На Главную E-mail
       
 
Нескучный сад 5-6 (88)
 
 
Архив по номерам   Редакция   Контактная информация
   

По благословению Святейшего Патриарха Московского и всея Руси Алексия II

Нескучный сад - Журнал о православной жизни
+7 (495) 912-91-19
 
 
 
Разделы сайта
 
Дополнительно:
 Фраза полностью
 Любое из слов
 Во всех полях
 Только в заголовках
 
  Жизнь в Церкви №0'0000

Богослужебные тексты для общего народного пения (01 - 02 июня 2013 г.)


Версия для печати
31.05.13, 16:18

Во многих храмах Москвы прихожане стараются подпевать, в некоторых храмах даже практикуется «народное пение». Участвовать в богослужении можно и молча. Но в любом случае богослужебные тексты хорошо бы понимать, удобно следить глазами за текстом ключевых богослужебных песнопений.

Свт. Московский Алексий, всея России чудотворец. Государственная Третьяковская галерея, XV - начала XVI века.

ОСНОВНЫЕ ТЕКСТЫ СЛУЖБЫ И ПЕСНОПЕНИЯ ДЛЯ ОБЩЕНАРОДНОГО ПЕНИЯ ВСЕНОЩНОЕ БДЕНИЕ Неделя 5-я по Пасхе, о самаряны́не. Глас 4 Обре́тение мощей свт. Московского Алекси́я, всея России чудотворца. Мч. Фалале́я. Блгв. кн. Довмо́нта, во Святом Крещении Тимофе́я, Псковского.


БЛАЖЕН МУЖ
Блажен муж, иже не иде на совет нечестивых. Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа.
Яко весть Господь путь праведных и путь нечестивых погибнет. Аллилуиа (трижды).
Работайте Господеви со страхом и радуйтеся Ему с трепетом. Аллилуиа (трижды).
Блажени вси надеющиеся нань. Аллилуиа (трижды).
Воскресни, Господи, спаси мя, Боже мой. Аллилуиа (трижды).
Господне есть спасение и на людех Твоих благословение Твое. Аллилуиа (трижды).
Слава, И ныне: Аллилуиа (трижды)
Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа. Слава Тебе, Боже (трижды)

СТИХИРЫ на Господи воззвах
Господи, воззвах к Тебе, услыши мя. / Услыши мя, Господи.
Господи, воззвах к Тебе, услыши мя: / вонми гласу моления моего, / внегда воззвати ми к Тебе. / Услыши мя, Господи.
Да исправится молитва моя, / яко кадило пред Тобою, / воздеяние руку моею / – жертва вечерняя. / Услыши мя, Господи.
Изведи из темницы душу мою, исповедатися имени Твоему.

[Воскресные]:
Животворя́щему Твоему́ Кресту́,/ непреста́нно кла́няющеся, Христе́ Бо́же,/ тридне́вное Воскресе́ние Твое́ сла́вим:/ тем бо обнови́л еси́ истле́вшее челове́ческое естество́, Всеси́льне,/ и и́же на Небеса́ восхо́д обнови́л еси́ нам,// я́ко Еди́н Благ и Человеколю́бец.
Мене ждут праведницы, дондеже воздаси мне.
Дре́ва преслуша́ния запреще́ние/ разреши́л еси́, Спа́се,/ на дре́ве кре́стнем во́лею пригвозди́вся,/ и во ад соше́д, Си́льне,/ сме́ртныя у́зы, я́ко Бог, растерзал еси́./ Те́мже кла́няемся е́же из ме́ртвых Твоему́ Воскресе́нию,/ ра́достию вопию́ще:// Всеси́льне Го́споди, сла́ва Тебе́.
Из глубины воззвах к Тебе Господи, Господи, услыши глас мой.
Врата́ а́дова сокруши́л еси́, Го́споди,/ и Твое́ю сме́ртию сме́ртное ца́рство разруши́л еси́:/ род же челове́ческий от истле́ния свободи́л еси́,/ живо́т и нетле́ние ми́ру дарова́в,// и ве́лию ми́лость.

[Стихиры праздника Триоди – О самаряны́не]:
Глас 1: Да будут уши Твои, внемлюще гласу моления моего.
На источник пришел еси, / источниче чудес, в шестый час, / Евин уловити плод: / Ева бо в той изыде из рая, прелестию змиевою. / Приближи бо ся самаряныня почерпсти воду, / юже видев рече Спас: / даждь Ми воду пити, / и Аз воды текущия насыщу тя. / И во град текши целомудренная, / народом возвести абие: / приидите видите Христа Господа, / Спаса душ наших.
Аще беззакония назриши, Господи, Господи, кто постоит; / яко у Тебе очищение есть.
На студенец яко прииде Господь, / самаряныня моляше Благоутробнаго: / подаждь ми воду веры, / и прииму купельныя воды, / радование и избавление. / Животодавче Господи, слава Тебе.
Имене ради Твоего потерпех Тя, Господи, потерпе душа моя в слово Твое, / упова душа моя на Господа.
Собезначальный и соприсносущный Сын и Слово Отчее, / на источник прииде, источник исцелений, / и жена от Самарии прииде почерпсти воду. / Юже видев рече Спас: / даждь Ми воду пити, / и шедши пригласи твоего мужа. / Она же яко Человеку глаголющи, а не Богу, / утаити тщашеся, / глаголаше: не имам мужа. / И Учитель к ней: / истину рекла еси, не имам мужа: / пять бо имела еси, и ныне егоже имаши, несть твой муж. / Она же о глаголе удивившися, / и во град текши, народом вопияше, глаголющи: / приидите видите Христа, / Иже дарует мирови велию милость.

[Святителя Алекси́я Московского]:
От стражи утренния до нощи, от стражи утренния, да уповает Израиль на Господа.
О ди́вное чу́до! / исто́чник чудодея́ний, / от гро́ба возсия́ша свя́ты́я мо́щи свя́ти́теля Христо́ва алекси́а: / весели́ся и ра́дуйся, Христоимени́тый гра́де москва́, / такова́го свя́ти́теля прии́м, / Богопропове́дника бла́года́ти. / воспое́м, ве́рнии, дави́да иму́ще ликонача́льника: / свяще́нницы твои́ облеку́тся в пра́вду, / и преподо́бнии твои́ возра́дуются, / прося́ще у Христа́ ми́ра и ве́лия ми́лости.
Яко у Господа милость,и многое у Него избавление,и Той избавит Израиля от всех беззаконий eго
Ди́вныя твоя́ цве́ты доброде́телей, алекси́е, / я́ко ма́слина плодови́та в дому́ Бо́жии: / све́тло возше́л еси́ в Небе́сныя оби́тели, / иде́же воздаде́ся тебе́ вене́ц, / за тру́д воздая́ния: / на́м же честна́я дарова́ния обрето́шася, / от мно́г ле́т сокрове́ны честны́я твоя́ мо́щи нетле́нны, чуде́с зарю́ испуща́ющия, чту́щим (с. 305) па́мять твою́, свя́ти́телю, / и вопию́щим: / Го́спода умоли́, преподо́бне, / дарова́ти на́м ве́лию ми́лость.
Хвалите Господа вси языцы, похвалите Его вси людие.
Пресла́вная чудеса́ яви́шася дне́сь, / сокро́вище неиздае́мо дарова́ний духо́вных, / исто́чник исцеле́ний, и спасе́ние ве́рным, / чудотво́рныя мо́щи свя́ти́теля, / и па́стыря овца́м слове́сным, / свя́ти́тельское честно́е украше́ние, / зако́н це́рко́вных вели́кое утвержде́ние, / воспое́м, ве́рнии, / святи́теля алекси́а, / Го́спода моля́ща, / подаю́щаго на́м ве́лию ми́лость.
Яко утвердися милость Его на нас, и истина Господня пребывает во век.
Прииди́те, росси́йстии собо́ри, и ви́дите, я́ко украше́ние ца́рско, и я́ко вене́ц пресве́тлый прия́т дне́сь преимени́тый гра́д москва́, честны́я мо́щи свя́ти́теля алекси́а: от мно́г бо ле́т сокрове́ны, обрето́шася нетле́нны. о ни́хже украша́ется, и хваля́ся вселе́нную созыва́ет на весе́лие Боже́ственных дарова́ний, неисчерпа́емых чуде́с, от ни́х быва́емых всегда́, и велегла́сно вопие́т: ты́ прояви́л еси́, Влады́ко Христе́, сицева́го свя́ти́теля Христоимени́тым лю́дем, све́тло пра́зднующим: и ца́рствия сподо́би и́х Небе́снаго, моли́твами его́.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

[Самаряны́ни]:
При студенце Иаковли / обрет Иисус самаряныню, / просит воду от нея, / облаками покрываяй землю. / О чудесе! Иже херувимы носимый, / блуднице жене беседоваше, / воду прося, Иже на водах землю повесивый. / Воды иский, Иже источники и езера вод изливаяй, / хотя привлещи сию воистинну, / уловляему от сопостата врага, / и напоити ю водою живою, / палимую в безместиих люте, / яко един Благоутробный и Человеколюбец.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Иже Тебе ради, богоотец пророк Давид, / песненно о Тебе провозгласи, / величия Тебе сотворшему: / предста Царица одесную Тебе. / Тя бо Матерь, ходатаицу живота показа, / без Отца из Тебе вочеловечитися благоволивый Бог: / да Свой паки обновит образ, истлевший страстьми, / и заблуждшее горохищное обрет овча, / на рамо восприим, ко Отцу принесет, / и Своему хотению, с небесными совокупит силами, / и спасет Богородице мир, / Христос имеяй велию и богатую милость.

Свете тихий святыя славы, / Безсмертнаго, Отца Небеснаго, / Святаго Блаженнаго, Иисусе Христе. / Пришедше на запад солнца, / видевше свет вечерний, / поем Отца, Сына и Святаго Духа, Бога. / Достоин еси во вся времена / пет быти гласы преподобными, / Сыне Божий, живот даяй, / темже мир Тя славит.

Прокимен, глас 6: Господь воцарися, / в лепоту облечеся.
Стихи: Облечеся Господь в силу и препоясася.
Ибо утверди вселенную, яже не подвижется
Дому Твоему подобает святыня Господи, в долготу дний.

Сподоби, Господи, в вечер сей без греха сохранитися нам. Благословен еси, Господи, Боже отец наших, и хвально и прославлено имя Твое во веки. Аминь.
Буди, Господи, милость Твоя на нас, якоже уповахом на Тя. Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим. Благословен еси, Владыко, вразуми мя оправданием Твоим. Благословен еси, Святый, просвети мя оправдании Твоими.
Господи, милость Твоя во век, дел руку Твоею не презри. Тебе подобает хвала, Тебе подобает пение, Тебе слава подобает, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

СТИХИРЫ на стиховне:
Го́споди, восше́д на Крест,/ пра́деднюю на́шу кля́тву потреби́л еси́,/ и соше́д во ад,/ ве́чныя у́зники свободи́л еси́,/ нетле́ние да́руя челове́ческому ро́ду,/ сего́ ра́ди пою́ще сла́вим// Животворя́щее и Спаси́тельное Твое́ Воста́ние.
Да воскре́снет Бог,/ и расточа́тся врази́ Его́.

[Стихиры ПАСХИ]:
Па́сха/ свяще́нная нам днесь показа́ся;/ Па́сха но́ва свята́я;/ Па́сха та́инственная;/ Па́сха всечестна́я./ Па́сха Христо́с Изба́витель;/ Па́сха непоро́чная;/ Па́сха вели́кая;/ Па́сха ве́рных./ Па́сха две́ри ра́йския нам отверза́ющая.// Па́сха всех освяща́ющая ве́рных.
Я́ко исчеза́ет дым,/ да исче́знут.
Прииди́те/ от виде́ния жены́ благове́стницы,/ и Сио́ну рцы́те:/ приими́/ от нас ра́дости благове́щения, Воскресе́ния Христо́ва:/ красу́йся, лику́й/ и ра́дуйся, Иерусали́ме,/ Царя́ Христа́ узре́в из гро́ба,// я́ко жениха́ происходя́ща.
Та́ко да поги́бнут гре́шницы от Лица́ Бо́жия,/ а пра́ведницы да возвеселя́тся.
Мироно́сицы жены́,/ у́тру глубоку́,/ предста́вша гро́бу Живода́вца,/ обрето́ша А́нгела/ на ка́мени седя́ща,/ и той провеща́в им,/ си́це глаго́лаше:/ что и́щете Жива́го с ме́ртвыми;/ что пла́чете Нетле́ннаго во тли?// Ше́дше, пропове́дите ученико́м Его́.
Сей день, его́же сотвори Госпо́дь,/ возра́дуемся и возвесели́мся в онь.
Па́сха кра́сная,/ Па́сха, Госпо́дня Па́сха!/ Па́сха всечестна́я/ нам возсия́. Па́сха,/ ра́достию друг дру́га обы́мем./ О Па́сха!/ Избавле́ние ско́рби,/ и́бо из гро́ба днесь,/ я́ко от черто́га/ возсия́в Христо́с,/ жены́ ра́дости испо́лни, глаго́ля:/ пропове́дите апо́столом.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
[Святителя Алекси́я Московского]:
Неиздае́ма е́сть бла́года́ть свя́ти́теля алекси́а, ю́же прия́т от все́х ца́ря́ Христа́ Бо́га: те́м и че́стны́я его́ мо́щи Бо́жиею си́лою вы́ну содева́ют чудеса́, и все́х ве́рою призыва́ющих и́мя его́ от неисце́льных неду́г изменя́ют. его́же моли́твами, Го́споди, Христолюби́вому во́инству на́шему посо́бствуй на враги́, и належа́щих на́с скорбе́й душе́вных и теле́сных страсте́й свободи́, я́ко человеколю́бец.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
[Самаряны́ни]:
Егда́ яви́лся еси́ во пло́ти, Христе́ Бо́же,/ за неизрече́нное смотре́ние,/ слы́шавши самаряны́ня сло́во Тебе́, Человеколю́бца,/ оста́ви почерпа́ло у студенца́,/ и тече́ глаго́лющи су́щим во гра́де:/ прииди́те ви́дите Сердцеве́дца,/ еда́ Сей есть ча́емый Христо́с,// име́яй ве́лию ми́лость?

Ныне отпущаеши раба Твоего, Владыко, по глаголу Твоему, с миром; яко видеста очи мои спасение Твое, еже еси уготовал пред лицем всех людей, свет во откровение языков, и славу людей Твоих Израиля.

Богоро́дице Де́во, ра́дуйся, Благода́тная Мари́е, Госпо́дь с Тобо́ю:/ благослове́на Ты в жена́х и благослове́н Плод чре́ва Твоего́,// яко Спа́са родила́ еси душ на́ших. (трижды)

Псало́м 33:
Благословлю́ Го́спода на вся́кое вре́мя,/ вы́ну хвала́ Его́ во усте́х мои́х./ О Го́споде похва́лится душа́ моя́,/ да услы́шат кро́тцыи, и возвеселя́тся./ Возвели́чите Го́спода со мно́ю,/ и вознесе́м И́мя Его́ вку́пе./ Взыска́х Го́спода, и услы́ша мя,/ и от все́х скорбе́й мои́х изба́ви мя./ Приступи́те к Нему́, и просвети́теся,/ и ли́ца ва́ша не постыдя́тся./ Сей ни́щий воззва́, и Госпо́дь услы́ша и,/ и от все́х скорбе́й его́ спасе́ и./ Ополчи́тся а́нгел Госпо́день о́крест боя́щихся Его́,/ и изба́вит их./ Вкуси́те и ви́дите, я́ко благ Госпо́дь:/ блаже́н муж, и́же упова́ет Нань./ Бо́йтеся Го́спода, вси́ святи́и Его́,/ я́ко несть лише́ния боя́щимся Его́./ Бога́тии обнища́ша и взалка́ша:/ взыска́ющии же Го́спода// не лиша́тся вся́каго бла́га.

КОНЕЦ ВЕЧЕРНИ. НАЧАЛО УТРЕНИ (выключается свет, читается шестопсалмие: 3, 37, 62, 87, 102, 142 псалмы

Бог Господь, и явися нам, благословен грядый во имя Господне


Тропарь воскресный, глас 4 (дважды):
Светлую Воскресения проповедь / от Ангела уведевша Господни ученицы / и прадеднее осуждение отвергша, / апостолом хвалящася глаголаху: / испровержеся смерть, / воскресе Христос Бог, / даруяй мiрови велию милость.

СЛАВА: Тропарь святителя Алекси́я, глас 2:
я́ко сокро́вище пребога́тое, многоле́тно в земли́ сокрове́нное, че́стны́я мо́щи твоя́ обрето́шася чудоточа́щия, всебла́же́нне о́тче свя́ти́телю алекси́е: от ни́хже врачевство́ прие́млюще, обогаща́емся, и Христа́ славосло́вим глаго́люще: сла́ва прославля́ющему свя́ты́я своя́.

И НЫНЕ: Богородичен воскресный, глас 2:
Вся, паче смысла, / вся преславная Твоя, Богородице, таинства, / чистоте запечатанной и девству храниму, / Мати позналася еси неложна, / Бога рождши Истиннаго; / Того моли спастися душам нашим.

Далее читаются кафизмы…

Полиеле́й:
Хвали́те И́мя Госпо́дне, хвали́те, раби́ Го́спода. Аллилу́иа.
Благослове́н Госпо́дь от Сио́на, живы́й во Иерусали́ме. Аллилу́иа.
Испове́дайтеся Го́сподеви, я́ко Благ, я́ко в век ми́лость Его́. Аллилу́иа.
Испове́дайтеся Бо́гу Небе́сному, я́ко в век ми́лость Его́. Аллилу́иа.

Величаем тя, / святителю отче Алесие, / и чтем святую память твою / ты бо молиши за нас / Христа Бога нашего.

Тропари "по непорочных", глас 5:
Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим.
Ангельский собор удивися, / зря Тебе в мертвых вменившася, / смертную же, Спасе, крепость разоривша, / и с Собою Адама воздвигша, / и от ада вся свобождша.
Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим.
Почто мvра с милостивными слезами, / о ученицы, растворяете? / Блистаяйся во гробе Ангел мvроносицам вещаше: / видите вы гроб и уразумейте, / Спас бо воскресе от гроба.
Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим.
Зело рано мvроносицы течаху / ко гробу Твоему рыдающия, / но предста к ним Ангел и рече: / рыдания время преста, не плачите, / воскресение же апостолом рцыте.
Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим.
Мvроносицы жены с мvры пришедшия / ко гробу Твоему, Спасе, рыдаху, / Ангел же к ним рече, глаголя: / что с мертвыми живаго помышляете? / Яко Бог бо, воскресе от гроба.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Поклонимся Отцу / и Его Сынови, и Святому Духу, / Святей Троице во едином существе, / с Серафимы зовуще: / Свят, Свят, Свят еси, Господи.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Жизнодавца рождши, / греха, Дево, Адама избавила еси, / радость же Еве / в печали место подала еси, / падшия же от жизни / к сей направи / из Тебе воплотивыйся Бог и Человек.

ПРОКИМЕН, глас 4: Воскресни́, Го́споди, помози́ нам/ и изба́ви нас и́мене Твоего́ ра́ди
Стих: Бо́же, уши́ма на́шима услы́шахом, и отцы́ на́ши возвести́ша нам.
Всякое дыхание / да хвалит Господа.
Стих: Хвалите Бога во святых Его, хвалите Его в утвержении силы Его.

ЕВАНГЕЛИЕ от Иоанна, гл. 20: 1 – 10 (перевод на русский язык)
В те дни, в первый же день недели Мария Магдалина приходит ко гробу рано, когда было еще темно, и видит, что камень отвален от гроба. Итак, бежит и приходит к Симону Петру и к другому ученику, которого любил Иисус, и говорит им: унесли Господа из гроба, и не знаем, где положили Его.
Тотчас вышел Петр и другой ученик, и пошли ко гробу. Они побежали оба вместе; но другой ученик бежал скорее Петра, и пришел ко гробу первый. И, наклонившись, увидел лежащие пелены; но не вошел во гроб. Вслед за ним приходит Симон Петр, и входит во гроб, и видит одни пелены лежащие, и плат, который был на главе Его, не с пеленами лежащий, но особо свитый на другом месте. Тогда вошел и другой ученик, прежде пришедший ко гробу, и увидел, и уверовал. Ибо они еще не знали из Писания, что Ему надлежало воскреснуть из мертвых. Итак ученики опять возвратились к себе.

Воскресе́ние Христо́во ви́девше, поклони́мся Святому Господу Иисусу, единому безгрешному. Кресту Твоему покланяемся, Христе, и святое Воскресение Твое пое́м и сла́вим. Ты бо еси Бог наш, ра́зве Тебе ино́го не зна́ем, Имя Твое имену́ем. Приидите, вси ве́рнии, поклони́мся святому Христову Воскресению; се бо прии́де Кресто́м радость всему миру; всегда́ благословя́ще Господа, пое́м Воскресение Его, распятие бо претерпе́в, смертию смерть разруши́.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Молитвами апостолов, Милостиве, очисти множество согрешений наших.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Молитвами Богородицы, Милостиве, очисти множество согрешений наших.
Помилуй мя, Боже, по велицей милости Твоей, и по множеству щедрот Твоих очисти беззаконие мое.
Воскрес Иисус от гроба, якоже прорече, даде нам живот вечный и велию милость.

После канона - СТИХИРЫ на хвалитех:
Всякое дыхание да хвалит Господа.
Хвалите Господа с небес, / хвалите Его в вышних. / Тебе подобает песнь Богу.
Хвалите Его, вси Ангели Его, / хвалите Его, вся Силы Его. / Тебе подобает песнь Богу.
Сотвори́ти в них суд напи́сан:/ сла́ва сия́ бу́дет всем преподо́бным Его́.
Крест претерпевый и смерть, / и воскресый из мертвых, Всесильне Господи, / славим Твое Воскресение.
Хвали́те Бо́га во святы́х Его́,/ хвали́те Его́ в утверже́нии си́лы Его́.
Крестом Твоим, Христе, / от древния клятвы свободил еси нас, / и смертию Твоею / естество наше мучащаго диавола упразднил еси: / востанием же Твоим радости вся исполнил еси. / Темже вопием Ти: / воскресый из мертвых, Господи, слава Тебе.
Хвали́те Его́ на си́лах Его́,/ хвали́те Его́ по мно́жеству вели́чествия Его́.
Твоим Крестом, Христе Спасе, / настави нас на истину Твою, / и избави нас от сетей вражиих, / воскресый из мертвых, / возстави ны падшыяся грехом, / простер руку Твою, Человеколюбче Господи, / молитвами святых Твоих.
Хвали́те Его́ во гла́се тру́бнем,/ хвали́те Его́ во псалти́ри и гу́слех.
Отеческих Твоих недр не разлучився, / Единородный Слове Божий, / пришел еси на землю за человеколюбие, / Человек быв непреложен, / и крест и смерть претерпел еси плотию, / безстрастный Божеством: / воскрес же из мертвых, / безсмертие подал еси роду человеческому, / яко Един Всесилен.

[Святителя Алекси́я Московского]:
Хвали́те Его́ в тимпа́не и ли́це,/ хвали́те Его́ во стру́нах и орга́не.
О пресла́вное чу́до, / а́нгелом подо́бное, / челове́ком же недове́домое, / е́же мно́го вре́мя во гро́бе лежа́щее прече́стно́е те́ло / обре́теся невреди́мо / чу́днаго и преди́внаго свя́ти́теля алекси́а, / исцеля́ющее неду́ги неисце́льныя, / и прогоня́ющее ду́хи лука́выя от приходя́щих к нему́, и ра́достными сердцы́ Христа́ прославля́ющих, / возвели́чившаго своего́ уго́дника.
Хвали́те Его́ в кимва́лех доброгла́сных, хвали́те Его́ в кимва́лех восклица́ния./ Вся́кое дыха́ние да хва́лит Го́спода.
О пресла́внаго чудесе́, / прииди́те, наслади́мся, я́ко от окри́на благи́ми уха́нии, / невла́жную серде́ц на́ших ни́ву умягчи́м: / ка́ко пло́тяный челове́к / небесохо́дец бы́сть, / какову́ же ле́ствицу водрузи́, / и Боже́ственнаго ра́зума восхо́д обре́те, / и к Бо́гу прибли́жися, / и с ли́ки свя́ты́х а́нгел Боже́ственному престо́лу предстоя́, / о на́с непреста́нно мо́лится?
Свяще́нницы твои́ облеку́тся в пра́вду, и преподо́бнии твои́ возра́дуются.
О пресла́вное чу́до, / Богоизбра́нный свя́ти́телю, / все́й стране́ росси́йстей звезда́ пресве́тлая, / и все́м ве́рным дарова́ния разли́чная подава́еши / от сокро́вища неиздае́ма, / исто́чник исцеле́ний, / немощны́м врачевство́ безме́здно, / в напа́стех гото́вейший уте́шитель, / и моли́твенник тепле́йший, алекси́е прему́дре, / моля́ о на́с не преста́й человеколю́бца, и́стинный на́ш учи́телю.
Честна́ пред Го́сподем сме́рть преподо́бных его́.
На Не́бо веду́щий пу́ть, небла́зненна спу́тника обре́т, ле́гце преимени́таго гра́да до́йде, поще́нием го́рняго Иерусали́ма прекра́сная селе́ния ви́дит: и ны́не к духо́вней трапе́зе совокупля́ет на́с, те́плый на́ш засту́пник, пресвяще́нный и честны́й на́ш учи́тель алекси́й, чудотво́рныя и многоцеле́бныя своя́ мо́щи предложи́в на́м я́ко сне́дь сла́дку и всестро́йну, во исцеле́ние неду́жным, и скорбя́щим во утеше́ние, прибе́жище же тружда́ющимся, и духо́в злы́х отгоне́ние: прииди́те, вси́ росси́йстии наро́ди, к честне́й ра́це его́, и разли́чная дарова́ния прие́млюще, того́ просла́вим, и мо́лимся вопию́ще: того́ моли́твами, Христе́ Бо́же, спаси́ ду́ши на́ша.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

[Самаряны́ни]:
Исто́чник живонача́лия Иису́с Спас наш,/ ко исто́чнику прише́д патриа́рха Иа́кова,/ пи́ти проша́ше воды́ от жены́ самаряны́ни./ Сей же неприобщи́тельное иуде́ом прире́кшей,/ му́дрый Зижди́тель приво́дит ю́, сла́дкими глаго́лы,/ па́че к проше́нию присносу́щныя воды́,/ ю́же и прии́мши всем пропове́да реку́щи:/ прииди́те, ви́дите сокрове́нных ви́дца и Бо́га,// прише́дшаго пло́тию, за е́же спасти́ челове́ка.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Преблагослове́нна еси́, Богоро́дице Де́во,/ Вопло́щшим бо ся из Тебе́ ад плени́ся,/ Ада́м воззва́ся,/ кля́тва потреби́ся,/ Е́ва свободи́ся,/ сме́рть умертви́ся, и мы ожи́хом./ Тем воспева́юще вопие́м:/ благослове́н Христо́с Бог,// благоволи́вши та́ко, сла́ва Тебе́.

ОСНОВНЫЕ ТЕКСТЫ И ПЕСНОПЕНИЯ Литургия Неделя 5-я по Пасхе, о самаряны́не. Глас 4 Обре́тение мощей свт. Московского Алекси́я, всея России чудотворца. Мч. Фалале́я. Блгв. кн. Довмо́нта, во Святом Крещении Тимофе́я, Псковского.
Христо́с воскре́се из ме́ртвых,/ сме́ртию смерть попра́в и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в

1-й антифон:
Благослови, душе моя, Господа, Благословен еси, Господи.
Благослови, душе моя, Господа, и вся внутренняя моя, имя святое Его.
Благослови, душе моя, Господа, и не забывай всех воздаяний Его.
Очищающаго вся беззакония твоя, исцеляющаго вся недуги твоя.
Избавляющаго от истления живот твой, венчающаго тя милостию и щедротами.
Исполняющаго во благих желание твое: обновится яко орля юность твоя.
Щедр и милостив Господь, долготерпелив и многомилостив.
Благослови, душе моя, Господа, и вся внутреняя моя, имя святое Его.
Благословен еси, Господи.

2-й антифон:
Хвали, душе моя, Господа.
Восхвалю Господа в животе моем, пою Богу моему, дондеже есмь.
Не надейтеся на князи, на сыны человеческия, в них же несть спасения.
Изыдет дух его, и возвратится в землю свою: в той день погибнут вся помышления его.
Блажен, емуже Бог Иаковль помошник его, упование его на Господа Бога своего,
сотворшаго небо и землю, море и вся, яже в них;
хранящаго истину в век, творящего суд обидимым, дающаго пищу алчущим.
Господь решит окованныя; Господь умудряет слепцы;
Господь возводит низверженныя; Господь любит праведники;
Господь хранит пришельцы, сира и вдову приимет, и путь грешных погубит.
Воцарится Господь во век. Бог твой, Сионе, в род и род.

Единородный Сыне, и Слове Божий, безсмертен Сый, и изволивый спасения нашего ради воплотиться от святыя Богородицы и Приснодевы Марии, непреложно вочеловечивыйся, распныйся же Христе Боже, смертию смерть поправый, Един сый Святыя Троицы, спрославляемый Отцу и Святому Духу, спаси нас.

Блаженны:
Во Царствии Твоем помяни нас, Господи, егда приидеши во Царствии Твоем
Блажнени нищии духом, яко тех есть Царство Небесное.
Блажени плачущии, яко тии утешатся.
Блажени кротции, яко тии наследят землю.
Блажени алчущии и жаждущии правды, яко тии насытятся.
Блажени милостивии, яко тии помиловани будут.
Блажени чистии сердцем, яко тии Бога узрят.
Блажени миротворцы, яко тии сынове Божии нарекутся.
Блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царство Небесное.
Блажени есте, егда поносят вам, и изженут, и рекут всяк зол глагол на вы, лжуще Мене ради
Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на небесех.

Во время малого входа с Евангелием:
Приидите, поклонимся и припадем ко Христу.
Спаси ны, Сыне Божий, воскресый из мертвых, поющия Ти: Аллилуия.

Тропа́рь воскре́сный, глас 4:
Светлую Воскресения проповедь / от Ангела уведевша Господни ученицы / и прадеднее осуждение отвергша, / апостолом хвалящася глаголаху: / испровержеся смерть, / воскресе Христос Бог, / даруяй мiрови велию милость.

Тропарь святителя Алекси́я, глас 2:
я́ко сокро́вище пребога́тое, многоле́тно в земли́ сокрове́нное, че́стны́я мо́щи твоя́ обрето́шася чудоточа́щия, всебла́же́нне о́тче свя́ти́телю алекси́е: от ни́хже врачевство́ прие́млюще, обогаща́емся, и Христа́ славосло́вим глаго́люще: сла́ва прославля́ющему свя́ты́я своя́.

СЛАВА:Кондак святителя Алекси́я, глас 8:
я́ко солнце незаходимое, от гроба возсия нам/ от мног лет сокровены честныя твоя мощи нетленны,/ святителю Алексие,/ тобою благодать приемлем,/ всю бо страну сию и вся ны чудесы и добротою обогащаеши,/ действом благодати, да поем ти:// радуйся, отче, светило России.

И НЫНЕ:Кондак Самаряныни, глас 8:
Верою пришедшая на кладязь самаряныня, / виде Тяпремудрости воду, / еюже напоившися обильно, / Царствие вышнее наследова вечно, яко приснославная.

Трисвятое:
Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас (трижды)
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Святый Безсмертный, помилуй нас.
Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас.

Прокимен, глас 3: По́йте Бо́гу на́шему, по́йте,/ по́йте Царе́ви на́шему, по́йте.
Стих: Вси языцы восплещите руками, воскликните Богу гласом радования.
Прокимен, глас 1: Уста моя возглаголют премудрость, / и поучение сердца моего разум.

Деяния святых Апостолов (глава 21:19–30) [Недели о самаряныни]
В те дни ученики, рассеявшиеся. от гонения, бывшего после Стефана, прошли до Финикии и Кипра и Антиохии, никому не проповедуя слово, кроме Иудеев. Были же некоторые из них Кипряне и Киринейцы, которые, придя в Антиохию, говорили Еллинам, благовествуя Господа Иисуса. И была рука Господня с ними, и великое число, уверовав, обратилось к Господу. Дошел слух о сем до церкви Иерусалимской, и поручили Варнаве идти в Антиохию. Он, прибыв и увидев благодать Божию, возрадовался и убеждал всех держаться Господа искренним сердцем; ибо он был муж добрый и исполненный Духа Святаго и веры. И приложилось довольно народа к Господу. Потом Варнава пошел в Тарс искать Савла и, найдя его, привел в Антиохию. Целый год собирались они в церкви и учили немалое число людей, и ученики в Антиохии в первый раз стали называться Христианами. Тогда ученики положили, каждый по достатку своему, послать пособие братьям, живущим в Иудее, что и сделали, послав собранное к пресвитерам через Варнаву и Савла.

Послание к Евреям св.Апостола Павла (глава 13:17–23) [Святителя Алексия]
Братия, повинуйтесь наставникам вашим и будьте покорны, ибо они неусыпно пекутся о душах ваших, как обязанные дать отчет; чтобы они делали это с радостью, а не воздыхая, ибо это для вас неполезно. Молитесь о нас; ибо мы уверены, что имеем добрую совесть, потому что во всем желаем вести себя честно. Особенно же прошу делать это, дабы я скорее возвращен был вам. Бог же мира, воздвигший из мертвых Пастыря овец великого Кровию завета вечного, Господа нашего Иисуса Христа, да усовершит вас во всяком добром деле, к исполнению воли Его, производя в вас благоугодное Ему через Иисуса Христа. Ему слава во веки веков! Аминь.

ЕВАНГЕЛИЕ от Иоанна (гл.4:5–42) [Недели о самаряныни]
В те дни приходит Иисус в город Самарийский, называемый Сихарь, близ участка земли, данного Иаковом сыну своему Иосифу. Там был колодезь Иаковлев. Иисус, утрудившись от пути, сел у колодезя. Было около шестого часа.
Приходит женщина из Самарии почерпнуть воды. Иисус говорит ей: дай Мне пить. Ибо ученики Его отлучились в город купить пищи.
Женщина Самарянская говорит Ему: как ты, будучи Иудей, просишь пить у меня, Самарянки? ибо Иудеи с Самарянами не сообщаются. Иисус сказал ей в ответ: если бы ты знала дар Божий и Кто говорит тебе: дай Мне пить, то ты сама просила бы у Него, и Он дал бы тебе воду живую.
Женщина говорит Ему: господин! тебе и почерпнуть нечем, а колодезь глубок; откуда же у тебя вода живая? Неужели ты больше отца нашего Иакова, который дал нам этот колодезь и сам из него пил, и дети его, и скот его? Иисус сказал ей в ответ: всякий, пьющий воду сию, возжаждет опять, а кто будет пить воду, которую Я дам ему, тот не будет жаждать вовек; но вода, которую Я дам ему, сделается в нем источником воды, текущей в жизнь вечную. Женщина говорит Ему: господин! дай мне этой воды, чтобы мне не иметь жажды и не приходить сюда черпать.
Иисус говорит ей: пойди, позови мужа твоего и приди сюда. Женщина сказала в ответ: у меня нет мужа. Иисус говорит ей: правду ты сказала, что у тебя нет мужа, ибо у тебя было пять мужей, и тот, которого ныне имеешь, не муж тебе; это справедливо ты сказала.
Женщина говорит Ему: Господи! вижу, что Ты пророк. Отцы наши поклонялись на этой горе, а вы говорите, что место, где должно поклоняться, находится в Иерусалиме. Иисус говорит ей: поверь Мне, что наступает время, когда и не на горе сей, и не в Иерусалиме будете поклоняться Отцу. Вы не знаете, чему кланяетесь, а мы знаем, чему кланяемся, ибо спасение от Иудеев. Но настанет время и настало уже, когда истинные поклонники будут поклоняться Отцу в духе и истине, ибо таких поклонников Отец ищет Себе. Бог есть дух, и поклоняющиеся Ему должны поклоняться в духе и истине.
Женщина говорит Ему: знаю, что придет Мессия, то есть Христос; когда Он придет, то возвестит нам все. Иисус говорит ей: это Я, Который говорю с тобою.
В это время пришли ученики Его, и удивились, что Он разговаривал с женщиною; однако ж ни один не сказал: чего Ты требуешь? или: о чем говоришь с нею? Тогда женщина оставила водонос свой и пошла в город, и говорит людям: пойдите, посмотрите Человека, Который сказал мне все, что я сделала: не Он ли Христос? Они вышли из города и пошли к Нему.
Между тем ученики просили Его, говоря: Равви'! ешь. Но Он сказал им: у Меня есть пища, которой вы не знаете. Посему ученики говорили между собою: разве кто принес Ему есть? Иисус говорит им: Моя пища есть творить волю Пославшего Меня и совершить дело Его. Не говорите ли вы, что еще четыре месяца, и наступит жатва? А Я говорю вам: возведите очи ваши и посмотрите на нивы, как они побелели и поспели к жатве. Жнущий получает награду и собирает плод в жизнь вечную, так что и сеющий и жнущий вместе радоваться будут, ибо в этом случае справедливо изречение: один сеет, а другой жнет. Я послал вас жать то, над чем вы не трудились: другие трудились, а вы вошли в труд их.
И многие Самаряне из города того уверовали в Него по слову женщины, свидетельствовавшей, что Он сказал ей все, что она сделала. И потому, когда пришли к Нему Самаряне, то просили Его побыть у них; и Он пробыл там два дня. И еще большее число уверовали по Его слову. А женщине той говорили: уже не по твоим речам веруем, ибо сами слышали и узнали, что Он истинно Спаситель мира, Христос.

ЕВАНГЕЛИЕ от Луки (гл.6:17–23) [Святителя Алексия]
В те дни стал Иисус на ровном месте, и множество учеников Его, и много народа из всей Иудеи и Иерусалима и приморских мест Тирских и Сидонских, которые пришли послушать Его и исцелиться от болезней своих, также и страждущие от нечистых духов; и исцелялись. И весь народ искал прикасаться к Нему, потому что от Него исходила сила и исцеляла всех.
И Он, возведя очи Свои на учеников Своих, говорил: Блаженны алчущие ныне, ибо насытитесь. Блаженны вы, когда возненавидят вас люди и когда отлучат вас, и будут поносить, и пронесут имя ваше, как бесчестное, за Сына Человеческого. Возрадуйтесь в тот день и возвеселитесь, ибо велика вам награда на небесах. Так поступали с пророками отцы их.

Задосто́йник Па́схи:
А́нгел вопия́ше Благода́тней:/ Чи́стая Де́во, ра́дуйся!/ И па́ки реку́: ра́дуйся!/ Твой Сын воскре́се/ тридне́вен от гро́ба,/ и ме́ртвыя воздви́гнувый:// лю́дие, весели́теся.
Свети́ся, свети́ся,/ но́вый Иерусали́ме:/ сла́ва бо Госпо́дня/ на тебе́ возсия́./ Лику́й ны́не/ и весели́ся, Сио́не./ Ты же, Чи́стая, красу́йся, Богоро́дице,// о воста́нии Рождества́ Твоего́.

Версия для печати







Код для размещения ссылки на данный материал:


Как будет выглядеть ссылка:
 
Реклама
Изготовление куполов, крестов Сталь с покрытием нитрид титана под золото, медь, синий. От 2000 руб. за м2 www.t2000.ru
Знаете ли вы Москву? Какая улица в столице самая длинная, где растут самые старые деревья, кто изображен на памятнике сырку «Дружба», откуда взялось название Девичье поле и в какой стране находится село Москва? Ученье — свет Приближается 1 сентября, день, дети снова пойдут в школу. Знаем ли мы, как и чему учились наши предки, какие у них были школы, какие учителя? Крещение Руси День Крещения Руси пока что не объявлен государственным праздником. Однако этот поворотный момент в истории России изменил русскую государственность, культуру, искусство, ментальность и многое другое. Счастливые годы последней императорской семьи Мы больше знаем о мученическом подвиге и последних днях жизни этой семьи, чем о том, что предшествовало этому подвигу. Как и чем жила августейшая семья тогда, когда над ней не тяготела тень ипатьевского дома, когда еще живы были традиции и порядки аристократической императорской России? Русские святые Кто стал прототипом героя «Братьев Карамазовых»? В честь кого из русских святых назвали улицу на острове Корфу? Кто из наших преподобных не кормил медведя? Проверьте, знаете ли вы мир русской святости, ответив на вопросы нашей викторины Апостолы Петр и Павел: рыбак и фарисей Почему их память празднуется в один день, где был раскопан дом Петра, какие слова из послания к Солунянам стали советским лозунгом и кто был Павел по профессии. 400-летие дома Романовых: памятные места Ко дню России предлагаем викторину о царской династии Романовых. Династия Романовых и благотворительность В год 400-летия воцарения в России династии Романовых вспоминаем служение царей и цариц делам милосердия. Пасха Зачем идет крестный ход — знаете? А откуда пошел обычай красить яйца? А когда отменяются земные поклоны? Кто написал канон «Воскресения день»? Великий пост Проверьте себя, хорошо ли вы знаете постное богослужение. Сретение Рождественская викторина


Новости милосердия.ru
 
       
     
 
  Яндекс цитирования



 
Перепечатка материалов сайта в интернете возможна только при наличии активной гиперссылки на сайт журнала «Нескучный сад».
Перепубликация в печатных изданиях возможна только с письменного разрешения редакции.