие́мше си́х открове́ние я́ве, / и просве́щшеся, изложи́ша / ве́ру Богонауче́нную.
Собери́те ему́ преподо́бныя его́:
Все́ собра́вше / па́стырское иску́сство, / и я́рость дви́гше ны́не пра́веднейшу, / отмсти́тельне тя́жкия отгна́ша и па́губныя во́лки, / пра́щею Ду́ха изве́ргше, / от це́рко́внаго исполне́ния / па́дшия я́ко к сме́рти, / и я́ко неисце́льно неду́говавшия, / Боже́ственнии па́стырие, / я́ко раби́ и́стиннейшии Христо́вы, / и Боже́ственнаго пропове́дания / таи́нницы свяще́ннейшии.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Свя́ты́х отце́в ли́к, от коне́ц вселе́нныя сте́кшийся, отца́, и Сы́на, и Ду́ха свя́та́го, еди́но существо́ научи́ша, и естество́, и та́йну Богосло́вия я́сно преда́ша це́ркви: и́хже похваля́юще ве́рою, ублажи́м глаго́люще: о Боже́ственный по́лче! Богоглаго́ливии ору́жницы ополче́ния Госпо́дня, зве́зды многосве́тлыя мы́сленныя тве́рди, та́инственнаго сио́на необори́мии столпи́, миродохнове́ннии цве́ти ра́йстии, всезлата́я уста́ сло́ва, нике́йская похвало́, вселе́нныя украше́ние! приле́жно моли́теся о душа́х на́ших.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Преблагословена еси, Богородице Дево, / Воплощшим бо ся из Тебе ад пленися, / Адам воззвася, / клятва потребися, / Ева свободися, / смерть умертвися, и мы ожихом. / Тем воспевающе вопием: / благословен Христос Бог, / благоволивый тако, слава Тебе.

ЛИТУРГИЯ

1-й антифон:
Благослови, душе моя, Господа, Благословен еси, Господи.
Благослови, душе моя, Господа, и вся внутренняя моя, имя святое Его.
Благослови, душе моя, Господа, и не забывай всех воздаяний Его.
Очищающаго вся беззакония твоя, исцеляющаго вся недуги твоя.
Избавляющаго от истления живот твой, венчающаго тя милостию и щедротами.
Исполняющаго во благих желание твое: обновится яко орля юность твоя.
Щедр и милостив Господь, долготерпелив и многомилостив.
Благослови, душе моя, Господа, и вся внутреняя моя, имя святое Его.
Благословен еси, Господи.

2-й антифон:
Хвали, душе моя, Господа.
Восхвалю Господа в животе моем, пою Богу моему, дондеже есмь.
Не надейтеся на князи, на сыны человеческия, в них же несть спасения.
Изыдет дух его, и возвратится в землю свою: в той день погибнут вся помышления его.
Блажен, емуже Бог Иаковль помошник его, упование его на Господа Бога своего,
сотворшаго небо и землю, море и вся, яже в них;
хранящаго истину в век, творящего суд обидимым, дающаго пищу алчущим.
Господь решит окованныя; Господь умудряет слепцы;
Господь возводит низверженныя; Господь любит праведники;
Господь хранит пришельцы, сира и вдову приимет, и путь грешных погубит.
Воцарится Господь во век. Бог твой, Сионе, в род и род.

Единородный Сыне, и Слове Божий, безсмертен Сый, и изволивый спасения нашего ради воплотиться от святыя Богородицы и Приснодевы Марии, непреложно вочеловечивыйся, распныйся же Христе Боже, смертию смерть поправый, Един сый Святыя Троицы, спрославляемый Отцу и Святому Духу, спаси нас.

Блаженны:
Во Царствии Твоем помяни нас, Господи, егда приидеши во Царствии Твоем.
Блажнени нищии духом, яко тех есть Царство Небесное.
Блажени плачущии, яко тии утешатся.
Блажени кротции, яко тии наследят землю.
Блажени алчущии и жаждущии правды, яко тии насытятся.
Блажени милостивии, яко тии помиловани будут.
Блажени чистии сердцем, яко тии Бога узрят.
Блажени миротворцы, яко тии сынове Божии нарекутся.
Блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царство Небесное.
Блажени есте, егда поносят вам, и изженут, и рекут всяк зол глагол на вы, лжуще Мене ради.
Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на небесех.

Во время малого входа с Евангелием:
Прииди́те, поклони́мся и припаде́м ко Христу́. Спаси ны, Сыне Божий, воскресый их мертвых, поющия Ти, Аллилуйя.

Тропа́рь воскресный, глас 1:
Камени запечатану от иудей / и воином стрегущим Пречистое Тело Твое, / воскресл еси тридневный Спасе, / даруяй мирови жизнь. / Сего ради Силы Небесныя вопияху Ти, Жизнодавче: / слава Воскресению Твоему, Христе, / слава Царствию Твоему, / слава смотрению Твоему, едине Человеколюбче.

Тропарь святых отец, глас 8
Препросла́влен еси́, Христе́ Бо́же на́ш, свети́ла на земли́ отцы́ на́ши основа́вый, и те́ми ко и́стинней ве́ре вся́ ны́ наста́вивый, многобла́гоутро́бне, сла́ва тебе́.

Кондак воскресный, глас 1:
Воскресл еси яко Бог из гроба во славе, / и мир совоскресил еси; / и естество человеческое яко Бога воспевает Тя, и смерть исчезе; / Адам же ликует, Владыко; / Ева ныне от уз избавляема радуется, зовущи: / Ты еси, Иже всем подая, Христе, воскресение.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу:

Кондак святых отец, глас 6:
Иже из Отца возсияв, Сын неизреченно / из Жены родися, сугуб естеством, / Егоже видяще, не отметаемся зрака изображения, / но, сие благочестно начертающе, / почитаем верно. / И сего ради истинную веру Церковь держащи, / лобызает икону вочеловечения Христова.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Предстательство христиан непостыдное, ходатайство ко Творцу непреложное, не презри грешных молений гласы, но предвари, яко Благая, на помощь нас, верно зовущих Ти; ускори на молитву и потщися на умоление, предстательствующи присно, Богородице, чтущих Тя.

(Пение тропарей по входе дано по варианту службы в Господском храме. В храме Богородицы или святого добавляются свои тропари и поются в ином порядке)

Прокимен, глас 1:
Буди, Господи, милость Твоя на нас, / якоже уповахом на Тя.
Стих: Радуйтеся, праведнии, о Господе, /правым подобает похвала.
Прокимен, глас 4 (святым отцам)
Благословен еси, Господи Боже отец наших, / и хвально и прославлено Имя Твое во веки.

К Коринфянам послание св. ап. Павла (глава 9:6-11), рядовое
Братия, кто сеет скупо, тот скупо и пожнет; а кто сеет щедро, тот щедро и пожнет. Каждый уделяй по расположению сердца, не с огорчением и не с принуждением; ибо радостно дающего любит Бог. Бог же силен обогатить вас всякою благодатью, чтобы вы, всегда и во всем имея всякое довольство, были богаты на всякое доброе дело, как написано: расточил, раздал нищим; правда его пребывает в век. Дающий же семя сеющему и хлеб в пищу подаст обилие посеянному вами и умножит плоды правды вашей, так чтобы вы всем богаты были на всякую щедрость, которая через нас производит благодарение Богу.

К Евреям послание св. апостола Павла (глава 13:7-16), святым отцам:
Братия, поминайте наставников ваших, которые проповедовали вам слово Божие, и, взирая на кончину их жизни, подражайте вере их. Иисус Христос вчера и сегодня и во веки Тот же. Учениями различными и чуждыми не увлекайтесь; ибо хорошо благодатью укреплять сердца, а не яствами, от которых не получили пользы занимающиеся ими. Мы имеем жертвенник, от которого не имеют права питаться служащие скинии. Так как тела животных, которых кровь для очищения греха вносится первосвященником во святилище, сжигаются вне стана, – то и Иисус, дабы освятить людей Кровию Своею, пострадал вне врат. Итак выйдем к Нему за стан, нося Его поругание; ибо не имеем здесь постоянного града, но ищем будущего. Итак будем через Него непрестанно приносить Богу жертву хвалы, то есть плод уст, прославляющих имя Его. Не забывайте также благотворения и общительности, ибо таковые жертвы благоугодны Богу.

Евангелие от Луки (глава 8; 5-15), рядовое
Сказал Господь притчу сию: вышел сеятель сеять семя свое, и когда он сеял, иное упало при дороге и было потоптано, и птицы небесные поклевали его; а иное упало на камень и, взойдя, засохло, потому что не имело влаги; а иное упало между тернием, и выросло терние и заглушило его; а иное упало на добрую землю и, взойдя, принесло плод сторичный. Сказав это, возгласил: кто имеет уши слышать, да слышит! Ученики же Его спросили у Него: что бы значила притча сия? Он сказал: вам дано знать тайны Царствия Божия, а прочим в притчах, так что они видя не видят и слыша не разумеют. Вот что значит притча сия: семя есть слово Божие; а упавшее при пути, это суть слушающие, к которым потом приходит диавол и уносит слово из сердца их, чтобы они не уверовали и не спаслись; а упавшее на камень, это те, которые, когда услышат слово, с радостью принимают, но которые не имеют корня, и временем веруют, а во время искушения отпадают; а упавшее в терние, это те, которые слушают слово, но, отходя, заботами, богатством и наслаждениями житейскими подавляются и не приносят плода; а упавшее на добрую землю, это те, которые, услышав слово, хранят его в добром и чистом сердце и приносят плод в терпении. Сказав это, Он возгласил: кто имеет уши слышать, да слышит!

Евангелие от Иоанна (глава 17: 1-13), святым отцам
В то время возвел Иисус очи Свои на небо и сказал: Отче! пришел час, прославь Сына Твоего, да и Сын Твой прославит Тебя, так как Ты дал Ему власть над всякою плотью, да всему, что Ты дал Ему, даст Он жизнь вечную. Сия же есть жизнь вечная, да знают Тебя, единого истинного Бога, и посланного Тобою Иисуса Христа. Я прославил Тебя на земле, совершил дело, которое Ты поручил Мне исполнить. И ныне прославь Меня Ты, Отче, у Тебя Самого славою, которую Я имел у Тебя прежде бытия мира. Я открыл имя Твое человекам, которых Ты дал Мне от мира; они были Твои, и Ты дал их Мне, и они сохранили слово Твое. Ныне уразумели они, что все, что Ты дал Мне, от Тебя есть, ибо слова, которые Ты дал Мне, Я передал им, и они приняли, и уразумели истинно, что Я исшел от Тебя, и уверовали, что Ты послал Меня. Я о них молю: не о всем мире молю, но о тех, которых Ты дал Мне, потому что они Твои. И все Мое Твое, и Твое Мое; и Я прославился в них. Я уже не в мире, но они в мире, а Я к Тебе иду. Отче Святой! соблюди их во имя Твое, тех, которых Ты Мне дал, чтобы они были едино, как и Мы. Когда Я был с ними в мире, Я соблюдал их во имя Твое; тех, которых Ты дал Мне, Я сохранил, и никто из них не погиб, кроме сына погибели, да сбудется Писание. Ныне же к Тебе иду, и это говорю в мире, чтобы они имели в себе радость Мою совершенную.

Версия для печати







Код для размещения ссылки на данный материал:


Как будет выглядеть ссылка:
Богослужебные тексты для общего народного пения: Неделя 18-я по Пятидесятнице, глас 1 (26-27 октября)

Во многих храмах Москвы прихожане стараются подпевать, в некоторых храмах даже практикуется «народное пение». Участвовать в богослужении можно и молча. Но в любом случае богослужебные тексты хорошо бы понимать, удобно следить глазами за текстом ключевых богослужебных песнопений. Размещаем текст для общего народного пения к субботней всенощной и воскресной литургии

Журнал Нескучный сад
 
Реклама
Изготовление куполов, крестов Сталь с покрытием нитрид титана под золото, медь, синий. От 2000 руб. за м2 www.t2000.ru
Знаете ли вы Москву? Какая улица в столице самая длинная, где растут самые старые деревья, кто изображен на памятнике сырку «Дружба», откуда взялось название Девичье поле и в какой стране находится село Москва? Ученье — свет Приближается 1 сентября, день, дети снова пойдут в школу. Знаем ли мы, как и чему учились наши предки, какие у них были школы, какие учителя? Крещение Руси День Крещения Руси пока что не объявлен государственным праздником. Однако этот поворотный момент в истории России изменил русскую государственность, культуру, искусство, ментальность и многое другое. Счастливые годы последней императорской семьи Мы больше знаем о мученическом подвиге и последних днях жизни этой семьи, чем о том, что предшествовало этому подвигу. Как и чем жила августейшая семья тогда, когда над ней не тяготела тень ипатьевского дома, когда еще живы были традиции и порядки аристократической императорской России? Русские святые Кто стал прототипом героя «Братьев Карамазовых»? В честь кого из русских святых назвали улицу на острове Корфу? Кто из наших преподобных не кормил медведя? Проверьте, знаете ли вы мир русской святости, ответив на вопросы нашей викторины Апостолы Петр и Павел: рыбак и фарисей Почему их память празднуется в один день, где был раскопан дом Петра, какие слова из послания к Солунянам стали советским лозунгом и кто был Павел по профессии. 400-летие дома Романовых: памятные места Ко дню России предлагаем викторину о царской династии Романовых. Династия Романовых и благотворительность В год 400-летия воцарения в России династии Романовых вспоминаем служение царей и цариц делам милосердия. Пасха Зачем идет крестный ход — знаете? А откуда пошел обычай красить яйца? А когда отменяются земные поклоны? Кто написал канон «Воскресения день»? Великий пост Проверьте себя, хорошо ли вы знаете постное богослужение. Сретение Рождественская викторина




Новости милосердия.ru
 
       
     
 
  Яндекс цитирования



 
Перепечатка материалов сайта в интернете возможна только при наличии активной гиперссылки на сайт журнала «Нескучный сад».
Перепубликация в печатных изданиях возможна только с письменного разрешения редакции.